Pokud patříte mezi lidi, kteří rádi na Facebooku sdílejí všechno možné, hlavně zpravodajské texty, tak brzy  začnete vídat  nové vyskakovací okno, která vám vynadá, pokud jste obsah před jeho šířením neotevřeli. Foto: Facebook

Pokud patříte mezi lidi, kteří rádi na Facebooku sdílejí všechno možné, hlavně zpravodajské texty, tak brzy začnete vídat nové vyskakovací okno, která vám vynadá, pokud jste obsah před jeho šířením neotevřeli. | Foto: Facebook

Novinka má pomoci uživatelům činit informovanější rozhodnutí a zamezit šíření nepravd, případně click-baitů. Foto: Pixabay

Novinka má pomoci uživatelům činit informovanější rozhodnutí a zamezit šíření nepravd, případně click-baitů. | Foto: Pixabay

Princip je v zásadě úplně jednoduchý - pokud se rozhodnete sdílet odkaz, aniž byste na něj před tím kliknuli, Facebook zobrazí pop-up okno se vzkazem „Chystáte se sdílet tento text bez jeho otevření. Sdílení článků bez předchozího přečtení může vést ke ztrátě klíčových faktů.“ Foto: Pixabay

Princip je v zásadě úplně jednoduchý - pokud se rozhodnete sdílet odkaz, aniž byste na něj před tím kliknuli, Facebook zobrazí pop-up okno se vzkazem „Chystáte se sdílet tento text bez jeho otevření. Sdílení článků bez předchozího přečtení může vést ke ztrátě klíčových faktů.“ | Foto: Pixabay

Uživatelé pak dostanou dvě možnosti - buď na obsah kliknout, nebo pokračovat ve sdílení a vzkaz ignorovat. Stále tak bude možné obsah nečíst, jen Facebook šíření trochu zkomplikuje. Foto: Facebook

Uživatelé pak dostanou dvě možnosti - buď na obsah kliknout, nebo pokračovat ve sdílení a vzkaz ignorovat. Stále tak bude možné obsah nečíst, jen Facebook šíření trochu zkomplikuje. | Foto: Facebook

Totožnou funkci začal testovat už loni v červenci Twitter. Podle firmy skutečně vedla k tomu, že lidé omezili sdílení odkazů, na které před tím nekliknuli. Foto: Pixabay

Totožnou funkci začal testovat už loni v červenci Twitter. Podle firmy skutečně vedla k tomu, že lidé omezili sdílení odkazů, na které před tím nekliknuli. | Foto: Pixabay

Novinka má pomoci uživatelům činit informovanější rozhodnutí a zamezit šíření nepravd, případně click-baitů. Foto: Pixabay
Princip je v zásadě úplně jednoduchý - pokud se rozhodnete sdílet odkaz, aniž byste na něj před tím kliknuli, Facebook zobrazí pop-up okno se vzkazem „Chystáte se sdílet tento text bez jeho otevření. Sdílení článků bez předchozího přečtení může vést ke ztrátě klíčových faktů.“ Foto: Pixabay
Uživatelé pak dostanou dvě možnosti - buď na obsah kliknout, nebo pokračovat ve sdílení a vzkaz ignorovat. Stále tak bude možné obsah nečíst, jen Facebook šíření trochu zkomplikuje. Foto: Facebook
Totožnou funkci začal testovat už loni v červenci Twitter. Podle firmy skutečně vedla k tomu, že lidé omezili sdílení odkazů, na které před tím nekliknuli. Foto: Pixabay
5
Fotogalerie

Už i Facebook bude vyžadovat, abyste si text před sdílením přečetli

Pokud patříte mezi lidi, kteří rádi na Facebooku sdílejí všechno možné, hlavně zpravodajské texty, tak brzy začnete vídat nové vyskakovací okno, která vám vynadá, pokud jste obsah před jeho šířením neotevřeli. Novinka má pomoci uživatelům činit informovanější rozhodnutí a zamezit šíření nepravd, případně clickbaitů.

Princip je v zásadě úplně jednoduchý – pokud se rozhodnete sdílet odkaz, aniž byste na něj před tím kliknuli, Facebook zobrazí vyskakovací okno se vzkazem: „Chystáte se sdílet tento text bez jeho otevření. Sdílení článků bez předchozího přečtení může vést ke ztrátě klíčových faktů.“ Uživatelé pak dostanou dvě možnosti, buď na obsah kliknout, nebo pokračovat ve sdílení a vzkaz ignorovat.

Stále tak bude možné obsah nečíst, jen Facebook šíření trochu zkomplikuje. Bezhlavé sdílení pochybných odkazů je totiž problém, se kterým se potýkají všechny sociální sítě a pokud lidé dostanou explicitně najevo, že by možná bylo lepší se před šířením informovat, existuje šance, že třeba nějaké dezinformační a nepravdivé texty nebudou tolik kolovat.

Myslí si to i Twitter, který totožnou funkci začal testovat už loni v červenci. Podle firmy skutečně vedla k tomu, že lidé omezili sdílení odkazů, na které před tím nekliknuli. Facebook zatím začne upozornění ukazovat 6 procentům uživatelů Androidu po celém světě, o dalším rozšíření se teprve rozhodne.

Určitě si přečtěte

Články odjinud