Skarabeus.m
21. 2. 2025 • 17:31

Neviditelný řetěz si představuji jinak, ale budiž...
Ten druhý, již viditelný je sice výš, ale jen na jedné straně, takže v terénu se tam bláto a špína, i když v menší míře, stejně dostane a opotřebovávat se bude taky a výměně se o moc déle nevyhne. Sice jim fandím za originalitu, ale v poměru výkonu a ceny se tento rám moc neujme, cílovka bude jen pár nadšenců, proto i ta cena pouze za rám. Bohužel...

Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2025 17:36

rad cer
rad cer
20. 2. 2025 • 17:38

"Tam je chráněný před nečistotami, vydrží déle správně namazaný ...".Nie, nevydrzi dlhsie. Retaz sa neopotrebuje nasledkom znecistenia, ale v dosledku dlhodobej zataze sa casom natiahne. Vtedy ju treba vymenit, aby neznicila zuby na kazete. Horske bicykle su na to obzvlast citlive, pretoze su sprevodovane tak, aby boli schopne preniest co najviac sily napr. pri slapani do kopca. Cize retaz je pri nich namahana daleko viac ako pri cestnych bicykloch.V principe - cim mensie kolecko na kluke, tym vacsia paka a tym vacsia sila prenasana retazou. Ten skryty prevod pouziva extremne male kolecko na kluke, takze sily posobiace na retaz bud nasobky toho co obvykle a adekvatne sa skrati jej zivotnost. Navyse to male kolecko hore s tymi par zubami bude pri tej zatazi za chvilu zlikvidovane, hlavne ak sa ta retaz bude natahovat.Takze cele je to konstrukcny fail, jedine co mozno funguje, ze to "vypadá hodně cool." Zda sa, ze aj tu plati, ze cim vacsia blbost, tym vyssia cena.

4hill
4hill
20. 2. 2025 • 10:16

To potřebuješ.. Víc řetězu,víc ložisek,víc napínáků..O váze ani nemluvím..

Rozkosmos
20. 2. 2025 • 3:48

To je sranda nebo je to doopravdy?

blacksun b
19. 2. 2025 • 23:52

Odkedy si servisujem bike sam (uz od teenagera), ma stale irituje odhaleny pohon (prehadzovacky, kazeta, retaz), ktory by mal byt namazany ale po kratkom case je zapraseny a zaspineny.Celkom rad by som videl konecne patent, ktory ma tohto zbavi (v MTB). Hermeticky uzavreta a namazana prevodovka v naboji alebo namiesto kazety. Kardan namiesto retaze a hotovo.Tak Zoceli, odoberat kolecka, nie pridavat dalsie.

phoenix36
19. 2. 2025 • 23:48

Na motorku ideálně řemen nebo kardan, na kolo ideálně benzínový motor.

Jakub Bačovský (Hammy9CZ)
19. 2. 2025 • 20:16

Další převod na víc, pěkně hovno 👎

Pindulin
19. 2. 2025 • 19:56

Dalsi retez, co bych musel serizovat. Ne, diky

mungo
mungo
19. 2. 2025 • 16:41

To není kolo. To je jenom rám.Jako moravský patriot bych napsal že je to rám moravský.

jirik66
19. 2. 2025 • 14:53
radon
19. 2. 2025 • 14:44

4 Dashiell: vyšší řetěz bez předního talíře = menší zašpinění řetězu, ulomení zubu o kámen (můj případ) a tedy i lepší průchodnost v terénu? (tím nerozporuju, že je to složité a drahé, takže sám bych to nechtěl)

Názor byl 1× upraven, naposled 19. 2. 2025 14:44

Dashiell
19. 2. 2025 • 13:51

Klasika, obrovský přetlak konkurence tlačí hipstery k vymýšlení píčovin. Nebo jakou výhodu má tohle oproti klasickému protažení jednoho řetězu přes všechny kladky, jako to u high-pivotu dělají všichni ostatní?

Určitě si přečtěte

Články odjinud