Věra Pohlová 72 let, důchodkyně:Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala.https://debaty.net/discussions/32...dne-v-2025EDIT: Koukám, že jsem exhumoval starý článek, ale upoutávka na něj byla dnes na Určitě si přečtěte v článkuhttps://vtm.zive.cz/clanky/sovetsk...fault.aspx
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2025 10:59
Prý mizení částí kultury 😎😁🤣 moc kulturního tam ke stažení nebylo ale zábavy spousta 😜
A co třeba scany kníže co nejdou nijak koupit (například historické knihy) nebo scripta a učebnice do škol? Jasně, to je asi taky vlastně pirátství, ale nebejt toho tak nepřežiju střední a na vejšce by studenti z chudších rodin měli taky problém. Často nějakej učitel řekl "Chci po vás tuhle učebnici, ale je stračně drahá, tak si ji stáhněte na uloz.to," takže jako jo, uloz.to tady fakt bylo součást naší kultury v poslední 15 letech, spousta z nás by bez něj neodmaturovala, ten českej obsah v takovym množství jinde prostě nenajdete. Je to fakt docela problém, větší problém než si "warez warrioři" uvědomujou, protože jim k životu stačí jít v pátek na pivo a na dovolenou k mácháči nebo co a když na něco koukaj, tak jim stačí konzumovat co je zrovna na Netflixu, nehledaj konkrétní obsah, konzumujou to co je dostupný, takže si vubec neuvědomujou například problém regioblokací a podobně, v ČR se ke spoustě věcí oficiákně vůbec nedostanete, natož když pak třeba ten seriál chcete v CZ dabingu na kterej je každej zvyklej, to je fakt velká vzácnost když to tam streamovací služba dá, teď se to povedlo například u StarTreku Enterprise a TNG na SkyShowtime, což považuju za zázrak že tam ten klasickej dabing dali. Enterprise měla dabing od AXN a AXN s tim neměla problém, takže je vidět že když se chce, tak to jde.
Urban je nejak mimo, takto nenavistny clanek jsem jiz dlouho necetl. Jsem myslel ze novinar ma byt nezaujaty, ale tady to spus vypada ze mu vytikaly kredity. Ukoz.to jsem nikdy nepouzival a neplatil, to jen pro formu.Urban asi take zapomina, ze legalni stahovani ma kazdy z nas ze zakona predplaceno v kazdem zarizeni, ktere jakkoliv umoznuje porizovat a nebo rozmnozovat zaznam - tzv predpalne (neplest s vypalnym na CT a nejake radio).A kdyz pan Urban mluvi o ceskem pitomstvi, rad si od vas prectu clanek na fialoveho pana ktery nas prezentuje. Tam si myslim ze psani v tomto duchu bude trefne.
"legalni stahovani ma kazdy z nas ze zakona predplaceno v kazdem zarizeni, ktere jakkoliv umoznuje porizovat a nebo rozmnozovat zaznam - tzv predpalne"Muzes citovat presne zneni toho zakona, na ktery se timto zvastem odvolavas? Zvlaste me zajima ta pasaz, kde se hovori o stahovani nelegalne sdileneho autorskeho dila 😉 😀
I'm not a legal expert, but the concept of "pre-burner" is not commonly recognized in copyright law. The law typically addresses unauthorized downloads and sharing of copyrighted works. It's crucial to consult legal sources for accurate information. For guidance, consider checking a reputable legal guide on copyright laws to ensure compliance.#<a href="https://whatinguide.com">whatinguide</a>
Až bude něco jako Apple Music, Spotify a podobně i pro filmy a seriály, tedy že na jednom místě za jedno rozumné předplatné (nevím kolik stojí Spotify ale za Apple Music platím 165 czk měsíčně, což mi přijde slušné) bude veškerý dostupný obsah a nebude mizet, tak nebude uloz.to potřeba. Do té doby věřím a doufám, že najdou cestu, jak zase obsah zpřístupnit. Opravdu odmítám platit si několik streamovacích služeb jen proto, že na žádné není všechno. A i kdybych si zaplatila všechny, tak ke spoustě obsahu se nedostanu, něco má geografický lock (to se dá obejít vcelku snadno), ale něco tam vůbec není. CO se týče hudby, mívala jsem spousty ripů CD případně postahované z netu, ale dnes mám v knihovně přesně 4 alba, která mám ripnutá, protože na Apple Music nejsou a nemá smysl pirátit, když mám k dispozici i lossless verze. Kdy to dojde vydavatelům filmů a seriálů? Nicméně jsou věci, které stejně budu mít navždy v "pirátské" kopii a to kvůli zmrvenému novému dabingu, taková Policejní Akademie nebo třeba Demolition Man se svou násilně vloženou "Pizza Hut" jsou příšernosti, takže tohle prostě budu mít v původním dabingu a hýčkat si jako oko v hlavě i kdyby jinak bylo všechno dostupné na jedné službě.
Co bude další?Co knihovny, pokud si knihu pujčí 100 lidí, autor přijde hypoteticky o zisk z 99 knížek.Jde o to hypoteticky, protože těch 99 knížek nikomu nechybí.Stejně jako film, který si někdo stáhl, ten taky nikomu nechybí.A půjčit noviny sousedovi - zlodějina, chudák vydavatel novin..Doufám v dvousečnost této akce.
😀 😀 😀
Ta "akce" nespocivala v zakazu pujcovani knih. Ta "akce" je jen o vymahani existujicich zakonu. Knihovny jsou ale legalni, tak nevim, co bys chtel podnikat.
EU je druhá čína ....
Tak z ni vystup ne? 😀
ty jsi fakt vul, si myslis, ze by se v cine lidi nechali tak sikanovat?
Ulož.to vydrželo blafovat 16 let. Hra na soukromý cloud byla směšná, ale našli jsme i pozitiva (komentář).---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ulož.to nemusí nic mazat .V podstatě jen technicky zamezit běžnému přístupu jak ho známe a tím zavřít hubu obhájcům práva .Uložený obsah pak lze zpřístupňovat přes uzamčené, neveřejné odkazy, s omezenou dobou zobrazení v SMS mizející zprávě platícím zájemcům .Nebo taky vyhledávání odkazů na funkčních Torentech, klidně uložených třeba na PirateBay .Všechno má nějaké řešení, když se hlava používá .
Absolvent pravnicke fakulty VSŽ? 😀
Hlavu používám,ale zmiňované torenty mi nenahradí staré ulož to,kde si do svého compu stáhnu českou hudbu,staré cs seriály aj?
Je škoda, že zmizí i knihovna s knížkami. Myslím si, že ve většině jde o knihy starší 70 let, takže na tom asi už nesedí autorská práva (ale nevím to jistě, jak to je, nejsem expert na práva). Když potřebujete jakoukoli knihu např. do povinné četby ve škole, tak si sáhnete na net a nemusíte čekat, až někdo v knihovně vrátí za půl roku jejich jeden výtisk, co tam mají, pokud ji tam vůbec mají (v menších knihovnách mají omezený počet svazků a třeba Verneovky tam jsou v minimálním počtu titulů). Když jste chtěli klasiky, Francie, Itálie, Anglie, Švédsko, cokoli, tak se to našlo na tom úložišti. Takže velká škoda pro kulturu. Kdybych věděl, že to zavřou včas, stáhnul jsem si KODovky a oblíbené autory, co nemůžu jinak sehnat (možná po antikvariátech).Je škoda, že autorská práva, jak to laicky chápu, mají dva stavy - 1. plná ochrana autorských práv, kdy bez zaplacení nemůžete vůbec nic (70 let??) a pak poté - 2. můžete s tím dělat co chcete.Mělalo by to být jinak, např. prvních 20 až 30 plná práva (aby tvůrci měli čas prodat kina, nosiče, televize, steamy atd.), po 30 letech (nebo klidně po 50) by bylo právo na přečtení/shlédnutí díla pro osobní potřebu zdarma, ale bez možnosti dílo dál prodávat, nebo jinak využívat. A teprve po 100 letech by práva vyhasla. To by znamenalo mít veřejnou knihovnu (knihy, filmy aj.), kde by tato díla byla umístěná, staral by se o to nějaký fond nebo nadace. Pak by ty starší věci nikdo nemusel pirátit, stahovat aj. No, jen můj laický názor.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 12. 2023 11:21
Neni to 70 let od vzniku knihy, ale od smrti autora. Takze treba Fahrenheit 451 je sice 70 let stara, ale Ray Bradburry zemrel az v roce 2012 a prava vyprsi v roce 2082, pokud se mezitim nezmeni pravidla.
Dobre hovoris. A dalsia vec. Je to na originalne dielo. V pripade prekladu ja osobne neviem ako sa to posudzuje. Napriklad Verneovky maju preklad, novy tisk a myslim si ze to prelozene dielo je pod autorskym pravom.
V noci byl krátkodobě nefunkční vyhledávač a vypadalo to že konec skutečně nastal. Ale ted koukám že uloz.to funguje dál i s vyhledáváním, úplně stejně jako předtím. Že by ten konec byl jen bububu, nebo narychlo přesunuli servery jinam?
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 12. 2023 10:38
Ajťák zaspal do práce.
a koukal jste na možnost platby kreditu? Nelze z tohoto státu...
Kredit jsem na ulozto snad nikdy nepoužil. Ale už je vyhledávač vypnutý.
Jsem velmi zapomnětlivý, mohu si na Uloz.to zakomponovat pristupove heslo k ukladanemu souboru do jeho nazvu?
No hrozný, jsem jedna z obětí, musím zaplatit 10000kc za autorské práva kvůli ulozto.
Sice jsem ulož.to už pěkných pár let použil pouze v nouzi, když jsem hledal něco nesehnatelného, ale nemám na to tak vyhraněný názor. Ona ta lobby z druhé strany (např. OSA) jsou bohužel taky darmožrouti :(. A živě za ně samozřejmě bude taky rádo kopat, protože už se za ty roky přesunulo na jiný level.No a stále tady snad máme tu "krásu" s autorským poplatkem https://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A1vo_na_odm%C4...
Autorsky poplatek a autorske svazy volici tak ocividne chteji.Protoze za 30 let demokracie se to jako tema objevilo jednou, u piratske strany, a to uz je hodne dlouho.Zrejme je nas, nespokojenych, malo. A tahle amoralni praxe, ktera pokroutila praxi natolik, ze se dneska stahovaci haji zakonem, zatimco jinde se haji naopak moralkou. Motivated reasoning. Predni je to, ze potrebuji mit pravdu, argumenty si hledam az pak.Protoze ono si priznat, ze kratim vlastnika prav na jeho pravech, boli.
ZADNE STAHOVANI se NEHAJI ZAKONEM. To si jen idioti vykladaji rozsudek NS z roku 2009 po svem bez toho aby brali v potaz ze nadrizenym soudem clenskych zemi EU je Evropsky Soudni Dvur, ktery zastava uplne jiny nazor 😉 a ten nazor je zavazny i pro ceskou justici. Jenze od te doby nebyla zadna takova kauza, ktera by verejnosti jasne ukazala, jak to s volnym uzitim dila dle § 30 ods. 2 autorskeho zakona ve skutecnosti je 😉 Zadne stahovani
Tak si přečtěte tuhle diskuzi. Je jedno, jak velkými písmeny to napíšete, když hned vedle je důkaz o opaku.Jinak neznám podrobnosti, ale co se pamatuji, skulinku jak stahovat bez toho, aby bylo možné dokázat trestný čin, jsem našel.
Je to prestupek 😉 trestny cin by to mohl byt u toho pitomce co tu rozhlasoval jak postahoval 1400GB 😀Zadna skulinka neni, ten rozsudek ESD z 2014 hovori zcela jasne. Jen proste v ceske kotline od vyjadreni NS v roce 2009, tohle nikdo neresil i kdyz je to prekonane a zamerili se jen na uploadery.
Ne, nemyslím, že máte pravdu. Nezlobte se, ale vzhledem k vašemu způsobu vyjadřování a argumentace to nechci nijak šířeji rozebírat, než že jde o zavinění.
Bohuzel, myslet znamena prd vedet. Pravni kvalifikace je kradez - prestupek 😉
Pokud nelze stahovat s lze pouze kupovat (at uz fyzicky ci formou drm), neni pak poplatek promitnuty do nakupu medii obohacenim (zamerne nepisu nezakonnym)? A nemel by tedy zakon, ktery toto resi, oznacen za neplatny? A pokud ne, tak proc?
Pokud si ZAKOUPIS datovy soubor a ten si budes chtit na to fyzicke medium, z ktereho se pri koupi zaplatil autorsky poplatek, ulozit, neni toto medium tim padem vyuzite presne v tomto ucelu, za ktery byl odveden autorsky poplatek? 😀
Být majitel uložto tak v prosinci začnu takticky mazat nejstarší nestahované data. Diskové pole a infrastrukturu pak pronajímat pro Fastshare (nebo co začne frčet jiného). Vydělat se dá i na tom.
Ty si vazne myslis, ze ti "trpaslici" typu webshare, fastshare datoid a dalsi, to velmi brzo nepolozi, kdyz to polozil nejvetsi? 😀
To je možné ale jak dlouho trvalo než zdolali jen jedno takové "ulozto". Než udolají k smrti jednu službu objeví se jich hromady dalších a nebo někdo mezitím vymyslí nějaký jiný způsob distribuce.
Škoda. Na vyhledání a stažení starších animáků s CZ dabingem pro děti to bylo dobré.RIP ulozto.cz
Děti můžou koukat na animáky v angličtině, aspoň se budou učit jazyk od mala. :) Děti známého to tak mají a evidentně jim to vyhovuje. Ale je to škoda, kolikrát se tam dalo najít něco, co jinde nebylo - i hodně staré cizí filmy či seriály - jako první řady Dr. Who apd.
dejte tipy na co tam jeste vycerpat kredit a rychle stahnout, stahl jsem uz asi 1400 GB ceskych starych filmu a serialu, nektere z nich upladovala uprimne receno jen prase, spousta starych filmu je v MKV formatum, H264 a spol, 720p atd a pritom vizualne horsi nez AVI (DivX)ktere je stare a vetsinou 576, maji ale hezke filmove zrnoAdela jeste nevecerela vypada priserne v 1080pSkrivanci na niti atd taky . . ČT to nějak remasteruje evidentněstahnul jsem nějaké komiksy z ABC, vždyť to bych ani nemohl koupit nikde, ani kdybych chtěl, Pavouk Nephila - kdysi dávno sem našel pár Ohničků u babky a četl něco z toho, marně jsem hledal zbytek . . kam chodit ale dál pro české věci ?zahraniční torrenty umím vyhledávat, mám oblíbené servery, české ale vůbec neumím a neorientuji se v tomkdysi sem tam stáhnul Windows 7 RTM verzi, ještě než začal prodej W7podarilo se mi jeste na posledni chvili uhadnout heslo ke staremu Ulozto uctu, zjistil sem, ze pred 11 lety jsem tam nahraval ZPRAVY ZIVE ! 😀😀😀😀
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 12. 2023 00:14
Vzhledem k tomu, že uloz.to končí chtěl bych se Vás zeptat. Jako dítě jsem měl CD s shareware hrami (legálně koupené). Jmenovalo se to Super Hry IV (na přední straně obalu byl volant). https://cdn.aukro.cz/images/sk1634040457223/fr... CD se bohužel ztratilo a já už roky pátrám asi po 3 hrách z tohoto CD. Čistě jen z nostalgie, ale o to silněji. Nevíte zda je obsah tohoto CD někde na uloz.to? Případně kdyby někdo měl aspoň seznam her z tohoto CD, byl bych vděčný kdyby mi ho poslal. Díky moc
tak mi napište jak se ty hry jmenují, ale nemusejí vůbec vypadat hezky pod Win 7 + 10, možná ani spustit, ony spustit jdou ale textury mohou být zmršenékaždopádně se to většinou řeší nejdříve uTorrentem 2.2.1 a procházením nahttps://1337x.to/torrent/5504354/Unreal-To... atd nedavno jsme stáhli několik Unrealů, spustit šly, ale textury vypadaly strašně a pak je tam přímo pro Win 10, staré hry nemají v sobě viry, u nejnovějších také většinou nejsou ale byl bych obezřetnýnedávno jsme stahovali Age of Emp2 4K - staré Age pro vysoká rozlišení, nyní existují moderní předělávky
Děkuji za ochotu, ale to je právě to. Já nevím jak se jmenuji. Já jen vím, že byly na tom CD a poznal bych je, když je uvidím.
Tak abandonia.com a můžeš začít.
zacal bych s tim ze na Ulozto bych zkusil najit PDF toho casopisu z toho roku a tam by to snad uvnitr pak nekde melo byt napsane . .
Problém placeného obsahu všude na internetu (ať už stream nebo třeba zde článek zde) je, ze nemůžu zaplatit za konkrétní věc. Předplatné odmítám z principu a neplatím je nikde. Tím méně, když obsahují automatické prodlužování.
Jak potom komzumujete placeny obsah?Jakou treba pouzivate sluzbu na filmy, kdyz ne na predplatne? Sledovani reklam?
Většinou prostě nijak. Opravdu jsem jeden z těch kteří film dnes vidí nejčastěji v kině (beru tam manželku, což je hlavní smysl, i když je těžké se shodnout na filmu, takže tak jednou za rok). Televizi nemám a audioknihy si pujčuji v knihovně.Vemi vyjímečně si koupím a zgrabuji BD se seriálem (ale moc jich není).Starý nejdem, je mi lehce přes 30.
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 11. 2023 15:15
no a i když nemáš televizi tak od novýho roku budeš stejně muset platit koncesionářskéej poplatek protože máš komp i mobil :)
Nebude. Respektive ja ho platit nebudu, stejne jako doted.Ten zakon ma problem v tom, ze prakticky neni mozne fungovat tak, aby clovek smel nezaplatit. Proto to nikdo nebude vymahat. Nebude to poprve ani naposledy...
Je spousta placeného obsahu, kde se dá zaplatit za konkrétní titul. Namátkou třeba iTunes a Apple TV, kde si můžete koupit album nebo koupit a půjčit film. U klasických a oblíbených filmů se to celkem vyplatí, pokud tedy jednou nezavřou krám, v tom má stahování výhodu, že soubory můžu vlastnit a uchovávat na pořád...
Apple svět jde mimo mě, možnosti tam vůbec neznám...Jinak občas koupím nějakou hru (v akci) a pak si ji stáhnu s crackem. Ono to ve wine stejně jinak moc nejde a v takovém případě by to mělo být i legální.
Legalni to neni, je to prime obchazeni ochrany, nebo jak se to jmenuje.Ale povazuji to za moralni.
Vsude to zdaleka neni, existuji sluzby, kde se da napriklad film koupit nebo pujcit jednotlive, treba iTunes nebo Rakuten. Na iTunes se da kupovat i hudba. Neda se samozrejme sehnat vse, narozdil od Uloz.to podobne sluzby pracuji jen s tim, na co maji prava.
...a přitom stačilo, aby kdo chce sdílet ostatním, musel mít neanonymní účet.
to by ale ten právník toho zmrđa Smoljaka (syn ,,disidenta,, ! ) šel po vás uplně ukázkově
Na aktualni věci ano. Na ty desítky let staré, kterými argumentuje polovina diskutérů, ne.
Zle jazyky onoho casu zvykli argumentovat stylom "ved si platim drahy internet, tak si stiahnem co chcem, ja nemozem za to, ze to tam niekto nahral" ... niekomu to moze pripadat ako platit za MHD, aj ked sa na to iste miesto prepravujem autom, do ktoreho platim benzin a PZP. Budu mi chybat hlavne stare SK/CZ retro PC hry, ktore su dnes nezohnatelne, dalsi obsah ako filmy, hudba, cracky na komercny SW a pod. je v dnesnej dobe bud prezitok alebo je sireny cez torrenty :)
Celkom dobre zhrnuté, že je to hlavne o pirátení, no a zjavne sa mnohí našli a pindajú podľa porekadla Potrefená husa nejvíc kejhá. Aj keď v slovenčine je to snáď lepšie: Trafená hus zagága.
Co přesně říká ta nová legislativa? Já jsem právě očekával, že už to pořešili tím, jak vyhledávání v souborech nechali dělat jiný web (Gozo). Takto už se to opravdu příliš nelišilo od různých internetových cloudů, které také nabízí možnost sdílet obsah přes odkaz. Divil bych se, kdyby to teď i tyto služby hromadně zakázaly. Takže ono zase to "evropské nařízení" bude jen výmluva k tomu, co stejně chtěl provozovatel udělat.Ale jinak souhlasím s komentáři, že část obsahu (zejména starší obsah) není komerčně dostupná a přitom pro mnohé byla zajímavá. Takhle v podstatě zmizí.
jako vám do toho nechci kecat ,ale ulož.to se opravdu porna v roce 2015 nezbavilo. Jen ho přesunulo pod jiný chlívek ,ale kredit na ulož.to fungoval i zde.Tady je vidět kvalitní novinářská práce a příprava. No jo mravokárci nikdy nebyli ty nejostřejší tužky v penálu a někdy ani v A***** 😀
"mravokárci nikdy nebyli ty nejostřejší tužky v penálu" - tim je myslim receno vse :)
tak od Wejraški to sedý 😀
USOULOZTO . UA
A to je takový problém přesunout servery někam do Afriky? Do domény Tonga Evropské Unii nic není.
O čem to v článku žvaníte, jaké pak pokrytectví? Všichni dobře věděli co dělají a nikomu to přinejmenším nevadilo. Moralizujte jak chcete, lidi jsou rádi že si můžou stáhnout film pohodlně zdarma baz předplacení zbytečné služby. A neznám nikoho, kdo by se kvůli tomu cítil blbě. Internet je zkrátka krásná věc a pokud je film či hra opravdu dobrá, rád si potom člověk koupí legální licenci a podpoří autory.
souhlas ja dohral world of Go (super hra doporucuju) dohral jsem libila se mi tak jsem ji pak na steamu koupil kdyz byla akce). ne kazdy je rokefeler 😃
Nechci se zastavat ani jedne strany, ale myslenka ze ten kdo si z uloz.to stahne film, tak by si jej jinak koupil a nebo sel do kina je smesna... Jedna se o zbytne veci a osobne si neumim predstavit film/serial kterej bych musel videt...
Přesně tak, stáhnu, kouknu a většinou hned smažu, protože to na opakované kouknutí není. Opravdu dobré filmy klidně koupím, ale musím ho napřed vidět, abych zjistil, jestli se mi líbí.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 11:02
třeba u Prometheus sem to tak udelalo
Pomaly smerujeme k tomu, ze filmy, hudba knihy a pod sa bude zas zdielat na externych ci blueray diskoch, usb klucoch, alebo sd kartach ako kedysi na CD/HDD.
Spíš se vrátí P2P. S rozvojem IPv6 to bude úplně o něčem jiném.
Bylo to místo kam jsem si mohl ukládat soubory RAW k fotkám, bez toho abych platil nenazranym cloudum jako Google disk. Něco pro normální lidi. Navíc jsem jej využíval pro uložiště prom prodej na Etsy, kdy zákazníci dostali po zaplacení za např. sadu obrázků odkaz ke stažení. Je tam spousta filmů, které už dnes nejdou nikde sehnat. Některé dokonce současnými hlídači ozanečené jako nevhodné. Protože popisují normální vztahy a život. Nenažranci zase vyhráli
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 08:31
Co třeba 1 TB Onedrive + Office 365 za cca 40 Kč měsíčně?
Co třeba ty historické odkazy na software pro win 95/7 které už dneska jinde nejde najít..
A na co? Je rok 2023. To snad už nikdo nevyužívá.
Dobrý den, mohu poprosit o odkaz na zmíněnou položku ke koupi za tuto cenu? Já jsem za tu cenu (39 Kč) u MS našel jenom 100GB.Děkuji
A co třeba takový Multishare? Na ten už se taky brousí kosa?
A torrenty už nefungují? Se to zase přesune tam, krom toho co třeba začít používat prohlížeč tor, ten třeba moc neznám ale určitě se dá využít na stahování a ne jen na nákup drog. Cesty se prostě vždy najdou a sdílení tzv nelegálního obsahu se prostě jsem na chvíli rozdělí do více služeb než zas přijde někdo jinej. Pamatuji tenkrát jak byl hon na dotcoma, a říkal jsem si jak je možné že ulozto pořád funguje, a fungovalo prostě nebyla tak velké a bylo v nějaké zapadlé zemičce kde nikoho nezajímalo. Holt už na něj přišla řada ale to neznamená že je konec 😉
torrenty jedou, stejně jako celá pirátská scéna, pro nás, čtenáře živě co sledujeme v originále I Norské detektivky, maximálně občas nahlédneme do slovníku, to ujde, ale pro většinovou populace je to trochu vyšší dívčí. Často už je potřeba být v nějakém slušném trackeru, taky jim tam něco sdílet a ne jen tak něco,ale něco co ostatní stahují, s tím se pojí nějaká linka s uploadem kterej není totálně osekanej, pak se párat s titulkama, nedejbože je přečasovat atd atd.
Je mi jasný, že si teď vysypu popel na hlavu a bude hromada chytrých vidláků z garáže mi nadávat.Od dob, co bylo DC++, torrenty a další služby, aktivně sem přispíval vším možným. Na ulozto za těch hromadu let tam sem měl nahráno ani nevím kolik která dat..... Věřím tomu, že jak to smažou, tak plno těch starých filmů, seriálů a vlastně všeho, co už dnes nejde sehnat a už nejspíš nikdy ani ne poběží, už nepůjde sehnat...... Takový seriál Kid vs Cat, tučňáci z Madagaskaru ještě občas v telce vidět jsou, ale komplet Pat a Mat, Krok za krokem, JAG, Knight Rider,... A takhle bych mohl jmenovat hromadu a hromadu, co už nejspíš nikdy neuvidíme..... A to nepočítám ty nascanované modely co se stříhají a lepí z papíru....A srágoty jako netflix nebo Disney, je škoda komentovat.... Nové filmy jsou už fakt vopruz.... Aspoň já sem už unavený tou americkou nalívárnou všeho vybuchujících věcí, dokonalých kriminalek, seriály kde musejí cpát homosexuáli (normálně mi nevadí, ale ve filmech mi je z nich fakt už špatně protože je servírují až moc často), filmy jsou často na jedno kopyto....Prostě jak přijdeme o staré, kde nebyl ještě potřeba počítač na natáčení, kde jsou ještě fakticky kulisy, stále dobré filmy.....Zkusím vyhrabat loginy a všechno si to sosnu k sobě aspoň do kompu a budu doufat, že mi disk vydrží co nejdéle. Protože přijít o staré klenoty bych fakt nechtěl. Ať si říká kdo chce co chce.....Ale fakticky z Marvelovek je mi už zle, Transformeři mě přestali bavit, samé efekty, světýlka, výbuchy, homosexuál co spasí svět,... To mě fakt už neba...
Komplet Pat a Mat, Krok za krokem, JAG, Knight Rider jsou i jinde. Hledej, šmudlo.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 08:51
Tady je asi škoda, že nemáme nějaký rozumný limit autorských práv. 20-30 let. Pak už to zaniká v propadlišti času a opravdu dochází ke ztrátám kulturního dědictví.Přitom patenty jako takové mají 30 let max...
Absolútny súhlas.Sťahovať nové filmy, čo bežia v kinách, to vidím ako problém.Ale zaujímalo by ma, koho poškodí to, keď si niekto dnes pustí 30 rokov starý film z Uloz.to. Snáď si niekto nemyslí, že to nejaká komerčná TV dnes ešte kúpi. To len pamätníci, ktorá to kedysi videli v kine alebo TV (a teda autori za svoje dielo dostali zaplatené) si to radi pozrú.
30 let stare filmy jsou treba Forrest Gump nebo Vykoupeni z veznice Shawshank. To jsou porad filmy, ktere si komercni TV kupuji do prime time.EDIT: opraven preklep
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 15:55
30 rokov tak svetoznáme filmy ešte beriem v rámci normálu čo sa týka dĺžky ochrany. Ale čo č/b filmy z max. 50. rokov? Taký Prednosta stanice by ešte nemal byť free ak mám pravdu, že sa ráta 70 rokov aj od smrti kameramana. Ten film má 82 rokov. Ducháček to zařídi je voľný po 85 rokoch ak sa s tým kameramanom mýlim. Ak nie, tak musí ešte ubehnúť ešte 17 rokov. Prečo by sme mali za 3 oriešky platiť 116 rokov? A komu? 6 generáciam po smrti režiséra?
To: Jirka Vejražka:Áno, uviedli ste špičkové filmy, ale tie filmy si na seba zarobili a myslím si, že keby boli dnes free, bolo by to úplne v poriadku.Inak taká ochrana duševného vlastníctva, aká sa uplatňuje v umení, je extrém (ako tu už niekto spomenul predo mnou porovnaním napr. s patentami farma spoločností a pod.).Skrátka aby ste si mohli kúpiť chleba, treba aby pekár každé skoré ráno vstal a išiel ho urobiť. Nestačí, že raz upečie fantastický kus a opakovane za to bude dostávať odmenu. Dostávať peniaze znova a znova za 1-krát odvedenú prácu nemá obdobu nikde inde (tantiémy).Áno, umenie je trochu iný segment, ale aby po 30 rokoch niekto dostával znova peniaze za to, za čo 30 rokov inkasoval, mi príde ako extrém.
Ano. Forest nebo Vykoupení to jsou klasiky. Ale takových v telce je málo. Fakt uboze málo. Na coolu koukat na hvězdnou bránu a Simpsonovi pořád dokola, je nic moc. A to mám hvězdnou bránu rád, fanoušek........ Netflix a další, ty tohle nejspíš starší filmy nevezmou,... Takže plno filmu zanikne.
Ešte dodám.Čo v situácii, keď film odvysielala (teda verejne šírila) TV? Mohol som si ho pozrieť, ale zabudol som na to. Alebo si ho môžem dokonca nahrať a aj viackrát pozrieť.Aký je rozdiel, keď si takýto film pozriem z Ulozto? Veď mali k nemu prístup všetci.To je ako keď niekto dá k dispozícii napr. svoju pesničku. A tá sa potom objaví na úložisku. V tomto by som naozaj problém nevidel.
já taky, sám sem ripoval cca 500 originálních dvd do H264 kdysi, tak povinnost to pro mne byla posléze nahrát vše na Ulozto a nechtít od nikoho ani 1 korunu za stažení akorát jsem vyplýtval 2 účty na uložto a postahoval nějaké staré filmy s Bruianem, cca 1500 GB , disky plné😁
Mě takhle ve filmech vadí černoši a to je jeden z mých nejlepších kámošů jako bota 🙂 Ale největší sranda je, že to vadí i jemu, miluje Zaklínače a černé elfy a cikánskou Yennefer nemůže ani cítit.
Zbytečná diskuze. Je třeba pritvrdit ve volbách. Jinak se nic nezmění... B-]
😀😀😀😀😀😀
Souhlas. Na druhou stranu si říkám, kolik procent zdejšího sazenstva má volební právo 😀
Je tady někdo, kdo uloz.to použil také i na něco jiného než na stahování filmů, seriálů, hudby, knížek, apod...apod.....?Přiznám se, že mezi takové exoty patřím. Před pár lety jsem náhodou zjistil, že jakýsi Amík na geni.com vytvářel svůj rodokmen, který zahrnuje také i mého pra-pra-dědečka s pra-pra-babičkou. A protože jsem od svého dědy dostal negativy (na skleněných destičkách) s jejich portréty, jelikož nikdo jiný z rodiny o to nejevil zájem a mě připadalo neuctivé k těm předkům aby se to po dědově smrti prostě vyhodilo, což by nepochybně byl osud těchto skleněných negativů, tak jsem si to vzal....a pak po letech jsem zjistil, že nějaký Amík vytvořil na geni.com rodokmen do kterého zahrnul také i tyto moje předky a že nemá k dispozici jejich vyobrazení. Tak jsem ona sklíčka lupnul do skeneru a v GIMPu jsem z toho udělal pozitivy. Všechno jsem to zapakoval, zahesloval, soubor jsem nazval nicneříkajícím random názvem a link i s heslem potřebným k rozpakování souboru jsem poslal Amíkovi.To jsem vám teď předal fakt důležitou informaci, viďte? 😀 Nicméně jádro je k věci - uloz.to jsem skutečně použil k něčemu jinému než je stahování filmů, apod.... 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2023 20:14
Protože tě stejně jako spoustu BFU nenapadlo, že k „jednorázovému“ poslání jsou mnohem vhodnější služby typu WeTransfer nebo uschovna.cz, ze kterých si to následně příjemce stáhne, a to narozdíl od UložTo nepřiškrcenou plnou rychlostí, aniž by musel mít nějaký Premium účet.
Prostě uloz.to jsem znal a věděl jsem, že funguje. Ale kdybych z nějakého důvodu nechtěl uloz.to použít, tak jakožto BFU bych do googlu nejspíš zadal něco ve stylu "best way how to share large files for free and fast" a předpokládám, že bych se během pár chvilek dohrabal k řadě různých metod jak toho docílit.Mimochodem, neříkají vám doma "Vejbor"? Protože Vejbor, jak známo, nikoho nepustí od sebe nepoučenýho. 🙂
s tebou musí být sranda na párty. Vždyť to napsal z legrace. Ano, použil to na něco jiného
A nešlo to poslat mailem? Já tak fotky posílám vcelku běžně.
Těch skenů bylo relativně dost. Spakované všechno dohromady to mělo něco přes 80MB. Nechtěl jsem snižovat rozlišení a také jsem se rozhodl poslat vždy raw negativ i pozitiv. Tomu Amíkovi v té době bylo už přes 80, tak jsem ty pozitivy přibalil aby to měl co nejpohodlnější. S těmi pozitivy jsem si také v GIMPu trochu pohrál aby ty fotky vypadaly co nejlépe. Ale je fakt, že několik separátních mailů poslaných po sobě by to nepochybně vyřešilo.Další záležitostí je, že jsem zvyklej, když posílám nějaká osobní data, jedním kanálem poslat data v zašifrované formě a zcela jiným kanálem heslo. Ale pochopitelně i to by šlo udělat bez využití uloz.to. Tohle je moje soukromá "ujetost". Samozřejmě, že u běžných rodinných fotek poslaných v rámci rodiny to nedělám. Až tak moc ujetej přece jen nejsem. 🙂OK, celkově souhlasím, že využít uloz.to nebylo nezbytné.🙂
Dnes treba davat velky pozor na rozne hackerske skupiny... naburaju sa, vynesu cely obsah, ktory potom niekde zverejnia... legenda hovori, ze dokonca mozu prevadzkovat mirror daneho sajtu aj bez suhlasu povodneho vlastnika...
Jo táák... Že by nápověda k tomu, jak bude pokračovat UložTo? 😉B-]
Mohli to nějak pořešit. Třeba si vzít příklad od stremovacich služeb a udělat předplatné příklad 40 dolarů měsíčně. Možno to také přesunout mimo Európu. Na uložto jsem stahovala hudbu, knihy v češtine prípadne slovenštině a časopisy. Co stihnu ještě stáhnu. Dost hudby je na YouTube a také ruské stránky jsou jistota. Ja se nemůžu naučit anglicky, budu mít problém s knihami. Několik kníh a audioknih si koupim, ale nemůžu všechny. Snád občas něco najdu. Možno ještě funguje xtrance, v minulosti jsem tam stahovala knihy, ale už nevím email ani heslo. Založila by jsme si nový účet. Z časopismy se môžu rozloučit, škoda, protože drahé jsou také elektronické vydání.
Hudbu a filmy jsem na uloz.to od prichodu Netflixu/Spotify fakt nehledal. Ale knihy ktere nejde jinak sehnat, klidne i skripta do skoly a nebo archiv starych vystrihovanek z ABC bude fakt obrovska strata pro buduci generace ;-(
Ak vynájdem perpetuum mobile, ktorý bude vyrábať nekonečné množstvo energie zadarmo a dám si to patentovať, bude ochrana môjho vynálezu trvať 20 rokov.Ak vynájdem liek na všetky choroby ľudstva a dám si ho patentovať, bude ochrana môjho vynálezu trvať 10 rokov.Ak natočím film alebo nahrám pesničku, bude ochrana môjho diela trvať 70 rokov.A preto nemám akékoľvek morálne zábrany "kradnúť" filmy alebo pesničky.
To je na lidstvu to zajimave - spousta lidi si dokaze svoje amoralni chovani obhajit nejakymi "objektivnimi duvody".Kdyby to nebylo 70 let ale 20, tak bys ty moralni zabrany mel?
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2023 17:31
Keby to bolo 20 rokov, všetka filmová a hudobná produkcia do roku 2003 by bola voľne prístupná. Nebol by nastal súdny spor s dedičmi Edith Newlin o pieseň, ktorá bola použitá v seriáli Teória veľkého tresku „Wlazł kotek na płotek“ upravená na "Hebké kotě". Aj napriek tomu, že autori text pozmenili, aj tak sa dedičia súdili. Pochopte, bolo to napísané ešte pred 2. svetovou vojnou.https://bigbangtheory.fandom.com/wiki/Soft_Kittyhttps://en.wikipedia.org/wiki/Soft_Kitty
Otazka neznela co by se stalo nebo nestalo, ale "Kdyby to nebylo 70 let ale 20, tak bys ty moralni zabrany mel?" - na to radeji neodpovis, ze?
Keďže filmy natočené po roku 2000 nesťahujem, lebo ich považujem za odpad, tak by som nemal nijaký problém.
Rozumim. Delka doby autorsky chraneneho dila by se mela merit podle tveho vkusu.
Aj keby 50, ale nie až 116.
Ešte dodám. Nepáči sa mi tá nesymetria medzi technickými (20 rokov) a medicínskymi vynálezmi (10 rokov) na jednej strane a umeleckými dielami (70 rokov) na druhej strane.
Za sebe můžu říct že neměl, každopádně jde o cenu/výkon momentálně si třeba platím Disney, Netflix, Prime, předplatné mám i na audiolibrix, YouTube nebo Xbox, je to pro mne výhodné než složitě hledat něco na ulozto torrentech atp. Prostě chci obsah konzumovat jednodušeji a mít pocit že i bezpečněji než si třeba z ulozto natáhnout nějakej virus. Další věc je ta že toho obsahu na mnou placených kanálech je tolik že ani nemám šanci ho stíhat konzumovat takže proč hledat jinde.
A na kterém zdroji, který si platíte se můžete podívat třeba na divadelní záznam Soudné sestry (Divadlo v Dlouhé)?
Vynikajici argument. Dokazal jste najit obskurni dilo, ktere neni na Netflixu, coz jasne dokazuje, ze ten model nefunguje.Jen pro zajimavost, kdo je vlastnikem prav k tomu dilu, a ptal jste se ho, proc se nepokusil to na ty sluzby dostat? Jsem si jisty, ze odpoved by vas posunula, nemusel byste pokladat tyto otazky.Ja toho vlastnika prav neznam, ale hadam, ze je to proto, ze to tak nechce.
To není žádné obskurní dílo. Ale ok, na kterém kanále se mohu podívat na celou trilogii Pána Prstenů ve 4k v rozšířené edici s českým dabingem a forced titulky na nenadabované části s 5.1 zvukem? Nebo to je také obskurní dílo? Po Pánovi Prstenů se budu dívat na všechny filmy Terminátor, na kterém kanálu si mohu pustit všechny filmy od prvního s českým dabingem (v případě prvních dvou s původním a ne tím zmršeným od Novy)? Kde si mohu pustit všechny díly Vetřelce v rozšířené verzi s českým dabingem a forced titulky? Já to na službách, kde mám účet (momentálně neplatím žádný, ale mám účet na Netflix, Apple TV, Disney, HBO) nenašla.
Divadlo v Dlouhe to melo nudne, ale takove Divadlo Antonina Dvoraka v Pribrami to melo mnohem zajimavejsi 😀A mas zaznam? Nemas 😀
Legalne!=amoralne, a opacne, vsak?
70 rokov od kedy?? Od smrti režiséra, alebo kamerana, čiže ak jeden z nich žije po natočení filmu 70 rokov = 140 rokov. Čiže Tri oriešky budú free po 116 rokoch. Aspoň, že sú voľné filmy od Rovenského, Karla Lamača, Karla Hašlera, Svatopluka Innemanna a Vladimíra Slavínského. Teda ak kamerani ich filmov nežijú viac ako 70 rokov.
To Jamil:Máte pravdu, je to choré. 70 rokov (!). 20 rokov by mi prišlo úplne korektné.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 15:22
Teď se tu doznám - dokud to jde, ještě stahuji Star Wars s původním českým dabingem. Sice si platím Disney+ a nové SW mám na BlueRay, ale neumím jinde sehnat původní znění a až za pár let synové dorostou a já se s nimi budu chtít podívat na původní trilogii s dabingem, tak nebudu muset poslouchat Hana, co mluví Lukovým hlasem...
což je jaký ? kde Vadera dabuje takovej ten Pavel z ČT, kdysi dělal Besipy ? on tam byl ještě jiný dabing Epiz.4 z 90 let
Vůbec nepochybuji o tom, že se uloz.to objeví v jiné podobě či na jiném místě (mimo dosah jurisdikce USA a EU). Když ještě v jednadvacátém století můžete ulít prachy do tzv. daňových rájů, tak prostě nevěřím tomu, že stejně tak nepůjde ulít JAKÁKOLIV data někam, kde s tím nebudou dělat drahoty. Akorát doufám, že autorovi a zavilému kritikovi uloz.to nepraskne žilka, mrk, mrk... 😉😉
Takových serverů existují tři p*dele. Ale není kolem nich vytvořená česká komunita. A ani nikdy nebude – těžko někdo sestaví ekonomicky rentabilní českou službu bez možnosti vybírat legálně české peníze.
Prečo by nemohol server dajme tomu v Somálsku povoliť platby za kredit na sťahovanie z celého sveta, vrátane z Česka? Stále je to somálsky server, nie český, teda pre Česko niečo ako keď si Čech zájde do Somálska a na miestnom trhu kúpi fejkové Nike tenisky ktoré by v Česku nebolo legálne predávať - ale aj ako Čech si ich v Somálsku legálne kúpiť môže.
Neboj nové servery už jsou dávno hotové a vše bude pokračovat tak jak má..
Obávám se, že bohužel nemáš pravdu.Kdyby to bylo jak říkáš, řešení připraveno atd., tak by na webu uložto byl asi následující text:EU s námi chtěla vyjebat, tak jsme se rozhodli vyjebat my s ní, od 1/12 přesouváme servery do nějaké mimoEU perdele, doména je z Toga, takže tudy na nás taky smůlka - NAZDAR (:-o)A provozovatelé by se mohli všem akorát vysmát s vystrčeným fakáčem.Těžko říct, proč toto (doufejme že pouze zatím) neudělali a hrají tu habaďuru jak půjdou do legálu - musí jim být jasné, že jako provozovatelé legální cloudové služby nemají žádnou šanci. Kdo chce cloud, zaplatí si podstatně levněji MS, AWS, Ggugla nebo jiný velký cloud, určitě ne uložto.Myslím, že se rozhřešení dočkáme ještě tento týden a za nás všechny doufám, že i na ten fakáč pro EU dojde 😃
Mozno maju strategiu ako vyuzivat infrastrukturu doma kvoli cene a logistike a akoze cuzdcou sluzbouv zahranici (proxy) sa schovaju pred uradmi. Uloz.to sice nemusi byt vydelkove ale ako pracka. Maju pokoj.
Hlavně mají asi 5000 TB dat které lidi zajímají a určitě to jen tak nesmazají. Jsou tam historické perly.. brzo uvidíte že se úložiště přesune na nové místo
Ak by sa chceli vyhnúť EÚ nariadeniam, nemuseli by web zaregistrovať mimo EÚ a na firmu sídliacu tiež v mimo EÚ? Nie som právnik, ale zaujímalo by ma, či to nie je tak.
Není to tak jednoduché že jen převeden servery na jinou doménu.. .to taky není česká
.to nie je česká, ale zaujímalo by ma či by bolo nutné previesť domému na niekoho v tomto prípade z kráľovstva Tonga. Druhá vec ako ľahko to ide, ale zaujíma ma či by toto bolo nutné, aby sa vyhli právu EÚ.
Domena s pravem EU nebude mit nic moc spolecneho. Tam pujde spise o pravidla spravce domeny, v tomto proipade CZ.NIC, a ta pravdepodobne budou zakazovat porusovani zakonu.Ale Uloz.to je peknym prikladem toho, ze CZ.NIC jedna prave tehdy, kdyz se jim to hodi. To funguje na ceske domene bezne, ale kdyz vlada bez podpory zakona pozadala, zfleku zablokovaly nekolik webu, o kterych stacilo prohlasit, ze zprostredkovavaji ohrozeni Ruskem.
Doménu kráľovstva Tonga spravuje CZ.NIČ? A čo spravuje Tonga Network Information Center (Tonic)?
Ne, to vite sam. Prispevek odpovidal na konec toho, co jste psal, legislativni stranku veci, ktera nesouvisi tolik s domenou, jako s tim, kde ta infrastruktura fyzicky bude.
"Tam pujde spise o pravidla spravce domeny, v tomto pripade CZ.NIC" - ve kterem pripade?
Len BTW, ako sa volá organizácia na SK, ktorá sa u vás volá CZ.NIC? Okrem SK.NIC existuje aj iná, ale neviem si na ňu spomenúť. Majú tak o.i. štatistiky traficu.
https://www.root.cz/clanky/pribeh-domeny-sk-a...
V případě, že musí odejít z CZ domény.
uloz.to, ktere v CZ domene nikdy nebylo?
Au, moje chyba.
Protože s Netflixem a pod. padl ten obchodní model. Prostě už to nedává smysl provozovat a riskovat.
.to je doména štátu/kráľovstva Tonga, nie Togo. Ale to len detail.
Možno chcú počkať kým všetko okolo uložto utíchne, a za pol roka príde nová služba niekde z Afriky či Ázie ktorá bude mať čisto náhodou obsah ako uložto. Predsa len teraz je na nich príliš veľký focus.
😀 😀 😀 😀 😀 😀
Zajímavá náhrada https://fastshare.cloud/. Provozovatel ze Seyšel. Našel jsem zde i v komentářích uváděný ruský horor v češtině.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2023 15:17
Nebo Datoid.cz
Nevýhoda datoidu je sídlo v EU. Aby vydržel.
Ten je super za pár korun jedeš nonstop
tam nejsou abíčka
Akciovka s akciemi po 1 Kč a se sídlem v paneláku jinak dopadnout nemohla.
Znamená to tedy, že všechny akciovky s akciemi po 1 Kč a se sídlem v paneláku dopadnou stejně?
paradoxně většina českých developerů co staví rodinné domy či byty, má sročka s 1kč právě vždy na daný projekt, a po postavení to srčko zruší, aby náhodou nikdo nic nenarokoval a neotravoval. Klasický český vychcánkov.
Spíš to "prodají" nějakému bílému koni. Zrušit právnickou osobu není zas tak rychlý úkon.
Neni duvod ji rusit. Staci jen zajistit, aby jednateli nehrozila pravni odpovednost. A neni na tom nic vychcaneho, tak je ten system nastaven.
Akciovka jejíž výdělek je miliardy za ty roky a pomáhá řešit cenzuru na internetu určitě neupadne.. mají dávno už záložní plán jak to vše bude pokračovat .. a věřím že kdyby jste viděl jejich sídlo tak vám to bude připadat spíše jako mrakodrap než panelák..
asi 13 let zpátky jsem přebral holku právě někomu z Uložto, byla zvyklá žít si na hodně vysoké noze 😀 hoši měli připravený exit plan už tehdy, myslím, že jsou sami překvapení, jak dlouho to vydrželo.
Přesně a stejně to pojedou dál ale jinak
Tak to jsem zvědavý. Popravdě by mě možná i trochu překvapilo, kdyby s tím chtěli pokračovat. Nejspíš si za ta léta vydělali tolik, že teď mohou další peníze generovat investicemi do zcela legálních projektů a ušetřit si starosti.
Myslím že mají morální hodnoty jako třeba internetová svoboda které budou nadále hájit
Aha, takze business model postaveny na vydelavani na nelegalne nahranych dilech je obhajovanim Internetove svobody?Clovek se kazdy den uci neco noveho, koukam. Priste to asi bude "svoboda je otroctvi"
Ano, máte pravdu, autorské svazy by už měli zrušit vydělávání na nelegálně vlastněných dílech. 😝
"svazy by měli" gramatika prvního stupně zákadní školy
Proc by to autorske svazy delaly?To maji na svedomi politici, ktere si volite.
Piráti to tak hodnotově také měli a dnes jsou na "svoboda je otroctví".
Majú ale ten obsah ktorý má hodnotu. Minimálne to niekomu predajú niekomu kto bude mať záujem na tom zarábať ďalej, a k tým prachom ktoré zarobili pridajú ešte veľmi pekný balík a dať ruky preč. To že je niekto bohatý, ešte neznamená že nechce byť ešte bohatší, naopak. Jedine že by nenašli kupcu.
Babiš v Průhonicích vedle ruských sousedů má taky akcie za 1kč
Sdílení informaci byl hlavní a jediný důvod vzniku Pirátské strany. Dlouhá léta to bylo jejich téma číslo jedna. A dodnes se podle toho jmenují. Ferjenčík si jednu dobu říkal Mikuláš Torent Ferjenčík. Dnes korporace vyhrály nad stahovači a nejspíše definitivně a jednou pro vždy. Přišlo to přes směrnice EU - uklohněno potajmu a pak bum a nedá se s tím nic dělat. A Piráti ani nemukli.Pamatujete na dění kolem softwarových patentů? Demonstrace, roky se to táhlo jako třetihory, nakonec to neprošlo. Dnes se to v Bruselu poučilo a nebyla by šance tomu zabránit.Demokratický deficit jak sviňa. Byla tu nějaká strana co boj s uloz.to měla jako téma? Že by o tom probíhala diskuze v parlamentu? Nic takového. No ale přesto to od zítřka bude.Dnešní Piráti nemají s těmi původními moc společného. Pár mazákům zachutnala moc tak tam zůstali. Původní strana to byla do roku 2014. Tehdy se Ivánek nedostal těsně do EU parlamentu. Pak si dal rok pauzu (a detox). A pak stranu prodal těm silám co v zahraničí provozují různé Zelene (politika na ose gender, squat, migrace ...). Přišly peníze, přišel marketing.
jo stejně tak se ještě před pár lety holedbali tím jak pomohou drobným akcionářum, že zruší časový test pro prodej akcií, který je 3 roky, aby nemuseli tak danit a dávat přiznání. No, borci už maj volební kampaně za sebou už jsou u moci a už se jim to do jejich mlýnků taky nehodí, aby náhodou je za to teď někdo nekopal ven z PS. Prostě ať tam sedí Petr nebo Pavel všichni jsou do jednoho prolhána zkorumpovaná banda. Žádný politik by nepadl za vlast, nebo nedělal něco zadarmo pro druhé.
To jo. Ale že se politická strana jmenuje Piráti podle stahování filmů. Má na tom postavenou značku a její vnímání. A dnes, když končí uloz.to ani nemukli, to je extrém co se nestává každý den (rok).
Ano, je to jak píšete, ale to, že ani nemukli je proto, že to všechno ZRADILI a sami podporují to, proti čemu vlastně bojovali. 3-[
Lžeš. Ta směrnice se samozřejmě projednávala jako každá jiná, žádné "uklohněno potajmu". A Piráti proti ní pořádali protesty a opravdu dokázali vyburcovat docela velké množství voličů všech stran, aby psali svým europoslancům a apelovali na ně, ať hlasují proti té směrnici. Vybavuji si, že nějaký europoslanec prohlásil, že mu na to téma přišlo 60 tisíc e-mailů. Mnozí z těch poslanců skutečně otočili a v závěrečném hlasování (na rozdíl od předchozího) hlasovali proti. Bohužel to nestačilo, ale Piráti skutečně dělali, co mohli. Tobě to ovšem zjevně tehdy bylo jedno, jinak bys o tom věděl. A teď si ještě stěžuješ na ty, kteří se zajímali a snažili se přijetí té směrnice zabránit, ubožáku.
Nic jsem nezaznamenal.V tom případě se to velkým médiím povedlo vymlčet. Kde se o tom ve velkých místních médiích psalo? (iDnes, seznam ...) Na to jaké umí Piráti kampaně před volbami se teda moc nepředvedli. Byla na to svolaná nějaká demonstrace v Praze? Jako když třeba kdysi v mrazu dostali v Praze do ulic 5000 mladých lidí kvůli smlouvě ACTA / TIPPA.Když šlo před mnoha lety o výše zmíněné softwarové patenty, tak o tom věděl každý, kdo používal Internet. A to se tehdy jednalo o autentické hnutí ze zdola (výpravy Dana Ohensberga do Bruselu a podobně)Vydali dnes, po prohraném boji Piráti někde aspoň nějaké shrnutí co dělali a že je jim to líto? Na pirati.cz nic není.
A vis kdo je ta EU? Tak napriklad Jan Zahradil z ODS ktery predlozil navrh na kriminalizaci za nelegalni stahovani hudby a filmu. Zadny nikym nevoleni urednik ale nejvetsi byjec EU. A tak je to se vsim. My jako cesi bychom mely byt radeji ticho protoze to jake je EU za to si muzeme samy tim jake tam lidi volime.
Když se mi nelíbí co dělá Fiala nebo Babiš, tak vím co mám u voleb dělat. Tohle u EU není. (ten jejich parlament žádný parlament není, nemá potřebné pravomoci)
Zase ty kecy. Volis do europarlamentu? Volis. Nebo jako vetsina nevolis ale kecas.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 09:49
Volím, ale na rozhodování Bruselu to nemá vliv. Nevidím ho tam. Ta vazba do voličů na EU komisi je příliš dlouhá a slabá.Podle logiky - když se volí do něčeho čemu se říká parlament, tak je tu svoboda a ráj, by měla být svoboda i za Husáka. Tehdy se do parlamentu taky volilo. Účast byla přes 90 procent. Soudruzi tenkrát naháněli s volebními urnami lidi aby dovolili. To bylo podle vaší logiky svobody a demokracie úplně nejvíc.A možná i bylo. Takto zvolení poslanci v lednu 1990 zvolili jednomyslně za prezidenta Václava Havla.😀
Piráti vypustili v praze do ulic aut s kamerami na strese, vypada to jako nekde v Cine, jsou to zmrđi
A po pravdě p. autore kolik filmů jste si za ta léta na ulož.to sosnul ?😉
https://www.cpufilm.cz/faq.html
hezký spolek 😉
Včera vyšel dlouho očekávaný projekt Last Train Home, na který jsem milerád přispěl, No a hodinu po releasu už se dá stahnout na Uloz.to. Tak kde to jsme. Jen ať táhnou k peklu.
Toto je přesně to co ulozto zlomilo vaz.
No a co, ze se tam da stahnout? Stahnout se tam sice da, ale ja si ho radeji koupim, protoze chci podporit autory, ale vetsina tech, kteri si to stahnou by si to stejne nekoupili.
Já raději podpořím ulozto než vydavatele který mají miliardy
Fakt a kde má to THQ ty miliardy když zavírá studia a masivně propouští?Liskni si
Já bych věděl... 😝
Že se dá stáhnout, to problém není. To je v souladu s doktrínou dostupnosti informací.Problém je, že lidi konzumují a neplatí za to. Pořád nechápou ten rozdíl mezi právem dílo užívat a vlastnictvím; a sami na to poukazují argumentací, že nikde nic nechybí.A že lidem přijde normální dostávat nebo dokonce brát si věci zadarmo, to je podle mě dané výchovou a historií. A trochu se to mění, byť "placení konzumací reklam" jde opačným směrem.
No tak mně přijde stáhnout si hru zadarmo (navíc v den releasu) asi na stejné urovní jako dostat se do kina na černo. Prostě krádež, je jedno jesli politik nakrade desítky milionu na uplatcích nebo si někdo stáhne hru, oboje je to nelegální prasárna.
Pokud si hru chcete stáhnout na černo, pak potřebujete crack.No a když si přečtete info k tomu cracku, ve většině případů se dozvíte, že vzniknul jako challenge nebo podpora dostupnosti informací, ale rozhodně neslouží k tomu, aby se hra kradla, a pokud ji budete hrát, koukejte za ni zaplatit.Alespoň tak to bývalo, co pamatuju. Zhruba od počátků DRM už jsem mimo ten svět, The Scene is Dead.Je rozdíl mezi tím hru stáhnout, překonat její ochranu, a užívat jí bez toho, aby mi to vlastník práv dovolil. Hackerská scéna se stara o to, aby stáhnout šlo všechno bez překonávání ochran, ale s tím, že etiku věci si koncový uživatel musí vyřešit sám, a upozorňovalo se na to.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 11. 2023 15:04
Napsano jinymi slovy - "hackerska scena snizuje zisk vyvojaru a vydavatelu, ale je to pro ni moralne v poradku, protoze eticka stranka veci je na strane koncoveho uzivatele, ktery ma celkem pochopitelne zajem crack pouzit".Chapu motivaci lidi, kteri vyvinou crack a pouzijou ho na jednu kopii hry nebo mezi par kamarady. Nejak mi unika, proc ten crack pak uvolnit anonymnimu davu (krome zvyseni prestize crackera).
Tvůrce cracku hru nekrade. Akorát vytvoří návod (v konečném důsledku program není nic jiného), jak ochranu obejít, a ten šíří.A dokážu snadno pochopit myšlenku, že za dílo je třeba zaplatit, ale musím k němu mít plný přístup. Byť se mi příčí, podle mě by to mělo být zcela na vzájemné dohodě (a ta může obsahovat cokoli).
Cracking (z anglického crack – lámat, praskat...) je metoda odstraňování ochranných prvků proprietárního softwaru (např. registračního čísla trialware/demoverze, hardwarového klíče apod.) s pomocí technik disassemblování a souboru postupů, při kterých cracker zkoumá a většinou upravuje programový kód ve strojovém tvaru bez znalosti zdrojového kódu počítačového programu. Ze spustitelného souboru je třeba vytvořit zdrojový kód. Z tohoto důvodu se crackingu někdy také říká reverzní inženýrství.Je to soutěž mozků. Kdo dokáže lepší věc a tím se posouvá vývoj.. bez crackeři by nebylo moderních zabezpečení her a vše by bylo zdarma.. každý pomáhá každému je to situace win/win
A diky crackerum si nezahraju legalne koupene hry, protoze moderni zabezpeceni se dostalo do takoveho extremu, ze si stare hry na modernim OS proste nezahraju, kvuli kompatibilite tech "win/win" ochran.Myslim, ze vyrobci a vydavatele her by se bez techno "win/win" zavodu docela dobre obesli. (Dnes uz to neni takovy problem, protoze vicemene vsichni jsou online a ochrana jejich del je jednodussi).
jakej je rozdíl mezi člověkem, co crackne hru a pak ji umístí ke stažení online a někym kdo vykradne kino a dá lidem lístky ? nebo třeba vykradne banku a peníze rozdá lidem?
Zasadni. Abych v tom videl ekvivalenci, pak by to byl treba clovek, co otevrel sejf v bance, ale nic si z nej nevzal a nechal ho otevreny.Ten rozdil vidim v tom, co jsem uz dvakrat napsal, ze ten cracker tam k tomu uvadi tu veticku a sam nic aktivne nedostribuuje.
nic nedistribuje ? dobrej vtip. Hele co tak se mrknout na stránky legendarní skupiny Sk1d r0w, nejznáěmjší hackerské skupiny co crackuje od 1990. Nejenže je pro ně prestiž vše cracknout v den release, ale i jejich veřejně dostupný web je profi. Mužu si jednoduše vybrat z kterého uložiště mi to vyhovuje nejlíp stahnout, veřejně tam vždy mají ruzné od uloz.to, torrentu, mega.nz, mirrshaare atd. Prostě jsou uplně user friendly 😀 aby např. nikoho nenutili do torrentu, resp si každej vybral kde má kredit.
Ano, nic nedostribuuje mimo toho cracku. Nic z toho, co jste napsal, to nepopira. Pisete toho sice hodne, a zjevne vas tesi poucovat, ale diskutuje se s tim blbe, protoze jaksi nevim, co lepsiho nez "Ano i pres to, co jste napsal, ano" na to odpovedet.Nevedel jsem, ze odkaz je distribuce, pokud si to myslite, pracujeme kazdy s jinymi terminy, a dokud si neujasnime pojmy, tak se muzeme hadat jak chceme, kazdy o necem jinem.
Tak například GOG, kde jsou hry bez DRM a jiné formy ochrany jsou dnes prostě na dobré slovo. Koupíte si je a věří, že ji nikomu nezkopírujete ani neuvolníte. Stejně tak ten Last Train Home. Byl releasnutý právě i na GOGu, takže je bez jakékoliv ochrany odtama. Navíc GOG má jednu z nejpodivnějších refund policy. Když si tam koupím hru (i AAA), tak ji mohu bez udání důvodu do 30 dnů vrátit a neřeší jak dlouho ji budu hrát. Steam má max 2hodiny a do 14dnu. Holt GOG žijí v světe, kde žijí normální lidé = tzn. ne zloději, podvodnící a jiní lumpové.
Taky ale na GoG nenajdete úplně AAA tituly s obřími rozpočty. Pro ty tenhle způsob distribuce není přijatelný.GoG mi přijde jako skvělé řešení právě pro starší hry, kdy je pro mě pohodlnější stáhnout si to za dvě eura z GoG opatchované a funkční, než někde na torrentech bůhví čím vylepšenou variantu, na kterou mi ten HD patch nepůjde.
tak v dnešní době plné ransomware apod. snad normální člověk by nic spustitelného z torrentu nestahoval.
A odkud si myslíte, že beru instalačky Ubuntu? Že bych si nechal posílat CD poštou jako v roce 2007? 😀Hint: Elektronický podpis
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2023 15:49
Jo, tohle je fakt svinstvo. Jedna věc je nějaký x let starý seriál na který se chci mrknout, ale nové hry, to je opravdu na popravu přinejmenším toho kdo to tam nahrál.
pitomče myslíš ze dalších 10 let se to nikde nebude dát stáhnout, právě protože si jim dal peníze, tak by tě mělo těšit že to někde někdo nahrál a další peníze platit nemusíono je to stejně asi sračka, autoři chtěli vytáhnout z lidí co nejvíc peněz
nejsem tvuj otec, tak mne tak neoslovuj
Daly se tam najít různé perličky. Kde dnes například najdu sovětský horor "Vij" (mimochodem pěkně strašidelný) z roku 1967 nebo bláznivé česko-jugoslávské sci-fi "Monstrum z galaxie Arkana" z roku 1981? 😉
Myslíš tenhle Vij? https://www.youtube.com/watch
Jó to je ono 🙂
Někdy se podívej na realný videa (bestg0re nebo real gore mexickych kartelu) a do konce života budeš vyléečnej z divání se na "horory".
Ale já nechci koukat na takový prasárny. Chci se bavit, nechci aby se mi zvedal kufr.
Proč platím výpalné OSA, Dilia a bůhví komu ještě při nákupu HW?
Máš to v Autorském zákoně, § 25, § 30 aj.
Tam není proč, tam je že se to musí
V § 25 (1) je jasně uvedeno, že je to kompenzace autorům kvůli tomu, že máme možnost vytvářet si kopie pro osobní potřebu.
Tak to je důvod ne jako prase, ale jako 2 prasata a ještě měřitelný B-]
Už 30 let o těhle věcech rozhoduje lidem volená vláda.Platíte to proto, že to od revoluce nebyl nikdo schopný inovovat, a vy (a mnozí další) jste tomu nedávali prioritu, a po svých volených zástupcích jste chtěli úplně jiné věci.
Protoze nekdy v historii par volenych zastupcu podlehlo lobby OSA apod., ostatnim to bylo jedno a nikdo od te doby neinvestoval cas a energii do toho, aby to napravil.
Nešlo jen už nikde jinde nesehnatelné filmy nebo hudbu - šlo i o různé dokumenty, archivy starých časopisů, studijní materiály, nebo i nesehnatelné ovladače. Spousta věcí z českého prostředí, které nikde jinde nejsou, a nejspíš už nikdy nebudou. Stále si myslím, že by to šlo nějak právně ošetřit, spolu se zavedením nějakých tvrdých restrikcí, s tím, že by se nesehnatelný obsah dal zachovat.
Hry a filmy mě netankují, to je mi fuk. Ale ty dokumenty, čásáky, fw do starých phonu, schemata a podobný věci. Tuny lokálních věcí který jinde nejsou a nikoho z venku to nezajímá. Fakt velká škoda to je.
Přesně tak.Jde o knihy / audioknihy, grafiku ... Ty audioknihy jsou pro nevidomé velmi důležité.
Ty audioknihy ale maji nevidomi k dispozici a urcite nechodi na uloz.to, kde vidouci jen proste audioknihy kradou 😀
Archivy starých časopisů (nejen), přinejmenším těch amerických, jsou na https://archive.org/
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2023 17:41
Nejde o ty americké. Jde o ty české - stará Ikarie, Rodokapsy ...
Zajímavé je, že tam jsou i image například CD/DVD českých časopisů. Nedávno jsme se kochali těmi starými z Computeru: https://archive.org/search
Vskutku zajímavé. Tohle jsem nevěděl. I když je fakt, že jsem to aspoň tušit mohl, protože archive.org je skladiště ve kterém se dá najít opravdu kde co snad ze všech myslitelných oborů. 😀
Naštěstí lze věci, co se nedají legálně koupit sehnat i jinde. Je to ale škoda, když došly možnosti, ulozto bylo vždycky poslední záchrana, hlavně u starého dabingu.
"Ve chvíli, kdy nemám možnost si starší film legálně půjčit či koupit, mi nevzniká zákonný nárok na to, abych si ho opatřil nelegálně."Ono se něco změnilo? Já měl za to, že stahování legální je, nahrávání ne.
Nic se nezměnilo, zatím.Stažení nelegální rozhodně není.
Á, mínusáři zase neznají platný autorský zákon... 😀
Oni mozna minuskari znaji rozhodnuti ESD, takze vi, ze pise hlouposti 😉
To rozhodnutí bude určitě veřejný, ale nepodařilo se mi ho vygoolgit. Můžeš ho sem dát pro mě i pro ostatní, co mi dali pluska?
https://www.epravo.cz/top/clanky/nelegalni-stah... Tady mas pravnicky vyklad situace, kterou drtiva vetsina si zmylene ohyba. To rozhodnuti ESD je v citaci zmineno spisovou znackou 😉
Díky, rozhodně zajímavý.Líbí se mi tam, že tam píšou přesně to, co já o pár příspěvků níž . tedy, že si orgány usnadňují práci.Nicméně máš pravdu - skutečně to vypadá, že teoreticky je to skoro přestupek.No řekněme, že častěji přecházím mimo přechod než kolik přestupků v teoretické rovině spáchám na internetu.
On je to prestupek i prakticky 😉 dokonce u toho vorezpruta, co se nahore "chlubi" ze stahl 1400GB by to slo klidne klasifikovat i jako trestny cin podle titulu co stahl 😉Kradez jednoho rohliku je taky prestupek, ale kdyz ukradnes celou denni zasilku...Nicmene hraje roli ten fakt, ze se stahovani neresi, protoze od toho roku 2009, kdy zasahnul NS, se neobjevila zadna kauza. Zvlaste pak po roce 2014, kdy by se soudy, vcetne toho Nejvysiho, museli ridit podle rozhodnuti ESD.Byly jen soudy se sdileci dat.
ono se to zmenilo jiz skoro pred dekadou rozhodnutim Evropskeho soudniho dvora 😉
Důvodem úspěchu podobných služeb je nenažranost filmového a hudebního průmyslu a spletitá a úchylná práva okolo filmů/muziky.Když se chci podívat třeba na díl Hercula Poirota, tak zjistím, že v archivu ČT je jen pár týdnů a teď už tam není. Mám kvůli tomu shánět DVD, čekat až to za rok zopakují nebo zjišťovat, který stream ho nabízí? Ne, prostě si ho stáhnu. Když ho tam nenajdu, tak se nepodívám. Filmoví tvůrci pokud jsou nějakcí naživu nepřišli ani o halíř jelikož i ten dabing šel z veřejných a tedy i mých peněz.
ČT očividně nemá práva na věky věků na obraz toho seriálu pro poskytování celé české veřejnosti. Nejspíš proto, že to tak vlastník těch práv chtěl.Kde berete přesvědčení, že když nějaký seriál není zdarma k dispozici, tak si ho můžete odkudkoli prostě vzít? Pochopil bych to ještě u komunistické produkce, ale zahraniční? Jak k tomu ta belgická produkce přijde, že vy jste jejich seriál nenašel na webu nějaké lokální televize, tak jste si to vzal jinde, protože na to přece máte nárok?
O nároku neříkám nic, žádný nárok na to nemám. Současně ale nikde nikdo nepřišel ani o haléř tím, že jsem si to stáhnul. Autor dostal prachy od ČT, kde jsem to mohl vidět i já a prošvihnul to a viděl jsem to jindy.
Ale tady nejde o to, jestli někomu vznikla škoda.Zasáhl jste do práva vlastníka práv k tomu dílu poskytnout ho tomu, komu bude chtít. V tom je ten problém.
To by byla pravda pokud by takový dílo dál šířil a tim by znemožnil vlastníkovi opravdu rozhodovat o tom komu ho poskytne. Pokud ho nešíří tak do toho práva nijak nezasahuje. Přesně z toho důvodu nebyl nikdo nikdy odsouzen za stahování.
Ne, nebyla. Krati tim cizi prava.Vy to porad berete z pohledu skody nebo zakona. To s moralkou nema nic spolecneho.
Morálka je ryze individuální případně kulturní věc. Proto má smysl činy hodnotit podle dopadů a proto se i u zákonů počítá s materiálním aspektem. Např. autem se má jezdit tak, abych nikoho neohrozil a nenaboural a jsou na to sankce. Nikdo ale neřeší jestli na své oplocené pastvině omotám vlastní traktor kolem vlastního stromu i kdyby to sledovalo policejní prezidium komplet.
Ano, já to beru pouze z pohledu zákona. Zákon mi stahování nezapovídá a pokud bylo kráceno něčí právo, tak měl být postižen ten, kdo to udělal - to znamená ten, kdo zpřístupnil dílo bez souhlasu autora. A to jsou ti, co na ulož.to nahrávali...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 05:44
Ano, s morálkou zlodějů autorských práv to nemá nic společného. 😀
30 let po revoluci si tu budete vymyslet, ze je to chyba autorskych svazu?Je to o lidech, ty to nezajima. Protoze maji pocit, stejne jako vy, ze to neni jejich odpovednost. Jenze demokracie takhle funguje, a po 30 letech byste to mohl chapat i vy.
Nezlob se na mě, ale žijeme-li v demokracii, kde platí, že co není zakázano, je povoleno a zákon stahování nezapovídá, je asi nesmysl nás přesvědčovat o tom, že to tak není a že stahovat se nesmí. Smí - protože jinak by to demokraticky zvolený zákonodárce dávno zarazil zákonem.V jednom příspěvku ti vadí, že to beru pouze z pohledu zákona a hned v dalším zmíníš politický systém, který tak nějak determinuje, jaké právní prostředí tu máme. Sorry, ale motáš se do toho. Morálně s tím sice souhlasit nemusíš, ale to je tak všechno, co s tím lze...
Toto v demokracii apriori neplati, podle me michate korelaci s kauzalitou.Kdyz vas zajima muj postoj, coz myslim, ze neni predmetem diskuze, pak je to prave ten rozpor mezi moralkou a pravem, ktery v diskuzi vnimam, a prave proto tu o tom diskutuji. Protoze jedna vec je moralka, jina je pravo, ovsem lidi obhajujici stahovani s ulozto maji zvlastni zpusob obhajoby, kdy sve nemoralni chovani obhajuji zakonem, zatimco jinde porusovani zakona haji moralkou. Proto vam muj postoj mozna prijde nekonkretni nebo matouci, ale ja tu nejsem kvuli prezentaci sveho postoje, ale kvuli diskuzi s ostatnimi.
Ano, do práva zlodějského vlastníka práv. Autor to jistě není. 😝
Jako autor o vlastnik prav bych rad rekl, ze kvuli tomu, jak jsou ma prava kracena a tezko hledat nejake zastani, volim jine formy distribuce, a to prostrednictvim zazitku. Cimz to muze konzumovat radove mene lidi. Ale nikdo mi to neukradne a nesebere mi zivobyti. Nejsem v zadnem autorskem svazu ani nicem jinem a delam to jako konicka.A vy me nazvete zlodejskym vlastnikem prav?
On tě tak nenazývá. On říká že autor a vlastník práv často nejsou jedna a táž osoba...
Duševní vlastnictví je nekonzistentní a nemá moc smysl.Vlastnictví vzniklo proto, že žijeme ve světě omezených zdrojů a je třeba ty zdroje nějak nenásilně redistribuovat. Redistribuci pak zajišťuje trh.Informace a jejich šíření je v dnešním světě prakticky neomezená. A nepřijde mi normální vybírat od někoho nedobrovolně peníze, z něčeho, co je ve svém množství v podstatě neomezené. Monetizace duševní práce je možná i bez ochrany duševního vlastnictví. A v zásadě, mělo by to fungovat na bázi, mám tady program, hru, hudbu, pokud se vám moje tvorba líbí, tak mi přispějte, pokud ne, no tak neplaťte. Pokud se tímto způsobem výroba té hry nezaplatí, tak to je ale signál, že pro společnost ta hra tu hodnotu očividně nemá a byly to zbytečně utracené zdroje a tuna zbytečných filmů, her, programů by tímto i odpadla.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2023 13:42
"Pokud se tímto způsobem výroba té hry nezaplatí, tak to je ale signál, že pro společnost ta hra tu hodnotu očividně nemá a byly to zbytečně utracené zdroje a tuna zbytečných filmů, her, programů by tímto i odpadla"Nebo to je signal, ze clovek se az na vyjimky chova ekonomicky a pokud za neco platit nemusi, tak platit nebude. Zvlast pikantni je tahle myslenka pod clankem o uloz.to, kde cast lidi rovnou pise ze maji pravo dilo stahnout a pouzit, druha cast sice vi ze to neni uplne OK, ale rovnou priznava ze to pravidelne delaji.Moc rad bych videl svet, kde by tenhle model bez problemu fungoval. Opravdu.
Open source?
Svet opensource funguje jen diky tomu, ze na to cele dohlizi FSF. Ke to pomerne slozite, a kdybych zil u zakladani FSF, tak bych se Stallmanovi v lepsim pripade vysmal, v horsim vynadal do komunistu. A jak genialni napad to byl.
To máš trochu jak s drogama. Taky nepostihujeme konzumenty, ale ty kteří jim prodali matroš...Stahovač je konzument. Ten, co nahrává nelegálně soubory je dealer. A uloz.to je jako Whatsapp, na kterým se ti dva domluvili... Je to jenom platforma, která umožnuje výměnu informací. Že jí někdo zneužívá k nekalým aktivitám by nemělo znamenat, že odpovědnost toho, kdo dělá něco nekalýho přeneseme právě na tu platformu.Tady si jen orgány usnaďnují práci, protože nejsou schopni dohledat skutečné viníky. Aplikovat stejnej princip na majetkovou trestnou činnost, která má u nás menší než třetinovou objasněnost, tak donutíme výrobce domácí, kutilský a vyprošťovací techniky zavřít fabriky a prostě nevyrábět, zkrátka proto, že policajti si neuměj najít ty, kteří tu činnost skutečně páchají...
Je to "jenom" platforma, ktera vydelava na tom, ze odtamtud spousta lidi stahuje obsah nahrany nelegalne. Prirovnani k WhatsApp kulha na obe nohy.
Pokud ta platforma na tom vydelva, musi nest odpovednost 😉 a jak vidis, tak ji nest nechce 😀
Tohle je už složitá otázka zločinu bez poškozených. Civilizace tohle řeší už 2000 let bez výsledku 😝
Doufám, že si přesunou servery někam do Indie, nebo to nějak jinak pořeší a bude se pokračovat. Uložto je pro hodně lidí velmi důležitý zdroj filmů a seriálů...
Snad si těch hodně lidí najde jiný zdroj pro takhle důležitou potřebu a po zániku Uložta nebude příliš obětí na životech.Kde se v lidech vzal pocit, že mají právo na každý film nebo seriál právě v tom jazykovém znění, který si vymyslí?
Nikdo neříká, že je to nějaké právo. Je to prostě skvělá možnost. A fakt si nemyslím, že tím někdo o něco přišel. Když se podívám na lidi kolem filmového a hudebního světa, nemám pocit, že by s nástupem internetu nějak zchudli.
"Když se podívám na lidi kolem filmového a hudebního světa, nemám pocit, že by s nástupem internetu nějak zchudli."Myslíte ty, co jsou vidět, nebo máte nějaký reprezentativní statistický vzorek?Když se podívám na lidi kolem ropného a plynového průmyslu, nemám pocit, že by nějak zchudli => ergo můžu je okrádat.
Kdyby je šlo okrádat stejně snadno jako je tomu u filmařů, tak by se to dělo úplně stejně, né li víc. Nejde ani tak o to jestli se to smí nebo nesmí ale jaká je námaha a riziko. Já osobně používám torrent ale uložta je škoda.
Ale ono je jde okrádat úplně stejně snadno. Zkuste si to někdy. Normálně načerpáte benzín a odejdete bez placení.Jenže vás to ani nenapadne.=> je to mnohem více o přístupu a výchově, charakteru
No hlavně je to o rozdílné povaze věcí fyzických a virtuálních. Krást naftu nebo rohlíky znamená, že to pak někde někomu chybí. Vztah mezi majiteli virtuálních práv a stahovači takto přímočarý není. Bez placení by ta díla nevnikala, ale jestli jsem viděl film jednou nebo stokrát nebo to viděla celá rodina v kině takhle nefunguje.Nehledě na to, že kdybych platil z každé součástky na autě něco málo do fondu rafinerií na pokrytí škod za ty, co kradou naftu a k tomu by mi z daní šly nějaké dotace na podporu domácího rafinérského průmyslu a na každé benzince by stála jeden povinně placený stojan s veřejnoprávní naftou, tak bych měl z kradení nafty taky úplně jiný pocit.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 11. 2023 15:56
Ne, je to o kraceni cizich prav.Pokud neco vymyslim, mam pravo urcit si podminky, za jakych to muze nekdo pouzivat. U nas mame Ustavu a nejake zakony, ktere tyto moznosti reguluji, takze neomezene nejsou. Ale tak nejak to plati.No a pokud si ten film stahnete na Ulozto v rozporu s tim, co vlastnik prav chtel, pak kratite jeho prava. To, ze mu nevznika fyzicka skoda, neznamena, ze narusujete cizi pravo.Tenhle jednostranny pohled ze strany tech, kdo ta prava ostatnim odpiraji, mi prijde az zaslepeny.
A k čemu je právo jehož porušováním nikomu nevzniká žádna škoda? Dokonce ani žádná duševní újma, pokud "poškozený" ani neví, že by se měl cítit poškozený.
To je o principu uvazovani a spolecenskem souziti. Lidstvo se tomu venuje asi 5000 let, to fakt neni na tuhle diskuzi.
Ne, je to o krácení UKRADENÝCH práv! Zloděj volá: "Chyťte zloděje!". 😝
Když to vezmeme ad absurdum, tak by měli všichni bydlet v jeskyních, abychom nepoškozovali duševní vlastnictví toho, kdo vymyslel první dům.
2Palast: Tohle je podle me ukazkovy argumentacni faul "Sikma plocha".
😀Nebo když dva lidé nezávisle na sobě vymyslí stejnou věc. Se můžou zažalovat navzájem.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 12. 2023 08:32
Ne, argumentační fauly jsou komunikační triky, jak přesvědčit druhou stranu diskuze o své pravdě bez ohledu na na pravdivost samotných argumentů.
😀😀😀
Ano, je to sice snadné ale pak do toho vspuje to riziko. A to je 100% že z toho budete mít problém. Protože vás natočila kamera na benzínce a ti to předají policii. Za stažení filmu vám v podstatě nic nehrozí.
Co tohle je vzdycky za absurdni argument? V zajmu kazde produkce je vydelavat, v zajmu hercu, nekterych je vydelavat, nekterych predavat umeni, to vse zahrnuje dostat to k divakovy. Idealne legalni cestou, aby z toho vsichni neco meli. Takze ano, serial v nejlepsi forme pro divaka je v zajmu vsech zucastnenych. A tyhle radoby pohledy nad veci jsou dost absurdnim argumentem.
Vždycky za absurdní argument? Potřebuji to upřesnit, myslíte tím mně, že mám vždy absurdní argumenty, nebo že tohle je vždycky absurdní argument?Myslím, že se každý bavíme o něčem jiném. Zkusíme to od většího základu. Tvrdím, že tvůrce, vlastník práv, má plné právo určit si podmínky distribuce, a jeho uživatelé, zákazníci, konzumenti mají plné právo s tím nesouhlasit a dílo neužívat. Upozorňuji na to, že nevidím žádný důvod pro to, aby uživatel mohl konzumovat dílo za takových podmínek, které si on řekne; ať jde o jakékoli dílo, žádné není tak důležité, aby se bez něj neobešel, a tak, pokud si vlastník práv urči nesmyslné podmínky, ublíží tím jen sám sobě.Snad je to takhle srozumitelnější.
Spousta filmů a seriálů je také na Datoid a Prehrajto.
"Důležitý zdroj filmů" 😀 😀 😀 Dementnější spojení jsem asi nikdy nečetl. 😀
Mám stejný názor,miluji staré cs seriály a filmy,nová tvorba jde mimo mé smysly.Pokud by ulož to končilo nevim kde jinde tuto tvorbu získat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.