A mají v těch nabiječkach šťávu a nebo je to jen dotační podvod?
Pokaváď ta eletrika nejni z ruzkýho plynu tak je to natuti podvod!
Spalovakum stejne odzvonilo, ale nejvic me bavi myslenkove pochody nekterych diskuteru 😄 nema cenu to vyjmenovavat, dotyční vědí
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 4. 2025 23:53
Spalovat se dá i vodík, jen tedy jeho výroba je taky často zelená jen na papíře, nejčastěji se dělá elektrolízou, ta potřebuje elektřinu a ta se taky často dělá z uhlí. Takže ano, jednou spalovákům možná odzvoní, ale ne dokud si je nebude moct dovolit každý jouda co dojíždí každý den dvacet kiláků do práce a po práci s tím rajtuje po záhumence, ale párkrát do roka potřebuje jet i dálku. Tedy typičtí uživatelé ojetin. Dokud nebudou mít elektroauta zaručenou dlouhou životnost a dlouhodobý dojezd dejme tomu a 600 až 800 kiláků i po nalítaných 300 tisících, a dokud auto s nalítanými 100 až 200 tisíci nebude stát srovnatelně jako takovéto dnešní spalovací ojetiny, tak je to jen vlhký sen Pindulínů a dalších nerealistů. Protože dnes je takové auto zralé tak akorát na vrakáč a za přemrštěnou cenu si to koupí leda naivka, nebo městský člověk s barákem, který má prostor na dvě auta, klidně obě elektro, ojetinu frkne každý den přes odpoledne na nabíjení ze solárů a je mu jedno, že neujede víc než pár desítek kilometrů a druhé využívá na delší cesty. To nezmiňuji, že v závislosti na stáří baterie a její zbývající kapacitě, je spotřeba nabíjecího proudu větěí. Např. baterie, které zbývá 70% původní kapacity spotřebuje na nabitou Wathodinu o 12% procent více elektřiny. Ok uznávám, že starý spalovák taky žere víc, jak nový, ale třeba nafťák s 200 tisíci je sotva zajetý a nežere víc, spíš míň než na startu, zatímco elektroauto ztratí 15 až 20% z kapacity takže žere skoro o 10% víc. Takže si argumentujte, jak chcete. Z hlediska ekologie je auto, které slouží 20 až 25 let mnohem menší zátěží pro svět, ovzduší a klima, než kára, kterou po deseti letech už nikdo nekoupí a jde na vrakáč, nebo slouží jako druhé žravé auto v domácnosti, to je ale jen odložený problém. A ano, technologie se zlepšují a brzy to snad problém nebude, zatím ale pořád je.
Poslední dobou sou tesly nejhoršíma spalovacíma autama.https://www.tesla-fire.com/A teďkom spalujou i bez řidičů, před salónama 😁)))))))
Čo dáva zmysel lebo na nabíjačke strávi auto podstatne viac času.
Kalifornie už delší dobu není dobré místo pro život. A důvod, proč se kaliforňané nestěhují pryč je, že jejich nemovitosti jsou prakticky neprodejné, protože tam nikdo nechce jít...
Neodvoji se ten počet stojanu od toho, jaký je poměr minut stojících elektroaut u nabíječky k minutám běžných aut stojících u stojanu s palivem?Jen mi dává smysl, že když každé elektroauto potřebuje pro příklad hodinu na nabíječce a běžné auto 3 minuty u stojanu,, tak ve chvíli kdy poměr aut a elektroaut je 1 k 20, tak bude stačit vyrovnaný počet nabíječek a stojanu u pumpy.
Keď už chceš byť detailista, započítaj tam aj tých 700 000 súkromných nabíjačiek, kde si auto nabíjajú v pohodlí domova, bez toho aby čakali na nebitie (tj. -700 000 hod.) a k spalovákom pripočítaj čas (cca 15 - 30 min), kedy musím ísť na pumu, lebo ju nemôžem jednoducho prevádzkovať doma.
Prvý bod uznávam, s benziňákom musíš ísť na pumpu aj keď jazdíš len v rámci mesta, elektro nabiješ aj proste pred domom mimo komerčnú nabíjačku. Logicky teda pri rovnakom použití auta, niektoré použitia komerčnej nabíjačky odpadajú, nejde to teda striktne počítať len časom samotného nabitia/natankovania.Ale druhý bod je mimo, prečo by si mal pripočítavať čas na cestu na pumpu? Vtedy predsa žiadny stojan neblokuješ. Kým cestuješ na pumpu a z pumpy, stojan je voľný a môžu tankovať iní. Nijako to potrebný počet stojanov nezvyšuje.
V Kalifornii díky eco dani stojí galon benzínu cca 6USD, v ostatních státech cca 3 USD. ... elektromobilitu si uživatelé nevybrali sami - ale byli k ní donuceni ...
Pritom tam maji proti nam o 60-80% vice slunecniho svitu rocne, takze by elektromobilita mela ve srovnani s nama vychazet vyrazne vyhodneji i bez umeleho znevyhodnovani jinych zdroju...
To je stejna cena jak u nas. A elektroauto je porad ve vetsine pripadu ekonomicky nesmysl.
Az si nekdy zajedete do Kalifornie, tak si treba odpoledne kolem 4te zajedte nekam k nabijeckam... uvidite lidi v EV jak cekaji klidne nekolik hodin aby si mohli dobit baterii...
O 48% víc mi nepřijde tolik, byl jsem v létě ve Skandinávii a tam mají nabíječek tak 5x, možná 10x víc než čerpacích stojanů. Jsou prakticky na každém parkovišti, u supermarketů, u sportovišť, u kulturních památek, u hotelů a restaurací...
Všechno jde, když se chce. A proto tady skoro nic nejde.
Ten výrok bych u elektromobility poupravil na "všechno jde když se to dotuje"
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 4. 2025 13:28
Nejen u elektromobility. Podobné to bylo s železnicí, infra pro spalováky...
A kdo dotuje benzinky? (silnice bych vynechal protože ty jsou z hlediska pohonu neutrální)
Wiki říká: 2023, the OECD estimated that coal subsidies amounted to 27.7 billion USD, oil to 400 billion USD, and gas to 343 billion USD
kdyz uz neumis anglicky, zkus si to nekdy nechat prelozit nekym kdo to umi... Oil neni benzin ale ropa... krome toho se podivej ktere staty ty dotace na ropu maji a zjisti si proc tu ropu dotuji...
A ten benzín roste na stromech, zatímco dotovaná ropná infra na něj nemá vliv.
precti si co jsem psal a pak to zkus znova...
Tohle je klasická ukázka čísel vytržených z kontextu, pro plné pochopení je třeba přečíst celý dvoustránkový článek (a ta čísla fakt neznamenají přímé dotace)
A když ta dotace není přímá, tak se to nepočítá, protože jinak by to nevyšlo...
V kontextu tohoto článku by se to nepočítalo ani kdyby to bylo přímé protože tu řešíme dotace infrastruktury (= nabíjecí stanice/benzínové pumpy) a ne dotace do paliva (= elektřina/benzín). Ale jinak to chce fakt přečíst celou analýzu, jsou tam započítané fakt některé absurdity (třeba arabáči u sebe doma prodávají ropné produkty radikálně levněji než jsou světové ceny, ale dráž než jsou jejich výrobní náklady - a šup, už je to tam započítané jako dotace i když v reálu to žádná dotace není)
Pokud něco prodáváš pod tržní cenou, je to samozřejmě dotace, respektive podpora. Není podstatná nákladová cena, ale cena, za kterou bys to prodal na neovlivněném trhu.
Prosim?Podpora, nebo dotace by to byla v pripade, ze by cenu ovlivnoval stat, poskytoval by nejake zvyhodneni. Pokud je ale cena nizsi kvuli trznim podminkam, jako primy pristup k surovinam, tak se nejedna o podporu, ani dotaci.V opacnem pripade by totiz byla dotovana treba i nizsi cena obedu u nas proti Nemecku, pritom se jedna take pouze o rozdil v trznich podminkach, v nasem pripade predevsim levnejsi pracovni sile.
Hádaj čo sa vyrába z toho uhlia (coal).
Mno, Wiki byvala kdysi celkem seriozni zdoj, tvoreny komunitou, ale uz se z toho nejak vytraci ona nezaujatost, ktera byla jeji podstatou. Starsi clanky jsou stale ok, ale v posledni dobe to jde kvalitou hodne dolu a zrovna tahle stranka je celkem slusny odpad. Tady totiz splacali v zajmu zelene ideologie kde co. Jen aby jim to nejak vyslo s vysledkem, ze cokoliv fosilni je fuj a zjevne se nad tim dokaze malokdo trochu pozastavit. 😃Konkretne muzeme rozebrat tu zminenou cast, kde ropu zameniji za fosilni palivo, ackoliv ropa je surovina, nezbytna k vyrobe plastu treba i pro zdravotnictvi. Ale to preci vubec nevadi, pinkneme to pod nadpis "Subsidies by fuel" a jeste si jako zdroj vezmeme ukazkove zpolitizovany dezinfo clanek OECD, ktery je uz v samem uvodu ovlivnen zelenou politikou a je jak z pera toho blazna Timmermanse. 😃 Pritom se nikdo nepozastavil nad skutecnou pricinou, kdy ony odhadovane "dotace" u ropy jsou v roce 2023 temer 2x vyssi, nez v roce 2016, ze? Stejne tak se asi nikdo nezamyslel nad tim, jak je tedy mozne (kdyz je to uhli tak dotovane), ze jsme meli v roce 2022 elektrinu o 300% drazsi, nez v roce 2016, pritom pri dotacich vyssich o skoro 50%, proti roku 2016. Fakt to nikomu neprijde divne? Nebo se to zjevne jen nehodi do kramu? 😃
Btw, železnica je druh elektromobility (minimálne tá elektrická).
vsechno jde, kdyz jsou na nesmysly penize z ropy a plynu...
tak pochopitelně, když "tankování" elektrodebila trvá 20x tak dlouho jak u spalováku
By ma zaujimalo ci nejak aj k tomu prisposobuju svoju elektricku siet.
To by měli, vzhledem k tomu, že od května do října omezují odběry.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.