Výdejní boxy dostupné 24 hodin denně a 7 dní v týdnu už v Česku provozují přepravní služby jako Česká pošta, Zásilkovna, WeDo nebo obchody Alza, Mall (spojen s WeDo), Pilulka, Rohlík či odnedávna také Ikea. Celorepublikovou síť výdejních automatů začal budovat i přepravce DPD.
V Praze ve spolupráci se společnostmi Creative Dock a KEBA vznikne 12 pilotních DPD boxů. Po ukončení testu chce DPD zamířit do všech měst nad 50 000 obyvatel a do konce roku 2023 vzniknou i na jiných místech.
„S našimi boxy jsme si dali načas z toho důvodu, že jsme nechtěli na trh pouštět jen tak nějakou krabici, ale naopak nabídnout našim zákazníkům a e-shopům technologicky vyspělou a plně automatizovanou službu. Jsem rád, že se nám to podařilo a společně s týmem z Creative Dock už ladíme jen poslední detaily. Boxy v podstatě rozšíří stávající síť výdejních míst Pickup, kterých máme v České republice již více než 1300 a na kterých bude také nově možné zásilky podávat,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD.
DPD boxy na rozdíl například od Z-Boxů od Zásilkovny nejsou vázané na mobilní aplikaci a Bluetooth. Bude mu stačit hloupý telefon, na který mu esemeskou dorazí PIN. Boxy ale budou sloužit i k podání balíku. Ta proběhne skrz službu Z ruky do ruky, kde odesílatel vyplní potřebné údaje, zaplatí a stáhne QR kód. Ten pak načte skenerem v DPD boxu, který zároveň vytiskne přepravní štítek. Uživatel jej nalepí na balík a ten vloží do schránky. Podle DPD bude celá operace trvat nanejvýš 20 sekund.
„Každý box obsahuje přes 80 přihrádek různých velikostí. Do té největší se vejde balík s rozměry 75 x 60 x 45 cm a hmotností až 15 kg. Bezpečnost zaručuje neustálý kamerový dohled a zásilky jsou v ceně přepravy standardně pojištěny do 50 000 Kč,“ uvádí DPD.
Už víte, jak se změní doručování balíků z Číny?