Už více žen než mužů na americkém Internetu!

Poměry zhruba kopírují rozložení populace, ale očekává se další zvyšování podílu žen.
Že se z dříve téměř stoprocentně mužského média postupně stane svět otevřený všem ostatním kromě „dospělého bílého muže“: ženám, dětem, starším lidem, nejrůznějším menšinám. Nepochybně i zvířatům – vždyť svou domovskou stránku už mají desetitisíce psů a koček…

Nikdo ale před pár lety nepředpokládal, že již nyní budou ženy na nejvyspělejším světovém internetovém trhu převládat – podle Media Metrixu už v prvním čtvrtletí roku 2000 tvořily ženy 50,4 % uživatelů amerického Internetu. Je to poprvé, kdy se ženy dostaly přes padesát procent; v loňském prvním kvartálu to ještě bylo okolo 45 %. Růst je setrvalý, i když se pochopitelně zaobluje – zajímavá je jistě předpověď, že se ženská převaha na Internetu bude ještě zvětšovat. V celosvětové a také americké populaci ženy mírně převažují nad muži (průměrná délka života mužů je o něco kratší), pokud však bude růst podílu ženského pohlaví na Internetu pokračovat, bude to znamenat, že pro ženy je Internet atraktivnější než pro muže a že jej častěji využívají: nepochybně nečekané, překvapivé zjištění.

Nejvíce se na růstu tohoto procenta podílely „teenagerky“, zejména v ještě dětském věku 12-17 let. Nejvyužívanějšími weby pro tuto komunitu jsou stránky www.cosmogirl.com, www.teenpeople.com a www.delias.com. Vůbec, na rozdíl od mužů se zdá, že ženy mají podle svých jednotlivých věkových či vývojových fází vyhraněnější zájmy (a weby): skupina nejmladších děvčat nejvíce navštěvuje oficiální weby svých oblíbených televizních pořadů a časopisů, mladé maminky mají zase nejoblíbenější weby typu www.pampers.com, seniorská generace má zase největší zálibu ve webech věnujících se zdraví a zdravotním problémům ve zralém věku a ve stáří (www.aarp.com). Špičkové „vertikální“, pro jasně vymezenou skupinu se věnující weby rostou prudce ve své návštěvnosti a – což je ještě důležitější – i v příjmech: pro případné inzerenty jsou ideálním cílem, protože zákazník a jeho potřeby jsou zde naprosto jasně vykresleny. Navíc se zde spojuje mnohostranná spolupráce mezi médiem a komerční firmou, kterou tak dobře znají vydavatelé časopisů, tedy jdoucí daleko za prosté „píšeme pro vaše zákazníky, tak si dejte inzerci“.

I když podle různých průzkumů (resp. průzkumů různých provozovatelů a agentur) už ani u nás není poměr žen na Internetu vůbec zanedbatelný (20-30 %), je médií, které se jim přímo věnují, jenom nepatrná hrstka (www.zena-in.cz, www.dama.cz, do jisté míry i www.pauza.cz), a jejich návštěvnost je ve srovnání s např. IT-zaměřenými weby zlomková; o webech pro seniory to platí ještě nesrovnatelně více – víte vůbec o nějakém zajímavém a kvalitním?

Váš názor Další článek: Prohlížeč ProductView Express pro internet

Témata článku: Internet, USA, Více, Muž, Délka života, Překvapivé zjištění, Ideální poměr, Zdravý pár, Průměrná délka, Oficiální médium, Kočka

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů