A ty v první třídě víš, že se zrovna to které dítě za osm let rozhodne být zedníkem nebo kadeřnicí? Tohle není o tom, dělat z dětí htové programátory. Je to hlavně o tom, naučit děti, jak počítače fungují a co s nimi jde dělat. Dítě se pak může rozhodnout, zda se bude programování věnovat dál nebo zda ho to nezajímá. Tvrdit dnes, že matematika a čestina jsou potřeba, ale počítače ne, je trochu zpátečnické, když počítače řídí většinu činností na planetě. Když se dítě rozhodne, že na studium "nemá buňky" a raději půjde někam na učiliště, tak hádej co - (např. v případě učiliště strojního) v prváku se bude učit řezat pilkou na železo a pilovat pilníkem a ve třeťáku už bude programovat CNC soustruhy nebo tisknout věci na 3D tiskárně.Opět zdůrazňuji - není to o tom, dělat ze všech programátory. Jde o pochopení světa kolem nás, stejně jako v případě matematiky, chemie, fyziky, historie, literatury, ...