Umíme to s Delphi, 29. díl – využití schránky Windows, dokončení

Diskuze čtenářů k článku

Peter  |  15. 10. 2001 07:50

Naozaj suhlasim s nazorom ze informacie ohladom Delphi sa zhanaju na nete  v cestine resp. v slovencine skutocne tazko. Rad by som bol keby tento serial pokracoval dalej a co mozno najdlhsie. Su to skvele informacie. Takze sa tesim na dalsie a dalsie pokracovenie tohto serialu.

S pozdravom Peter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  15. 10. 2001 11:05

Nezbyva mi, nez uprimne podekovat. Byl bych rad, kdybyste nas serial takhle pozitivne hodnotil i nadale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  11. 10. 2001 18:22

Nevim jak spravne pouzivat funkci GetTextBuf, pouzivam Delphi 3 a tam je tato funkce implementovana takto:

function TClipboard.GetTextBuf(Buffer: PChar; BufSize: Integer): Integer;
var
  Data: THandle;
begin
  Open;
  Data := GetClipboardData(CF_TEXT);
  if Data = 0 then Result := 0 else
  begin
    Result := StrLen(StrLCopy(Buffer, GlobalLock(Data), BufSize - 1));
    GlobalUnlock(Data);
  end;
  Close;
end;

Nikde jsem ale nenasel funkci nebo atribut, ktery by mi vracel velikost potrebnou pro alokovani promenne buffer pred volanim funkce GetTextBuf. Alespon nikde  v unite clipbrd jsem nanesel GlobalSize(Data).

Logictejsi by podle me bylo toto reseni:

function TClipboard.GetTextBuf(Buffer: PChar; var BufLen: Integer): Integer;
var
  Data: THandle;
begin
  Open;
  Data := GetClipboardData(CF_TEXT);
  if Data = 0 then Result := 0 else
  begin
    if Buffer<> then StrDispose(Buffer);
    BufLen:=GlobalSize(Data);
    if buflen<>0 then 
      Buffer:=StrAlloc(BufLen);
      Result := StrLen(StrLCopy(Buffer, GlobalLock(Data), buflen));
      end;
    GlobalUnlock(Data);
  end;
  Close;
end;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  10. 10. 2001 10:26

Jeste jednou se omlouvam vsem ctenarum za chybejici obrazky, chyba byla napravena a obrazky jsou na svem miste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
balu  |  09. 10. 2001 13:17

Rad by som sa spytal niekoho kto do toho vidi ako sa daju obvsluhovat I/O porty pod win2000. Doteraz som pouzival asemblerove prikazy (napriklad zapisat nejake cislo na nejaku adresu), pod w2k to z pochopitelnych pricin nefunguje. Vie niekto poradit? Niesom profesionalny programator, takze dalsie hladanie na microsoft developer... mi nepomoze. HEEELP MIII PLIIIZ, dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tytyk  |  11. 10. 2001 10:19

Obsluha I/O portu se netyka ani tak Delphi samotnych jako spis Windows API. Pro zacatecnika neni vubec trivialni, nebot pro obsluhu slouzi cela rada funkci. Konkretne napr. v Delphi v jednotce Windows naleznete napr. funkce jako jsou GetCommXXXX, SetCommXXXX, atd... Klicem k temto funkcim je funkce CreateFile. Nelze nic jineho, nez doporucit prohlednout prave onu napovedu od Microsoftu a k tomu zkusit stahnout nekterou komponentu tykajici se primo problemu (napr. na  http://sodev.webzdarma.cz/). Obavam se, ze bez znalosti toho "Jak to ty Windows s portama vlastne delaji?", to asi nepujde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
balu  |  11. 10. 2001 13:10

dakujem za odpoved, skusim sa tam pozret

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
didy  |  08. 10. 2001 20:28

A KDE SU OBRAZKY ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A. Stifter  |  08. 10. 2001 18:01

Mě se taky nezobrazují obrázky  !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mifko  |  08. 10. 2001 10:22

... a tak sa aj stalo, neviem ci aj inym, ale mne sa nezobrazuju obrazky v tomto clanku...

A celkom by ma zaujimalo, az to nie je tajne, kolko cca dielov bude mat tento serial, a ake dalsie casti nas este cakaju, uz sa celkom tesim na dalsie a dalsie,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  10. 10. 2001 10:24

Ano, obrazky se skutecne nezobrazovaly nikomu, bylo to zpusobeno chybou na Zive, nicmene uz by vsechno melo byt OK.

Pokud jde o predpokladany pocet dilu, odpovim takto: v soucasnosti vidim jen dva mozne scenare, ktere by vedly k ukonceni  serialu dobe:
1. bude rapidne klesat jeho ctenost;
2. Tom Holcik (sefredaktor) rekne: "dost" - ale on to pravdepodobne stejne rekne jako dusledek bodu 1.

Takze: delka serialu (mozna trochu paradoxne) zavisi vic na Vas nez na me

A s tim souvisi i predpokladany obsah dalsich dilu. Nametu mam dost, ale radeji je nebudu verejne prozrazovat - lepsi bude, kdyz se pokazde v pondeli do clanku mrknete  Ale abych nemluvil jako politici, alespon neco zverejnim - v brzke dobe nachystam vytvareni komponent a s tim souvisejici problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mifko  |  10. 10. 2001 13:57

TAKZE ja vyzyvam vsetkych kvoli dim pokracovaniam tohto super serialu, nech sem posielaju kazdy pondelok vsetkych znamych, aj takych co nevedia co to Delphi vlastne je. Tych ktory by sa zdrahali, ze sa im sem nechce, treba prelstit nejakou sikovnou fintou, napriklad ze pri kazdom tretom zobrazeni noveho dielu serialu sa v strede clanku zobrazi hola zena

Ale teraz vazne, ja osobne si myslim, ze nie je mozne, ze navstevnost bude klesat. Ja osobne som tento serial nasiel, ked bola nejaka 20 cast, do vtedy som o tom nepocul, celkovo sa o Delphi na nete tazko zhanaju informacie v cestine, pripadne slovencina. preto som bol vdacny ze tu nieco taketo je a fakt v rozumnej forme, jasne pisane, ...

Takze som to tu vychvalil a teraz idem pracovat. Praci cest a dobry clankom slava!

Mifko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  10. 10. 2001 14:18

S tou nahou zenou - tak to je jeden z nejkonstruktivnejsich nametu, ktere se v diskusi kdy objevily

Diky, diky, diky. Nemam co dodat. Po precteni Vaseho prispevku jsem se nejprve chystal zpychnout, ale pak jsem usoudil, ze misto toho radsi pujdu napsat dalsi dil. Takze se do toho jdu pustit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor