Umíme to s Delphi: 82. díl – vylepšujeme aplikaci o grafy

Diskuze čtenářů k článku

eugen  |  04. 03. 2006 14:36

Kde muzu stahnout tu komponentu co pouzivate?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Válek  |  18. 04. 2003 13:57

Zdravím
potřeboval bych, kdyby mi někdo poradil jak pracovat s komponentou TDBCtrlGrid. Delam databazový program na diplomku pro nemocnici v Ostrave. Jelikož pracuji s obrázky tak sem se už setkal s mnohými problémy ulkádání do databáze. Nakonec sem nucen je ukládat na disk a v databázi nechávat jen odkaz. A to je právě problém! Tím pádem mi nefunguje komponenta TDBCtrlGrid. Chtěl bych aby mi automaticky zobrazovala všechny příslušné obrázky tak jak by to dělala kdybych ukládal obrázky do databáze.Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 04. 2003 02:48

- nazvy trid by mozna bylo vhodne zmenit z "TForm1" na neco smyslupnlensiho

- pouziti reference na globalni promennou Form1 v metode TForm1.Button1Click je chyba, navic je to prece zcela nesmyslne kdyz je to metoda tridy TForm1 na kterou ukazuje (ci (uz) prave nemusi ukazovat) promenna Form1.

- uvolneni objektu metodu Destroy je chyba, k tomu slouzi pouze metoda Free.

- vytvorene instance TStringList by mely byt v try..finally bloku

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Comm  |  07. 04. 2003 07:40

- nazvy trid by mozna bylo vhodne zmenit z "TForm1" na neco smyslupnlensiho
To bych tam naopak nechal. Hned mi je jasny o co jde.

- pouziti reference na globalni promennou Form1 v metode TForm1.Button1Click je chyba
Hmm, obcas udelam stejnou vec.  Nejsem ale "stoural" a tak mi je to jedno. Rikat ze je to chyba se mi moc nelibi. Chybu povazuju vec ci funkci, ktera nefunguje.

Comm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kadlec  |  07. 04. 2003 20:55

Diky za pripominky. Souhlasim predevsim s bodem 3 - skutecne by se Destroy nemelo volat primo, ale pres Free. Pokud jde o dalsi veci, tak nazvy trid jsem hodne dlouho prejmenovaval, ale zhruba od 60. dilu jsem se rozhodl ponechavat implicitni nazvy, byt je to nespravne, ale na prvni pohled je jasne oc jde a predevsim to ctenarum usnadnuje programovani prikladu z clanku (Ctrl-C, Ctrl-V). Pouziti reference na globalni promennou v metode prislusne tridy neni sice na zavadu, ale z objektoveho hlediska je to skutecne nevhodne. V C bych pouzil this a byl by pokoj:) A vytvareni instanci by samozrejme melo byt osetreno, ale to uz neni naplni aktualniho prikladu - vsichni moji verni ctenari samozrejme vedi, ze vsechny nebezpecne fragmenty kodu je nutne dusledne osetrovat vyjimkami :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 04. 2003 01:42

Ne nevhodne ale chybne. Ekvivalent this z C je v Delphi Self, i tak jeho pouziti nema v tomto pripade zadny smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepuska  |  11. 04. 2003 08:41

Tak se kluci nehadejte. Skutecne by v kodu objektu nemel byt odkaz na jeho globalni promennou, protoze to v okamziku dynamickeho vytvoreni objektu a pripadne jeho nekolika instanci fakt bude "p.r.u.s.e.r". Tento zpusob pouzivam temer vyhradne, protoze vyrabet vsechny formulare pri startu aplikace, i kdyz je treba vubec nepouzijeme, povazuji za nevhodne. Musim totiz stale resit problemy s nedostatkem pameti, to zatraceny 1G je fakt malo. Nehledic na to, ze vykonu CPU taky neni nikdy na zbyt a kdyz opravujete drobnosti a kazdy start ma trvat nekolik sec., tak je to k vzteku. (Uz dost na tom, ze nejde zkratit nakonektovani na databaze.) Navic clovek rychleji najde chyby, ktere udela, protoze vsechno pada mnohem spolehliveji, ze....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala  |  09. 04. 2003 11:50

Tady bych souhlasil s tím, že pro jednoduché příklady má smysl ponechávat defaultní názvy komponent. Lidé, kteří si to budou zkoušet

U programů, ne u příkladů jsem ale pro "smysluplné" pojmenování. Pokud někde je formulář, na něm 20 toolbuttonů, 10 tlačítek atd. tak tam kód s nepojmenovanými komponentami je nečitelný "bordel" (pardon).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor