Ultimátní souboj prostředí systémů Windows 8 a OS X

Názory k článku

Petko Kotov  |  03. 09. 2012 00:25  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

marne hladam ultimatno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Schmauz  |  03. 09. 2012 00:35  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To bude zase flame Už se těším, až se tu vyrojí spousta rádoby odborníků na OS X a Apple obecně.Jinak k článku: W8 jsem testoval a nejsou špatný, nicméně na OS X to pořád nemá a v nejbližší době ani mít nebude. Je to prostě úplně jinej systém. Microsoft to bere zeširoka a snaží se obstát ve všech oblastech (tedy od laiků až k protřelým power userům), kdežto Apple cílí spíše na domácí uživatele, trendovost, jednoduchost a maximální efektivitu. A i když jsem stále zarytý jablíčkář a jednoduše pro mě neexistuje lepší systém než OS X, tak i přesto Microsoftu fandím, protože se konečně pokouší o něco nového a nestagnuje, tak jako posledních 10 let. Jde vidět, že se nebojí a věří si. Jen čas ukáže, zda se s W8 trefil nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
itsme  |  03. 09. 2012 00:37  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Taky nevím co je v tom článku ultimátního. Mě to přijde celkem povrchní. Poskládat pár screenshotů ať se pak fanboys v diskusi pod článkem poperou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
waios  |  03. 09. 2012 01:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

"Stejně jako si koupíte mobilní telefon, pračku, televizi a další zařízení, spoléháte na produkt jako celek. Jedná se o zcela jinou filozofii."
Když si koupím notebook s přeinstalovaným Windows či (v budoucnu) Windows RT tablet, tak je to stejně jednotný jako mobil s Androidem, WP8 apod., tudíž příklad s telefonem není moc vhodný.Btw. největší zdroj příjmů Microsoftu není Windows, ale Office pane Javůrku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bibleteng  |  03. 09. 2012 01:27  |  Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

´berte amiga workbench

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vg38  |  03. 09. 2012 01:37  |  Microsoft Windows 7 Firefox 15.0

To zas bude v diskusi nablito.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
likeordie  |  03. 09. 2012 02:05  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

ultimátní...neni to zase úplný průser, bravo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2012 02:29 | Macintosh OS X Opera 9.80

Názor jako takový nemám...
Snad jen doufám že ta dvířka pro "geeks" zůstanou otevřena ještě hodně dlouho...
Jinak již od povrního pohledu je vše u obou tvořeno... žádná kopie jedendruhého...
Byl jsem u toho když řada tělesně postižených ovládala PC těžce a nemotorně v případě touch metra jsou chopni systém ovládat a sand i chápat snáze, jedna tužka at už v puse či jinde snadno ovladatelná v touch systému narozdíl od dnešních klikátek... Jinač v případě dostupnosti Aera je myslím vše tak akorát včas...
Jen vidím ty herky za 5tis a stížnosti že dotyk je pomalaá blbost...
Dotykový OS je to co smaže/slije rozdíly tabletů/phounů/pc/ntb které ted jsou ve velkém měřítku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rolls_royce  |  03. 09. 2012 06:56  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Tady neni co resit. OS X je generace pred zaostalymi Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Cibetik  |  03. 09. 2012 07:08  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Článek o ničem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubis  |  03. 09. 2012 07:13  |  Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

Ultimátní aneb hustěkrutodémonsky krutopřísné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 09. 2012 07:44 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

OSX - co se mi líbí:- použitelnost základního SW (v aplikaci "náhled" jdou sestavovat slučovat PDFka, prohazovat stránky a není problém mít jednu portrait a druhou landscape ....)
- práce se sítí
- než otevřu víko NTB, je připojený na preferovanou Wi-fi a to jsem ho zaklapl v práci, kde o mé domácí síti neměl ani tušení
- IP z ethernetu lízne do 2-5 vteřin
- neptá se jak blbec, jakým šifrováním je Wifi síť zabezpečená, jen na heslo ...- způsob instalace SW- Timemachine- integrace gest, kontroly pravopisu, čtení do systému- návrh GUI, který zůstává stejný (Microsoft se hledá a pokud uživatelé nepřijmou nové UI, bude tu něco dalšího....)- stáhnu ISO, namontuju si ho jako by to byl disk v mechanice, stáhnu PDF, otevřu ho, dám DVD do mechaniky, přehraje se. Na zbytek používám VLC (kodek balíky mi k srci nepřirostly) :)Mám divné preference že?
OSX - co se mi nelíbí- je tam pár chyb v programech, některé specifické programy nejsou k dispozici (např. VAG-COM diagnostika)
Windows 8 - co se mi líbí:- rychlost bootu (dokonce to není ani virtuální, počítač je po zobrazení plochy použití)- svižnost prostředí a vyhledávání (tady neporovnávám s OSX, ale s předchozími Windows)
Windows 8 - co se mi nelíbí:- nelíbí se mi proskakování s desktopu do new UI (tahá to oči, subjektivně to navozuje pocit zdržení)- nelíbí se mi dvě verze Internet Exloreru (jedna je v new UI, druhá je desktopová)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
odstraneno9094  |  03. 09. 2012 08:10  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

mimo jiné, v balíku live, který už se nejmenuje live, žádný outlook není a niky nebyl.. možná aplikace mail..článek vhodný možná na web jnp, předkládat to na živě je prostě výsměch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
akira.uzai  |  03. 09. 2012 08:43  |  Linux Firefox 13.0

IMHO z bláta do louže. Oba OS vykazují známky "mobilizace" kdy nutí uživatele pracovat podle způsobu, který si vymyslel výrobce a stále méně se pžizpůsobují tomu, co požaduje uživatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2012 09:01 | Microsoft Windows 7 Firefox 15.0

Lacinej článek, jen pro vyvolání flame v komentářích, to to živě.cz opravdu tolik potřebuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tycoon  |  03. 09. 2012 09:02  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Takže jako nezávislý pozorovatel, co ani s jedním ze srovnávaných systémů nikdy nepracoval:
OS X Mountain Lion mi připomíná linuxové Gnome a asi bych se v něm neztratil. Windows 8 má dvě tváře. Jednak "klasické" Windows, kde se cítím jako ryba ve vodě a změny těžko zaregistruju, protože místo používání "nativních" aplikací Windows používám prakticky vždy externí apliakce (Commander místo Průzkumníka, Opera místo Internet Exploreru atd.) ... s výjimkou kalkulačky a poznámkového bloku (ty budu používat, dokud tam Microsoft nedá Ribbon). No a pak je tu "Metro", což je pro mne absolutně nepřehledné prostředí. Když pominu Commodore 64, tak základem počítače je pro mne klasická adresářová struktura, práce s okny, hlavní panel (zrovna teď je na něm minimalizovaných cca 15 oken s běžícím programem či dokumentem) či tlačítko start. Proto si nedovedu představit, že bych PC měl ovládat pomocí Metra.
Co se datailů týče, zaujal mne čas a nabití baterie u přihlašovací obrazovky OS X, dávám palec nahoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Solaris1  |  03. 09. 2012 09:05  |  Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

Jak můžete porovnávat zastaralý systém OS X s W8 ?!! OS X navíc co se týče bezpečnosti je 10 let pozadu za OS Windows. Jinak souhlasím ze závěrem "Stará doba proti revoluci".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Robotron3  |  03. 09. 2012 09:31  |  Microsoft Windows 7 Firefox 15.0

Microsoft byla vždycky firma, která spíš nápady co se týče ui přebírala a najednou BUM, nacpe všem lidem bezezbytku uplně nový systém nabídky start, který přetvoří do zcela jiné části a odlišné části OS. Apple tohle dělá s rozumem, jsou si vědomi, že řada věcí nemusí na desktopu fungovat stejně jako na mobilech a tabletech a tak jde sice s dobou, ale zkouší, co lidé zkousnou, a co třeba vůbec nepotřebují. A o tom by to mělo být. Microsoft udělal hodně odvážný krok a pro mě je to zároveň neuvážený krok, ale kdo ví. Only time will tell.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chytraknactvrtou  |  03. 09. 2012 09:41  |  Microsoft Windows Vista Opera 9.80

Uplne nejradsi bych byl kdyby se kvuli tomu budoucimu vyvoji - vse do metra, zacal vic sirit nejaky linux a konecne by pak treba Adobe udelali i linuxovou verzi CS balíku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2012 10:40 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Metroidí hudební přehrávač je divný. Ale stejně divné je porovnávat desktopové aplikace s těmi určenými pro dotyk. Z článku může mít čtenář dojem, že WMP a a Photo Viewer už k dispozici nejsou. Jsou, ale osobně se obávám, že v porovnání s Applem neobstojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2012 11:28 | Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

K čemu to je? Akorát vyvolat hádku. OSX na Mac, Windows na PC. Akorát se tu děti perou, co je lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2012 11:46 | Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

Já myslím že porovnávat dva odlišné systémy je naprosto zcestné. Je dobré poukázat na samotné výhody každého systému, ale porovnávat je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kikloop  |  03. 09. 2012 13:34  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Apple razí cestu kompletním produktem, který zahrnuje hardware i software. Tak snad maju dobre vztahy s EU.. Microsoft mal len SW a bolo zle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
silverkeeper  |  03. 09. 2012 13:47  |  Linux Opera 9.80

nejvíc ultimátní je ten screenshot Gentoo s popiskem "Takhle nějak to začalo"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hamik  |  03. 09. 2012 14:18  |  Microsoft Windows XP Firefox 10.0.2

Kdyz pominu funkcnost o ktere se uz toho napsalo hafo a vezmu to ciste z grafickeho hlediska, jasny winner je pro mne OSX. To co v novem W8 UI predvadi grafici z Redmondu je proste trapne, ubohe a neuveritelne hnusne. Prostredi jedouci v nekolika zakladnich barvach (prevazne kombo bila + neco dalsiho), obrovske nadpisy a vubec vsechny texty zerouci zbytecne misto na screenu, nutnost jezdit mysi od kraje ke kraji jak silenec aby se clovek dostal k nejakemu rohu s ukrytyma barama a funkcema, celkovy design jako by ho navrhoval barvoslepy mental s 20 dioptriema.OSX naopak decentne otexturovane prvky, nadherne ikonky aplikaci v systemu i v appstoru (na prvni pohled bblost, na druhy velmi dulezita vec protoze se podle tech ikonek velmi dobre a hlavne RYCHLE orientuje v aplikacich), velikost textů a nadpisuů tak akorát aby se toho na obrazovku vešlo co nejvíc a zároveň aby bylo vše dobře čitelné, kolem dokola je to prostředí velmi pěkné a přehledné. Je vidět že si Apple najalo/zaměstnalo co se týče grafiky a UI špičky ve svém oboru a na výsledku je to sakra vidět.Jinak rozhodně nejsem nějaký apple fanboy ale takhle to na mně z těch screenshotů působí, nemůžu si pomoct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2012 14:21 | Linux Mozilla 7.0.1

Já to vidím asi takto:
nabídka start, nastavení, defaultní prohlížeč, iCloud, tohle vypadá lépe na iOS
všechno ostatní má hezčí Windowssamotného mě to překvapilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
holotrt  |  03. 09. 2012 16:16  |  Microsoft Windows 7 Chrome 21.0.1180.83

Vie mi niekto upresniť, čo fetujú v Apple? Podľa tých screenov to vyzerá na toluén.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jxjl  |  03. 09. 2012 16:53  |  Linux Firefox 15.0

No, kdybych si měl vybrat čistě podle těch obrázků, tak asi zvolím OSX. Přece jen je na něm vidět, že designéři stále ještě počítají s myší nebo třeba s tím, že se občas na počítači používá i více aplikací zároveň. Oproti tomu mi win připadají jako čistě tabletový systém, kde je ještě náhodou z důvodu kompatibility zachován klasický desktop. Poslední odstavec článku o budoucnosti ovládání počítače a organizace dat v něm je dle mého názoru naprostý blábol - zkuste na počítači měsíc seriózně pracovat a brzy pochopíte, že to prostě takto nejde.P.S. a to nejsem uživatelem Ubuntu Unity, jehož autoři poslední dobou naprosto bezostyšně kopírují cokoliv, co vidí v OSX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luboroff  |  03. 09. 2012 18:32  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

zaznelo tady ze OSX neni na praci ...k tomu je vhodnejsi WIn. No nevim...je to moje zivobyti a na win aniz bych ho podcenoval...svoji praci neudelam tak rychle a efektivne. At uz je to podpora a sprava fontu, nahledy grafickych souboru, generovani postcriptu-pdf, vice ploch, a pohodlnejsich zkratek...jelikoz klavesa win je skoro na dve veci.
Kdyz jsem mel pracovat na Win...jedine co me tak bavilo byli hry. Prace jako takova byla strasna...porad neco neslo a musel jsem nekolikrat za den restartovat. Aby bylo jasno...win mam rad...vyrustal jsem na nich, ale tak nejak se to neda srovnat s osx. Je pravda ze od Win7(ale bez podpory pro grafiky) jsou okna hodne dobry a W8 jsem nemel moznost vyzkouset.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ATTOG  |  03. 09. 2012 18:35  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Coz o to W8 by byly i s Metrem fajn, jenze na desktopu M$ zapomnel od Applu okopirovat jednu podstatnou vec a tou je:
Touchpad pro vice prstu na gesta. Ted sice smoli nejaky extra mysi, ale kolik lidi o nich bude vedet a kolik si je koupi, zejo.Pak se to metro neda intuitivne ovladat a cela myslenka je v tahu. Kazdej Macbook ma velkej touchpad a kazdej iMac muze mit misto mysi touchpad.
Microsofte proste musis u prace myslet.
Jinak graficky jsou W8 povedene a svezi uleva od skeumorphismu od Applu, ktery je holt takovym zavdecenim se sve hlavni cilovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2012 18:37 | Microsoft Windows 7 Firefox 15.0

Ja jsem tedy z prostredi na OS X frustrovany:
- zvetseni okna v jedinem ruzku okna aplikace (uz chapu, proc tak casto vidam jablickare pracovat s malymi okynky)
- poklepani na titulek aplikace roztahne okno pouze na vysku
- menu aplikace je pres cely displej az v horni liste
- aktivni okno od neaktivniho se lisi snad jen v odstinu sede barvy
- kdyz minimalizuji aplikaci, v panelu je 2x - jednou jako spustena aplikace, jednou jako nahled
- kdyz zmacknu krizek (X) aplikace se minimalizuje misto uplneho ukonceni (musim tedy v panelu provest dlouhy klik, abych aplikaci skutecne ukoncil)
- ikony na plose se nerovnaji automaticky do mrizky
- detsky pusobi vyjeti ikon z panelu (slozka Download)
- prohlizec filesystemu si z nejakeho duvodu odmita pamatovat, jak chci slozku zobrazovat, a neustale mi nuti giganticke ikony souboru/aplikaci
- schizofrenni ovladani: touchpad nezna "right-click", mys ano
- "Enter" na souboru misto spusteni/otevreni iniciuje prejmenovani souboruZazil jsem GNOME, KDE, XFCE, CDE, Windows od 3.11, ale tohle, ackoliv je to relativne rychle a docela se na to pekne kouka, nejak nerozdychavam. Mozna lze vetsinu veci doladit nekde v nastaveni, ale ja jsem preci jen uzivatel ;) (... a to nemluvim o "ergonomicke" klavesnici nebo mysi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mythic  |  03. 09. 2012 18:38  |  Macintosh OS X Firefox 15.0

Bravo, už umíte napsat popis předmětu (asi 6.třída). Teď bych si chtěl přečist ten ultimátní souboj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Minatory  |  03. 09. 2012 20:11  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Celkem pěkně a objektivně napsaný článek, který ovšem sráží fakt, že obrázky byly vytípané z virtualizované verze Win 8 na OS X a některé fotky OS X jsou vysbírané po netu. Například iPhoto je verze dva roky stará běžící na Snow Leopardovi. Dnes ten program vypadá jinak apod. Autor si dá práci s tím napsat text co nejobjektivněji a ve výsledku pak k němu nahodí materiál, který neodpovídá textu a je tedy zavádějící. Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
volani.webnode.cz  |  09. 09. 2012 23:11  |  Microsoft Windows XP Firefox 16.0

A já se zrovínka začal učit s příkazovou řádkou v linuxu - a to jsem začínal na M602 a Win 95 :)Chci přejít z win XP na něco novějšího a svobodnějšího co poběží na starém HW..KDE4 mi připadá nepřehledné, hnusné a fujky :D
Gnome mi připadá příliš jednoduché a nezobrazuje dostatek informací (například file-roller neukazuje podrobnosti "rychlosti, časy.. - GUI 7-zip je na tom o dost lépe..).
Nejmenší zlo z GUI prostředí pro linux mi připadalo KDE 3.xNová prostředí nechci - nevidím v nich žádnou výhodu na staré PC pro asi starého uživatele jako jsme já :D
S příkazovou řádkou se učím, protože chci používat linux a v linuxu mi všechny GUI připadají k prdu.. a mc to také nezachrání..LXDE, XFCE atd.. toho více než předchozí zmíněné nenabízí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky