https://karvinsky.denik.cz/podnikani/soutez-na-vodik... ... V té Ostravě to teda uměj 🙂
Moj dobry dojem z vodikoveho auta skoncil ked vysli prve testy najnovsej toyoty mirai. Nebudem teraz riesit ze nie je kde natankovat, ale velke auto, 3 nadrze, dojazd 600km, a vykon len tak tak aby to islo. Ano hovorilo sa o tom, ze vodik je buducnost, ale odvtedy vodik a auta nan stali a nic sa nedialo, zatial co elektromobily sa vyvijali a isli kupredu. A rozdiel je v tejto dobe velmi citelny. Ak mam dom, nedaj boh fve, nie je co riesit. Ale uz aj bez domu sa da elektromobil v pohode v mestach pouzivat.
Nestačí iba dom. Treba aj plná kešeň ...
vodik je, a stale bude buducnost 😀
Samozrejme. Uz cochvila, mozno zajtra, pride ten prelom. Tak isto ako fuzne elektrarne, ktore uz cochvila uplne ukoncia energeticke nedostatky na celom svete.
Tady se říká, že naplnění nádrže elektrických aut na vodíkové články (FCEV) trvá 3-5 minut: https://h2me.eu/about/hydrogen-refuelling... ... Vím, že firmy v ČR se k zákazníkům chovají jako k póvlu, kterému stačí nejhorší možná varianta něčeho, ale 18x pomalejší plnění než ve vyspělém světě je snad přeci jen přehněné 😉
A netrvá spíš plnění toho zásobníku 50 minut? 😀
To za rok muzete prospat u pumpy tyden navic...
Naplnění jedné nádrže trvá padesát minut??!Neříkal tady někdo, že natankování vodíku je kratší, než nabití EV??Čtyři a něco kila vodíku za padesát minut?! Kolik to na 4 kila vodíku ujede?Koukám, že pokrok holt nezastaviš...Nebo je v článku chyba?
jo taky jsem koukal, podstatny casti vynechali, je to o tlaku 😀7/ plnění nádrže na 500 bar trvá asi 3 min., což je 70 % nádrže,8/ 50 min. trvá komprese na 700 bar, což je 30 % nádrže,Firemní auto má spotřebu 7 litrů nafty a nájezd 40 000 km. Spotřeba ročně je 2 800 litrů - s cenou 50 Kč /litr to znamená náklady 140 000 Kč.Spotřeba vodíkového auta je cca 400 kg vodíku (1kg vodíku na 100 km), ročně je to při ceně 10 € za kg vodíku 100 000 Kč
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 6. 2022 18:19
Takže jestli tomu dobře rozumím, tak auto na vodík = elektromobil, včetně délky tankování - nabíjení a dojezdu? Jen je lenivější a provozně dražší? Počítám, že za revize vodíkového zařízení se vyklepe stejná částka za deset let, jako za novou baterii? Plus všechny náklady spalovacího motoru? Nebo to má palivový článek, jehož životnost taky asi nebude žádný šlágr? Má tu někdo auto na vodík a může mi to trošku objasnit?
Zapomeňte na vodík. To je, vždycky byl a vždycky bude nesmyslná idea pro osobní dopravu.TEČKA.
S tou tečkou bych byl opatrný, ale vcelku souhlasím.
V tom ti nikdo nebrání 🙂 Buď opatrný …
Jsem. Proto jsem stále naživu.😉
S tim vodikovym zazrakem toho tolik nenajezdite. Ctvrt roku budete travit u pumpy. To se vyplati! :o)Tankovani je otravne mimochodem i s CNG pohonem.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 6. 2022 23:07
Ne. Jednoduše stačí přeznačit že 500 barů je 100% naplnění nádrže a trvá 3 minuty a s rostoucí velikostí nádrže se moc neprodlužuje. Naplnění na 700 barů budeme nazývat 140% a bude se využívat jen když potřebujete přejet Saharu, nebo Sibiř na jedno natankování.
Ale jo, takhle se kouzli v oboru klimapodnikani s kde cim uz dlouho. ;o)
Toyota Mirai:is able to store 5.6 kg of hydrogenaverage fuel consumption is 0.76 kg/100km (dojezd asi 700km)with less than 5 minutes refuelling time at a 700 bar refuelling stationPrice: 64 000EURmapa pumphttps://h2.live/en/... Price of Hydrogen : (Frankfurt) EUR 12.85 / kg (72EUR plna nadrz dojezd asi 700km)
Auta na vodík (zatím?) mají úplně stejné problémy jako elektromobily, plus pár navíc. Když to ale napíšu do diskuze, kde někdo tvrdí, že elektromobily jsou slepá cesta a měl se přece jasně zvolit vodík, tak tomu nechtějí věřit.
Auto na vodik je BEV + par kurvitek navic, takze logicky drazsi, vice soucastek co se muzou potentno. Vetsi problem nez s BEV mam s FVE/Vetrnikama protoze mi to proste prijde ze lidsky rozum dostava totalne na frak. Proc proboha zaneradujeme prirodu kdyz FVE je totalne nestabilni zdroj v nasich podminkach fungujici s bidou 3/4 roku. Takze za nim musi vrcet v pozadi nejaky stabilni zdroj ( v nasich podminkach jaderka/uhelka/precerpavacka ). Tohle mi proste hlava nebere. Smysl by mi FVE davala jakozto nahrada plynu. V lete se netopi a pres leto vyrobit vodik a tim se v zime ohrat, jenze tech. jsou zatim v zacatcich. Takze cely tento humbuk je z meho pohledu "nabozenstvi" verime ze neco vymyslime.
FCEV neni BEV ani nahodou. FCEV samozrejme malou baterii ma, ta slouzi k ukladani energie rekuperovane pri brzdeni. Cetl jsem tu vsak uz i nesmysl, ze FC slouzi k nabijeni baterie, ktera pak pohani elektromotor. To teda opravdu ne.
ale ano
FVE + baterie
BEV jsou slepa cesta. To je fakt, ktery dnes uz nechapou jenom naprosti prostacci.
Ty seš slepá cesta i s tím tvým FCEV.Fanatici se tento nesmysl pokoušejí oživit už více než 15 let s výsledkem jednoho použitelného, avšak předraženého modelu s mizivými prodeji. A to je vše, konec cesty.https://elektrickevozy.cz/clanky/auta-na-vodik-nejs... ...
A balón by tam plnit nešel?
presne moje myslenka 😀 a tohle je verjne pristupny? bez obsluhy?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.