Na mém prvním počítači mám WinXP pořád.
Proto je přece více možností aby si každý vybral co mu vyhovuje.Windows 10 jsem 3 x instaloval a třikrát s ním laboroval a prostě se mi nelíbí a nevyhovuje. Užívám w7 a wxp , tedy z oken ale uznávám že takový například Mint 18.03 i nižší překonal násobně wxp i ostatní "w" nejen co do ovládání ale hlavně co do rychlosti.
W10 jsou dobry. Ale vzhled Wxp mi nevadi. Na pocitaci bud pracuju, nebo si pustim ve fullscreenu film. Jednoduchy a stridmy vzhled je vyhodou. Takze bod pro Wxp. Kriklave barvy sly predefinovat
Ja se za svuj (ne)vkus nestydim a naopak mne irituji hipsteri rvouci stestim z material, flat, metro a buhvijakeho jineho minimalistickeho nesmyslu.Diky za navod. Ale jeste chybi aero, asi zustanu u stylu W7.Jo a nejlepsi byla MIUI5!
Windows XP byli společně s Windows 7 nejlepšími operačními systémi jaké kdy Microsoft vymyslel. Co se týče uživatelského prostředí tak windows XP měli prostředí které Microsoft vyvýjel a vylepšoval od dob windows 95 a windows NT 4.0. A výchozí vzhled luna jsem vypínal jen na těch nejstarších a nejpomalejších strojích. Jinak mě osobně nevadil a dnes používám Windows XP s tímto modrým vzhledem a vyhovuje mi. Ale to už je na každém co si nastaví. XPčkovým vzhledem se ten desítkovej paskvil dá snad jenom vylepšit. Ve windows vista a windows 7 už to bylo až zbytčně složitý, ale ještě pořád se to dalo nějak přežít a zvyknout si, když jsem to někomu dával dohromdy. Člověk se tam musel neustále něčím proklidávat aby mohl nastavit třeba jenom IP adresy. Ale ve windows 8 a Winodws 10 to je naprostá katastrofa. Třeba v osmičkách tam je na straně taková trapná lišta která vyskočí vždy když najedu s kurzorem právě na tu stranu. To bylo pěkně otravný. Metro byla kapitola sama pro sebe. A v desítkách jsou zase třeba v nabídce start nějaký dlaždice a člověk aby tam všechno zdlouhavě hledal mezi hromadou hovadin bez kterejch se na xp obejdu. Prostě windows XP byl systém bez zbytečností. Nebylo tam nic co by mi tam nějak překáželo a když jsem potřeboval něco dalšího tak jsem to jednoduše doinstaloval. A pokud jde o ty pády tak možná ze začátku to nebylo nic moc, ale XP SP3 když se osekal třeba programem Nlite a vyházelo tak pak už to bylo nejenom stabylní ale i o mnoho rychlejší.
Do Windows 8/8.1 není problém nainstalovat Classic Shell a v něm ty postranní panely včetně metra zcela vypnout 🙂 .
Náhodou, kdyby byl transform pack na Win 9x nebo 2k, tak proč ne, nicméně je pravdou, že po nepoužitelném vzhledu XP a omalovánkovitém vzhledu Vist a W7, se aspoň ikony v desítkách vracejí k normálu, kdy člověk nemusí půl minuty přemýšlet, co jejím vzhledem autor zamýšlel a co bude asi dělat.
To mluvíte asi o 8 a 10, ne? XP a 7 byly nejlepší windows, co jsem kdy měl možnost poznat. To u osmiček jsem musel půl hodiny přemýšlet, než jsem přišel na to, jak něco udělat, nebo co co znamená. I když osmičky jsou prý dobrý OS, tak jejich vzhled je naprosto otřesný a nepoužitelný. Desítky už jsou lepší, ale W7 a XP jsou top.
ehm.. pro mne byly XP mnohem lepší než 10.. ty mě zatím pouze se..jří.. je to hnus tohle spravovat ve firmě..desítky vypadaj jak pro desetiletý smrady..
Pokud vám WXP přijdou nevkusný, tak co teprve Beryl (později Compiz Fusion), se kterým jsme si hráli na Linuxu?https://www.youtube.com/watch...
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2017 17:54
Tak to je oproti desítkám nádhera .
Konečně se dá ten hnus přepnout do přehlednějšího rozhraní. Škoda, že specialisté na ergonomii a design od MS, sami nepřišli na to, že barva se dá použít ke zpřehlednění a usnadnění rychlé orientace. Také jim mohlo dojit, ze OS má být funkční (ne jen po technické stránce, ale i co se týká právě toho vzezření) a vůbec nemusí být "krásný". Jednak je krása otázkou osobního vkusu, druhak si OS nepořizuji proto, abych si jej pověsil na zeď. Na to mám krásný obraz.
Normálně to nedělám, ale tentokrát udělám výjimku.Bezkonkurenční: https://postimg.org/image/m2ym1vse7/...
"toxická zelená a modrá" 😀 Čížek asi ani nechodí ven, aby se neintoxikoval škaredýma barvama 😀 Normální je, že jsou věci barevný, rostliny, zvířata, lidi, věci, všechno je barevný, pak zapnu počítač, internet a všechno je jak u blbečků na dvorečku šedivý s bílým pozadím, který je asi povinný ze zákona nebo co. XP mám pořád na starým compu v originálních barvách a su spokojenej.
A proč bych měl dělat takový harakiri, když XPéčka fungují skvěle.mají desítky Outlook Express ?umí vyhledávat soubory a složky tak jako XP ?můžu mazat v desítkách to chci já, aníž by na mě řvalo UAC ?umí desítky panel rychlého spuštění jako je tento?http://www.imgup.cz/image/LFFL... Na i7-3770k to lítá jako z praku, zvládne to všechno co potřebuju, neotravují mě aktualizace a záloha je obnovená za pár minut a zabírá minimum místa.A ještě pro prdel, abyste měli o čem diskutovat 🙂 🙂🙂Zvládne to VirtualBox ve kterým si můžete pustit W7, Linuxy atd.čumíte, co
Panel rychlého spuštění, taky jsem ho používal. To ve Win10 fakt nejde?
Ale ano funguje, pravé tlačítko na lištu a vybrat Nový panel nástrojů - do adresního řádku zadáš %appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch http://s20.postimg.org/qnj8f88dp/screenshot_311.png... a potvrdíš enterem. Tím si přidáš na lištu panel Rychlého spuštění :) .
A můžu si ho přetáhnout na pravou stranu a ještě si ho schovávat?Můžu si vy tvořit ještě další dva panely, jeden dát nahoru a jeden doleva?Náhled takového panelu ve W10 by se hodil, dík.
Ale jde, te to default, jen je na druhe strane. 😃
Vyhledávání nefunguje pořádně už od Visty, řešim to přes ultra search, najde během pár vteřin cokoliv a kdekoliv.PS: Ty máš 64bit XP? Neřikej mi že v dnešní době jedeš na 32bit OS, ale když někomu stačí 2 giga ramky.... 😀UAC bohužel ve Win 10 nejde beztrestně zakázat, doufam že s tim něco udělaj, protože je to opravdu strašná buzerace, právě kvůli čachrům s právama k diskům jsem si 2x Win 10 totálně sesypal, proč tam to nastavení teda je, když to sesype OS? Nastavim u disků že maj oprávnění všichni místní uživatelé a ejhle, systém už nenaběhne, zkoušel jsem to 2x po sobě a se stejnym výsledkem - totální zhroucení OS, nepomůže ani obnova továrního nastavení.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:40
Co konkretne Vas vede ke zpristupnovani vseho vsem?
Jak všeho všem? Může snad někdo jentak vlézt přes net do mýho kompu nebo co? Chápu že UAC může zvýšit bezpečnost, ale já nechci řešit na svym PC opruzy s přístupem k vlastním datům a už vubec nechci řešit žádný přiblblý hesla. Když mi někdo ukradne počítač, tak uvidí co v něm je no, to je toho, nejsem žádná firma s tajnejma datama, je mi to ukradený. U notebooku je to trochu něco jinýho, tam je přecejenom mnohem vyšší riziko že k tomu sedne ňáká nepovolaná osoba, ale ani na notebooku jsem žádný hesla neprovozoval, prostě když dam restart a jdu na hajzl, nebo si udělat kafe, tak vyžaduju aby byl Win zase na ploše až se vrátim a ne na ňáký logovací obrazovce. 😉
jako dobrý dokud nesdílíte po síti nějakou složku
Sdílim, abysme si mohli v rámci domácnosti posílat data, nasdílený mam samozřejmě jenom složky u kterejch mě netrápí že do nich někdo uvidí.
no a vo tom to je.
Jak jsem psal jedu na i7-3770K, mám 8gb ram, Win XP je 32bit a s 3,5Gb paměti švihá jak z praku.Samozřejmě mám na discích i W7 a jeho upgrade na W10, ale ty v zásadě nepoužívám, jsou jen na testování, abych věděl jak moc to MS zkurvil.Kdyby MS udělal systém na vlastnostech XP, že by uživatele neomezoval a mohl si nastavit vše jako v XP, tak by neměl problém s prodejností systému.Pokud bude W7 se 48% podílem na trhu oblíbený tak jako WXP, který má skoro polovinu toho co nové W10, tak má MS velký problém, protože i s ukončenou podporou Win 7 neumřou, tak jako XP.http://bit.ly/1NoKVCz...
Proč bych si měl aktivovat bsod?Autor je dementní.Měl jsem xpčka a snad nikdy jsem neviděl modrou obrazovku,pouze tehdy,když jsem vytáhnul zvukovku apod. nebo jsem si ho zaviroval...
Já bych si potřeboval na W10 dát téma z W7, kde jsem měl tu plochu oken (Word, Excel, Průzkumník, atd.) nastavenou na takovou světle zelenou barvu a moc mi to dělá dobře na oči. Ta ostrá bílá je pro mě špatná. Normálním způsobem to na W10 již nejde. Tam se nedají individuálně natavovat barvy těch prvků. Je to zmrzačené. Možná bych si takové Téma udělané ve W7 mohl podobným způsobem v článku převít a zprovoznit ve W10. Zkoušel to někdo? Poradil by mi někdo? Děkuji Vám.
Mám dotaz: Ve WXP a W7 bylo zaškrtávátko "Optimalizovat pro výkon".Je něco obdobného i v W10?Dík
Ano stejný postup:1. Pravé tlačítko myši na Počítač - Vlastnosti2. Vlevo vybrat Upřesnit nastavení systému3. U výkonu na Nastavení4. A zde můžeš upravovat výkon http://s20.postimg.org/68dkcoajx/screenshot_311.png... .
Ve skutečnosti to ale nic neoptimalizuje, jenom to vypne efekty, který bych si stejně sám vypnul. 😉
Ještě bych dodal, že se jedná o efekty, které mají v dnešní době na výkon téměř nulový vliv.
Jsem uživatel Windows XP Professional SP3, běží na mém starším notebooku, který jsem koupil jako repasovaný.Proč je používám? Protože i na starším hardwaru běží velmi svižně, musel jsem jen upgradovat RAM z původních 1 na 2 GB. Líbí se mi koncepce toho systému, kdy jde víceméně o čistý operační systém se základními službami sloužící ke spouštění programů, která si uživatel nainstaluje. Líbí se mi, že můžu systém administrovat bez hesla a odklikávání otravných dialogů. Můžu si spustit některé starší hry a programy, které nejsou kompatibilní s novějšími systémy.Co nemám XPéčkách rád? Právě ten defaultní vzhled Luna s tapetou Bliss, na to jsem přímo alergický. První věc, co jsem udělal po instalaci, je změna vzhledu. Já používám tzv. klasické nastavení (hranatá okna), barevné schéma břidlice a tapeta Crystal. (Druhá věc je instalace dvoupanelového souborového manažeru a třetí je instalace internetového prohlížeče). Nabídku Start také nepoužívám defaultní, ale tzv. klasickou. Jen pro doplnění, u Vist nebo Win10 jsem žádnou změnu vzhledu nedělal, protože defaultní se mi celkem líbí.Co se týče "padání" XPéček, tak za asi těch 14 let, co je celkově používám, jsem viděl modrou obrazovku smrti odhadem třikrát (vícekrát jsem ale zaznamenal "zamrznutí" systému). Win10 mám v práci necelý rok a obrazovku smrti už jsem jednou měl.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2017 15:54
No, zkusím se překonat a o XP a zmíněných "výhodách" se nezmiňovat 😀Ale asi máš rád tmavé vzhledy, zkoušel jsi Royale Noir nebo Zune? Základ vzhledu je sice stejnej jako u Luny, ale na rozdíl od ní ani jeden nemá tak hnusný barvy.
Nemluvil jsem o výhodách, ale o tom, co se mi líbí. Někomu se to líbit nemusí. Nezkoušel jsem. Barevně se mi to líbí, vypadá to lépe a moderněji.
Jo, to odklikávání otravnejch dialogů a nucení různejch hesel jsi trefil. Ve Win 10 je problém se vubec dostat k vlastním datům co mam na jinejch discích když to k tomu Win 10 připojim. Jsem zvyklej instlaovat OS s odpojenejma datovejma diskama, dělam to tak už 10 let z bezpečnostních důvodů a rozhodně na tom nehodlam nic měnit a nebude fakt přeformátovávát 5 TB při každý přeinstalaci Win, jenom proto abych pak nemusel řešit všechny ty oprávnění a podobně. A když kompletně vypnu UAC přes registry, tak půlka OS nefunguje, nejde to už beztrestně vypnout jako ve Win 7.
Ošklivého? Tak ty jsi dobrej paznecht..
Mám takový dojem, že skiny z Windows XP ze šmejdu neudělají skvělé Windows.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 13:45
Proto už jsou XP dávno po smrti. Naštěstí i s tou hnusnou Lunou 😀
Všechno je relativní, tenkrát nám to takhle nebo vůbec hnusný nepřišlo, ale když má člověk srovnání, tak názor změní. Samozřejmě kromě vyznavačů GUI Gimpu, ti mají z XP dodnes evidentně orgasmus 😀 Ovšem ten paradox, kdy počítač vypínáte tlačítkem Start, to je jeden z pilířů principů filozofie MS dodnes... 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 13:16
K XP jsem si dlouho hledal cestu, ale bylo to spíš HW, který jsem měl než OS. Vždycky jsem měl problémy s nějakým ovladačem, nebo se mi sekaly málem už při startu. Od SP2 však byly perfektní a dokonce i na nový notebook na VŠ jsem si dal školní XP místo Visty a nechtěl jsem se jich jen tak vzdát. Na starých počítačích důchodců nebo někde na chatách jsou dodnes a není důvod měnit.
Na Win XP i Win 7 jsem si aktivoval vzhled Win 2000 - šedá barva a stejný rozložení. Operační systém má na práci důležitější věci než mě ohromovat uměleckýma kreacema. Start, plocha, rychlý spouštění a oblast systémových ikon je to jediný co potřebuju. Tohle zavedený rozložení má i Android. Akorát místo Startu má tlačítko "Aplikace". MS se tohohle vzdal a proto W10 a W10 mobile tak pohořelo.
Taky jsem měl nejradši vzhled z Win 2000 a na XP i 7 jsem se snažil k němu dostat. Jasně daná okna s ohraničením, jasné ovládací prvky, všechno označené textem místo nejasného obrázku nebo dokonce zcela nejasného náhledu okna.
A proto je výhodnější vypnout Aero který vykresluje grafika což nechává víc procesorového času na to důležité, a místo toho nechat všechno kreslit procesor, zatím co se GK fláká nevyužitá. Jo, to dává smysl
To je sice pravda, ale nezapominal bych na to, ze se system pri vykreslovani tady toho jednoduchyho rozhrani zase tak strasne moc nepredre. Kdyz to zvladal na nejakym starym Pentiu bez viditelnych problemu, proc by to mel byt problem na podstatne vykonnejsich strojich.
Jo, tak to už záleží hodně na konkrétní situaci. Nicméně ale když tam ten HW je, tak proč ho nepoužívat? Ale pochopitelně čím výkonnější CPU, tím méně podstatné to je. Ale když uvážím že když Win 7 vyšly tak nějaký slabounký Celerony byly vcelku běžný, tak tam to význam mělo, a kupodivu vůbec nebyl zanedbatelnej.
Abysme si rozumeli, jakakoliv akcelerace je samozrejme skvela vec. Tady do toho ovsem vstupujou dalsi faktory. Jestlize nekomu vyhovuje stary uzivatelsky rozhrani (vykonove mene efektivni) a naopak nevyhovuje novy (i kdyz vykonove lepsi), klidne nejaky to nepatrny procento vykonu ozeli. Pri zapocitani vsech pozitiv a negativ, objektivnich i subjektivnich, mu to za to proste stoji.A uplne stejny je to u celyho systemu. Kdyby uzivatele starsich systemu mohli prejit na takovy Desitky, kde by jim oproti predchozim verzim nic nechybelo (a nebo u otravnych vlastnosti naopak neprebyvalo), uz by je davno drtiva vetsina mela. To, ze maji Sedmicky stale skoro pulku trhu neni tim, ze by se uzivatele sprajcovali jen tak pro srandu kralikum. Je to proto, ze jim na Desitkach neco nevyhovuje. A Microsoft, misto aby se ptal co to je a zkusil s tim neco udelat (pokud to neni neprekonatelnej technickej problem), furt akorat mele svou, ze oni to delaj dobre, prezentujou "prevratny" funkce, ktery nikomu nechybely a ted jako bonus jeste strasi s bezpecnosti. Na tom je neco spatne.
Ale vždyť o tom jsem mluvil. Ty píšeš o nepatrným procentu výkonu. Jenže ono to ne vždy muselo být nepatrný procento. Nejednou jsem řešil pomalej kompl, kde si někdo právě kvůli úspoře výkonu vypnul Aero, ale vzhledem k šíleně pomalýmu procesoru byl efekt přesně opačný.Co se ale týče nepřecházení na nový verze, tak to většinou není vůbec o tom že by někomu něco chybělo (nebo přebývalo). Takových lidí co mají racionální důvod setrvat u staré verze je v globálním měřítku vcelku minimum. Naprostou většinu tvoří lidé, kteří se drží jakéhosi dogma a ve skutečnosti nepotřebují ani Windows, natož konkrétní verzi. Ale i přes to když si z nějakého důvodu koupí novej počítač, tak trvají že tam musí být ikspéčka, protože jsou na to zvyklí, a ty nový vindous nestojí za nic a stejně by s tím neuměli. (Nedávno mi takhle známá donesla novej 2v1 baych jí to nainstaloval, ale že tam chce XP protože W10 neumí a navíc to prej nefunguje. Tak jsem jí to druhej den dal aktivovaný s tím že jsou to XP, jen tam je od výrobce aplikace by se to líp ovládalo bez klávesnice, a chrochtala si blahem jak je to mnohem lepší než W10, protože a že s XP už klidně dožije 😀. Pochopitelně po zapnutí pustí jen prohlížeč a nic víc tam nikdy nepoběží 😀)
však to se přesně dělo, když přišla Vista - lidi vypínali aero a dávali si w98 vzhled a pak nadávali, jak je ten systém pomalej a línej - no bodejť by nebyl, když jim plochu a okna nevykreslovala grafárna, ale procesor!a stejná sqadra blbců dělala totéž s příchodem sedmiček, přepínali na starej vzhled => zpomalení a nadávky, žel všichni byli hluchý jak tetřevi a nechtěli slyšet argumenty, že aero je nutný pro rychlost vykreslovánídesítky jsou ergonomicky a graficky absolutní propadák, horší než starej MS-DOS (však ani ubuntu není žádná sláva, to je na tom líp ten mint s mate rozhraním), na ovládání a používání jsou sedmy fakt to nejlepší co dneska existuje
S první půlkou souhlasím.Ale s druhou půlkou fakt nemůžu. Mě prostě W10 vyhovují, s ergonomií nemám sebemenší problém ani na noťasu ani na tabletu, a jakmile sedím u sedmiček tak neuvěřitelně trpím. To co bylo na W7 dobrý (např. jumplisty) umí W10 taky, to co stálo za prd a zbytečně přežívalo v žalostně neužitečné formě mám teď radši a radši to pužívám (nabídka start), to co jsem chtěl už dávno jsem konečně dostal (postranní panel s notifikacema apod.) a to jak se se má systém chovat v případě přechodu od PC na tablet taky splňuje moje představy. U žádných předchozích win se mi nestalo aby ani jednou za rok nespady, a vyjma W8.1 mi před tím nezvládly jet bez restartu od jedné aktualizace k další. Takže já osobně si naprosto nemám na co stěžovat. (A kecy o DOSu ve mě spíš evokují dojem že jen papouškuješ stupidní výrok někoho, ale sám jsi MS-DOS vlastně nikdy nepoužíval. V opačném případě ti ale nikdo nebrání DOS používat, když ti přijde tak super ;) )
hehe, právě že používal: 3.3, 4.0, 5.0, 6.0, 6.22, u pécéček jsem od roku 1989, znal jsem i Novell 2.15 a 3.12w10 (včetně w8) jsou hnus hnusoucí, neuvěřitelně se tam plejtvá místem, to co se v sedmách vejde na jednu obrazovku, je v desítkách roztahaný na 3 a navíc převedený jen do 4 barev, ikony v ovládacích panelech jednobarevný se spoustou volnýho místa kolem, většina popisnejch textů moc velká...odklizení myši někam na okraj vyvolává všelijaký vysouvací krávoviny, aplikace si nepamatujou pozici a velikost okna a při příštím spuštění se umisťujou jinam a jinak veliký, v pseudonabídce start je totálně nepřehlednej abecední seznam aplikací (nekomentuju dlaždice, ty jsou úplně na ho*no), krom toho celá ta pseudonabídka má tmavý pozadí a světlej text, což je na koukání blbý (už v 80. letech jsem nesnášel v časopisech černý stránky s bílým textem, proslulý tím byly Květy či Mladej svět)na W7 se mi zamlouvá, že si můžu ztenčit okraje kolem dokola okna, že je to všechno takový plastický, zakulacený, průhledný, žádný zbytečný volný prostory kolem textu v dialogových oknech, je všude všechno "černý na bílým", žádnej obří text, žádný obří tlačítka...
1) Psal jsem svůj názor2) Půlka toho co jsi napsal ani není pravda, ale jen stokrát omletý lži z internetu.
2) prdlajs, nic jsem neopisoval, to jsou moje vlastní názory na ten osmičkodesítkovej hnus, zkoumal jsem to jak ve virtualboxu, tak na jednom testovacím kompu, hlavní komp si tím zasírat nebudu
Ja som XP z pc odpratal už v roku 2006 a nahradil Linuxom Ubuntu. Na tom aj to železo dožilo. XP bola hrôza hlavne s ovládačmi. Teraz používam Windows 10 a Linux Mint 17.03 LTS. V mobiloch WP 8.1 a Windows 10 mobile. Keby som chcel robiť prostredie XP, tak zvolím Linux Mint a XP tému. Windows 10 mi vyhovuje tak ako je. So špehovaním NSA majitelia starých okien už sú obohraní - staré okná vedeli telemetriu už od XP. Ak sa bojíte NSA budete musieť zahodiť mobily a pc nepripájať na net. NSA rovno nabúra operátorov. 💾💻📴🔌
O Desítky není vubec žádnej zájem.Dosavadní lednové statistiky ukazují, že podíl Desítek opět klesá.http://diit.cz/clanek/windows-10-zdarma-...
Hlavně že o tučňáka zájem je. Už má podíl alespoň 1%? A to je prosím zdarma 🙂
😀 Haló, probudit se. 😉 Je zájem a MS to prohrává. Prodej zařízení klesá tvrdě a nezastavitelně. Přenosných zařízení (patlacích rámečků) s Androidem (based on Linux) drtivě roste. A MS s Windws 10 proti už uživatelské základně 1 a půl miliardy to vzdal. Nač by lidé potřebovali systém, který s pádem aplikace strhnul celý systém? Proč by měli mít aplikace ověřovány přes nějakou MS kontrolu? Proč dosud Windows Update je tak nestabilní a zdlouhavý a otravný jak je? A MS si to už několikrát přiznal, že ho musí zlepšit. Jenže to by musel sáhnout na špatnou logiku s jediným REGISTREM, do kterého napatlá vše. A registr bobtná a bobtná a bobtná. TO MĚL ŘEŠIT. Jejich obsáhlý Word (Office) není špatný, ale 95 procent lidí jeho obsáhlost vůbec nepotřebuje. A proto nastupující generace (rodiče a školy jim kupující) vlastní tablety a pádla s Androidem. .... Údajně v Ámerice na jeden komp s Windows či Apple mají 3 patlací rámečky s tím "prokletým" zeleným robotkem.😁
Až v takových grafech bude mít Linux samostatnej sloupeček, a nebude se dělit s kdo ví čím o 3% Others, tak potom můžeš zkusit psát něco o tom že o Win není žádnej zájem 😀
Neúspěch Windows 10 byl způsobem zejména tím, že si Radek Hulán našel skutečnou ženu a na opěvování krás w10 mu nezbyl čas.
Kdyby W10 rok netlačili tím brutálním sociálním inženýrstvím tak je dneska na 5ti procentech 😀
Jděte do háje s pliváním na XPčka 😀
Hlavně že W10 jsou vrchol krásna 😃 Vždyť ten systém vypadá jak jeden z těch motivů W7 pro zrakově postižené - "vysoký kontrast". O totální nejednotnosti GUI ani nemluvě.
A ono nakonec není důležité, jak to vypadá, ale zda si to každý uživatel může nastavit tak, jak se líbí jemu. Dřív mohl nastavit každý detail, dneska nemůže nastavit skoro nic. Velký pokrok!
Jedna věc mě na W10 fascinuje. Má až tři vrstvy nastavení, tři různá grafická rozhraní pro správu systému v jednom. Jednoduché a moderní W10 nastavení, pak ovládací panely ze sedmiček a do toho specifická konfigurační okna s původem minimálně v XP, možná i 9x. Ten systém je prostě mixem všech svých předchůdců.
Pokud by stáli na stejném jádře a měl bych jenom možnost měnit GUI, tak bych radši XP se vzhledem klasická šeď než W10 s MODERN UI a tlačítka přes půl monitoru
Ošklivého? Aha, homoklády z lŽivě 😀
Ty jo, co to je? Luna... fuj... to jsem neviděl už ani nepamatuju, určitě tak deset let. První věc, co jsem po instalaci báječných XP odstraňoval. Hned po tom zvuky.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 09:46
Hnusný Widle10 nesahají ergonomií a vzhledem Win XP ani po kotníky.W10 - to je prostě zaostalý hnus z doby IQ151.
Najradsej mam vzhlad Win 2k a potom Win10.Najhorsi vzhlad bola podla mna tema WinXP. XP som mal rad ako system ale hned som ho prepinal do Win2k schemy.
jéé to zas bude gerontů a nepřizpůsobivých a MS haterů, co doma sedí u počítače a za nimi stojí Bill Gates s pistolí a nutí je si instalovat windowsy...Ale jak se říká Čech je nejšťastnější tehdy, když je nešťastný a může to na něco/někoho hodit:))Ale je to sranda si takhle po ránu přečíst tu onanii frustrátů...zejména těch, co to píší z Windowsů...:)
napsal onanovačný frustrát, aneb každý druhý rok nové auto a každý měsíc přestříkávat, jinak nepřizpůsobivý (dosaď značku auta) autohater a bla bla bla.....
Já pouzivam classic shell , me se win 10 layout absolutne nezamlouva, je to prome hnus ale co clovek to nazor.
Nikdy jsem nepoužíval systémovou obrazovku. Nelíbila se mi ani v XP, ani v sedmičkách. Na každém PC, které používám a používal jsem, jsem si upravil plochu dle svého "zvrhlého" vkusu. 😉
Klasický článek pro flame, nic neřešící (jako když se baby plkaj o módě).🙁Jen potřeba reklamním agenturám ukázat, jak ZIVE je čteno. 🙁😉 Ubuntu XP - This is the closest Windows XP can get to Ubuntu! Brilliantly done.http://www.instantfundas.com/2008/07/20-most-beautiful... ...
Tak hlavně, že Desítky jsou esence krásy, že... :-/
Croll lock ? co to je za klávesu ? 😀
Aniž bych četl článek, tak předpokládám, že tím ošklivým (hnusným a primitivním co do vzhledu) máte na mysli ten nedodělek Windows 10...
ďalší chudobný ovčan 😀
No, víte, já Win10 neustále zkouším ve virtuálu a stále jim nemůžu přijít na chuť. Na Win7 jsem si také zvykal dlouho - celého půl dne a byli jsme kamarádi, ale na Win10 ne a ne a ne. Naštěstí už nemusím z titulu své funkce to nastavovat jiným...
A ještě něco: Z čeho jste tak jasnozřivně usoudil, že jsem chudobný a proč jsem ovčan? Protože jsem odolal masivní masáži Microsoftu a udělal si na tento nedodělaný operační systém svůj názor? Že se mi nelíbí jeho vzhled? To je podle vás příznak stádnosti, vy uvědomělý originále?
Pane Pytlík souhlas a bod.😀
Pamatuju se, jak se na XP nadávalo úplně stejně jak teď na Win 10. A postupem času se z nich stala modla.
Tu nejde o Windows, ale o to, že ľudia nenávidia zmenu. to je väčšinou tá chudoba 😀
Asiati opět perlí.
Tvl zlate win XP a win 7 pak uz to stalo vsechno za h*vn* !!! Windowsc10 je stejnej omyl jako byl windows vista.
Bohužiaľ si omyl prírody 😀
Ach jo :( teď jsi mi to nandal teda :(
Infantilní? Tehdy alespoň bylo všechno krásně kontrastní, využívaly se technické možnosti hardwaru a zobrazování...Dnes se všechno dělá v odstínech šedé, což je nevýrazné a značně to zvyšuje nároky na pozornost uživatele.Navíc fakt nechápu dnešní "trend" nevyužívání možností zobrazování. Mám teď na mysli to, že když dnes jsou běžné FULL HD (a už se začínají prosazovat i 4K displaye), tak informací na displayi není VÍC než bylo třeba před 15 lety, ale naopak MÉNĚ a ty se vypíšou KRAVSKÝMI písmeny přes celý display...Co se systému týká, tak dnes je vše uživateli nuceno, on sám si toho může volit stále méně a méně.Já osobně jsem byl v době XP velice spokojený a nemohl jsem si stěžovat na nic. Dokonce i na Internetu v té době sice byli lidé, s kterými jsem občas v něčem nesouhlasil, ale nikdo o kom bych mohl říct, že je naprostej a vypatlanej blbec - dnes je to spíš naopak 😀
🙂 Ano, "dlaždice" desítek mi silně připomínají začátek 90tých let minulého století s pseudografickým ovládáním MS-DOS. Chybí již jen vynikajících 256 barev (barevná hloubka).😉http://www.linuxsoft.cz/screenshot_img/212-a.jpg...
Protoze hipstri razi myslenku, ze "obsah je kral". Proto ty obri napisy pres celou obrazovku.
Toto je ako vysmievať sa z módy 60-tych a 90-tych rokov. V danej dobe to bolo nové a moderné, takže to splnilo účel. Ďalšie generácie budú krútiť hlavou, ako strašne vyzeral Windows 10. 😉
No, já kroutím hlavou už teď...
Pak že sem nechodí negramotní 😃 U vás nemáte číslovky řadový, blbče?
Trošku nechápu tohle jebani do starších věci. Pane Čížku můžete mi poskytnout Vaše designové návrhy z roku 2000, které jste prosazoval a byl přesvědčen o jejich nadcasovosti? Máte ponětí co je to evoluce? Jistě, čtenost! Tak naserem debilní titulek. Co takhle vytvořit článek se stejným tématem a troškou novinarskeho respektu? A ne jen novinářská žumpa.
Když jsem poprvé viděl XP, tak mě ty pastelové barvy doslova uhranuly. Ten skok v grafice oproti Win 98, který jsem z domu doposud znal, byl obrovský. Alespoň tak jsem to v roce 2001 vnímal :) Ani dneska mi nepřijdou XP ošklivé. Změnou zvuku po startu jsme si prošli asi všichni. Pamatuju si, jak jsem nastavil po spuštění imperiální marš v celé délce (btw dodnes jej používám jako budík:) a ryhchle se po druhém spuštění vracel ke kratším zvukovým stopám. Dnes by mě dávat někam zvuk po spuštění ani nenapadlo. Holt jiná doba :)
XP byly hrozně suchopárné a ošklivější operační systém než XP jsou už linuxy a zvlášt ubuntu. Sedmičky už vypadaly daleko lépe a osmičky už vypadaly zase nějak suchopárně a ted aktuální desitky vypadají dobře.
XP nebyly špatné na rok 2001, ve stříbrném skinu. Na W10 oceňuji, že nakonec přebral některé "aero" prvky.
Klasický vzhled XP se mi nikdy nelíbil a dával jsem si tam vždy takový šedý sterilní skin u W7 se mi vzhled líbí Aero je fajn.
Ladin kolikrát si skutečně viděl možnosti nastavení prostředí Linuxu???. Linux je každopádně nejlépe přizpůsobitelný systém a vypadá vždy tak, jak to chce jeho uživatel. Dá se nastavit vzhled úplně všeho. Neříkám že nemá také nevýhody, ale vzhled k nim rozhodně nepatří
Kdyz hazite do jednoho pytle Linux, proc nehodite i Windows? Neznalost neomlouva. Pokud Linux neznate, nehodnotte.
XP nemohou za to, že jste neschopná lama, která se neumí nastavit vzhled svého OS.
Až bude pro Windows 10 udělaný klasický vzhled z dob Windows 95, který stále používám na Windows 7, tak klidně přejdu.Ale dnes zatím ne, když se v těch bílých záhlavích oken ani netrefím do křížku a v podstatě nerozeznám aktivní okno od neaktivního :-/ .
Snažím se ze sebe dostat trochu nostalgie, ale ne, skin W95 jsem prostě nesnášel a ve W7 jej bral spíše jako kuriozitu.
Při jiném vzhledu se nedá plnohodnotně pracovat. Windows 7 vzhled a Aero bych ještě pochopil, ale to co je ve Windows 10 je naprostá katastrofa. Pro zvětšení nebo zmenšení okna je zapotřebí um, jelikož se kurzor změní opravdu na určitém pixelu okraje okna. Nebo přesouvání oken s tím bílým záhlavím není také příliš ergonomické, okna se mi vždy podařilo přesunout až tak na třetí ne-li čtvrtý pokus (záhlaví splývá se zbytkem okna) .
Tu zmenu velikosti okna v Desitkach pochopils blbe. Ve skutecnosti je tam okraj mnohem sirsi nez normalne, ale vtip je v tom, ze je pruhlednej. Tzn. nesmis se snazit chytit kraj okna, ale musis chytat o kousek vedle, kde uz okno viditelne neni. :) Je to divny, ale je to tak.
Taky nechápu, jak může být někdo tak hloupej, že nevídí, kde se mění ukazatel 😀
Někdo není hloupej, ale jak píšeš, zkrátka to nevidí.
On ten skin tam nebyl jen tak. Po přechodu na Win7 u hromady třeba hotelových aplikací a podobných programů klasickej vzhled win7 prostě zlobil. Po přepnutí na starej skin se vše zobrazovalo korektně. U některýchn programů trvalo docela dlouho než vývojáři zareagovali, u některých nezareagovali dodnes.
To asi dává smysl. Když jsem byl na praxi u lidí, kteří měli na starost firemní IS, dovedlo je pozlobit i nastavení jiného skinu XP.
Doporucil bych si zvyknout na neco aktualnejsiho. Preci jenom udrzovat tento vzhled (nehanim ho) bude narocnejsi a narocnejsi
Clanek ma dve chyby. Zaprvy, bluescreen byla relativne bezna vec ve Windows 9x, ne v XP. Ty jsem mel zhruba pet let a bluescreeny bych spocital na prstech, a to jeste dost z nich bylo vysledkem myho snazeni, jakozto nadsenyho mladyho programatora. Na Desitkach jsem jich za jejich kratkej zivot videl vic a rozhodne jsem se je vyvolat nesnazil. Tahle snaha shazovat za kazdou cenu XP pusobi akorat trapne.Druha chyba je, nahazovat v roce 2017 vychozi XP vzhled a mit p*del z toho, jak je to osklivy. Tohle normalni lidi udelali o 16 let driv, potom s ulevou prepnuli na predchozi Win9x styl a dal vesele zili s XPckama, uzivali si stabilitu a tak, aniz by u toho utrpelo jejich esteticky citeni. Je fakt, ze jsem znal par masochistu, kteri prohlasovali, ze se jim vychozi modry peklo libi, ale ti stejni dneska tvrdi, ze se jim libi Windows 10, takze to asi nema cenu prilis komentovat.Jinak prave Win9x styl je stale naprosto neprekonatelnej. Maximalne jednoduchej, prehlednej a konfigurovatelnej. Celkem chapu, pokud nad tim nekdo ohrne nos, pokud to naposledy videl ve Windows 95 na monitoru s 800x600. Ale v podani Windows 7 na FullHD to pusobi uplne jinak, prijemne a minimalisticky. Ale ne v tom stylu, kterej zacal s Windows 8, kde jsou veci minimalisticky tak, ze ovladaci prvek ma kolem jeden pixel sirokej sotva viditelnej sedej ramecek. A cely okno se pak slejva v jednu neprehlednou souvislou plochu, prevazne bilou a vypalujici oci (i kdyz v poslednich Desitkach uz bila prestava pomalu byt moderni).Pujde-li kolem Big Muscle, ktery do toho zda se vidi, mohl by misto obvyklych prestrelek s frikulinama, pokud by se mu chtelo, poreferovat o tom, jak je to s timhle peknym stylem v Desitkach. On je tam furt schovanej, ale zapnout jde jen nejakym pochybnym hackem, kdy se zavira nejakej handle nevim presne k cemu. Vysledek pro jednotlivy programy je na prvni pohled perfektni, ale globalne pro cely Windows to moc nefunguje. Tak jestli je nadeje tomu nejak domluvit, nebo zbyva jedine koupit si WindowBlinds a zkusit se realizovat tam.
Přesně to samý píšu taky. Na desítkách jsem před pár bulidama vídal BSOD několikrát denně, teď už naštěstí ne, ale samozřejmě uznávam, že za to nejspíš můžou vývojáři ovladačů k HW a ne MS, ake kdoví jak to je. Porvrzuju že v XP byly modrý obrazovky fakt vyjímečná věc, prakticky jenom při nepovedenym přetaktování. U Win 98 stačilo otevřit CD mechaniku když to z ní četlo a BSOD byla na světě. 😀To slejvání různejch prvků do jedný skoro stejně barevný plochy mi vadí taky, krásně příklad je roller (nevim jak se tomu přesně řiká) na pravý straně třeba v prohlížeči, nebo normálně ve Win průzkumníku. Někdy mam opravdu problém ho najít kde zrovna jsem a to mam docela slušnej monitor, ne žádný TNko. Pokud něco čtu na netu a okolo mam ňákou grafiku a barvy, tak se mi někdy stává že ten posuvník prostě nemůžu najít když kouknu do prava. Přitom řešení by zabralo asi tak 5 minut programátorova času, stačilo by ho udělat kontrastnější.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:30
Pokud mluvíme o classic vzhledu, tak ačkoli vypadá minimalisticky a ze všech nejlépe, tak má jeden velikej problém. Není HW akcelerovaný pomocí Direct2D/3D, ale kreslený pomocí GDI (které je až na pár výjimek renderováno přes CPU a veškerá data/buffery má udržované v RAM). Ve Win10 sice pořád je, dá se ho dosáhnout oblbnutím DWM, ale jelikož velká část Win10 je nyní už na DWM závislá, tak pak většina systémových komponent přestane fungovat. Takže bohužel trochu strácí smysl ho používat.
Otazka je, jak velkej problem ta chybejici akcelerace je. Docela by me to zajimalo, ale zadny porovnani jsem nikde nenasel. U sebe jsem na Win7 zkousel obe nastaveni, jestli tam nebude aspon nejakej subjektivni rozdil, ale bez pozorovatelnyho vysledku, coz jsem cekal.S klasickym vzhledem to bude ono. Nasel jsem na to kdysi programek v nejakym zapadlym foru, kterej nekdo udelal jako test puvodne jeste pro Windows 8. Prvni dojem fantastickej, ale vydrzel jen do stisku Ctrl+Alt+Del a pak uz to bylo jen horsi. :(Jsou nejaky jiny moznosti? Udelat si vlastni styl (*.msstyles)? Na to jsem nasel pouze Vista Style Builder a podle jejich fora to taky nezni uplne dokonale optimisticky.
Jo no jak jsme mohli používat takový hnus design jaký má Win 10, zlaté XPčka 😀
Jenom technická: zpětná lomítka jsou v unixových systémech, Windows mají lomítka dopředná :)
já umim oboje \/\/\/\/\/\/\/\/\/ B-]
coooo??? to máš nějaký popletený, ne?srovnej si cesty např. /dev/sdf2 versus c:\windows\system32
celou dobu jsem si myslel že to při adrese bere oba typy lomítek, ale samozřejmě nevim jak je to u tučňáka
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:24
😁 Je zájem a MS to prohrává. Prodej zařízení klesá tvrdě a nezastavitelně. Přenosných zařízení (patlacích rámečků) s Androidem (based on Linux) drtivě roste. A MS s Windws 10 proti už uživatelské základně 1 a půl miliardy to vzdal. Nač by lidé potřebovali systém, který s pádem aplikace strhnul celý systém? Proč by měli mít aplikace ověřovány přes nějakou MS kontrolu? Proč dosud Windows Update je tak nestabilní a zdlouhavý a otravný jak je? A MS si to už několikrát přiznal, že ho musí zlepšit. Jenže to by musel sáhnout na špatnou logiku s jediným REGISTREM, do kterého napatlá vše. A registr bobtná a bobtná a bobtná. TO MĚL ŘEŠIT. Jejich obsáhlý Word (Office) není špatný, ale 95 procent lidí jeho obsáhlost vůbec nepotřebuje. A proto nastupující generace (rodiče a školy jim kupující) vlastní tablety a pádla s Androidem. .... Údajně v Ámerice na jeden komp s Windows či Apple mají 3 patlací rámečky s tím "prokletým" zeleným robotkem.😉
OMLOUVÁM SE, nějak příspěvek odskočil. PATŘÍ k příspěvku od --> K8MKII
Ty jsi vcera vecer asi krapet vic bumbal, ne? :)
Windows Classic nebo taky Xfce, omalovánky jsou tak akorát pro děti...
Když v xfce něco zakážu a nebo povolím tak vidím status jak na tom jsem . Je-li zakázáno a nebo povoleno. U w7 zakazuju např.sdílení a nikde jasně nevidím že je zdílení zakázáno.Je to záměrné matení uživatele. Neserioznost chcete-li navíc u systému který je za peníze , tudíž komerční .
Dajte už pokoj s Windows, to je systém pre BFU a sekretárky.
Smát se Windows uživatelům že je to systém pro BFU a používat Androida je jako smát se Škodovkářům, že je to auto pro socky a pak odjet ve starým Trabantovi....
No tak nam povedz, ak nie Android, tak aky mobilny OS by pre teba nebol "Trabant" ani "Skodovka"?
A co si vybrat? Arch na mobilu používat asi jen tak nepůjde.
Tak proč ne 😀 Já si kdysi dělal z XP Visty než byly sedmičky 😀
Měl sem rád grafiku W 98SE, XP, 7, a 10.Naštestí skončila hrůza W8 a jejich metra, ale to radějí nepřipomínají protože za to mohla ještě polovina současného ansáblu Microsoftu.Mít ale blbé kecy na ty co už tam nejsou je ale snadné.
->Naštestí skončila hrůza W8 a jejich metra--->hmm, v desítkách žádné jednobarevné rozhraní s dlaždicemi neustále měnícími svůj obsah a velkými jak ruka není a ani mi tam násilně nikdo necpe aplikace (včetně systémových), jejihž ovládací prvky jsou 10x10 cm jen proto aby se dobře ovládali na mobilech (které se nevyrábí).Jsem fakt rád, že veškeré tyto zvrácenosti už v 10kách nejsou a ovládání je zase optimalizováno pro desktop
No ano, Windows 10, kde si nemůžu ani navolit vlastní - a tím myslím VLASTNÍ - barvu pozadí (CMD hacky neberu, jako že to jde). To mám tak rád, když za mě někdo rozhoduje o tom, co se mi má vlastně líbit.
Tohle mě taky rozčiluje, když už jsem používal ňákou barvu (na Win 7 jsem to měl většinou černý) tak jedině tmavě modrou, ale ve Win 10 nic takovýho na výběr neni, jenom pastelový barvy.
Mě to teda nabízí i tohle, sice to není úplně černá černá, ale i tak mi to přijde použitelné. https://s30.postimg.org/v873u7cox/Bez_n_zvu.png...
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 10:22
To se mi právě moc nelíbí, nakonec jsem tam nechal ňákou tu modrou a zvyknul jsem si. Je to krásná nostalgie, vypadá to jako když ve Win 98 nemam nainstalovanej ovladač ke grafice a jede to v 16 barvách. 😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:22
Vlastna farba bude implementovana v najblizsej velkej aktualizacii Win 10. RGB/HSV a mas farbu aku len chces.
Ještě pár aktualizací a budeme mít zpět Win 7. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:23
Ošklivé? Zastreľte sa, prosím... XP bol dizajnovo najkrajší Windows, aký som kedy používal a videl. Oproti "plochosti" Windowsu 10, ktorý mám dnes bol XP nádherný a miloval som jeho zvuk pri štarte, ktorý je preň taký jedinečný a špecifický. A všetko bolo krásne intuitívne usporiadané a len tak ste sa v ňom nestratili. Ako ktosi napísal vyššie, vás tu asi MS platí od toho, aby ste XP hejtovali, pretože ja si naň spomínam len v dobrom...
Jasně, tímhle přístupem bychom měli ještě sálové počítače. Díky bohu pokrok jde dopředu a ymbecilů co ho brzdí je naštěstí od roku méně, i když je fakt, že je to především díky předplatným, kdy má každý aktuální verzi (což je mimochodem nejlepší model) a nedovoluje nikomu, aby zbytečně používal zastaralé a vývoj brzdící staré verze. Ostatně MS s Windows 10 udělal tu dobrou věc, že rychle odstřeluje starší buildy, škoda že tohle nepřišlo už se sedmičkama.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2017 21:47
Odstranění funkcí a vnucovaní lidem věcí, co nechtějí, není pokrok, ale špatná strategie, která sedí možná tak k Applu. Stejně tak vzhled v podobě jednobarevných ploch a ikonek, kterým nikdo na první pohled nerozumí, není žádný pokrok, ale hloupý trend a móda, která jednou odezní a do módy přijde zase jiný styl...
Windows 10 jsou dělány tak, aby bylo jedno grafické prostředí pro smartphony a klasické monitory. Jenže já na desktopu nechci!!! dlaždice. Nemám dotykový monitor a ani o něj nestojím, protože kdo má pořád umývat obrazovku. Vy vůbec neberete v potaz, že taková zásadní změna se nelíbí VĚTŠINĚ uživatelům. Argument se sálovými počítači je nesmyslný, protože drtivá většina uživatelů nemá nic proti jádru desítek, ale není spokojena s grafickým rozhraním. Je to podobné, jako kdybychom jsme se měli nuceně vrátit do "grafiky" dosu s 16. barvami, protože to výrobce chce a názory uživatelů ignoruje. Váš názor je subjektivní, a zcela jistě nevyjadřuje názory většiny. Když už MS přijde s novým názorem na grafické rozhraní, má nechat uživatele, jaké si zvolí a co jim vyhovuje. Mě z delší práce v desítkách bolely oči, a proto jsem od nich rychle utekl.
Co je imbecilního na tom vyvracet mýty a bludy o nestabilitě XPček a podobný blbosti? Jak psal kolega, na XP vzpomínam v dobrym, byl to bezproblémovej OS na kterym jsme jeli roky a neměli jsme potřebu to ňák řešit, všechno fungovalo a když ne, tak to šlo snadno vyřešit, třeba klasika fixboot a fixmbr - to zachránilo sesypaný XPčka v drdivý většině případů, ve Win 7 taky, ale u Win 10 už mi to nepomohlo když mi to komplet kleklo a nechtělo to vubec bootovat. Já používal Win 98 ještě asi v roce 2005 a přechod na XP byl šok, všechno najednou fungovalo naprosto spolehlivě a stabilně!!! Jinak když to vezmu časově, Win 7 jsem používal dýl než XP, ale vzpomínam stejně na XP. 😉
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 1. 2017 22:51
Tady možná bude zakopaný pes - Váš příchod k XP v roce 2005! To už byl Service pack 2 venku a systém už byl celkem odladěný... Já měl asi do 2008 win2k (a pak rovnou Visty) a každý kontakt s XP (ve škole či u kamarádů) pro mě byl utrpením - nic nebylo tam, kde jsem to hledal, působilo to na mě jako omalovánky a rád jsem se vracel ke svému W2k.
nesmysly.. v XP sel taky prepnout vzhled win2k, pak to bylo stejný. A položky byly na stejnym místě jako ve Win7... v tom ses taky nevyznal ??
V tý době jsem SP2 ještě neměl a dvoulitry si pamatuju ze školy, pamatuju sijak neuvěřitelně dlouho to startovalo. 😉 Když jsem pak zpětně testoval Win 2000 a XP, tak (pro běžnýho uživatele) jsem nenašel jedinej rozdíl kromě vzhledu a toho že XP rychlejc startuje. Takže jako jo, dvoulitry se asi daly bez problému používat dokud tam šel instalovat aktuální soft, ale ten odpor k XP nechápu. Jako když jsem na XP přecházel tak samozřejmě jsem si všiml toho že to chce mnohem silnější HW a víc ramky, to byl trochu problém v roce 2005 kdy jsme měli kolikrát ještě běžně 128MB ramky, ale oproti Win 98 co jsem do tý doby používalo to mělo mnhoem víc výhod, který ty HW nároky snadno obhájej. Navíc ve výsledku mi přišlo že spousta věcí pod tim XPčkem jela rychlejc, i přesto že ten OS teoreticky žere víc ramky.PS: XP samozřejmě omalovánky byly, to nikdo nepopírá, takovej byl prostě design v tý době, je to krásná nostalgie, ale všechno je furt jednoznačný a přehledný, myslim ikony a tak dále.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:19
Akože napísať "ymbecil", tak toto je páni zločin proti spisovnosti jazyka a ja by som zaň najradšej zatváral doživotne... Vráť sa do školy a potom mi príď písať názory...
Jasně. Chytřejší člověk pochopí, že ymbecil je to schválně, protože opravdu nemám seznam slov, které jsou blokované. Očividně imbecil není což je fajn zjištění, ale nebudu si ho stejně za týden pamatovat. B-]
Nevím, zda ještě větší imbеcil není tupá ovce, která nadšeně hýká nad jakoukoliv blbostí, kterou nejmenovaná firma hodí na trh a raději používá neodladěný šunt, jak stabilní verzi. Právě díky tuрcům jako jste vy vývojáři přidávají nové zbytečné funkcionality namísto opravy a odladění toho, co v programu/OS již je.
Pro mé využití je ten "neodladění šunt" naprosto stabilní a to mi stačí. Kdybych měl používat jenom odladěné verze, tak se nikdy neposune vývoj dopředu. Ostatně být Windows Insiderem je fajn. B-]
Se tady každý druhý článek pasujes na imbecila sám.
jo jo, vývoj jde ve Windows strašně kupředu... nejdříve odstraníme nabídku Start, protože se zjistilo, že jí nikdo nepoužívá a budeme se rozplývat nad tím, jak je to úžasný pokrok. Pak tam nabídku Start vrátíme zpátky, protože tou přelomovou telemetrií se zjistilo, že jí tam uživatelé potřebují. Co na tom, že neumí ani polovinu funkcí, co ta původní, ale můžeme se zase rozplývat, jak je to úžasný pokrok. A nakonec jako výrazný pokrok označíme to, že nám to o 2 sekundy rychleji startuje... B-]
Nejde o vybavení funkcemi (které někdo využije, jiný ne), ale o to, aby byl systém přátelský k jakémukoliv uživateli. Pokud jde o design, pak to byla jedna z věcí, která v podstatě pohřbila windows ve smartphonech. Displej s HD nebo FHD rozlišením a na něm dvoubarevnej nepřehlednej hnus. U desktopu navíc k tomu všemu ještě kupa šmírování. Dlaždice sami o sobě kromě nevzhlednosti navíc postrádají bez dotyku smysl. A to nemluvím o tom že ten, kdo investoval do softwaru, tak po přechodu z "ubohých XP" popřípadě i z W7 spoustu věcí nespustí. Tudíž buď opět draze nakoupí, nebo bude stahovat. Popř. může rozdělit disk a na něja nainstalovat dva systémy, fakt user friendly. Nekompatibilita je tam u mnoha věcí. A pokud někomu přijde, že třeba systémové barevné nastavení Office je super, tak kdokoliv s horším zrakem to chtít nebude. Nehledě na to, že vše tak nějak splývá a mnoho nastavení je zbytečně poschovávaných. Mimo to, třeba u staršího příslušenství typu multifunkční tiskárna, mnohdy kromě tisku nerozzchodíte ani skener.
„Ošklivého“? Oproti tomu plochýmu, rozplizlýmu hnusu z Windows 10 je to pastva pro oči.
Ve Windows XP ty omalovánky šly aspoň vypnout, a pak to vypadalo stejně jako Windows 98. Stejně tak šlo cokoli přizpůsobit, jak byl uživatel zvyklý. Takže nechápu takový článek. Hnus je spíš, když u Windows 10 vám Microsoft nutí věci, které nechcete.
Asi tak, dneska si OS dělá co chce a pokaždý když restartuju PC tak trnu hrůzou aby to vubec ještě znova nastartovalo, protože už se mi několikrát podařilo Win 10 sesypat tak že nepomohla ani obnova továrního nastavení a u Win 7 to byla běžná věc že to totálně kleklo, zlatý XPčko. Lidi vyprávěj hrozný legendy o nestabilitě XPčka, ale to jsou bláboly, ten OS držel roky pokud si tam člověk neinstaloval sračky. Jasně, zasekávalo se to a zpomalovalo, ale nestávalo se že by to prostě jednoho dne nenaběhlo.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:11
Nestabilitu XP způsobovaly spíš nestabilní ovladače. Souhlasím, že když tam čověk nedělal nic nepatřičnýho, tak běžely celý roky. Jsou lidi, co jim to běží i do dneška.
Přesně tak, v práci máme několik počítačů na kterejch běží XP 10 a víc let a nejsou připojený k netu a dělá se na nich jenom jednoduchej kancl a drží to naprosto spolehlivě.
Jeden zákazník ještě loni používal XP jako komunikační servery. Když jsem zadal systeminfo a vybaflo na mě 511 dní, tak jsem chvíli jen něvěřícně koukal :)
511 dní čeho? 😉 Já nedávno koukal v práci u kompu u CNCčka na počet BSOD (ten PC jede prakticky nonstop od roku asi 2009) a bylo tam nula. 😉
To házení špíny na XP vám platí Microsoft? Jinak si nedokážu vysvětlit takovou hromadu blábolů. Asi to myslíte částečně jako vtip, ale stejně....... Nejvíc BSOD jsem viděl jednoznačně ve Win 7, směšný zvuky jsou i ve Win 7 (cvaknutí při otevření složky a podobně) a vzhled XP je prostě dobovej, na tom neni nic ošklivýho, teda je, ale pravda je taková, že ten OS byl přehlednej a snadno používatelnej, ne jako to co přišlo s Vistou a pozdějšíma Winama kde se ke všemu musíme proklikat přes milion nabídek. Jediná podstatná věc co mi v XP chybí je vyhledávač ve startu.Ale XP definovalo to jak používáme počítač a ten systém je furt tak zažitej, že když sednu k PC s XPčkem, tak si ani neuvědomim že jsem v XP, prostě to začnu používat a vubec mě nenapadne že je to XP, prostě to znam.PS: Jsem jedinej komu připadá že tlačítko vložit je ve Win 10 pokaždý někde jinde v kontextový nabíde? 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2017 21:05
PS: V XP jsem používal skin Royal Black, díky tomu se XP dost zlidštilo a už to tak neřezalo do očí. 😉 Co si lidi instalovali všechny ty srágory na celkovou změnu vzhledu, tak to byl akorát zavirovanej bordel kterej totálně zasekal PC, to jsem fakt nesnášel když to měl někdo nainstalovaný, hlavně s příchodem Visty to byl hroznej mor. https://screenshots.en.sftcdn.net/en/scrn/66000/66713/royal... ...
LOL - RB byla jen o něco lidštější verze té oficiální srаčkу. To bylo z deště pod okap.Že vy jste si nedokázal poradit se změnou vzhledu XP a stahoval jste jen zavirované srаčkу, neznamená, že to nešlo a nefungovalo. Jen to chtělo mít znalosti a méně olšové ruce.XP mohly vypadat třeba takhlehttp://andredk.deviantart.com/art/Disappointments-28245... ... http://www.deviantart.com/art/TIFA-Codename-Avalanc... ...
Přesně tak, je to jenom barevná barianta originálního vzhledu a přesně to jsem chtěl, protože všechny ty instalátory co zaručeně předělaj vzhled celýho OS byly vždycky jenom zavšivenej a nabobtnalej balast a už jsem měl pak problém se v tom OS orientovat když se snaží tvářit jako jinej OS, to nemam rád. Jinak na Win 7 jsem roky používal skin s hranatejma oknama, tak jak původně vypadalo aero v uplně první testovací verzi Win 8. Teda aspoň myslim že to tak bylo, no prostě normální windows 7 vzhled, akorát to bylo hranatý a ne kulatý. 😉
Asi jen malé upřesnění... pokud se bavíme o spolehlivosti Windows XP, je potřeba dodat, že se jedná o verzi minimálně SP2 a výše .. První release Win XP nebyla žádná sláva, proto jsem také tehdy raději zůstal na Windows NT 4.0 workstation .. 😉
XP bez service packu jsem v životě neviděl, ta nejstarší instalačka co znam měla v sobě už SP1 a to jsem jeden čas (kolem toho roku 2005) používal, SP2 jsem až pak našel někde na ňákym CD od ňákýho časáku (ještě jsem neměl internet), ale minimálně rok jsem jel na verzi SP1 a neměl jsem žádný problémy. Hlavně si pamatuju jakej byl zázrak že v tom najednou fungoval HW pro kterej jsem dřív nemohl sehnat ovladače, všechny starý zvukovky, grafiky, síťovky, všechno jelo nativně bez instalace jakejchkoliv driverů, to byla prostě uplná revoluce.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2017 21:10
Přesně, když nám ve škole přeinstalovali XP na 7, tak mi trvalo nějakou dobu, než jsem v tom rozkoukal, o osmičkách škoda mluvit, to jsem nepochopil dodnes. Doma taky když sednu k XP, tak je to pro mě rutina. Akorát to hledání je v 7 a 10 super věc, co v XP moc ne.
milujem sedu schemu windows 9x - 7
CP/M a DOS si člověk moc neupravil, W3.1 - W2k byly celkem OK. XP jsem si vždycky hned předělal na vzhled W2k - klasická nabídka Start a optimalizovat pro výkon - hnusný rudý zavírací tlačítko na obrovském záhlaví okna mi zvedalo kufr 😀. U Vist jsem si zkusil zvyknout a časem dobrý, dtto 7, s 8 jsem pracovat nemusel a 10 mi nevadí. Teď pracuju převážně v práci s W7 a doma s W10 a nemám problém - nakonec ty nejčastější aplikace mám na hlavním panelu a na ostatní mám buď klávesové zkratky nebo Win + pár písmen z názvu programu nebo skripty. Jinak si systém jednou nastavíš (v tom asi zlatá W2k, každá další verze nastavení schovává hloubš, naštěstí WIN+R a něco.msc funguje i v 10) a pak už to je jedno.
XPcka byla opravdu hnus a fialovy tecky. Kdyz jsem si pak koupil laptop s Vistama, 1GB RAM, nejakym Celeronem a sdilenou grafikou, tak mne sice mohl trefit slak, ale nevzdal jsem to a koupil si tenkrat nejlepsi Acer a tam to uz slo a po Service Packu uz byly Visty stejne rychle jako prvni Sedmicky. Hlavne ze jsem nemusel koukat na XP. Nedavno jsem na nahodne navsteve videl zapnutej pocitac s XPckama a hned jsem se pokradmu koukal jestli nema majitel tesilky do zvonu, v kapse hreben a jestli tam neni skryta kamera. Jsem se ho ptal, proc je porad ma a on ze vsechno novejsi stoji za ho.no, ze MS neni schopnej udelat ovladace k periferii - tiskarnu ma jak z muzea, takovou zlutohnedou ( kdysi sedivou ), vzadu u el. kabelu ohorelou a moc bych nedal za to, ze mys mel s kulickou. Ale byl spokojenej, na nejake bezpecnosti internetovyho bankovnictvi mu urcite nezalezi, protoze evidentne plati lahvema, ... Sedmicky byly dobre, osmicky byl potrat a s desitkama jsem spokojenej.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2017 20:43
Lidi jsou zapouzdřený v minulosti😀. Sice jim starý železo nefunguje jak by mělo, jsou s tím pořád problémy, ale proč kupovat novej když to jakž takž funguje. To samý táta a kámoš, mají starý krámy, pokaždý jim říkám ať si koupí nový, nebo aspoň novější repas a jako do dubu stále stejná písnička. Notebook jsem aspoň trocu vytunil dal jsem mu do něj 4GB a SSD disk s W7Pro a jede dobře, předtím tam byly 2gb, klasickej disk a Visty to bylo peklo.
Dospělý lidé nemají potřebu si poměřovat přirození tím, jak nový software se jim podaří ukrást. Zejména ne v dnešní době, kdy stáhnout něco z ulozto.cz už dokáže i polovina důchodců. To jen frikulíni mají dojem, že když umí nainstalovat kradený software z ulozto, tak jsou něco mezi Neem z Matrixu a Casem z Neuromancera a přitom jsou jen trapní zastydlí puberťáci.
Ale něco na tom co píše je. Mám v okolí pár lidí, kteří se drží zuby nehty klidně 15 let starýho železa, a i když se jim to permanentně sype pod rukama, tak radši po stovkách nasypou ročně klidně pár tisíc různým "servisákům" místo aby vzali 1500 a koupili ten nejlevnější win tablet, kterej by měl větší výkon, podporovanej systém a hlavně by jim bohatě stačil a měli by půlku starostí.(Například suprový když si onehdá známá pořídila novou pokladní tiskárnu protože ta stará odešla. A ejhle, ona jaksi nepodporuje XP. Taže teď si účtenky posílá emailem kterej otevře na telefonu a vytiskne přes bluetooth. Asi netřeba zmiňovat jak to asi působí na zákazníky 😀)
Dnes na to, abys zasekal počítač nepotřebuješ kradený SW. Stačí ti bohatě víc tabů v Chromu nebo Firefoxu, MS Office, skype a už to zadýchá
XPčka nemohou za to, že si je neumíte nastavit. ten kdo to zvládá, tak si může téměř celé GUI nakreslit v Photoshopu a XOčka pak mohou vypadat třeba takto: http://andredk.deviantart.com/art/Disappointments-28245... ... kam se na to hrabou desítky
Na to, abych si přehrál díl Ulice v AVIčku, vypálil CD, nahrál něco z kazeťáku, naskenoval nějakou fotku, nebo překopíroval HDD na druhý HDD, mi poslouží i ten 12 let starý počítač s XP. Akorát problém bývá, že některé flešky už to nepodporují, tak se tváří jako nenaformátovaná a naformátovat nejde. A jedna funkce, která mi v novějších chybí, a sice převaděč audio do MP3. Sice MP3 nemám rád, ale někdy se bez nich neobejdu.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 6. 2018 10:50
..... co takhle rozbit prasatko a udelat nakou solidni recenzi na HW? na ceskem netu je toho jak safranu :(
To mě by spíš zajímalo, jak udělat z Win10 vzhledově Win7?
přesně! ale kompletně, takže žádný plejtvání místem, ikony pěkně nahustit k sobě a ne 2 bitový barvy, ale plnou barevnost, kompletní ovládací panely desktopovýho ražení, prostě plný sedmičky na desítkovým jádruale ani tak bych desítky nechtěl, potřebuju sedmičky a jejich výbavu, když mi komp slouží i jako přijímač/nahrávač televize přes 2 usb tunery
Něco podobnýho jako mám u sebe? 🙂http://i68.tinypic.com/qryy4l.jpg...
OMG ten tag tam doplnil automat.. Tady už s mým popisem.. ( omlouvám se, absolutně jsem netušil, že něco takovýho funguje- a ani nerozumím tomu jak to ten automat vypotil)https://postimg.org/image/fj7js23df/...
no fuj, to je jak z Win 98 😀 se podívejte na mě http://oi66.tinypic.com/f3xqwk.jpg... nejlepší je jak tam mam ty trialy všech zonerů 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2017 21:09
No fuj.
Nedávno jsem vytvořil a uploadoval na YouTube návod, jak udělat z windows 10 windows 7 :a to včetně fukci jako aero či 3D flip https://youtu.be/gBzArKlNg4c...
Já bych si potřeboval ve W10 nastavit takovou krásnou jemně světle zelenou barvu na ploše oken, aby po zavolání Wordu, Excelu, Průzkumníku, tam byla místo té defaultní bílé. Mám to nastaveno ve W7. Dělá mi to na oči mnohem líp, než ta ostrá bílá. A taky mi to pomáhá, když v zaměstnání si podbarvím na tom zeleném pozadí nějaký text bíle, abych věděl že s ním v těch místech mohu ještě později pracovat. ten, kdo má nastaveno bílé pozadí, o tom neví. Při přechodu na W10 už tuto možnost nemám - nelze toto provést. Nechápu filosofii Microsoftu, když to uživatelům bylo sebráno. Mohl byste mi prosím poradit, jak bych si mohl měnit barvy pozadí těch oken ve W10? Nějaký prográmek na to není? Moc bych Vám byl vděčný za radu. Napsal jsem Vám to i do komentáře toho Vašeho filmu na Youtube. Děkuji Vám.
Už tenkrát jsem je modoval na něco použitelnějšího, tedy ořezat nabídku Start, změnit výchozí omalovánky na stříbrný styl (ten se dal používat) a bylo toho víc. Nevím, proč bych se k tomu měl ještě vracet 🙂
Osobně jsem tu stříbrnou nikdy neměl rád, protože se mi špatně rozeznávalo, které okno je aktivní a které ne. Já měl radši tu zelenou. Jo, to byly časy...Ve Win7 jsem používal (a stále používám) černá okna bez průhlednosti. Osmičky pak byly neschopné text na bílých oknech přebarvit nabílo, tak jsem musel jít do hnědé, která taky nebyla špatná, ale už to prostě nebylo ono.Dokud jsem měl desítky, nedala se barva okna změnit z té hnusné bílé vůbec. Teď už to prý jde, ale k desítkám budu přinucen se vrátit nejdřív tak za pět let.
A jinou úchylku nemáte?
Ted uz to jde , ja pouzivam hnedou v paralllels to ma slusny kontrast
jj presne. V W10 otevrete okno s virtualizovanimi W10 a v nich dalsi okno. Pak minutu hledate to spravne zahlavi, protoze je vsechno "krasne" bile, oddelene cernou linkou. Blyl bych.
tsss, zlatej vzhled XPček oproti současnejm desítkám... nejradši jsem měl ten upravenej Royalekaždopádně vrcholem líbivosti je Aero v sedmičkách, o tom není pochyb!!!a v jednom článku 2x zkonit Scroll, to je fakt na pováženou, byl autor střízliv? (Croll versus Sroll)
Vzhledem k tematu teda nebyl. 🙂
Proč by kdokoli dělal takovou věc jako návrat do žumpy v podobě Windows XP?
aby vybředl z desítek? Jinej důvod mě nenapadá
Když přepnete ten Luna hnus na něco koukatelnějšího a přihrajete fonty z novějších Windows, tak vám XPčka poslouží lépe než ta nejnovější NSA edice.
poslouží stejně.. tohle verzování dělaj kuli prodejům a musej je nějak odlišit.. desítky se lišej dost, sou hnusný a nedodělaný, sou to takový Vista II s podtitulem "blitka"
Zumpa Wind 10 neni o mnoho lepsi. nabidka start me irituje porad a tak jsem si ji vratil do XP verze a spokojenost. to dobry z W10 tam zustalo (vyhledavani) to spatny (ergonomie) slo do kytek
žumpa sou desítky.. není ti deset, že se ti tak líběj?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.