UPC nefunguje Zpětné zhlédnutí. Služba se potýká s problémy už několik týdnů

UPC nefunguje Zpětné zhlédnutí. Služba se potýká s problémy už několik týdnů

UPC se na Živě.cz věnujeme z pohledu poskytovatele internetu, ovšem nyní se nám v redakci sešlo podezřele vysoké množství dotazů a připomínek k televizní službě Zpětné zhlédnutí, kterou UPC rovněž nabízí. Zpětné zhlédnutí se u UPC potýká s opakovanými výpadky, přitom operátor zákazníkům zjevně jasně neobjasnil, proč se tak děje. A tak jsme se zeptali sami.

Příčina služby je technického rázu. Podle všeho je technické zázemí služby poddimenzováno a nestačí na zvyšující se poptávku. Proto ve špičkách dochází k výpadkům, zasekávání nebo celkové nedostupnosti služby. Ta jinak nabízí možnost podívat se na libovolný televizní program až sedm dní zpětně.

Je však ostuda, že UPC tento problém řeší už třetí týden a stále služba nefunguje. Poprvé o výpadcích sám operátor informoval na svém Facebooku již 11. listopadu:

Výpadky trvají doteď a uživatelé na Facebooku operátora nešetří. Logicky se ptají, zda bude výpadek služby nějak kompenzován. S tím však spíš nemohou počítat, protože operátor službu prezentuje jako bezplatný doplněk ke službě UPC TV. „Nemám jak zavést finanční kompenzaci, protože služba není nafakturována, tudíž je zdarma,“ vysvětluje na Facebooku jednomu z rozhořčených zákazníků, který se domáhal kompenzace, pracovník UPC podepsaný jako David.

Někteří zákazníci však argumentují tím, že kvůli funkci Zpětného zhlédnutí si pořídili potřebný příplatkový modem, který tuto službu umožňuje provozovat, případně to byl jeden z argumentů, proč si televizní službu od UPC vůbec pořizovat. Na kompenzaci proto cítí nárok.

Ještě více zákazníkům vadí, že má služba opakované výpadky, přičemž mezitím operátor rozesílá zprávy, že již bezvadně funguje. „Přišla info SMS, že problém se zpětným zhlédnutím je opraven, ani o tři hodiny později stále nefunguje,“ píše například Tomáš Suchomel v komentáři na facebookové stránce UPC a potvrzují to i připomínky, které dorazily do redakce.

Aktualizováno: Příčina problémů neleží přímo na bedrech české pobočky UPC, ale jejího nadnárodního řízení. Služba má totiž stejné problém i na Slovensku či v Polsku, Zpětné zhlédnutí nefunguje ani tam. UPC potvrzuje, že je služba přetížená a nezvládá nápor zákazníků, řešením je kompletní upgrade a navýšení kapacity. Na tom se již pracuje, ale vzhledem k tomu, že se vše řeší rovnou pro všechny zasažené země a s dostatečnou rezervou do budoucna, je to poměrně silný zásah do technické infrastruktury služby. To je také důvodem, proč má české zastoupení nepřesné informace o zprovoznění, respektive nedokáže přesně říci, kdy bude služba 100% funkční. Původně byl přislíben příští týden, ale nakonec ani to není jisté.

Níže jsou odpovědi, které jsme od UPC na naše otázky dostali my od tiskového mluvčího UPC Jaroslava Kolára. Z informací vyplývá, že služba se bude potýkat s výpadky i nadále, dokud se nepodaří službu celoevropsky upgradovat.

Co je tam za problém, proč služba nefunguje?

Můžeme potvrdit, že v jiných dnech oblíbená služba Zpětná zhlédnutí z technických důvodů nefunguje korektně, tj. zasekává se, případně se požadovaný program či relace nespustí vůbec. Stává se tak nejčastěji při tzv. peaku, tj. ve večerních hodinách. Závada je technického původu na platformě Replay TV, tedy služby Zpětné zhlédnutí.

Týká se to všech zákazníků UPC?

Týká se to služby Zpětné zhlédnutí jako celku, čili se vztahuje na všechny zákazníky využívajících tuto televizní službu.

Zprovoznění služby je opakovaně slibováno, ale problém už trvá třetí týden, proč?

Uvědomujeme si, že jde o oblíbenou a zákazníky stále častěji využívanou službu. Na odstranění závady intenzivně pracujeme, aby si zákazníci mohli sedmidenní zpětné zhlédnutí užívat co nejdříve a naplno, tak jak jsou na to zvyklí.

Kdy mohou zákazníci očekávat definitivní vyřešení tohoto problému?

Rádi bychom poskytli přesný termín odstranění technické závady, avšak v této chvíli to není možné a neradi bychom mluvili o termínu, který by nebyl dodržen. Chceme ujistit naše zákazníky, že děláme vše pro to, aby se tak stalo v nejkratší možné době, aby Zpětné zhlédnutí bylo zákazníkům k dispozici ve standardní provozu co nejdříve. Zákazníků budeme o tom průběžně informovat.​

Bude zákazníkům poskytnuta nějaká kompenzace?

Prioritou je nyní, abychom zákazníkům umožnili v nejkratší možné době naplno využívat Zpětné zhlédnutí. Zákazníkům se za tuto nepříjemnost omlouváme a ujišťujeme, že děláme maximum pro to, abychom oblíbené Zpětné zhlédnutí opět poskytovali ve standardní provozu co nejdříve.

Diskuze (24) Další článek: Jak vybrat peníze za bitcoiny z automatu. V Praze, Brně a dalších městech krok za krokem

Témata článku: Facebook, UPC, Televize, Poskytovatelé internetu, Technické zázemí, Pot, Definitivní vyřešení, Relace, Technický důvod, Zhlédnutí, Služba, Technický ráz, Standardní provoz, Závada, Tiskový mluvčí, Výpadek, Kompenzace, Peak, Technická závada, Příští týden, Úplné odstranění, Vysoké množství, Zákazníci, Facebooková stránka, David


Určitě si přečtěte

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Petr Kubala | 32

První český Maker Faire: Nadšené děti, skvělí kutilové a obří vzduchové dělo

První český Maker Faire: Nadšené děti, skvělí kutilové a obří vzduchové dělo

** Pražský Průmyslový palác o víkendu patřil kutilům všeho druhu ** Byli tu roboti, drony, chytrá elektronika ** A také nadšená děcka, vzduchové dělo a elektrická formule

Jakub Čížek

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 83

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce

David Polesný, Vladislav Kluska | 87

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 28


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny