V internetové reklamě má nejvíce růst „B-to-B“ segment

Přilákáte-li inzerenty z tohoto segmentu, nebudete už mít starosti s prodejem internetové reklamy…
Jestli existuje klišé, které se nám poslední dobou mimořádně zajídá, pak je to právě „B2B“ či „B-to-B“, tedy business-to-business. Přede dvěma lety neexistoval a dnes na vás každý druhý chlápek v kravatě vybafne, že jeho firma chce být aktivní v bétobé segmentu (ti z nich, co neměli z angličtiny čtverku, říkají bítubí) a koulí přitom očima, aby bylo vidět, jak je „in“. Přitom nejde vůbec o žádný převrat – jde o obsluhování firemního segmentu (na rozdíl od obsluhování koncového zákazníka) a i nestudovaní ekonomové dobře vědí, že poměr velikosti podnikového a konzumentského trhu je 10:1. Tak proč náhle takové šílenství? Jistě za to mohou ti zlí novináři…

Výzkum amerických firem Jupiter a MediaMatrix „odhaluje“ (jejich slova), že reklama oslovující podnikový či – chcete-li – profesionální segment (ať se onomu klišé projednou vyhneme) dnes roste nejrychleji a má tomu tak být i nadále. Před rokem bylo na světě „protočena“ miliarda reklamních bannerů z této oblasti za kvartál, o rok později (tj. letos) už 5,6 miliardy. Růst reklamy v této oblasti má i nadále zdaleka předstihovat průměr a v roce 2005 zde má být utraceno přes 3 miliardy dolarů, což má být 18 % celkového internetového reklamního trhu. Nechme internetové předpovědi na pět let dopředu – jsou pravděpodobné asi jako podobně vzdálené předpovědi počasí, a podívejme se na to, jak tyto případné hrozny utrhnout.

Průzkum AdRelevance tvrdí, že dnes 80 % všech příjmů z této oblasti spolyká jenom 25 webů: na rozdíl od jiných segmentů tedy trhu vévodí jenom malinká skupina webů, což je dost neobvyklé. AdRelevance uvádí, že tyto weby inkasují průměrně pět miliónů dolarů kvartálně (!) za reklamu, zatímco například špičkové weby věnující se další docela lukrativní oblasti, automobilismu, inkasují jenom desetinu – půl miliónu dolarů kvartálně (v průměru). Analytici od Jupitera celkem správně podotýkají, že vydavatelé tento segment podceňují a že by mu měli věnovat daleko více času a úsilí. Zacílení na „byznysový“, profesionální segment totiž není jednoduché: je snadné udělat laciný konzumentský mix (třeba: co dělají modelky – můj chlapec/má dívka – jak se líčit – proč jsem tlustá – co dělá Antonio Banderas – ještě jsem panna atd.), ale není lehké udělat web, který se stane, například, portálem ocelářského průmyslu. Zatímco ale prvních typů webů už jsou i dneska mraky, má „ocelářský“ web šanci získat možná až gigantickou inzerci od firem s miliardovými obraty, které zde najdou svůj domov. Zajímavé je, že tento segment příliš nedokázali využít ani internetoví vydavatelé v USA, kteří mají v technologiích i velikosti trhu před ostatním světem náskok.

Váš názor Další článek: StarOffice si prorazila cestu i k významným assemblerům pécéček

Témata článku: Reklama, Předpověď počasí, Předpověď, Profesionální segment, Miliardový obrat, Segment, Růst, Lukrativní oblast, Miliardový byznys


Určitě si přečtěte

Nejlepší služby pro streamovanou hudbu: Není jen Spotify

Nejlepší služby pro streamovanou hudbu: Není jen Spotify

** Za měsíční předplatné je dnes možné získat přístup k desítkám milionů skladeb ** S některými méně známými interprety je ale stále problém ** Cena předplatného může být i jen pár desítek korun

Vladislav Kluska | 45

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 34

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 66

Budoucnost elektroniky: čeští vědci stojí za revolučním čipem, který nemá ve světě obdoby

Budoucnost elektroniky: čeští vědci stojí za revolučním čipem, který nemá ve světě obdoby

** Čeští vědci pod vedením Tomáše Jungwirtha vyvíjí nový typ revolučního paměťového čipu ** Zatímco v současnosti elektronika pracuje s elektrony, v budoucnu to budou spiny elektronů ** Čipy budou moci být klidně i 1 000x rychlejší a úspornější

Karel Javůrek | 32

Vyzkoušeli jsme špičkovou meteostanici. Má Wi-Fi a na webu kreslí podrobné grafy

Vyzkoušeli jsme špičkovou meteostanici. Má Wi-Fi a na webu kreslí podrobné grafy

** Vyzkoušeli jsme špičkovou poloprofesionální meteostanici ** Má skvělou venkovní sondu a Wi-Fi ** Data posílá na Weather Underground

Jakub Čížek | 20

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny