Umíme to s Delphi: 112. díl – jak funguje překladač?

Diskuze čtenářů k článku

Adam  |  17. 03. 2004 12:53

Dobry den,

Serial "Umime to s Delphi", se velmi libi (mozna je to tim ze ho ctu od zadu). Jeste sem nenarazil na clanek o Delphi zachazejcim do podobnych detailu(v cestine). Jen tak dal.

Ale zda se mi ze ke konci kapitoly "Do hlubin obecného překladače ", by bylo spravnejsi pouzit misto "generování zdrojového kódu" - > "generování strojového kódu", ponevadz prekladac generuje strojak ze zdrojaku, nebo se pletu? "generování zdrojového kódu", by mohl byt u nejakyho dekompilatoru, nebo v tom preprocesoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  17. 03. 2004 13:08

Ano, máte pravdu, je to chyba, na konci je opravdu generování výsledného (strojového) kódu, nikoliv zdrojáků :) Díky za upozornění.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud  |  18. 12. 2003 23:00

Nazdar Lidičky

Mám dotaz, který se překladače sice netýká, ale Delphi jo. Chci se zeptat jak ze souboru s mp3 vydolovat Id3 tagy a jak do nich zapsat?

Předem Díky

Vebloud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  10. 12. 2003 10:51

U toho prvniho obrazku se omlouvate zbytecne, docela se povedl. Akorat by to chtelo nejak vysvetlit, kde se vezmou OBJ a RES soubory. U RES tusim, ze na to je nejakej soft, kterej sestrka ruzne bitmapy, stringy a dialogy do jednoho RES. Ale ten OBJ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  10. 12. 2003 13:25

Ten prvni obrazek opravdu neni esteticky tak na vysi, jak by se asi sluselo  Ale diky za shovivavost. Soubory OBJ jsou uz zkompilovane zdrojaky, ktere jsou sireny typicky jako knihovny funkci. Jejich vyhodou je, ze mohly byt teoreticky napsany i v jinem jazyce nez Pascal a zkompilovany i jinym prekladacem nez Delphi a presto je muzete pouzit ve sve aplikaci. Soubory RES jsou tzv. soubory se zdroji, vznikly bud zkompilovanim pomoci nejakeho kompilatoru zdroju nebo primo vytvorenim v nekterem editoru zdroju. Podrobnosti se doctete v predchozich trech nebo ctyrech dilech tohoto serialu, ktere se zdrojum podrobne venuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl  |  08. 12. 2003 09:52

ahoj,

pekny clanek. Myslim, ze ale ma chybu v "kapitole" syntakticka analyza (samozrejme krome preklepu v nadpisu kapitoly :)
IMO je v danem pripade derivacni strom jednodussi (nakresleny by odpovidal vyrazu a:= a * a + a), napr. takhle:
S
+-----+-----+-----+
| | | |
a := E ;
|
+-----+-----+
| | |
T "*" T
| |
F F
| |
a a

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl  |  08. 12. 2003 10:26

2zive: co takhle tag PRE ?

test:

hello world


hellO     World

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  08. 12. 2003 12:55

Dobry den, dekuji za prispevek. Jsem vzdycky rad, kdyz se najde tak pozorny ctenar. Mate pravdu, pri kresleni stromu jsem se opravdu prilis rozvasnil :) a uvedeny obrazek odpovida vyrazu a := a * a + a. Dekuji za opravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor