V-commerce aneb nakupujte na Internetu hlasem

Co je to v-commerce? Jistě podvědomě cítíte souvislost s všeobecně známým pojmem elektronického obchodování e-commerce.
Co je to v-commerce? Jistě podvědomě cítíte souvislost s všeobecně známým pojmem elektronického obchodování e-commerce. Skutečně tomu tak je, v-commerce neboli voice commerce nebo česky elektronické obchodování s podporou hlasu, je jednou z možných technologií jak dělat elektronický business.

Jedná se o novinku, která umí rozpoznat význam mluveného slova. Tato technologie by měla pozvednout systémy prodejů po telefonu, které jsou pod tíhou internetového obchodování vytlačovány. Zajímavé se jeví spojení v-commerce s internetovým obchodováním, které umožní zákazníkům vyjádřit své požadavky hlasem bez nutnosti klikání myší a vyplňování webových formulářů.

Upovídané webové stránky
Jistě jste se setkali s nákupem zboží nebo služeb po telefonu, například phonebankingem, telefonní seznamkou a podobně. Zavoláte, automatický konverzant přednese nabídku, ze které vybíráte vymačkáváním tlačítek telefonního přístroje. Bohužel, členitost nabízeného menu je přímo úměrná dezorientaci klienta a času který se přes tato menu brodí. V-commerce nabízí elegantnější řešení. Jak by se vám líbilo zavolat do banky a místo typování příkazu pomocí tlačítek telefonu, říct pouze: „Vyplaťte částku xx z účtu xy na účet yx“. Jistě velmi pohodlné. Systém analyzuje hlasovou zprávu klienta, inteligentně rozpozná její význam a operaci provede. Zajímavé je spojení této technologie s webovými aplikacemi. S virtuálním obchodníkem si při nákupu skutečně popovídáte. Představte si nákup, kdy na místo vyplňování webových formulářů řeknete do mikrofonu počítače: „Koupím jednu knihu Programování v jazyce Java autora Davida Flanagana... Jmenuji se Josef Novák a budu platit kartou VISA s číslem xx .“ A hotovo! Systém sám rozpozná hlasové informace vyhodnotí a zpracuje.

Pouhá vize nebo realita?
Analýza hlasové komunikace je zajímavou možností jak zdokonalit internetový obchod a zvýšit jeho konkurenceschopnost. V-commerce jistě najde uplatnění, ale nelze ji považovat za objev, který během několika měsíců způsobí revoluci na Internetu. Podstatným faktem vyplývajícím z této zprávy je, že do budoucnosti internetových obchodních domů promluví multimédia (zvuk, video).

Technologie analýzy hlasu IVR (Interactive Voice Recognitation) se v nejbližší době dočká konkrétních produktů. Společné kroky podnikají v této oblasti například společnosti Edify www.edify.com a Nuance Communications www.nounce.com. Edify připravuje vývojové prostředí Elelectronic Workforce umožňující programátorům vytvářet jak aplikace pro teleshoping tak pro internetové obchodování. Nounce Communications nabízí software jednotné správy takto vytvořených programů. Zavedení takového systému nebude levnou záležitostí předpokládaná cena vývojového prostředí je dvacet pět tisíc dolarů. Nezávisle na tomto projektu připravuje svůj systém povídavých webových stránek společnost Conversational Computing www.conversa.com nebo Lernout & Houspie www.lhs.com.

Váš názor Další článek: Už to prasklo: privatizace SPT Telecomu byla uplacena!

Témata článku: Programování, Levné zboží, Nuance, Novák, Význam, Hlasový příkaz, Voice, Hlas, Mluvené slovo

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost