Umlčte IBM: Automatic Acoustic Managment

Diskuze čtenářů k článku

Enzo  |  29. 11. 2001 16:24

tiez mam IBM disk 10GB, takze asi nejaky trochu starsi typ, ale co do hlucnosti. asi najviac pocujem ventilatory, a disk, o boze, aspon viem ze nieco robi a co do realnej hlucnosti, tak je v pohode tichy, akoze hlucnost je uplne nevhodne slovo, a ked som to porovnal so staruckym seagatom 1,7GB tak nebolo o com, to bola hlucnost, ci ked som pocul kamaratov 4,3 asi tiez seagate, to vrcalo, to proste nebola ani hlucnost ale este nieco horsie, ale IBM disky su asi fakt najtichsie. Seagate ci WD ci niektore Maxtory,, tie firmy by mali rozmyslat o AAM a nie IBM, ale zase IBM je spicka, musime si uznat my majitelia

btw ja mam AAM vypnute ale podla toho prispevku, ze staci dat 192 a uz nepocut mozno porozmyslam ale zase uz jedine diodka mi povie, ze nieco robi, hehe uz sa tesim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Devi  |  05. 11. 2001 13:06

Měl sem problém hlavně s hlučností větráčku na procesoru Thunderbird 1GHz a tak sem jednoduše celej Case zevnitř vypolstroval, dal gumove podložky na všechny vnitřní šroubky kvuli rezonancím a drobné škvírky utěsnil stavební pěnou na okna a přidal maly větráček( drahej a velmi tichej) dozadu a pak sem koupil Case zdroj 400W a vypnul u něj větrák. Pak je celej stroj VELMI tichej, jen CD-Romka je slyšet(52x Creativ) ale stim uz nic nenadelam, no a v tomhle se zvuk disku zcela ztratil a je slišet jen mírné šumění a občas "chroupnutí" disku kdyz ho hodne "DŘU"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
justi  |  14. 03. 2003 14:13

jedine znizit rychlost cdr hdparm -E xx /dev/hda pre win je nejaka utilitka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  03. 06. 2001 12:46

Závidím těm,kterým dělá problém hlučnost disku IBM.Je to ten nejtišší disk který znám.Kdo  taky chladí Tunderbirda se tomu jen pousměje .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPP  |  09. 05. 2001 12:20

Volakedy som mal 20GB Maxtora 5400ot. a bol tak odporne tichy ze som nemal casto ani len potuchy ci mi PCcko nezamrzlo. Kedze ledka na disk nefungovala v spolupraci s doskou jedine riesenie ako zistit ci disk pracuje bolo prilozit ucho uplne k bedni na urovni disku a pocuvat. V pripade maxtora vsak ani toto nepomohlo. Ko chce vykon (cize IBM, 7400ot. a pod.) musi obetovat trochu ticha. To si radsej kupim viac ramky aby mi harddisk tolko nevrkotal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  09. 05. 2001 22:57

Win2k mi v klidu swapujou diskovou cache. A to mam 400MB fyzicke ram.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  11. 05. 2001 14:43

Neumim slovensky, ale dovedu si zive predstavit, co znamena "somarina". Jestli to mela byt narazka na me, tak byste se mel zamyslet nad svym chovanim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
total  |  12. 09. 2001 12:16

Somarina - viz hloupost (temer doslovne)

V zadnem pripade to neber osobne, neni duvod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  06. 05. 2001 13:27

Dobry den,

mam trosicku neco jineho, takze se omlouvam, pry u disku SEAGATE bylo nutne prehrat firmware, pac v tom starem byla chyba (jedna se mi o disk 13GB), copak je na tom pravdy???

DIKY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cooler  |  06. 05. 2001 16:21

Já jsem měl dřáve Seagate Barracuda 13.6 GB, 7200 ot/min a zadne problemy s nim nebyly. Nejspise plany poplach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Tomes  |  06. 05. 2001 11:33

Mam desku AOpen AX63Pro VIA Apollo Pro133 s DMA66 a nejnovejsi BIOS; disk IBM-DTLA-307030 rady 75GXP (30GB); Win98se cz; Win2000Pro cz SP1 a v nich nainstalovano 4in1430v(a).

Pomoci Sisoft Sandra 2001 jsem nameril ve Win98 Drive Index 18 383, ale ve Win2000 jenom 10 800. Pak sem nameril pomoci HWiNFO32  ve W2000 pristup 30,57 ms, coz je proti 12,4ms(viz nahore) strasne . Ve Win98 HWiNFO32 pristup nenameri, takze nemuzu porovnat.

Otazka zni: Jak je mozny takovy vykonostni propad u Win2000?? Ze by ve Win2000 nebehalo DMA66?
V 95% procentech pouzivam Win2000, takze mi jde o nejlepsi vykon disku.

Poradte mi prosim kde je chyba, jake je reseni, co mam delat, ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  06. 05. 2001 12:48

Hodně divné, testy jsem dělal právě na W2k SP1. Jenže používám 4in1 v4.29 a ATA100 (to by nemelo mit takovy vliv). A co v HD Tachu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Tomes  |  06. 05. 2001 14:13

tak Jsem zkousel testy i v HD Tachu, vysledky:

w98: 
read Speed max = 35 900 kps; read Speed average = 34 200 kps
Random Access Time = 9.6-11ms (vzdy)

w2k:
read Speed max = 32 500 kps; read Speed average = 28 100 kps
u Random Access Time jsem delal nekolik testu
zhruba v jedne tretine pripadu to dela 60-65ms; v dalsi tretine 30-35ms; a v zhrupa posledni tretine pripadu to dela 12,4-13.6ms

tak nefim co si o tom mam myslet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  06. 05. 2001 14:38

Víte co, nahrajte si 4in1 v4.29 a ATA100 hotfix. Nedovedu si to vysvětlit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jatro  |  08. 12. 2006 15:26

Kde jsi vzal ten bios na které stránce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Schneider  |  05. 05. 2001 23:10

Sam som chronicky nespokojnik ....

Tuto utilitu som zacal pouzivat hned na druhy den po kupe disku IBM - vsetko je pravda, ale chcem dodat este jednu vec ...

Pri nastavovani hlucnosti sa zadava hodnota od 0 do 255 ale 0 je najpomalsi a najtichsi a 255 je default ako pri vypnutom AAM - sam IBM pise ze hodnota 192 je uz pod hranicou pocutelnosti ale vykon je vyssi ako u hodnoty 0 - JE TO FAKT PRAVDA !!! - vyskusajte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel herink  |  05. 05. 2001 13:54

je to fakt vynikajici, skoda, ze je jeste slyset ta rotace disků .....kdyby slo i menit otacky za chodu , pri necinnosti snizovat , ale ne vypinat ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor