Petr Valkoun
20. 11. 2023 • 20:17

je zajimave, ze prave velikost dnesnich vetrniku je hlavni duvod, proc to je stale levnejsi, protoze je rozdil starat se o 1 vrtuli (kdyz velkou) nez o stovky malych.

mh77
20. 11. 2023 • 14:32

Kolik by na to mohlo jezdit fábií?

Michal Hanko
Michal Hanko
19. 11. 2023 • 19:26

Až to bude plně komerně konkurenceschopné a nebude to vyžadovat žádné dotace, na stavbu ani na provoz (dotace na každou vyprodukovanou kWh, záruky za elektřinu vyprodukovanou v obdobích, kdy je cena záporná z důvodu nadprodukce) pak proti tomu neřeknu ani popel.
V současné situaci, kdy když zafouká vítr bývá elektřiny už dnes přebytek a její cena klesá do záporu, nemluvě o nemožnosti skladování takto vyrobené elektřiny, je to IMHO čisté zlo. Jsem zásadně proti.

jirik66
19. 11. 2023 • 18:48

Zajímavá koncepce - vrtule z recyklovatelného materiálu, opravitelnost, to by byly velmi důležité bonusy.

anovy  (epox9nda3)
19. 11. 2023 • 18:30

Bože už zase. 400 GW energie to má být jako co? A to se to tady jmenuje Věda a technika.

Určitě si přečtěte

Články odjinud