Největší hudební streamovací služba na světě během prvního čtvrtletí utržila 2,7 miliardy eur, oproti loňsku o 24 % více. Před rokem ale během kvartálu skončila s provozním ziskem 14 milionů, letos 6 milionů prodělala.
Tržby Spotify rostly ruku v ruce s tím, jak se zvyšovala uživatelská základna. Službu každý měsíc poslouchá v průměru 422 milionů uživatelů (19% růst), z toho 182 milionů předplatitelů (15% růst) a 252 milionů (21% růst) těch s bezplatnými tarify doplněnými o reklamu. To dává dohromady 434 milionů, 12milionový rozdíl způsobují ti, kteří v uplynulém čtvrtletí přešli z neplacených na placené účty, či naopak.
Z finančních výsledků Spotify už tradičně vyplývá, že firma stojí hlavně o předplatitele. Na nich během čtvrtletí utržila 2,4 miliardy (4% růst), z reklamy přitom měla jen 282 milionů (28% pokles). Přepočteno na hlavu – průměrný předplatitel přinese Spotify asi 107 Kč měsíčně, neplatič pak pouze 9 Kč.
Firma pak ve výhledu očekává, že v aktuálním čtvrtletí bude mít 428 milionů posluchačů a 187 milionů předplatitelů. Obě čísla již snížila s ohledem na to, že ukončila provoz v Rusku. Na Spotify momentálně najdeme 82 milionů skladeb a 4 miliony podcastů.