UPC nefunguje Zpětné zhlédnutí. Služba se potýká s problémy už několik týdnů

UPC nefunguje Zpětné zhlédnutí. Služba se potýká s problémy už několik týdnů

UPC se na Živě.cz věnujeme z pohledu poskytovatele internetu, ovšem nyní se nám v redakci sešlo podezřele vysoké množství dotazů a připomínek k televizní službě Zpětné zhlédnutí, kterou UPC rovněž nabízí. Zpětné zhlédnutí se u UPC potýká s opakovanými výpadky, přitom operátor zákazníkům zjevně jasně neobjasnil, proč se tak děje. A tak jsme se zeptali sami.

Příčina služby je technického rázu. Podle všeho je technické zázemí služby poddimenzováno a nestačí na zvyšující se poptávku. Proto ve špičkách dochází k výpadkům, zasekávání nebo celkové nedostupnosti služby. Ta jinak nabízí možnost podívat se na libovolný televizní program až sedm dní zpětně.

Je však ostuda, že UPC tento problém řeší už třetí týden a stále služba nefunguje. Poprvé o výpadcích sám operátor informoval na svém Facebooku již 11. listopadu:

Výpadky trvají doteď a uživatelé na Facebooku operátora nešetří. Logicky se ptají, zda bude výpadek služby nějak kompenzován. S tím však spíš nemohou počítat, protože operátor službu prezentuje jako bezplatný doplněk ke službě UPC TV. „Nemám jak zavést finanční kompenzaci, protože služba není nafakturována, tudíž je zdarma,“ vysvětluje na Facebooku jednomu z rozhořčených zákazníků, který se domáhal kompenzace, pracovník UPC podepsaný jako David.

Někteří zákazníci však argumentují tím, že kvůli funkci Zpětného zhlédnutí si pořídili potřebný příplatkový modem, který tuto službu umožňuje provozovat, případně to byl jeden z argumentů, proč si televizní službu od UPC vůbec pořizovat. Na kompenzaci proto cítí nárok.

Ještě více zákazníkům vadí, že má služba opakované výpadky, přičemž mezitím operátor rozesílá zprávy, že již bezvadně funguje. „Přišla info SMS, že problém se zpětným zhlédnutím je opraven, ani o tři hodiny později stále nefunguje,“ píše například Tomáš Suchomel v komentáři na facebookové stránce UPC a potvrzují to i připomínky, které dorazily do redakce.

Aktualizováno: Příčina problémů neleží přímo na bedrech české pobočky UPC, ale jejího nadnárodního řízení. Služba má totiž stejné problém i na Slovensku či v Polsku, Zpětné zhlédnutí nefunguje ani tam. UPC potvrzuje, že je služba přetížená a nezvládá nápor zákazníků, řešením je kompletní upgrade a navýšení kapacity. Na tom se již pracuje, ale vzhledem k tomu, že se vše řeší rovnou pro všechny zasažené země a s dostatečnou rezervou do budoucna, je to poměrně silný zásah do technické infrastruktury služby. To je také důvodem, proč má české zastoupení nepřesné informace o zprovoznění, respektive nedokáže přesně říci, kdy bude služba 100% funkční. Původně byl přislíben příští týden, ale nakonec ani to není jisté.

Níže jsou odpovědi, které jsme od UPC na naše otázky dostali my od tiskového mluvčího UPC Jaroslava Kolára. Z informací vyplývá, že služba se bude potýkat s výpadky i nadále, dokud se nepodaří službu celoevropsky upgradovat.

Co je tam za problém, proč služba nefunguje?

Můžeme potvrdit, že v jiných dnech oblíbená služba Zpětná zhlédnutí z technických důvodů nefunguje korektně, tj. zasekává se, případně se požadovaný program či relace nespustí vůbec. Stává se tak nejčastěji při tzv. peaku, tj. ve večerních hodinách. Závada je technického původu na platformě Replay TV, tedy služby Zpětné zhlédnutí.

Týká se to všech zákazníků UPC?

Týká se to služby Zpětné zhlédnutí jako celku, čili se vztahuje na všechny zákazníky využívajících tuto televizní službu.

Zprovoznění služby je opakovaně slibováno, ale problém už trvá třetí týden, proč?

Uvědomujeme si, že jde o oblíbenou a zákazníky stále častěji využívanou službu. Na odstranění závady intenzivně pracujeme, aby si zákazníci mohli sedmidenní zpětné zhlédnutí užívat co nejdříve a naplno, tak jak jsou na to zvyklí.

Kdy mohou zákazníci očekávat definitivní vyřešení tohoto problému?

Rádi bychom poskytli přesný termín odstranění technické závady, avšak v této chvíli to není možné a neradi bychom mluvili o termínu, který by nebyl dodržen. Chceme ujistit naše zákazníky, že děláme vše pro to, aby se tak stalo v nejkratší možné době, aby Zpětné zhlédnutí bylo zákazníkům k dispozici ve standardní provozu co nejdříve. Zákazníků budeme o tom průběžně informovat.​

Bude zákazníkům poskytnuta nějaká kompenzace?

Prioritou je nyní, abychom zákazníkům umožnili v nejkratší možné době naplno využívat Zpětné zhlédnutí. Zákazníkům se za tuto nepříjemnost omlouváme a ujišťujeme, že děláme maximum pro to, abychom oblíbené Zpětné zhlédnutí opět poskytovali ve standardní provozu co nejdříve.

Témata článku: Facebook, UPC, Poskytovatelé internetu, Televize, Zhlédnutí, Služba, Zákazníci, Vysoké množství, SMS, Kompenzace, Výpadek, Tiskový mluvčí, Zastoupení, Operátor, Technické zázemí, Příští týden, Technický důvod, Oblíbená služba, Facebooková stránka, Požadovaný program, Zpětné zhlédnutí, Třetí týden, Zvyšující poptávka, Bezplatný doplněk, Standardní provoz

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu