Update na Windows 98 bude zdarma… ale za cédéčko se má platit

Diskuze čtenářů k článku

SelfMan  |  20. 04. 2001 18:48

spiler=spoiler ....
HTML tagy nic ?.. aspon
a <b> by mohol fungovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SelfMan  |  20. 04. 2001 18:48

Takze, aby som to poupravoval... <br>
Pre vysvetlenie: <br>
Windows 98 SE -platene- bude vylepseny produkt, tak ako bola kedysi verzia W95 SR2 (iba OEM distr.) Bude mat poodstranovane nejake chyby, IE5.0 + dalsie NOVE doplnky. <br>
Windows 98 StepUP Pack -platene- bude to co vlastne bolo spomenute v clanku. TJ veci, ktore niesu vo W98 ale budu vo W98 SE... proste NOVE doplnky <br>
Windows 98 Service pack -zdarma- bude normalny SP opravujuci chyby vo W98 pripadne doplnenie o drivery. ALE nic viac! Takze nerobte paniku, ze MS zase nieco predava... <br><br> Ked si chcete dat na Auto spiler, tiez ho musite ako novy doplnok zaplatit... tu hadicku vam v zaruke vymenia... :o) That&#039;s all

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TwiST  |  20. 04. 2001 18:48

M$ chce penize za SVA cdecka, ale kdo rika ze to nekdo nemuze prejmout a prevydat? Pokud teda se opravdu neplati za produkt tak mam dojem ze definici to spadne do FREEWARE... mame CHIP, CPRESS... cest je mnoho.. nebo ne? ma tam m$ klicku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Holý  |  20. 04. 2001 18:48

Vážení,
proč nadávat na MS. Představte si PC bez MS..Kde by jsme byli. Já osobně nemám skoro žádné negativní zkušenosti s produktama od MS. A jestli někdo říká, spousta chyb. Jakých ??? Konktretně ...je možné, že když někdo neco ukradne, že mu to pak nefunguje, ale to už jsme zase někde jinde...
Nemám rád ty co nadávají a jen pro to, že nadávají všichni.
Spokojený uzivatel MS produktů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TwiST  |  20. 04. 2001 18:48

vas bych chtel mit jako uzivatele... mame tu legalni produkty a velkou sit a CI TO ZE NEUSTALE PADAJI WINDOWS, nekomunikuji s vlastnimi drivery k tiskarne? Pocitacovy analfabet ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Holý  |  20. 04. 2001 18:48

...nemyslím si ze jsem analfabet. I já pracuji jako správce velké sítě. Jde o to jak se k tem produktum stavite...jsou chyby, ale vetsina se da opravit. Na svem PC mam Win 95 vice jak 3 roky a nemusel !!! jsem je reinstalovat. To same i s win98 ... jestlize je ale clovek prase a jako prase se k produktum chova, pak at si nestezuje ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Vokoun  |  20. 04. 2001 18:48

PC bez M$ si mohu predstavit velice lehce. Kazdy den pred nim sedim. Pevne doufam, ze tento tah by uz konecne mohl Micro$oft tak znemoznit, ze by uz dal pokoj. Kdyby za Wokna chteli do 300,- Tak bych si je mozna i koupil (na pokusy). Spravuji sit internetove kavarny a nebyt toho, ze slouzi i k vyuce Wokenich programu, uz by vsude byl Linux. Jedna se o nejmene stabilni a vykonny system, ktery jsem kdy odinstalovaval. Spokojeny uzivatel LINUXu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Pruner  |  20. 04. 2001 18:48

Ono avizovane "vylepseni" software jenom zakryva potrebu opravit vlastni chyby v software. Aby si pred verejnosti obhajili brutalni cenu CD, tak tam pridaji IE5.0 Nejsem zadnej fanatickej "linuxak", ale jak to tak pozoruji, asi na na nej prejdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Adamov  |  20. 04. 2001 18:48

V nadpise clanku sa pise "ale za CD-cko sa ma platit". Tento stav je dosledkom monopolneho postavenia MS.

Ak mohol MS pripajat svoj Internet Explorer ver.4 a este predtym ver.3 na kazde CD, ktore sa kde vyskytlo, preco nemoze teraz robit to iste? Pritom predpokladam, ze ak pripojil na CD vydane v casopise svoj produkt, ze prispel financne minimalne na vyrobu CD - opravte ma, kto mate presne informacie. Lenze od tych cias sa situacia zmenila v prospech MS. Konkurencia podlahla, takze uz netreba produkt vnucovat, uz moze aj vydierat - neviem to oznacit inak, ak ma firma v umysle ziadat poplatok za opravy chyb len preto, ze na tom istom CD je aj nieco nove.

Redaktori ZIVE by mohli priblizit nazory na temu napr. v USA.

Nemam rad doporucenia typu ak sa vam nepaci, pouzivajte Linux (Solaris,...), lebo tento a ine OS nie su prijatelne pre beznych uzivatelov. Alternativne platformy su mozno lepsie, to je vec nazoru, ale nemozu v sucasnosti ziskat rozhodujuci podiel vzhladom na ich nadmerne vysoke naroky na uzivatela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek_L  |  20. 04. 2001 18:48

Je to všechno prima, ale když si koupím auto, tak mi v solidním autosalonu bezplatně!!!! opraví chyby a poruchy, které se projeví po jeho koupi v záruční době a nemusím si kupovat každý druhý rok nové auto jen proto, že se nedodávají kompatibilní hadičky ke stěračům.
M$ mi nabízí opravu jejich zmetku za třetinovou cenu celého bezchybného produktu! (co je od nich bez chyby? viz Office97 SR1, SR2) Vždyť Windows 98 Second edition přece není nic jiného, než nabobtnalý Service pack! Pokud jsou CD v Americe tak drahá(?) tak proč nelze Service pack (za který firma přece nic nechce!) dát na internet nebo na CD v časopisech?
Jen tak dál!!!! Přibude příznivců Linuxu, budou aplikace pro Linux, bude české prostředí pro Linux, bude třeba i SW602 pro Linux, Linux bude přístupný i domácím uživatelům s alespoň průměrným IQ, a konečně firmě M$ sklapne! Za jejich arogantní přístup monopolního dodavatele (bohužel) k uživatelské veřejnosti jim nic jiného nepatří.
I když na druhé straně nic není bez chyb a Wincokoliv jsou opravdu nejpřístupnějším systémem pro toho, kdo často nepřidává HW nebo SW všeho druhu, nesnaží se vytáhnout ze stroje 130% výkonu a je smířen s tím, že jednou za rok zkrátka je nutné přeformátovat disk, pokud chce pracovat.
Reakce, které pomohou i ostatním, pište sem, dotazy na mě asi přímo na moji adresu a nadávky si nechte pro sebe. ( Ale názory by mě zajímaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dobromil Podpera  |  20. 04. 2001 18:48

Komentare pana Hlavenky jsou nekdy mirne scestne a muj pocit je, ze dnes se mu podarila delsi celkem pekna "bota".

Nevim jak vam, ale me by se rozhodne nelibilo, kdyby se auto obcas zastavilo, upadlo kolo, prestaly fungovat svetla a sterace a pokazde bych musel zaplatit za opravu.

Software neni auto ci jakykoliv jine zbozi!!! Tohle si proboha jednou uz uvedomte!!! Kazdy kdo nekdy napsal nejaky program vi, ze v nem vzdy najdou chyby a jejich mnozstvi stoupa exponencialne s velikosti a slozitosti programu. O tom, ze OS jsou jednemi z nejslozitejsich a hlavne nejkomplexnejsich (beznych) programu. V kazdem jsou chyby, at uz jsou to Windows, Linux, MacOS ci cokoliv jineho. Tim chci rici, ze M$ ma stejne pravo na chyby jako ostatni. To ze jich specielne ve Win98 ja mnohem vic, nez je v kraji zvykem je zalezitost dalsi.

Ale k hlavnimu tematu, odlisujme 2 veci: opravy chyb a dalsi vylepseni! Je asi mozne a rozumne zaplatit novou verzi software (napr. MSIE 5.0), ale NE OPRAVY CHYB, ktere by mely byt plne v rezii producenta software, protoze to je JEHO CHYBA, ze je nutne neco opravovat. Navic uzivatel zplati za tyto chyby tak jako tak, minimalne svym casem, ze musi neco opravovat a preinstalovavat.

Chapu, ze ciste z praktickeho hlediska ma smysl, aby se vylepseni a opravy ocitly na jednom CD (nac lisovat a ditribuovat 2 CD, kdyz staci 1), ale toto cd MUSI byt zdarma, aby si uzivatel mohl opravit chyby. Pokud zde maji byt vylepseni, za ktere chce MS platit, dobra, ale at jsou zamcena jako v napr. MS Select nejakym kicem a teprve po zaplaceni prislusneho obnosu muze uzivatel dany sw nainstalovat a pouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TwiST  |  20. 04. 2001 18:48

Chtel bych poznamenat ze IE5 je stejne jako IE4 zdarma... takze proc by se jednou mel dat stahnout a podruhe,POKUD ho chci i s opravami jiz platit? Trosku zcestne, nemyslite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  20. 04. 2001 18:48

Tak se mi zda, ze si z nas MS dela srandu... Vzdyt celou dobu, co delal a prodaval Win98 prohlasoval, ze bude vsechny updates pro Windows davat na svou stranku http://windowsupdate.microsoft.com a ted chce vydavat nejake CD???
Vazne nevim. Nastesti mam doma Win95 (v praci NT), takze mne se to moc netyka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  20. 04. 2001 18:48

Rad bych reagoval na nazor, ze za opravenou verzi se ma platit. Podle mne je to totiz od Microsoftu neuveritelna troufalost. Jestlize totiz nekdo proda operacni system nebo cokoliv jineho s chybama a dodatecne chybi opravi, proc mu za to platit. A windows 98 ma chyb pozehane. Jeste bych chapal platbu za vyrobu cedecka, ale za to, ze Microsoft opravi vlastni chyby ?
A jeste pro ty pany, jejichz prispevky jsem cetl. Jestli znate lepsi system nez je Windows NT, tak mi o nem napiste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Krajnik  |  20. 04. 2001 18:48

Z vetsi casti s Vami souhlasim. Vadi mi to, ze jako uzivatel bych mel platit JAKOUKOLI castku za opravu chyb. Staci cas, ktery stravim aplikaci patchu nebo reinstalaci.
A reakce na vyzvu v poslednim odstavci: znam, pouzival jsem a pouzivam PODSTATNE lepsi OS nez WinNT - Solaris, Irix, Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Misota  |  20. 04. 2001 18:48

Fascinuje mne vase zaujeti allenovsko-billovym paskvilem zvanym Windos. Nic horsiho softwerovy svet nikdy nevidel a asi ani neuvidi. Nechapu, nechapu, nechapu.
Dekuji bohu, ze svetlo sveta spatril jeden nenapadny pan jmenem Steve Jobs.

Mrkvosoftu zmar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nechci Uvest  |  20. 04. 2001 18:48

Vazeny pane, s paranoiou se chodi k psychiatrovi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor