Neviditelný řetěz si představuji jinak, ale budiž...Ten druhý, již viditelný je sice výš, ale jen na jedné straně, takže v terénu se tam bláto a špína, i když v menší míře, stejně dostane a opotřebovávat se bude taky a výměně se o moc déle nevyhne. Sice jim fandím za originalitu, ale v poměru výkonu a ceny se tento rám moc neujme, cílovka bude jen pár nadšenců, proto i ta cena pouze za rám. Bohužel...
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2025 17:36
"Tam je chráněný před nečistotami, vydrží déle správně namazaný ...".Nie, nevydrzi dlhsie. Retaz sa neopotrebuje nasledkom znecistenia, ale v dosledku dlhodobej zataze sa casom natiahne. Vtedy ju treba vymenit, aby neznicila zuby na kazete. Horske bicykle su na to obzvlast citlive, pretoze su sprevodovane tak, aby boli schopne preniest co najviac sily napr. pri slapani do kopca. Cize retaz je pri nich namahana daleko viac ako pri cestnych bicykloch.V principe - cim mensie kolecko na kluke, tym vacsia paka a tym vacsia sila prenasana retazou. Ten skryty prevod pouziva extremne male kolecko na kluke, takze sily posobiace na retaz bud nasobky toho co obvykle a adekvatne sa skrati jej zivotnost. Navyse to male kolecko hore s tymi par zubami bude pri tej zatazi za chvilu zlikvidovane, hlavne ak sa ta retaz bude natahovat.Takze cele je to konstrukcny fail, jedine co mozno funguje, ze to "vypadá hodně cool." Zda sa, ze aj tu plati, ze cim vacsia blbost, tym vyssia cena.
Ako to slušne povedať... Si úplne mimo! Skutočne tú reťaz zničí špina. To, že sa ľudovo hovorí vyťahaná / natiahnutá reťaz je z dôvodu, že ak ju priložíš k novej tak je skutočne dlhšia. Ale to je z dôvodu vydretia čapov a vzniku vôle. Len tak mimochodom na blativej trati vieš reťaz zničiť počas jedných pretekov - overené na vlastnej koži. (taktiež brzdové platničky a ver tomu, že tam sa ani neťahalo ani nebrzdilo viac ako na suchej trati)
Je to tak. Řetěz se nenatahuje, ale vybrušuje.
ano, mas pravdu. na druhej strane - vieme povedat, do akej miery sa retaz (ne)natahuje? ci je to nemeratelne, zanedbatelne, alebo vyznamne. bicyklova retaz je objektivne dlhodobo dost namahana v tahu a tie clanky v priereze nemaju vela...(sila pri sliapani do kopca sa pohybuje v rozmedzi 1000-2000N, takze mozno staci na retaz zavesit 150kg a zmerat ju po tyzdni).
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 2. 2025 10:11
tohle kolo je na cestu smerem dolu, tady nikdo retez neoslape
To potřebuješ.. Víc řetězu,víc ložisek,víc napínáků..O váze ani nemluvím..
😂 typický odborník
Jo a vy budete jeden z těch, co by si koupil tohle https://www.youtube.com/watch?v=AB7pBrudFbg :)Ale chápu, že na jízdu z kopce to nemusí být problém, ale takovou specialitu opravdu mnoho lidí nepotřebuje.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 2. 2025 18:47
To je sranda nebo je to doopravdy?
Odkedy si servisujem bike sam (uz od teenagera), ma stale irituje odhaleny pohon (prehadzovacky, kazeta, retaz), ktory by mal byt namazany ale po kratkom case je zapraseny a zaspineny.Celkom rad by som videl konecne patent, ktory ma tohto zbavi (v MTB). Hermeticky uzavreta a namazana prevodovka v naboji alebo namiesto kazety. Kardan namiesto retaze a hotovo.Tak Zoceli, odoberat kolecka, nie pridavat dalsie.
tak riesenie existuje uz roky a vola sa to remenovy pohon a integrovana prevodovka, vid napriklad https://www.youtube.com/watch?v=IuR70v4MRRA
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 2. 2025 09:14
Ano, obcas natrafim aj ja na taketo riesenia. Ale zatial nic take nie je v ponuke klasickych velkych vyrobcov ako Shimano alebo Sram.
Problém je, že řetěz tak jak je, je unikátní v maximalizaci přenosu energie. Všechny ostatní systémy, které byly kdy vyzkoušeny, jsou většinou energeticky ztrátové. To znamená máte sice čisté a skryté převody, ale nadřete se o dost víc. Existují nějaké srovnatelně výkoné systémy, ale zase jsou o dost složitější na výrobu a asi i náchylnější na defekty.Takže řetěz s námi nejspíš ještě dlouho bude.Ale třeba s něčím v budoucnu přijde AI.
Na motorku ideálně řemen nebo kardan, na kolo ideálně benzínový motor.
Proč? Větší ztráty a váha.
Další převod na víc, pěkně hovno 👎
Žádný převod navíc tam není. 😂 U downhillu potřebuješ kvůli pružení aby zadní kolo nelítalo dopředu a dozadu, proto že používá high pivot. Další kolečko navíc při jízdě z kopce vůbec ničemu nevadí, asi jsi si to popletl s kolem na časovku 😂
Jako že ne? Kolo využívá tři osy místo klasických dvou. Umíte do tří?
Tohle je kolo na downhill, ne na časovku, proboha 🤦
Tak co, umíš do tří?
Dalsi retez, co bych musel serizovat. Ne, diky
řetěz měním každý rok, protože v terénu se práší, prach se nabalí na články a jako smirek opracovává čepy, vznikne vůle a řetěz se začne prodlužovat. A prodloužený řetěz zase ohobluje pastorky.Něco mně říká, že řetěz promazaný olejem a schovaný před prachem, nenamáhaný bočním tahem řazení by vydržel roky jako nový ...
To není kolo. To je jenom rám.Jako moravský patriot bych napsal že je to rám moravský.
Má to baterii?
keďže je to na objednávku asi nebudú mať problém ti tam privariť batérii koľko len chceš 😉
Takže nemá. Těžké kolo a ještě musím šlapat sám, to si nechte. Kdyby tam byl motůrek s baterií mohl bych šlapat stejně jako na nějakém silničním speciálu s uhlíkovým rámem. Jo, to by se mi líbilo 😀
Ale veď tento bike nie je na šľapanie do kopca. To je na jazdu dole a tam je vyššia váha výhoda 😃
4 Dashiell: vyšší řetěz bez předního talíře = menší zašpinění řetězu, ulomení zubu o kámen (můj případ) a tedy i lepší průchodnost v terénu? (tím nerozporuju, že je to složité a drahé, takže sám bych to nechtěl)
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 2. 2025 14:44
Řetězovému převodu špína především vůbec nevadí. To jenom pumpičkáři jsou furt nervózní, když jim někde cákne trochu bahna. 99% smykového tření se odehrává v ložiscích, které jsou zapouzdřené v nábojích kol.
fakt? 🙂. Zeptáme se AI."Řetěz se časem opotřebuje a prodlužuje se. To je způsobeno třením mezi články řetězu a pastorky a nečistotami, které se do řetězu dostávají.Pravidelné čištění a mazání řetězu je důležité pro jeho životnost."Přeloženo do češtiny - řetěz schovaný v rámu před prachem a deštěm, trvale promazaný, bude mít násobně delší životnost, než ten bez ochrany.
Jediná část řetězu, která se navzájem pohybuje jsou vnitřky válečků. A to jen v rozsahu několika stupňů na začátku a konci řetězových kol. Vytahovat se ti bude každý řetěz. I zapouzdřený. Proto ho máš jednou za tisíc kilometrů rozepnout, hodit do popelnice a nahradit za pár stovek novým. Velký servis, asi na tři minuty.
Tak proč řetězy v motorech aut vydrží 120.000 km i při mnohem větší zátěži? Protože jsou v ideálním prostředí, zapouzdřené a v olejové lázni. https://www.canyon.com/cs-cz/blog-con...72021.html
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 2. 2025 19:04
Radši už toho nech, zbytečně se ztrapňuješ. Rozvodový řetěz v motoru nepřenáší žádné velké síly, ovládá jen vačkovou hřídel a nic jiného. A kromě toho je i podstatně dražší, větší a dvojitý. A právě protože se i tak vytahá, tak ho musíš pravidelně měnit.
Klasika, obrovský přetlak konkurence tlačí hipstery k vymýšlení píčovin. Nebo jakou výhodu má tohle oproti klasickému protažení jednoho řetězu přes všechny kladky, jako to u high-pivotu dělají všichni ostatní?
"jakou výhodu má tohle oproti klasickému protažení jednoho řetězu" - no asi očividná výhoda je skrytý prevodník (špina, ochrana zubov, prechodnosť...) Netvrdím, že je to univerzálne super neprekonateľné riešenie všetkých problémov ale prečo hneď opič.vať niečo "iné"? Veď o tom je pokrok, že sa vymyslí viacero riešení jedného problému a to najlepšie sa presadí.
Tieto dvojreťazové výmysly už boli a vracajú sa stále. Tu majú rozdiel, že je druhá reťaz skrytá. Minimálne pred cca 20 rokmi si spomínam, že to skúšal cannondale. Nejak sa to neujalo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.