Tož Windows Mobile je mrtvý, Windows na tabletech asi taky žádné terno. MS měl velké oči. Jestli má smysl dělat něco univerzálního, tak je to aktuálně PWA, nikoli UWP.
Cela myslenka UWP byla od zacatku spatna a bylo jenom otazkou casu, kdy to pochopi i v MS. Tem chytrejsim to doslo u davno, nekteri jsme to rikali uz na zacatku. No a najdou se i taci, kterym to nedojde nikdy - viz tato diskuse.
Katikakus ako najmúdrejší človek v celej galaxii zase cítil potrebu vyjadriť sa :-O
A hloupy okopavac kotniku romo opet nesesmoli souvislou vetu k tematu a tak isto argumentu tradicne pouze okopava kotniky jinych diskutujicich. Ale co cekat od mistniho inteltektualniho mrzaka...
Z Office pouzivam Word a Excel v 2007. Nemam duvod upgradovat ani to menit.
Každá snaha o "uniformní univerzálnost" (i mimo IT) skončí čtyřmi scénáři:1) zkolabuje jako levicové ideologie - neefektivita a těžkopádnost v ovládání, monstróznost a chybovost = obrovské náklady na údržbu a vývoj; nerentabilita jak ve vývoji, tak v i pořízení a používání; zpočátku globální segment trhu následovaný poměrně rychlým "vyšuměním" a to v každém případě po zlém2) transformuje se do značně osekané a nenáročné verze - předpoklad alespoň zaplacení nákladů na vývoj, ale žádná hitparáda; použití na jednodušší úkoly, užší segment trhu, značně omezená cenová politika3) transformuje se do částečně oddělených, ale vysoce specializovaných variant, které vynikají vysokou efektivitou a celkovou návratností investice obecně; možnost obsáhnout celý trh, uvolněná cenová politika, značné manévrovací možnosti, elasticita zákazníků ve vnímání problémů, konkurenční výhody4) přehnaná specializace vedoucí opět ke kolapsu - náklady opět převýší výdělek, přílišné oddělování a vymezování jednotlivých výrobků způsobuje nepřehlednost, navyšování režijních nákladů na údržbu takových výrobků, snížená schopnost reagovat na změny trhuBody 2. a 3. vyžadují specializaci. Tak to funguje všude na světě i v přírodě - viz rozmnožovací strategie (R-strategie (1. bod a 2. bod) a K-strategie (2., 3. a 4. bod)). Ty scénáře jsou dány matematicko-fyzikálními zákony a nelze je obejít.
Už jsme mimo předmět tématu UWP.k bodu 3): Trh v případě vysoce specializovaných aplikací je také vysoce omezený a vzhledem k omezenému počtu subjektů neskýtá mnoho manévrovacích možností. P.S.k bodu 1): Nehledě k tomu, že dělení na "levici" a "pravici" je zavádějící, pak levicové ideologie rozhodně nezkolabovaly. Jenom se transformují.
Namísto "vysoce specializovaný" mělo být jen "specializovaný". Vysokou specializovanost řeší bod 4.
Univerzální Office nepotřebuji, ale pokud bych měl něco Microsoftu doporučit, přimlouval bych se za rozdělení Office na bezplatnou verzi (jen se základními editačními funkcemi) a placenou verzi (s plným spektrem funkcí). Razantně by to rozšířilo portfolio domácích uživatelů Office. Ale Microsoft má svůj rozum, tak asi moje přání nebude brát na zřetel. Škoda … 🙂
World, Excel online jsou aplikace se kterýma dá pohodlně pracovat jako na lokále již delší dobu. Hledej ve OneDrive.
Opravdu by mě zajímalo na základě čeho vůbec doufali, že by tohle infantilní, nepraktické, prostorem plýtvající polofunkční UI někdo chtěl na desktopu používat.Pokud se konečně střetli s realitou, tak jen dobře.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2018 03:43
S realitou, že "Office Mobile" je v podstatě subset "Office Desktop", takže je neekonomické vyvíjet nezávisle oboje. Z čehož také vyplývá, že se nejedná o opouštění konkrétního UI. Btw, schválně nic nepíši o UWP, protože tenhle krok nemá se samotnou platformou nic společné a článek je takový kompilát fabulací a dojmů.Neinformovaným doporučuji nastudovat si, co to vlastně UWP je. Ne, opravdu to není hlavně "to matlací UI, které se nám nelíbí na 30" monitoru". UWP je (zjednodušeně) primárně platforma pro vývojárě nahrazující 30-let staré a do 21. století nepatřící WinAPI. A upravdu neumírá.
Názor byl 4× upraven, naposled 2. 10. 2018 10:18
No já jen že jediné aplikace pod UWP, na které jsem zatím narazil, bylo pár her, kde to bylo spíš pro zlost, a pak už jen ty „demo aplikace“ od Mrkvosoftu, o kterých se dá říct totéž. Aplikace stavěné tak, jako by je měl člověk používat jen ve fullscreenu a bez multitaskingu, bez kontextového menu (anebo v lepším případě s nějakým polofunkčním) a bez podpory drag and drop. A hlavně bez logiky obvyklé pro desktopová UI (jo, ono to asi není jen UWP, ale i metro design language, že).Hudba groove – už i taková blbost jako přehrát soubory z adresáře někde na disku je v tom krámu skoro nadlidský úkol.Nebo chci ukládat screenshoty natípané z majkrosoftího gaming panelu do jiného než defaultního adresáře videa (c:\Users\adams\Videos\), tak to udělám jedině tak, že musím změnit umístění systémové složky „video“. Tak jo, udělám si adresář D:\nahrávky, změním umístění složky „video“ na D:\nahrávky, a prásk ho, aplikace vidí D:\nahrávky jako "d:\video". Dám v aplikaci procházet, vyberu D:\video, prásk ho, v cestě mi vyskočí „D:\nahrávky“.Jako super, ale od té doby, co se co půl roku sám přeinstalovává systém, je systémová složka s dokumenty to poslední místo, kde bych chtěl mít něco uložené.
nebudou mi chybět, nikdy jsem je nepoužil, naposled MSO v historický verzi XP (ta byla před 2003), pak jsem přesedlal na nějakou dobu k OO.org a pár let nato k nově založeným LibreOffice a těm jsem věrnej doposavaď jak plný, tak portablea do desítek nepůjdu ani po skončení podpory sedmiček, takovej masochista nejsem
Po zkusenosti se Silverlight jsme tomu neverili a evidentne jsme dobre udelali, Silverlight nas stal nemale penize :-/ Cele reseni jsme prepsali do HTML, javascriptu atd.
Tak ono psát webovou aplikaci pomocí desktopových technologií bylo krátkozraké už tenktrát i když to vypadalo jako super lákadlo.
apple ma kancelar zdarma. pouzivam a velka spokojenost.
Tak po zabiti modern ui/metro aplikaci zabijeme i uwp? Zase jenom stare dobre win32?
kdeže, win64
Nechápu za co ti dávají plusy. Win64 API neexistuje. I 64 bitové verze mají stále jen a pouze API zvané Win32.
možná si pamatují že dříve se to tak označovalo
Pokud by to znamenalo zabití dotykových aplikací tak je to jen dobře. Windows stejně nikdy nebyl dobrý nápad na dotykové rozhraní. Byla to jen nějaká pomatenost od Microsoftu. A trpěli tím všichni a hlavně ti co dotykové obrazovky neměli - takže skoro všichni.- Na desktopu je to blobost- Notebooky je to samé a díky bohu se ani neprodávají- Mobily sám Microsoft zabil a tam mohl být vlastní systém a nemuseli buzerovat desktop uživatele- Tablety jsou zařízení tak akorá na čtení na záchodě a s Win se jich prodá úplné nic a natož pouze s ARMem
Ano, na desktopu je to blbost.Mobily Microsoft zabil.Ovšem dále je to právě naopak: notebooky se prodávají a některá gesta (posunutí, zvětšení, zmenšení obrázku) na notebooku s dotykovým displejem dávají smysl.Sem patří 14" ultrabooky, které lze "obrátit naruby". Tam je dotykové ovládání nutností a je to praktické, např. na cestě na čtení dokumentů - tedy i v pracovním použití, nejen v home entertainment.A tablety s Windows žijí v podobě 10-12" zařízení 2in1 (klávesnici můžete odpojit a zbude tablet, podle potřeby). Podle nabídky to to nevypadá jako zdechlý segment trhu.
Zabitie dotykového MS Office neznamená zabitie UWP. Ani zabitie UWP neznamená zabitie dotykových aplikácii.
Moment... chápu to dobře, že samotný Microsoft přestal s vývojem své killer app pro UWP?Jinými slovy že Microsoft dává ruce pryč od UWP?Takže UWP půjde za Silver...čímsi? (jo, SilverLight to byl).A dočkáme se pak předělání dalších majkrosoftích desítkových aplikací pro Univerzální Matlácké Platformy na normální desktopové GUI se vším všudy? (hlavně s tím funkčním drag and dropem?) Asi ne, co? :(
Ne. Ne. Ne. Ne. Ne. Doufám, že jsem odpověděl na všechny otázky. 🙂
Symbolickou ránu by měli dostat i samotné Desítky a pak bude konečně klid.
a nějaký argument PROČ by byl? Nebo je to jen trololo hejt? B-]
prispevok hodny jeho nicku 😀
Ty jsi win 10 ještě neviděl? Pokdu ne, zapni si je, to by mělo jako argument stačit.A seriózně - argumenty proti jsou od prvního uvedení w10 stále stejné: - nekonzistentní a neergonomické rozhraní- nevhodná politika řízení upgradů- nerespektování uživatelských nastavení systémem- opakované uvádění upgradů s i na MS neobykle velkým počtem chyb- šmírováníTy argumenty všichni známe, není snad důvod je opakovat. Zda s nimi souhlasíš nebo ne, je druhá věc.
nemas samozrejme pravdu. v nicom.
ale ano ma. Nevhodna politika upgradov je asi 99% problemov s win10.
Tak doufejme, že tak nakonec skončí celý Universal Apps a ve win to matlací rozhranní a windows budou pokračovat tam, kde skončili W7
No asi ne - na tabletu je ten tablet mode docela užitečný a UWP aplikace, pokud uspějí s Windows na ARM, budou taky užitečné - protože tam nepoběží v emulaci x86.
jenže na tabletu běží buď Android nebo iOs
Jenže aby ty aplikace uspěly, tak by musely být použitelné a musel by je někdo aktivně vyvíjet. A po n letech člověk nenajde na store z uwp použitelného nic. No a zdá se že i MS dochází, že uwp je další slepá cesta.Jinak pokusy jak dostat Windows na arm tu byly a všichni víme, jak Windows RT dopadly
Tak do háje má smysl vytvářet tyhle universal-shit apps, když na to i samotnej MS hází bobek???Proč to teda dělali, když na to sami kašlou? Co si pak maj myslet vývojáři, když i samotnej MS kálí na to, co má dle něho být budoucnost?
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 10. 2018 13:11
Dělají to kvůli zisku, Microsoft si prostě univerzální aplikací vytvářel sám sobě konkurenta ke svému předraženému 365 a nelíbí se mu, že se uživatelé spokojí s bezplatnou/levnější alternativou. Více bych za tím nehledal.
Máš tam dost nepřesností. Tvrzení o konkurenci stojí dost na vodě, jelikož existuje office live které je zdarma a umí to co potřebuje 90% lidí potřebuje. Další udělátka jsou v podstatě zbytečná. Tedy ne zisk, ale spíše naprosto zbytečné vícenáklady.Office 365 jsou v podstatě levná záležitost pro ty kteří to využijí, což bude dneska valná většina. K Office 365 máš 1TB a nějaký ten Skype call zdarma. Pokud použiješ základní funkce kalkulačky, dostaneš se na hodnoty které jsou cena/výkon top na trhu.
Office Live už neexistuje.---Microsoft Office Live is a discontinued web-based service providing document sharing and website creation tools for consumers and small businesses. Its successor was branded Windows Live. Office Live consisted of two services, Office Live Workspace, which was superseded by OneDrive, and Office Live Small Business, which was superseded by Office 365.https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Office_Live
Jak se píše v tom tvém zdroji. Je to jenom slovíčkaření.
Pokud slovíčko znamená rozdíl mezi "zdarma" a "zpoplatněno", pak jde o změnu podstatnou a nezanedbatelnou.
Střílíš od boku úplně mimo terč. Jak brand live, tak "live" ve OneDrive je samozřejmě zadarmo.
Nic není zadarmo. Základní OneDrive dostanete k účtu Microsoft na Windows, které legálně (nepočítám piráty) nejsou zdarma (nepočítám studenty). Připojení na Internet není zdarma.Zadarmo dnes kani Křepelka nehrabe.
... samozřejmě ani kuře, ani křepelka.
To je taková přitroublá argumentace dítěte. Ale budiž. Pro windowsáky to je a bylo vždy zdarma. Jo elektrika. Pardón. Tak né.
O365 su vsetko len nie levna! Rocne predplatne stoji 60% officu navzdy, takze to preplatis uz druhy rok. Ludia asi nevedia pocitat, ked im to kupuju...
Ale nejenom lidi neumí počítat, ale i v podstatě řádně číst. Třeba, že s 365 máš těch licencí pět. Aplikací dvojnásobek a jako bonus terabajt ve OneDrive,60minut Skype call. Ale tak základ jsou pro někoho sedlácký počty 🙂
ak si myslis, ze kupis 1 MSO365 bussines a nainstalujes ho na 5 PC, tak ano. Hacik je v tom, ze tych 5 PC moze pouzivat !!!! 1 uzivatel !!!!. Dokonca aj ak ho das na 1 pocitac, tak by si mal mat tolko licencii kolko je uzivatelov ;) Takyto pc sa aktivuje inak, https://docs.microsoft.com/sk-sk/DeployOffice/overvi... - tu mas o tom daco popisane.. Naozajstny 5uzivatelsky MSO mas napr. 365 Home - 95€ rocne, pricom normalny home stoji 150€ = 1,67*95.
inak povedane, kupim si domov ofis za 150€ a mam ho navzdy (s nekonecnom sa neda pocitat, takze napr. na 10 rokov) a kupim si za 95 - irelevantne kolko licencii, tie 4 nemam komu dat to mame 950 vs 150€. Matematika ZS. A za viazanie onedrive s MSO dostanu pokutu za zneuzivanie monopolu hned ako zrusia krabicovy ofis, preto ho este nezrusili.
V tý rovnici ti chybí 1TB. Pak by to vycházelo trochu jinak, že. A v krabici má 4 aplikace z osmi. Poravnáváš produkty o různých možnostech.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 10. 2018 21:03
a ty nechapes rozdiel medzi - chcem office kupim office vs. chcem cloud od MS, kupim cloud od MS. Ja cloud nechcem a 150€ za ofis nikdy na doma nedam - na doma si bud nainstalujem LO, co aj mam, alebo ked velmi budem potrebovat MSO, tak si ho dam cracknuty, urcite ho na doma kupovat nebudem. Situacia je ina ak ho budem potrebovat do firmy, kde na nom zarabam - tam 240€ dam hocikedy a ovela radsej ako 150 rocne. Na cloud mam synology, a znova ak to preratas na 10 rokov, tak 1500-240=1260€ co mam DS918+ a 4x4TB WD RED = 8TB a hociktore 2 sa mozu pokazit.
raid6... a tie ceny.. zhodou okolnosti stoji MSO home krabica 150 a aj 365buss 150 rocne...
Tedy vedeš teoretický rozhovor o věci kterou nechceš a v širším měřítku spíše nerozumíš a matiku taky moc nezvládáš. Osobně doporučuji se přidat mezi milióny kamarádů na živě co rádi LO a už padesát let je spokojeně používají.Ale třeba svoje synology umíš zadarmo několikrát zálohovat do několika lokalit, elektriku platí maminka a na deseti letech si daleko za životností těch harddisků. Tím bych náš rozhovor asi ukončil.
suhlas s poslednou vetou.. niekomu co povazuje za lepsie 1TB cloud ako 8TB vlastnych mirorovanych dat nevysvetlis..
Souhlas s Milan K. A ještě bych to trochu posunul. Diskuze tady celkově nemá smysl. Vypadá to, jakoby se tady sešli diskutující z Novinek. Halda fabulací, argumentačních nesmyslů, a když se tady (celkově na Živě) člověk pokusí uvést fakta a něco vysvětlit - třeba jak fungují větší sw projekty; proč asi MS dělá, co dělá; že je trochu z jiné planety myslet si, že nějaká velká a prosperující firma má jako svoje hlavní poslání házet "zákazníkům" z rozmaru klacky pod nohy; technologické a ekonomické principy, ... tak maximálně schytá bambilion mínusek bez jediné korektní protiargumentace.PS: Předem díky za každé mínus. U tohoto príspěvku se totiž na každém dobře pobavím.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 10. 2018 10:12
Osobně to chápu tak, že mnoho lidí má zcela odmítavý postoj k paušálnímu platebnímu modelu. To je základ. A potom zcela bez použití mozku používají argumentační fauly či nejsou ochotni přijmout, že ten model a cenová politika, tak jak ji třeba nasadil MS v případě MSO může být opravdu naprosto v pohodě. Teda pokud vůbec jsou ochotni platit za SW. Když se někdo v argumentační tísni vyprsí s klasickým "no co, tak si to ukradnu" nebo já prostě LO bla bla, tak potom je to o ničem, mno.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2018 09:33
znova nepochopenie pointy. Priklad (bude zly ale je to opis principu, nejdem teraz hladat konkretne aby to pasovalo) Solo SW story BD 23€ - netflix 1mesiac 9,99 a mozem pozriet napr. 30 filmov - 30x23=690 vs 10.. Predplatne office je vzhladom na cenu krabice predrazene, akceptovatelna by bola cena do 20% inak to nema zmysel.
kšá kšá
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2018 10:05
Ano, to je správné konstatování. " ... mnoho lidí má zcela odmítavý postoj k paušálnímu platebnímu modelu". Pro tyto jedince pak zjevně nemůže být model ani cenová politika pronájmu a trvalého internetového připojení v pohodě.Tím bych to ukončil a nechal na redakci, zda zpracuje téma "SW nájem - koupě" samostatně.
ano, ano, nevidím důvod platit předraženej paušál za nějaký "skoroneomezený" volání, 10 tisíc sms a pár gigabajtů dat...na těch mých odchozích 10 minut volání za měsíc a 2 sms si v pohodě vystačím s předplacenkou, kterou dobiju 2-3x za rok a ještě si z kreditu čas od času zaplatím za nějakou appku nebo sms jízdenku, dostanu-li se někam, kde se dá jízdný tou smskou zacálovatale za internet 200/20 těch 479,- rád dám, obzvlášť, když k upcwifree se můžu napojit i kdekoli jinde mimo domácí wifinu
Někde v tomto matrixu existuje místo, kde na zdi jsou všichni ti, kteří něco nepotřebují. Nepotřebují paušál, nepotřebují televizi, prsí se - když nepotřebují FB, nepotřebují Office. Dokonce ani nepotřebují kadit ale stále mají potřebu to někomu říkat. Najdi to místo. Najdi architekta.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 10. 2018 15:15
jojo, FB & ostatní majnstýmový chlubící nesmysly na něj nabalený taky nemám, netuším, k čemu je šazam nebo spotyfy, na netflixu jsem nikdy nebyl...a přestav si, že k tomu všemu jsem i vyznavač cz dabingu filmů a seriálů! a torrentů! takovou mám v dnešní době drzost!
A koho si myslíš že to zajímá? Ne prosím, neodpovídej. Nezajímá to nikoho.
Pro jakoukoli diskusi ses diskvalifikoval tou ochotou pirátit. Se zlodějem je jakákoli debata naprosto zbytečná.
To je jak ty uzasne pobytove balicky na Slevomatu, levnejsi to sice neni, ale za to tu mame spoustu sluzeb navic, ktere nepotrebujete, ale neber to, kdyz je to tak vyhodne 😀
ako som pisal a ako aj pise Karel, zbytocne naklady, nic ine v tom nehladaj.
Milan nie Karel
od takého velikána ako je Microsoft by som čakal jasné smerovanie a plán do budúcnosti..Toto čo posledné roky predvádzajú je len šaškáreň a len to podtrháva ich "serióznosť". Mali by sa už spamätať a pokračovať v tom kde skončili pred tým než vypustili Windows 8..
tych officov uz bolo vela. Len na Windowse: Office mobile, Office dotykove, Office desktopove, Office online. Prve skoncia s mobilmi, druhe tiez lebo ak prve nie su druhe nemaju zmysel, kebo vyvoj bol spolocny. A to ze sa v MS menia strategie? Asi preto, ze MS neuspel v mobiloch, tak musia ist na to inak. Hovoris ako keby sa ine firmy neprisposobovali trhu...
Vypadl vám Office Starter 😃
Mne to pride, ze MS ma celkom jasné smerovanie == PWA + Windows Core OS, v oboch oblastiach UWP stracaju zmysel (coz je podla mna skoda)
UWP stratili zmysel tym, ze sa MS rozhodol ukoncit mobilnu platformu. Navyse MS sa rozhodol expandovat na ine platformy ako Android a iOS, kde ziadne UWP nie je, takze dalsi klinec pre UWP
UWP nikdy nemali zmysel, lebo sa neda spravit motorova pila ktora ma zaroven 50cm listu a zmesti sa do vrecka na nohaviciach.. Vsetci to chapu a chapali, len manageri v MS nie.... a nedoslo im to ani po neuspechu Win8.
Z ktorého prstu ste si to vycucali? Robím takú štatistku, ktoré prsty nie je zdravé cucať. 🙂 Inak... https://bezfaulu.net/poslete-faul/vas-faul-je-...
Problém s tvojí tezí je v tom, že do UWP balíčku se dá už nějakou dobu zkompilovat s drobnými úpravami prakticky libovolná Win32 aplikace.
Hlasoval bych pro. Ale ještě to nikdo nahlas neřekl, pokud se nepletu.
Microsoft Office v jakékoli podobě mi chybět nebude, už 7 let používám LibreOffice. Moje poslední verze Microsoft Office byla verze 2007 (dodnes jí mám kvůli kompatibilitě, ale v podstatě ji nepoužívám).
Až budete dělat MS kšefty za miliony dolarů bude to pro ně opravdu ztráta.....Zatím díky Outlook, Exchange, Sharepoint a jiné technologi\software nemá možnost Libere Office ohrozit MS Office už na úrovni Malých firem nejen středních a korporací..
na doma LibreOffice je uplne super a staci. Ale ano, z takychto uzivatelov MS moc prospechu nema, ale babka k babce... preto tu mame Office Personal a Home.
Souhlasím také LibreOffice někde mám, někde ne. Jde ale o formu kterou někteří lidé to dávají světu najevo.
S tim se uz souhlasit da. Forma je trosku nesmyslna a zbytecna, ale realita takova je - 99% lidem i firem staci LO, ostatne na to co v tom Wordu pisou by jim v naproste vetsine stacil i psaci stroj (stejne ty sekretarky co o sobe rikaji, ze "umi" s pocitacem nedakazou zadnou feature MSO co by LO nemelo vyuzit).
Fascinují mě podobní kokoti jako ty.Mám na tebe dotaz: Jsi schopný pochopit psaný text?Nevšiml jsem si, že by borec nad tebou psal něco o outlooku. Psal, že místo MS používá Libre.Jaký smysl má první věta? Potřebovals pohonit?
A ty budeš asi taky inteligent, když borec psal o MS Office jehož součástí není jen Word a Excel 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.