Programování | Hry

V RollerCoaster Tycoonu 2 vzniklo tak složité bludiště, že ho postavičky neprojdou ani za dobu trvání vesmíru

Pokud si pamatujete legendární hru RollerCoaster Tycoon 2, možná budete překvapeni, že fanoušci hru stále udržují ve vývoji v rámci projektu OpenRCT2, který opravuje chyby, ale zároveň přidává nové funkce a možnosti.

Jeden z fanoušků Marcel Vos, který má nejspíše rád matematiku a programování, zveřejnil video s prezentací unikátního bludiště, které je standardně v rámci stavby zábavního parku dostupné a můžete si ho postavit tak, jak se vám líbí.

Postavičky (návštěvníci) ve hře mají základní stateless algoritmy, díky kterým dokáží postupně projít i ta nejsložitější bludiště. Marcel Vos ale přišel na takovou konstrukci, která je pro tento algoritmus extrémně časově náročná na vyřešení a postavil bludiště přes celou dostupnou plochu.

Výsledkem odhadovaných propočtů je, že panáčci potřebují přibližně 6,6 × 10^19758 let, než se dostanou na konec a úspěšně projdou celé bludiště. Aby bylo možné pochopit, jak dlouhá je to doba, tvůrce doplnil, že toto číslo má tolik nul, že vyplní šest stránek A4 (Google Docs, písmo 11 px).

I kdybyste vybírali každý atom ve známém vesmíru a mezi každým vybráním dalšího čekali Googol let (10 × 10^100), stále byste byli daleko od zmíněné doby, kterou panáčci ve hře potřebují k prolezení bludiště.

Programátoři projektu OpenRCT2 na tuto „slabinu“ ale okamžitě zareagovali a v nejnovější nočním sestavení hry už se používá vylepšený algoritmus, který si i s takto náročným bludištěm poradí v mnohem kratším čase, stále však jde o „vesmírně“ dlouhý čas (8,1 × 10^2833 let).

Diskuze (29) Další článek: Google ještě nemá Fitbit jistý. Na obchod si posvítí Evropská komise

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,