Užitečné komponenty pro Delphi a C++ Builder, díl 82. - PicShow

Neodolal jsem a i dnes pro vás mám komponentu z DelphiArea. Tentokrát si budeme hrát s obrázky a můžete si udělat vlastní prohlížeč.

PicShow

Komponenta je věrná svému názvu. Neslouží tedy k nějaké úpravě obrázků, ale dokáže je velmi efektně prezentovat s množstvím přechodových efektů. Je tedy ideální pro tvorbu různých "slideshow".

Instalace je opět bezproblémová, i když je "ruční". Na záložce DelphiArea pak naleznete dvě nové komponenty - PicShow a DBPicShow.

Po umístění na formulář vypadá podobně jako komponenta Image a samotná práce je vlastně velmi jednoduchá. Důležité je nejprve nastavit několik základních parametrů. Tyto parametry můžete pochopitelně nastavit nejen "natvrdo" v Delphi, ale i za běhu aplikace.

Vezmeme to tedy pěkně podle abecedy a některé hlavní parametry si představíme:

  • Autosize - Obvyklá položka mnoha podobných komponent. Nastavíte-li ji na true, bude se rozměr komponenty automaticky měnit podle načteného obrázku.
  • BgMode - Zde je možné nastavit, jak se bude chovat pozadí, resp. obrázek, který můžete jako pozadí použít. Možnosti jsou obvyklé - umístění obrázku na střed, dlaždice, roztažení či zmenšení na celou plochu. Tento parametr je určitě důležitý a vhodně zvolené pozadí, na kterém se později budou při prezentaci obrázky "promítat", může velmi zlepšit celkový dojem.
  • BgPicture - A toto je právě obrázek na pozadí, viz. předchozí parametr.
  • Busy - Parametr informačního charakteru, jehož logická hodnota nám udává, zda komponenta právě provádí nějaký efekt.
  • DataField - Tato položka je pouze u databázové verze komponenty DBPicShow a udává pole, kde se nachází grafická data.
  • DataSource - Stejně jako v předchozím případě.
  • Delay - Pauza v milisekundách, která je mezi dvěma zobrazenými obrázky (přechody).
  • Empty - Další logická proměnná, která tentokrát udává, zda-li je načten obrázek a bude možné ho tím pádem zobrazit.
  • Picture - A to už je onen zobrazovaný "slajd", tedy prezentovaný obrázek. Podporovány jsou formáty jpg, ico, bmp, wmf a emf.
  • Progress - Tato položka udává v procentech, jak daleko již doběhla "animace", resp. v jakém stádiu je přechodový efekt.
  • Style – Vlastně nejdůležitější parametr. Zde máte na výběr mezi 127 přechodovými efekty, které jsou součástí komponenty. Nemá cenu si je nějak blíže popisovat, naleznete zde všechny klasické přechodové efekty, na které si jen vzpomenete. Nejste však omezeni pouze touto nabídkou, můžete použít i své vlastní.
  • Threaded - Opět velmi důležitý parametr, který určuje, zda bude pro přechodový efekt použit samostatný proces.

Tolik tedy základní nastavení komponenty. Zbytek už je vlastně velmi snadný. Když máme všechno takhle pěkně připraveno, stačí celou akci spustit metodou Execute. Zrovna tak můžete přerušit činnost pomocí Stop a vyčistit plochu metodou Clear. A to je vše, více metod zde není. Vše je navíc podpořenou celou řadou událostí, která komponenta vyvolává a pomocí kterých můžete celý proces dobře sledovat a kontrolovat.

Komponentu tedy musím pochválit, je povedená a názorná je i ukázková aplikace, kterou dostanete v instalaci.

www
verze: 3.04
Delphi: 3 - 7
C++ Builder: ne

Diskuze (1) Další článek: Iomega nabízí novou metodu ukládání dat

Témata článku: Software, Programování, Ruční výběr, Komponenta, Delay, Efekt, Předchozí parametr, Základní efekt, Ruční úprava, Progress, Díl

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost