S uvedením nové generace grafických karet GeForce RTX se Nvidia snažila k nákupu přesvědčit novou technologií ray tracingu v reálném čase, pro který jsou nové modely karet optimalizované. Jelikož se ale jedná o první generaci, výkon se se zapnutím této funkce rapidně propadne a navíc je tu stále zásadní překážka - ray tracing podporuje jen pár her.
To by se ale mohlo brzy změnit a to nejen díky tomu, že technologie DXR (DirectX ray tracing) byla implementována v rozhraní DirectX 12 od Microsoftu, ale protože ji už v testovací verzi podporuje i velmi populární Unreal Engine 4.
Unreal Engine 4.2.2 - přehled novinek pro ray tracing (DXR)
Právě preview verze Unreal Engine 4.2.2 přináší podporu DXR, takže vývojáři budou mít mnohem jednodušší způsob, jak novou technologii použít a nasadit v současných, ale spíše budoucích hrách. Je to sice běh na dlouho trať, což si myslí i AMD, které zatím DXR nepodporuje (alespoň z pohledu hardwarové akcelerace), ale je to další významný krok k tomu, aby se k této technologii dostali nejmenší i největší vývojáři po celém světě. Nesmíme zapomínat, že Unreal Engine 4 je v základu zdarma.
Mezi spoustou dalších novinek je i dodaná podpora pro chystanou novou mobilní helmu pro virtuální realitu - Oculus Quest. Unreal Engine 4 totiž pokrývá optimalizace na všechny možné typy herních zařízení.