Virtuální realita | HTC

Už si můžete natočit vlastního Mandoloriana. HTC Vive Mars dokáže propojit kamery se scénou v Unreal Engine

Největším hitem mnoha filmových a televizních produkcí v uplynulých několika letech je virtuální studio, které páruje polohu kamery s pozadím tvořeným v Unreal Engine. Industrial Light & Magic díky vlastnímu řešení Volume natáčí pro Disney+ seriály ze světa Star Wars, ale neprodává jej jiným.

Proto existuje mnoho různých jiných způsobů, jak pomocí stávajících technologií pro VR, ať už ovladačů nebo trackerů zajistit přesnou lokalizaci kamery v prostoru a spárovat s ní ideálně virtuální scénu generovanou v Unreal Engine. Buď využít zelené pozadí a virtuální scénu klíčovat, nebo virtuální scénu promítnout přímo za herce s korektní perspektivou z pohledu kamery. 

Protože se to ale skládá z různých nesourodých částí, chybí standardy komunikace a není jednoduché vše korektně odladit.

Nyní ale HTC představilo své řešení Vive Mars Camtrack, které to vše nabídne v rámci jednoho balíčku. Nejde tedy o něco, co dosud nebylo možné, ale především se vše zjednodušší a otevře širší skupině filmařů.

Vive Mars Camtrack využívá tradiční laserové majáky, které známe z VR helem HTC a také trackery, které jsou v nabídce už několik let. Tři trackery můžete umístit na kamery pro souběžné natáčení z více úhlů, stejně tak můžete tracker použít i pro sledování nějakého objektu ve scéně (který později nahradíte počítačovým modelem) nebo pro sledování světla, aby živá scéna byla nasvícena stejně jako ta virtuální.

image.png
V jemných detailech se rendruje jen scéna v přímém záběru kamery, zbytek se využije pro přirozeně působící osvětlení scény 

Kamery můžete synchronizovat před Genlock, aby snímaly políčka ve stejný okamžik, stejně tak můžete pro kameru nakalibrovat její objektiv, aby záběr a to včetně hloubky ostrosti zcela propojil reálnou scénu s virtuálním pozadím.

Neděláme si žádné iluze, že se HTC Vive Mars Camtrack stane součástí výroby každého YouTubera a budete s ním točit vlastní videa z virtuální dovolené. Především to ale snižuje bariéru technickou i finanční pro vstup do natáčení ve virtuálním studiu.

Na tuto technologii tak dosáhnou i menší studia a týmy a, jak ukázal příklad Mandoloriana, odpadnou také náklady na cestování do drahých destinací i tvorbu velkých dekorací. Poušť, hustý prales nebo velkou vesmírnou loď si můžete vygenerovat přímo ve studiu.

Zdroj: HTC

Diskuze (2) Další článek: Bill Gates po sedmi letech vystoupil na TEDu. Opět mluvil o pandemii a svých nápadech, aby byla poslední

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,