Letos v květnu DJI představilo nového miláčka oblohy – třetí generaci své nejmenší řady   Mini 3 Pro  . Přibyly  čelní a zadní překážkoměry  a  základní funkce autopilota , skládací kvadrokoptéra si ale přitom udržela extrémně nízkou vzletovou  hmotnost do 250 gramů . Jelikož se nám ji podařilo rozbít, podíváme se v následující komentované galerii do jejího nitra. Je totiž plná tajemných čipů, o kterých se toho moc neví

Letos v květnu DJI představilo nového miláčka oblohy – třetí generaci své nejmenší řady Mini 3 Pro. Přibyly čelní a zadní překážkoměry a základní funkce autopilota, skládací kvadrokoptéra si ale přitom udržela extrémně nízkou vzletovou hmotnost do 250 gramů. Jelikož se nám ji podařilo rozbít, podíváme se v následující komentované galerii do jejího nitra. Je totiž plná tajemných čipů, o kterých se toho moc neví

Než ale vezmeme do ruky šroubovák, pojďme si ukázat, co jsme našli v krabici. Dron Mini 3 Pro nám dorazil v provedení  Fly More Kit  s brašnou, náhradními vrtulemi, hrtomadou akumulátorů a dobíjecím dokem

Než ale vezmeme do ruky šroubovák, pojďme si ukázat, co jsme našli v krabici. Dron Mini 3 Pro nám dorazil v provedení Fly More Kit s brašnou, náhradními vrtulemi, hrtomadou akumulátorů a dobíjecím dokem

Z německého ústředí nám dorazil vedle  základního dálkového ovládání RC-N 1, ke kterému připojíte vlastní mobil, také  nový ovladač s displejem   DJI RC

Z německého ústředí nám dorazil vedle základního dálkového ovládání RC-N1, ke kterému připojíte vlastní mobil, také nový ovladač s displejem DJI RC

I když má dron utrhnutá obě přední ramena a jedno ramínko gimbalu, jeho elektronika zůstala po havárii neporušená, takže jej budeme demontovat s co největším citem

I když má dron utrhnutá obě přední ramena a jedno ramínko gimbalu, jeho elektronika zůstala po havárii neporušená, takže jej budeme demontovat s co největším citem

Nevěříte? Tak tady máte důkaz. Všimněte si zlomených ramen, odtrhnutého gimbalu s kamerou a odchlípnutého horního krytu. Měkký plast to sice po nárazu do stromu nevydržel, pojmul ale všechnu energii a elektronika to přežila

Nevěříte? Tak tady máte důkaz. Všimněte si zlomených ramen, odtrhnutého gimbalu s kamerou a odchlípnutého horního krytu. Měkký plast to sice po nárazu do stromu nevydržel, pojmul ale všechnu energii a elektronika to přežila

Ovladač DJI RC má slot na microSD, kam může ukládat snímky, videa, ale klidně i  screenshoty  a  screencasty  obrazovky, ovladač totiž pohání Android

Ovladač DJI RC má slot na microSD, kam může ukládat snímky, videa, ale klidně i screenshoty a screencasty obrazovky, ovladač totiž pohání Android

Dvakrát jsem šoupnul prstem od horního okraje a stáhnul jsem roletu Androidu s přístupem do systémové konfigurace. Mohu odtud pořídit snímek obrazovky, natáčet ji jako video nebo se třeba připojit k Wi-Fi

Dvakrát jsem šoupnul prstem od horního okraje a stáhnul jsem roletu Androidu s přístupem do systémové konfigurace. Mohu odtud pořídit snímek obrazovky, natáčet ji jako video nebo se třeba připojit k Wi-Fi

Po spuštění ovladače nastartuje Android a poté ovládací aplikace  DJI Fly , kterou byste si jinak nainstalovali na vlastní mobil. Chvíli to tedy trvá

Po spuštění ovladače nastartuje Android a poté ovládací aplikace DJI Fly, kterou byste si jinak nainstalovali na vlastní mobil. Chvíli to tedy trvá

Dálkový ovladač má na horním okraje dvě kolečka. Jedno slouží k  vertikálnímu otáčení kamery , která se umí natočit až k zenitu, druhé slouží pro  jemný digitální zoom

Dálkový ovladač má na horním okraje dvě kolečka. Jedno slouží k vertikálnímu otáčení kamery, která se umí natočit až k zenitu, druhé slouží pro jemný digitální zoom

A toto je už zmíněný dobíjecí dok na tři akumulátory z volitelného doplňku Fly More Kit

A toto je už zmíněný dobíjecí dok na tři akumulátory z volitelného doplňku Fly More Kit

Vstupem je USB-C a dok má také výstupní USB-A třeba pro nabíjení dálkového ovladače nebo jiného zařízení

Vstupem je USB-C a dok má také výstupní USB-A třeba pro nabíjení dálkového ovladače nebo jiného zařízení

Díky USB-C nabízí dok hned několik režimů:  5V@3A ,  9V@3A  a  12V@3A

Díky USB-C nabízí dok hned několik režimů: 5V@3A, 9V@3A a 12V@3A

A toto je už základní  2453mAh akumulátor  pro  půlhodinový let . Můžete dokoupit i jeho  3 850mAh alternativu , která podle DJI vystačí za ideálních podmínek až pro  47 minut  ve vzduchu

A toto je už základní 2453mAh akumulátor pro půlhodinový let. Můžete dokoupit i jeho 3 850mAh alternativu, která podle DJI vystačí za ideálních podmínek až pro 47 minut ve vzduchu

Dobíjecí dok není potřeba, akumulátor totiž můžete nabíjet i skrze USB-C na dronu

Dobíjecí dok není potřeba, akumulátor totiž můžete nabíjet i skrze USB-C na dronu

Akumulátor už od pohledu vyplní v podstatě celé nitro kvadrokoptéry

Akumulátor už od pohledu vyplní v podstatě celé nitro kvadrokoptéry

Všimněte si kontaktů pro akumulátor na vnitřní stěně a několika šroubků. Drží pohromadě desku s  integrovanými obvody pro řízení motorů  ESC   – electronic speed control

Všimněte si kontaktů pro akumulátor na vnitřní stěně a několika šroubků. Drží pohromadě desku s integrovanými obvody pro řízení motorů ESC – electronic speed control

Kvadrokoptéra se kvůli chybě krátce po startu střetla se stromem, jehož větvě  utrhly jedno z ramen gimbalu

Kvadrokoptéra se kvůli chybě krátce po startu střetla se stromem, jehož větvě utrhly jedno z ramen gimbalu

Prasklý plast odhalil, že DJI počítá s jednoduchým servisem. Drtivá většina částí je  propojená pomocí konektorů  a motorek utrhnutého ramena není výjimkou

Prasklý plast odhalil, že DJI počítá s jednoduchým servisem. Drtivá většina částí je propojená pomocí konektorů a motorek utrhnutého ramena není výjimkou

Detailní záběr na motorek utrhnutého ramena. V plastovém těle držel na gumovém polštářku, který tlumí vibrace

Detailní záběr na motorek utrhnutého ramena. V plastovém těle držel na gumovém polštářku, který tlumí vibrace

Detailní záběr na motorek utrhnutého ramena. V plastovém těle držel na gumovém polštářku, který tlumí vibrace

Detailní záběr na motorek utrhnutého ramena. V plastovém těle držel na gumovém polštářku, který tlumí vibrace

Při pádu se odskočil také ochranný kryt kamery. Mini 3 Pro stejně jako ostatní modely  umožňují nasazení nejrůznějších filtrů ; typicky šedých ND.

Při pádu se odskočil také ochranný kryt kamery. Mini 3 Pro stejně jako ostatní modely umožňují nasazení nejrůznějších filtrů; typicky šedých ND.

Tak jdeme na to. Dron mi trošku pomohl, při pádu se totiž lehce uvolnil horní kryt. Všechny plasty kvadrokoptéry jsou docela pružné a měkké, takže se jen tak nezlomí a vše drží pohromadě díky systému zacvakávacích úchytek. K odstranění krytu pomohou servisní trsátka a malé podběrky třeba ze servisních sad pro opravu mobilních telefonů

Tak jdeme na to. Dron mi trošku pomohl, při pádu se totiž lehce uvolnil horní kryt. Všechny plasty kvadrokoptéry jsou docela pružné a měkké, takže se jen tak nezlomí a vše drží pohromadě díky systému zacvakávacích úchytek. K odstranění krytu pomohou servisní trsátka a malé podběrky třeba ze servisních sad pro opravu mobilních telefonů

Odstranil jsem horní kryt a vykoukla na mě  typická anténa přijímače GNSS

Odstranil jsem horní kryt a vykoukla na mě typická anténa přijímače GNSS

Pojďme se na záda podívat ve větším detailu. Všimněte se si  černého aerodynamického krytu  okolo antény GNSS, který usměrňuje proudění vzduchu a funguje jako  pasivní chladič  a odvod teplého vzduchu z čipů a baterie. Čerstvý vzduch vstupuje žebrovím za gimbalem a prochází celým drakem. Je to nezbytné, do tělíčka malého dronu se totiž nevešel jediný ventilátor

Pojďme se na záda podívat ve větším detailu. Všimněte se si černého aerodynamického krytu okolo antény GNSS, který usměrňuje proudění vzduchu a funguje jako pasivní chladič a odvod teplého vzduchu z čipů a baterie. Čerstvý vzduch vstupuje žebrovím za gimbalem a prochází celým drakem. Je to nezbytné, do tělíčka malého dronu se totiž nevešel jediný ventilátor

Na horním plastovém krytu jsou světelné vodiče pro čtveřici LED se signalizací stavu akumulátoru a hlavní vypínač

Na horním plastovém krytu jsou světelné vodiče pro čtveřici LED se signalizací stavu akumulátoru a hlavní vypínač

Samotné LED jsou od otvorů ještě poměrně daleko, jejich světlo tedy vedou tenké válečky čirého plastu

Samotné LED jsou od otvorů ještě poměrně daleko, jejich světlo tedy vedou tenké válečky čirého plastu

A tady jsou! Čtyři LED se signalizací stavu akumulátoru, tlačítko hlavního spínače a nejspíše také diagnostický konektor základní desky zcela vpravo. Na spodním okraji si všimněte konektoru USB-C a slotu pro microSD

A tady jsou! Čtyři LED se signalizací stavu akumulátoru, tlačítko hlavního spínače a nejspíše také diagnostický konektor základní desky zcela vpravo. Na spodním okraji si všimněte konektoru USB-C a slotu pro microSD

Plastový pasivní chladič/usměrňovač toku vzduchu je společně s modulem GNSS přišroubovaný k základní desce

Plastový pasivní chladič/usměrňovač toku vzduchu je společně s modulem GNSS přišroubovaný k základní desce

Anténa GNSS je zcela nahoře pod tenkým svrchním krytem, takže nehrozí žádné rušení

Anténa GNSS je zcela nahoře pod tenkým svrchním krytem, takže nehrozí žádné rušení

Modul GNSS je k chladiči připevněn pomocí gumových úchytek, které pohlcují vibrace

Modul GNSS je k chladiči připevněn pomocí gumových úchytek, které pohlcují vibrace

Modul GNSS podporuje americké  GPS , evropské  Galileo  a čínské  BeiDou

Modul GNSS podporuje americké GPS, evropské Galileo a čínské BeiDou

Jelikož musíme vrátit dron ve funkčním stavu – respektive nerozložený na prvočinitele –, kovový kryt GNSS přijímače odpájet nebudeme. Nicméně DJI používá  GNSS přijímače od švýcarského  u-bloxu  . Mini 3 Pro nebude dle všech indicií výjimkou

Jelikož musíme vrátit dron ve funkčním stavu – respektive nerozložený na prvočinitele –, kovový kryt GNSS přijímače odpájet nebudeme. Nicméně DJI používá GNSS přijímače od švýcarského u-bloxu. Mini 3 Pro nebude dle všech indicií výjimkou

Deska s pasivním chladičem a GNSS přijímačem je přilepená k základní desce pomocí pasty. Nebylo jí ale zase tolik, takže jsme ji mohli snadno odloupnout

Deska s pasivním chladičem a GNSS přijímačem je přilepená k základní desce pomocí pasty. Nebylo jí ale zase tolik, takže jsme ji mohli snadno odloupnout

K základní desce jsou připojené všechny komponenty dronu. Toto vypadá podle konektorů  u.fl  na kabeláž antén, které jsou umístěné v ramenech s rotory. Aby se za letu neuvolnily, DJI je zalilo lepidlem, které stačí nahřát třeba horkovzduškou

K základní desce jsou připojené všechny komponenty dronu. Toto vypadá podle konektorů u.fl na kabeláž antén, které jsou umístěné v ramenech s rotory. Aby se za letu neuvolnily, DJI je zalilo lepidlem, které stačí nahřát třeba horkovzduškou

Na přídi jsou dva velké konektory. Tento plochý propojuje se základní deskou  hlavy s kamerovými překážkoměry

Na přídi jsou dva velké konektory. Tento plochý propojuje se základní deskou hlavy s kamerovými překážkoměry

Druhý konektor kabelu, který držím v prstech,  připojuje k základní desce samotný gimbal a hlavní kameru . Všimněte si ještě jednoho a zatím zapojeného plochého konektoru vlevo dole. Ten propojuje se základní deskou  spodní kamerová čidla ,  laserové dálkoměry  a pravděpodobně i ovladač motorů ESC

Druhý konektor kabelu, který držím v prstech, připojuje k základní desce samotný gimbal a hlavní kameru. Všimněte si ještě jednoho a zatím zapojeného plochého konektoru vlevo dole. Ten propojuje se základní deskou spodní kamerová čidla, laserové dálkoměry a pravděpodobně i ovladač motorů ESC

Základní desku odděluje od komory s baterií už jen samolepící fólie a jednoduché žebroví draku

Základní desku odděluje od komory s baterií už jen samolepící fólie a jednoduché žebroví draku

A to je ona, základní deska! Všechny čipy zakrývá ochranný kryt, který nemůžeme odpájet, protože je třeba vrátit dron pokud možno ve funkčním stavu

A to je ona, základní deska! Všechny čipy zakrývá ochranný kryt, který nemůžeme odpájet, protože je třeba vrátit dron pokud možno ve funkčním stavu

Spodní strana základní desky

Spodní strana základní desky

Horní strana základní desky

Horní strana základní desky

Zadní hrana základní desky se čtveřicí LED, USB-C a slotem pro microSD

Zadní hrana základní desky se čtveřicí LED, USB-C a slotem pro microSD

A ještě jednou. Co je ale tedy schované pod tím krytem? Vždyť to je na celém dronu to nejdůležitější!

A ještě jednou. Co je ale tedy schované pod tím krytem? Vždyť to je na celém dronu to nejdůležitější!

Pomohlo fórum DJI, ve kterém se Luffy_Lu  pochlubil  tímto záběrem

Pomohlo fórum DJI, ve kterém se Luffy_Lu pochlubil tímto záběrem

Vlevo nahoře vidíme čipset   DJI P1   pro rádiovou komunikaci a přenos obrazu  OcuSync 3  na bázi  LTE . Skládá ze z několika armových jader. Na jednom by měl běžet Linux, na druhém jednoduchý RTOS. Nechybí také DSP jednotka

Vlevo nahoře vidíme čipset DJI P1 pro rádiovou komunikaci a přenos obrazu OcuSync 3 na bázi LTE. Skládá ze z několika armových jader. Na jednom by měl běžet Linux, na druhém jednoduchý RTOS. Nechybí také DSP jednotka

Níže je  4Gb DDR4 RAM K4A4G165WF-BCTD  od Samsungu

Níže je 4Gb DDR4 RAM K4A4G165WF-BCTD od Samsungu

Dalších 8Gb od SK Hynixu je na opačné straně v podobě čipu  H9HCNNN8KUMLHR-NME

Dalších 8Gb od SK Hynixu je na opačné straně v podobě čipu H9HCNNN8KUMLHR-NME

Uprostřed konečně svítí ještě jeden velký a nejtajmenější SoC s popiskem  H6M . Toto je konečně  integrovaný obrazový obvod pro zpracovávání dat z kamer . Slouží k rozpoznávání osob, pro účely autopilota a dalším náročným výpočtům s pixely. Podobný obrazový procesor se  nachází  třeba i na DJI Air 2S. Mozkem Mini 3 Pro jsou tedy ASIC čipy a obrazové DSP od americké  Cevy , o kterých se toho moc neví a nikoliv obvyklé komerční a hojně medializované procesorové čipsety jako třeba Snapdragon

Uprostřed konečně svítí ještě jeden velký a nejtajmenější SoC s popiskem H6M. Toto je konečně integrovaný obrazový obvod pro zpracovávání dat z kamer. Slouží k rozpoznávání osob, pro účely autopilota a dalším náročným výpočtům s pixely. Podobný obrazový procesor se nachází třeba i na DJI Air 2S. Mozkem Mini 3 Pro jsou tedy ASIC čipy a obrazové DSP od americké Cevy, o kterých se toho moc neví a nikoliv obvyklé komerční a hojně medializované procesorové čipsety jako třeba Snapdragon

Odstranil jsem plastovou krytku hlavy a vykoukl na mě nový modul čelního kamerového překážkoměru. Ten doposud v řadě Mini chyběl jako sůl a znemožnil integraci autopilota

Odstranil jsem plastovou krytku hlavy a vykoukl na mě nový modul čelního kamerového překážkoměru. Ten doposud v řadě Mini chyběl jako sůl a znemožnil integraci autopilota

Jedná se o kombinovaný modul, v jednom tělese jsou tedy dohromady čtyři kamery. Jeden pár snímá dění před dronem, druhý pak s mírným sklonem dění za a nad dronem

Jedná se o kombinovaný modul, v jednom tělese jsou tedy dohromady čtyři kamery. Jeden pár snímá dění před dronem, druhý pak s mírným sklonem dění za a nad dronem

Po odloupnutí spodního krytu kvadrokoptéry si můžete prohlédnout zbývající překážkoměry. Dvě čočky uprostřed budou sloužit nejspíše  laserovému infračervenému dálkoměru , který po stranách doplňuje dvojice kamer, které odhadují pohyb na základě ubíhajícího terénu pod nimi. Terén proto musí být dostatečně kontrastní a software zobrazí varování, pokud tomu tak nebude

Po odloupnutí spodního krytu kvadrokoptéry si můžete prohlédnout zbývající překážkoměry. Dvě čočky uprostřed budou sloužit nejspíše laserovému infračervenému dálkoměru, který po stranách doplňuje dvojice kamer, které odhadují pohyb na základě ubíhajícího terénu pod nimi. Terén proto musí být dostatečně kontrastní a software zobrazí varování, pokud tomu tak nebude

Zadní strana desky spodního kombinovaného detektoru. Všechny součástky jsou vybavené kódy pro servisní identifikaci a konektory, které drží pohromadě lepidlo

Zadní strana desky spodního kombinovaného detektoru. Všechny součástky jsou vybavené kódy pro servisní identifikaci a konektory, které drží pohromadě lepidlo

Po odstranění všech částí, kde to ještě šlo, aniž bychom dron nenávratně poškodili, jsme konečně více odkryli desku, která se nachází hned za žebrovím gimbalu

Po odstranění všech částí, kde to ještě šlo, aniž bychom dron nenávratně poškodili, jsme konečně více odkryli desku, která se nachází hned za žebrovím gimbalu

Je to deska, která se bude velmi zahřívat, a proto je to první překážka pro proudící vzduch. Z toho plyne, že DJI Mini 3 Pro musí být neustále v pohybu. Pokud se nebude pohybovat, hrozí kvůli absenci aktivního chlazení přehřátí a iniciace bezpečného přistání

Je to deska, která se bude velmi zahřívat, a proto je to první překážka pro proudící vzduch. Z toho plyne, že DJI Mini 3 Pro musí být neustále v pohybu. Pokud se nebude pohybovat, hrozí kvůli absenci aktivního chlazení přehřátí a iniciace bezpečného přistání

Pohled na klíčovou desku, která je umístěná kolmo k základní výpočetní desce, skrze žebroví za gimbalem s kamerou

Pohled na klíčovou desku, která je umístěná kolmo k základní výpočetní desce, skrze žebroví za gimbalem s kamerou

Je to přesně ta deska, kterou jsme zmínili už v úvodu a z jejíž zadní strany trčí konektor baterie

Je to přesně ta deska, kterou jsme zmínili už v úvodu a z jejíž zadní strany trčí konektor baterie

Tato deska, kterou je třeba chladit více než výpočetní jednotky, se stará o samotný pohon vysokootáčkových motorů. Obvodem protéká vysoký proud a velká část energie se vyzáří jako teplo. Jedná se tedy o zmíněný a  naprosto klíčový obvod ESC – electronic speed control

Tato deska, kterou je třeba chladit více než výpočetní jednotky, se stará o samotný pohon vysokootáčkových motorů. Obvodem protéká vysoký proud a velká část energie se vyzáří jako teplo. Jedná se tedy o zmíněný a naprosto klíčový obvod ESC – electronic speed control

A takto dopadla zapůjčená kvadrokoptéra DJI Mini 3 Pro po vratné demontáži, aniž by bylo třeba zničit jedinou součástku – poslední překážkou byla hlavně samolepící fólie, která zamezila tomu, abychom mohli bez jejího poničení demontovat obvody motorů. Čtvrtkilogramový dron včetně baterie je nádhernou ukázkou práce s prostorem, jeho co nejefektivnějším využitím a také s každým gramem, kdy jakoukoliv těžkou hmotu nahradil měkký, pružný a lehký plast

A takto dopadla zapůjčená kvadrokoptéra DJI Mini 3 Pro po vratné demontáži, aniž by bylo třeba zničit jedinou součástku – poslední překážkou byla hlavně samolepící fólie, která zamezila tomu, abychom mohli bez jejího poničení demontovat obvody motorů. Čtvrtkilogramový dron včetně baterie je nádhernou ukázkou práce s prostorem, jeho co nejefektivnějším využitím a také s každým gramem, kdy jakoukoliv těžkou hmotu nahradil měkký, pružný a lehký plast

Než ale vezmeme do ruky šroubovák, pojďme si ukázat, co jsme našli v krabici. Dron Mini 3 Pro nám dorazil v provedení  Fly More Kit  s brašnou, náhradními vrtulemi, hrtomadou akumulátorů a dobíjecím dokem
Z německého ústředí nám dorazil vedle  základního dálkového ovládání RC-N 1, ke kterému připojíte vlastní mobil, také  nový ovladač s displejem   DJI RC
I když má dron utrhnutá obě přední ramena a jedno ramínko gimbalu, jeho elektronika zůstala po havárii neporušená, takže jej budeme demontovat s co největším citem
Nevěříte? Tak tady máte důkaz. Všimněte si zlomených ramen, odtrhnutého gimbalu s kamerou a odchlípnutého horního krytu. Měkký plast to sice po nárazu do stromu nevydržel, pojmul ale všechnu energii a elektronika to přežila
57
Fotogalerie

V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

  • Létá skvěle, fotí slušně a má autopilota
  • Jak se to všechno podařilo vtěsnat do 249 gramů?
  • Podívejte se na rozborku nejlepšího dronu letošní sezóny

Zkraje letošního května představilo DJI třetí generaci své nejmenší skládací kvadrokoptéry Mini 3 Pro a nadchlo drtivou většinu fanoušků létání a fotografie z ptačí perspektivy.

Droboučký dron totiž konečně získal základní funkce autopilota, k tomu nezbytné kombinované čelní a zadní překážkoměry, no a to vše při zachování jen těžko uvěřitelné vzletové hmotnosti pod 250 gramů.

Pravidelní čtenáři dobře vědí, že takto nízká hmotnost je na evropské obloze naprosto klíčová, rekreační letouny do čtvrt kilogramu totiž spadají do nejméně regulované kategorie bezpilotních letounů a jejich majitelé – pokud nebudou vysloveně obtěžovat sousedy, pejskaře a korzující páry – s nimi mohou vzlétnout třeba i v blízkém městském parku. Samozřejmě ale pozor na místní předpisy a vyhlášky. Třeba zákaz létání v přírodních rezervacích.

V každém případě, díky těmto parametrům není překvapivé, že se nakonec většina recenzentů shodla, že je Mini 3 Pro možná nejpovedenější letošní dron na trhu. Fotí slušně, létá skvěle, za dobrých podmínek vydrží ve vzduchu více než půl hodiny, i přes nízkou hmotnost je na nebi poměrně stabilní, a přitom se s trochou vůle vejde i do dámské kabelky.

Co se skrývá uvnitř dronu

V dnešním článku nicméně neuvidíte ani jedno sférické panorama nebo 4K video stabilizované digitálně i mechanicky pomocí tradičně skvělého gimbalu, který se dokáže na M3P vytočit kolmo vzhůru, všechny testovací kvadrokoptéry, které nám dorazily z německé pobočky DJI, jsem totiž dokázal velmi rychle rozbít:

Namísto pláče v koutě jsem nicméně poslední havárii pojmul jako příležitost, vytáhl z police sadu drobných servisních šroubováků, půjčil si trsátka od kolegů z časopisu Computer a podíval se drobnému miníkovi citlivě pod kapotu. Tak, abych jej poté opět dokázal složit do původního stavu.


Podívejte se na komentovanou galerii, jak se Číňanům podařilo veškerou elektroniku vtěsnat do tak maličkého tělíčka z měkkého plastu a jaké (a naprosto neznámé) procesory tuto legraci vlastně pohánějí.

Určitě si přečtěte

Články odjinud