Dívám se na ceny jízdních kol s přehazovačkami SRAM AXS, minimum je 100 000.Můžu se zeptat, k čemu využijete taková kola?
Downhill, zjazdy, skoky.. už je tam iná úroveň kvality súčiastok .. a iný zážitok z jazdy..sam mam kolo za osmičku a je to krása proste...len to treba využívať
Musím se přidat k b112. Před spoustou let jsem koupil jednoho z úplně prvních horáků s vybavením SIS. (pamatuje si ho vůbec ještě někdo-:?) Po měsíci byly brzdy a řazení K.O. Materiál bláto. Rám, železňák vydržel, vidlice ne. Od té doby už jen kvalitu. Tak bohatý nejsem, abych kupoval levný součástky. Výsledek, mám kolo dražší mýho auta a není to luxus. Chci si zajezdit s tím, že vím že dojedu a nepřinesu ho domu po kusech.
Mě tyhle elektronické klokotiny fakt neberou, přijde mi to jen jako starost navíc, případně jako zbytečný zdroj distrakcí. Takže nosím klasické mechanické hodinky, jezdím víceméně mechanickým autem a přehazovačku mám holt klasickou lankovou s mechanickým přenosem síly.
Omylom som ti dal "plus" 😉Každopádne tvoju lásku k mechanickým veciam ti nikto neberie ale brať to ako o starosť naviac je blbosť - určite si niekedy nastavoval mechanickú prehadzovačku ... ak jazdíš vážnejšie tak to určite nie je "raz za život" dokonca ani raz za sezónu...A keď si zoberiem koľko času vrazím do údržby bicykla tak nabitie prehadzovačky by bolo zanedbateľné. Jediný problém je cena - ak bude stáť elektronické radenie +/- to isté ako mechanika tak nie je nad čím uvažovať.
A elektronická se neseřizuje?
Elektronické kokotiny… bez nich bys nepsal tento příspěvek, nebo by sis poradil psacím strojem a kurýrem na koni? Jde o to, jak to máš srovnaný v hlavě. Kdyby vyráběli Škodu 120 z moderních materiálů, hned bych ji bral. Vývoj ale nezastavíš. Ještě pamatuju, jak mi před lety na ulici zazvonil TLAČÍTKOVÝ telefon a manželka přeběhla na druhý chodník, protože se za mě styděla. Co se týká té e-přehazovačky, pro někoho příjemný drahý komfort, pro mne nutnost. Mám problém s klouby na palcích a neutáhnu mechanické páčky. Řešil jsem gripshiftem, který prostě nefungoval, byť byl originál SRAM. A teď po zkušenostech s e-čkovou… koupil bych ji i tak. Ten luxus za to stojí. Kdo to nevyzkouší, neví. A seřizování, jak jsem níže uvedl v příspěvku, zatím po 3K nebylo třeba. Jen jsem odzkoušel a vrátil do původního stavu. Jen se omlouvám skalním bikerům, že namísto otáčení koncovky jsem mačkal tlačítka -)))
Je v plánu i verze s předplatným? Jakože "uhraďte platbu na příští měsíc, jinak budete moci využívat pouze tři převody"....?! 😀
Používal jsem hodně dlouho Shimano. Pak jsem vyzkoušel Sram a už nechci nic jiného.
Toto řazení jsem instaloval před jedním rokem. Byla to výměna za Sram SX Eagle. Všechny komponenty kazeta, řetěz, převodník, ta samá řada. Nic jsem neseřizoval a doposud = 3000+ km, vše funguje bezchybně, naprosto precizně. To naznačuje, že při použití správných komponentů není třeba řešit nějaký mikroofset. Baterie vozím obě náhradní, navíc jejich stav mám v navigaci Garmin (pouze přehazovačka) a v appce v mobilu (přehazka i páčka). V přehazovačce dobíjím cca po 700km, není to žádná zátěž navíc. V páčce stále baterie původní. Appka ukazuje téměř plný stav. V knoflíkových bateriích jsou obrovské kvalitativní rozdíly. Při výměně nebudu šetřit. Nějak nemohu najít chybu, co bych vytkl. Mé revmatické palce na rukou si oddechly a uším ladí tiché cvakání při řazení.
Elektrické řazení je super. Do té doby, než se Vám stane, že se Vám vybije knoflíková baterie v řadící páčce a vy to zjistíte právě, když stojíte na startovní čáře závodu Otztaler maraton. 3-[3-[3-[. Proč není dneska funkční mechanismus notifikací, např. formou zpráv, které Vám přijdou na Váš telefon a které Vás upozorní na to, že je potřeba dobít resp. vyměnit baterii v zařízení?
Hm, to muselo byť dosť nepríjemné...a to na neebike alebo ebike? Ja mám ebike a teraz premýšľam, či to mám na knoflikovu baterku alebo si to ťahá energiu z ebike baterky..ale skôr to tipujem na ten knoflik
Pán psal, že byl na závodě. Ačkoli věřím, že zvrácenost typu "závod" elektrokol se bezpochyby vyskytne, pravověrní cyklisté jí budou pohrdat.
tak explicitne tam nie je napísané, na akom type biku .. 20 rokov som bol pravoverný cyklista, ale po určitom veku som sa rozhodol, že už je treba ebike, lebo by som už nedal to, čo dakedy, resp. dal ale umrel by som pri tom..a nemienil som sa vzdať biku a kopcov, lesu a pod ... semtam downhil a tak..aj keď 23,9kg bike je už dosť na zjazdy, hodil by sa tak do 14kg, ale holt, všetko má svoje pre a proti .. a človek si zvykne aj na čerta..a ten môj je riadny čert ;D
Notifikace? Si to predstavujete moc jednoduse, na to potrebujete konektivitu, at uz internet, GSM, BT, ale vse je energeticky narocne. Asi by se to dalo elegantne vyresit diodou, ktera by zacala blikat v okamziku nizkeho napeti.
Takže radíte diodou to nechat vybít ještě rychleji. A když si toho nevšimnu tak baterka bude už dávno K.O. Kdepak, na tyhle účely je mnohem vhodnější BLE (Bluetooth Low Energy). Ale i to může baterii časem vyšťavit.
ještě existuje e-ink 🙂
BLE a z aplikace pingnout stav 1x měsíčně. <20% hodit notifikaci. Energetické nároky - nula nula prd. Jen chtít.
Rovnako sa ti v tom najhoršom čase môže urvať lanko - preto sa také veci menia preventívne. Jedna CR2032 alebo čo to tam ide pri náradí miesto nezaberie a hodí sa aj do hruďáku, čidla kadencie, rýchlosti ...
Od polovici júla mám SRAM X01 prehadzovač plus reverbshox sedlovku a nemôžem si vynachváliť..tak raz za dva tri mesiace treba doladiť prehadzovanie, ale to bude asi mojím štýlom jazdy, dávam mu zabrať..inak momentálne mi chýba nejakých 45 km do 2000 KM .. a ani zima nevadí absolútne nijako...spokojnosť
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 12. 2022 21:30
Předčasně jsem si naježil kolo s elektronickou přehazkou od Sramu. Sice jsem na tom zatím najel jen nějakých 500 km (pak mi do toho hodilo vidle počasí), ale první dojmy jsou jen pozitivní. Mám jedinou výtku - čekal bych, že půjde nastavit mikrooffset pro každý pastorek zvlášť, ne jen hromadně pro celou kazetu. Ale ani to není nevýhoda proti lankové mechanice, protože ta to má zrovna tak.
Stejnou výtku k tomu má ve videu David.Mimochodem, počasí vám hodilo vidle do ježdění? To je u vás tolik sněhu?
Jo jo, já vím že to ve videu říkal. No a počasí - trpím na kolena, pod pět stupňů to prostě nefunguje ať se obleču jak chci - druhej den pak neudělám krok. To mi za to nestojí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.