Účinnost e-mailové reklamy padá strmě dolů

Diskuze čtenářů k článku

Pavla  |  23. 08. 2002 05:58  | 

no nevim, nekolik vyzadanych reklam oznamujicich vetsinou novinky na serverech (jako zive), mi chodi, ale jinak vse co ma "opt-in" kdekoliv v tele mailu je tvrdy spam, nabizejici mi zvetseni penisu, pripadne jeho tvrdsi postaveni, pripadne co bych na to rikala kdybych vypadala o dvacet let mladsi, pripadne milion kraditnich karet. Predstava, ze je ze me osmilety chlapecek s tvrde stojicim poradne velkym pindikem s ruksackem plnym kreditnich karet je sice vzrusujici, ale (vzhledem k tomu, ze jsem 28 leta zena, spokojena se svoji situaci na 200 %) ne prilis podnecujici reklamy cist, ci na ne klikat. I kdyz vyjimka potvrzuje pravidlo - jednou mi prisel pres takovehohle spamoveho zasilace mail o novych plysovych medvidcich v tovarne, kterou jsem kdysi navstivila. To byl jediny reklamni mail, ktery jsem s chuti navstivila i nekolikrat  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  23. 08. 2002 09:09  | 

Dobrý den pane Hlavenka,

dovolte mi, abych zde vyjádřil můj názor na reklamu. Píšete, že účinnost reklamy na internetu klesá. Ale mám pocit, že se tu zaměňují dva pojmy. Účinnost reklamy se sleduje počtem kliknutí na banery. Klesá tedy počet kliknutí. Účinnost reklamy byla podle mého mínění vždy malá. A to nejen na internetu.Píšete, že v televizi musí divák reklamu pasivně sledovat, ale to není pravda. Nemusí - může odejít anebo tu podělanou televizi vypnout. Hodně lidí to také v době vysílání reklamního bloku dělá  (alespoň co jsem se doslechl). Já osobně jsem televizi Nova vyškrtl ze svého programu a na ČT1 při reklamách alespoň vypínám zvuk. Myslím si, že lidé kteří sledují i reklamy jsou buďto notně otrlí, nebo zvrhlí. Za tihle situaci ovšem může reklama sama. Je příliš agresivní, jedná s diváky a posluchači, jako by byli duševně méně vyvinutí. Většinou jí chybí vtip a úroveň a také neposkytuje pravdivé informace. Jejím kladem je, že zaměstnává určité procento pracovníků, kteří by jinak byli nezaměstnaní (otázkou je, jestli by to nebylo lepší). A také přináší do médií a internetu část peněz, které získá od zákazníků. Dochází tak k paradoxu, že většina lidí se odmítá dívat na to, co si zaplatila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dygot  |  23. 08. 2002 10:06  | 

No asi ses vyjimka, ale vecina normalnich lidi na reklamu v televizi cuci uplne bezne a ja vobcas taky, hlavne rano - treba takovej Easypainter nebo odstranovac chlupu ze zad ve spray to je maso....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Mižoch  |  23. 08. 2002 13:06  | 

Když kdysi začínala vysílat Nova, byl jsem na prášky z toho, že dávala reklamu do filmů. Ale Teď jsem za to dokonce vděčný, člověk si může odskočit na záchod nebo si uvařit čaj.  Ale tohle asi zadavatelé reklamy neradi slyší, že jejich "duchaplné" reklamy jsou vysílány do prázdna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fero  |  23. 08. 2002 22:36  | 

Tiež ten čas využívam na odskočenie či už na záchod, alebo si doniesť niečo k zahryznutiu. Ak je bežiaci prigram slabší, tak začiatok reklamy vyvolá prepnutie na konkurenčný kanál .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miso  |  26. 08. 2002 13:05  | 

televiziu uz skoro nepozeram prave kvoli reklame. Totiz ak zacne nejaky film ktory aj chcem vidiet a po pol hodine ide reklama tak alebo odidem, alebo prepnem na iny kanal. Dost casto sa stane ze sa 'zabudnem' a zmeskam tak vela ze uz sa neoplati pokracovat a vykaslem sa na to. Takisto ak cakam na nejaky program, sedim uz 5 minut pred obrazovkou a stale idu len reklamy tak sa na to casto vykaslem a cele to vypnem.

postu reklamnu mazem, bannery filtrujem, letaky vyhadzujem bez precitania, ak tak funguje viac ludi tak lutujem reklamne spolocnosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  23. 08. 2002 13:09  | 

"... ,jedná s diváky a posluchači, jako by byli duševně méně vyvinutí."
Dit taky jo. Kolik procent divaku v CR ma inteligenci na to, aby pochopili, ze na to nemaj cucet. Podle meho odhadu 70-80%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepo  |  23. 08. 2002 16:07  | 

Ja to vidim trochu inac, vzhladom na to, ze som v zahranici.. Tu napr. 45 minutovy serial trva hodinu, za ten cas je od 6 - 10x reklama. Takze z toho hladiska sa neoplati odchadza. Lebo zachvilu by sa trebalo opat vratit. Je sice mozne prepnut na iny kanal, ale kedze vacsina zacina novy program na celu, prip. na pol. a pouzivaju podobnu schemu reklam, ak prepenete, zase len vidite reklamu. Takze nakoniec pri reklame naozaj len pasivne sledujete. V Cechach(Slovensku) je situacia ina, lebo sa programy zacinaju nielen na celu, ale aj v inych casoch, reklama nie je tak casto, takze si mozete prenut na iny kanal a pzoerat iny program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  24. 08. 2002 12:17  | 

to George

tak tak, reklamě v televizi (N@VA a Prima) já říkám "čůrací přestávka" a taky ji tak využívám, a nebo si v průběhu reklamy zajdu pro vodu, kafe atd., ale nekoukám se na ni - reklama v Tv mě absolutně naëzajímá (hlavně ta v průběhufilmů). Ještě když tak vydím z reklamy něco těsně před začátkem filmu, tam to snesu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
not available  |  24. 08. 2002 18:08  | 

..pokud jde o účinnost reklamy, nemá nic společného s vtipností a tím, jestli běží na Nově nebo ČT - reklama je vždy na nějakou skupinu lidí cílená a tu má oslovit - vtipem, cenou, garancí kvality..pokud nesledujete Novu, tak stále sledujete reklamy na ČT, a v tom není vůbec žádný rozdíl (pokud náhodou neluštíte reklamní kvízy na ČT), vypnutý zvuk - vzhledem k ergonomičnosti stálého vypínání a zapínání zvuku na ovladači nebo přímo televizi mi to nepřijde nejchytřejší - když mě to nezajímá, tak to nemusím sledovat a dám si čůrací brake, nebo si pokecám se spolusledovačí TV (pokud nějací sou), ale mě třeba systém osloování zákazníků a trendy tv reklam při prvních okoukáních reklam spíš fascinují, a nemyslím si, že je vymýšlí nuly co by nic nedokázaly - zkuste si napsat 15 sekundový skeč, který zpropaguje prací prášek a pobaví vás a zároveň se divákovi nezhnusí po 10. shlédnutí tak, aby vypl zvuk:), ale aby si scénku zapamatoval v kontextu běžných událostí a Pavlovského reflexu..pokud ale někdo sleduje pořád dokola jednu a tu samou reklamu se zájmem, tak ž to asi na pováženou je:)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pehucz  |  25. 08. 2002 22:17  | 

No já nevím jak kdo vnímá TV a jiné reklamy.Já kupříkladu když slyším a vidím ty debilní reklamy na prací prášky,na dámské vložky,na oskarty a na podobné věci,mám pokaždé co dělat,abych nenakopnul televizi.Brání mi v tom snad pouze její ne právě nízká cena.

Reklama je jistě potřebná.Ale měla by mít něco do sebe.Takové reklamy na pivo s těma chlapama z tábora pivních skautů,kteří mají na hlavách čepice v podobě uzávěrů pivních flašek...tedy kdo tohle vymyslel,to musí být extravůl na entou.Mě doslova to pivo zhnusil a jenom dokázal že si raději otevřu lahev dobrého červeného vínka.

A co se reklamních majlů týká,to je podobné.O co jsem si nenapsal a dostalo se to do mé schránky je spam.Jeho odesilatele přidám automaticky do seznamu ignorovaných adres a je klid po pěšině.Reklamní kampaně na webu,třeba konkrétně zde na živě,to je podobné jako reklamní maily.Proč bych si měl nechávat neustále vyskakovat okno s reklamou ani nevím na co?Kliknu na takový ten křížek v pravém rohu vyskakovacího okna a je po ptáčkovi.Pak už jenom půl minuty čekání než se načte maglajzově napsaný kod stránek a WWW.ZIVE.CZ je připravené ke čtení.Není to božské?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gris  |  23. 08. 2002 09:23  | 

Chodí mi kopec spamov, ktoré tvrdia, že som si ich vyžiadal. Len neviem kedy... Asi som námesačný.

A úplne najzaujímavejšie keď je tam napísané: Ak chcete odhlásiť kliknite tu. Ak sa niekam z tohoto odkazu doklikáte dám Vám 2,50 Sk. Alebo 3,- Sk nech nejem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  23. 08. 2002 11:36  | 

No mne kedysi chodilo tiez hrozne vela "reklam", tak 100-150 tyzdenne, tak som sa raz nasral, dal som si tu namahu povypisovat si adresy kde sa to da odhlasit, pripadne odkial to chodi (z domu by to bolo na dlho, urobil som to z prace, preto som ich vypisoval) a podarilo sa mi takto zrusit 98% "reklam". Teraz mi ich dojde tak do 10/tyzden a tie ignorujem, nechce sa mi hladat tie blbe odkazy v tych mailoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavla  |  23. 08. 2002 11:41  | 

tak to jsi mel zrejme neobycejne stesti. ais pred pul rokem jsem cely mesic poctive u kazdeho spamu odhlasila prijem. Vzhledem k tomu, ze prijem reklamy se tim jen zvetsil tak jsem toho pak nechala. Mas mozna jeste nekde ten seznam, u kterych odhlaseni fungovalo ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deadhead  |  23. 08. 2002 12:47  | 

Ja si postupne rozsirujem databazu klucovych slov a domen z ktorych mi chodi spam a nechavam maily z nich mazat rovno na serveri. Nic lepsie ma nenapadlo. Ale mam relativny pokoj. Najma oin.com je velmi zivotaschopna domena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  23. 08. 2002 17:56  | 

Ja automaticky posilam vsechno, co nema .cz nebo .sk do spamovyho kose a na tech par ceskejch spamu si vetsinou doslapnu, kdyz mam naladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bredy  |  24. 08. 2002 10:36  | 

Ja zase prijimam vyhradne vse, co ma moji emailovou adresu uvedenou v hlavice To, nebo Cc: - Vetsina spamu totiz chodi s uplne jinymi hlavickami, nebo s zadnou hlavickou. Samozrejme pred vyhozenim nepatricneho mailu do kose zkontrolu (filtrem) zda mail neni z nejake prihlasene konference.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saratoga  |  23. 08. 2002 23:46  | 

Existuje program, kterej dokaze mspam rozeznat na zaklade urcitych gramatickych vazeb nebo opakujicich se slov.

Jinak obvykle se nedopucuje klikat na odhlaseni spamu nebo odpovidat, protoze tim jenom potvrdite, ze tato schranka je aktivni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bredy  |  24. 08. 2002 10:34  | 

A co kdybych jim zpetne poslal informaci o tom, ze uvedena adresa neexistuje (simuloval bych SMTP server)? On bude ale spis problem v tom, ze spoustu spamu nema odesilatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  24. 08. 2002 11:26  | 

Kdyz si zalozis mail na fastmail.fm (maji i jiny domeny), mas tam tlacitko "Bounce", ktery udela presne tohle. Nekdy to muze pomoct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 08. 2002 17:35  | 

Dost často je kliknutí na takový odkaz bráno jako potvrzení, že emailová adresa existuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  23. 08. 2002 15:48  | 


Účinnost banerů je dlouhodobě pod 0,2 procenta, takže ty maily mají ještě pořád náskok. Pochopitelně, že ze statistiky jsou vyloučeny ty banery, které se vydávají za něco jiného - tj. například za text s hyperlinkem, tlačítka a jsou uudělány tak, že průměrný uživatel si obvykle nevšimne, že jde o reklamu. Sem patří i stupidnosti typu "zastav šneka" , nebo "chyť 3 šestky" a pod. - to totiž vůbec nepatří mezi reklamu, ale podle mého názoru již jde o klamání uživatele (spotřebitele)  a je to na samé hraně zákona (prakticky vzato jde o podvod).

Dále - u e-mailu - nelze házet do jednoho pytle spam a vyžádané é-maily. Sám odebírám dost e-mailých info a z vlastní zkušenosti bych řekl, že účinnost je více než 50 procentní. Ostatní spam a mi filtr hned hodí do koše a označí za přectené.

Co se týká věčného boje reklamích subjektů provozujích bannery s jinými subjekty, které rozesílají e-maily, myslím, že je na čase přestat oblbovat a říci, že objem přenesených banerů je o několik řádů vyšší než současný objem spamu. Navíc, v případě banerů nemáte příliš na výběr - a jak jsem již napsal - valná část z nich klame uživatele. Jinak proti banerům nic nemám, ale je pochipitelně lepší dostat jeden e-mail, kde bude dvacet perexů článků s pripojenými odkazy, to vše ve velikosti jednoho animovaného gifu, než se pro to samé snážet natahování 5 - 20 banerů. Tady není co řešit.

Řekl bych, že skutečným důvodem proč je kolem e-mailu tolik křiku, je fakt, že takovou reklamní kampaň si může každý zorganizovat sám, takže někdo přichází o kšeft.

Mimochodem by mě zajímalo, proč již 14 dní nefunguje server KVANTUM.CZ, který umožňoval celkem zajímavě směřovat banery. Mimochodem mám u nich cca 20000 zobrazení, v penězích tedy asi 2000,- . Jestli to zabalili, bez toho, že by o tom informovali uživatele, kteří nejen že přišli o naspořené shlédnutí, ale také budou muset přegenerovat stránky, tak je to na žalobu.

Aspoň víme, jaké jsou společnosti provozující banerovou reklamu. Opravdu, spameři jsou proti nim čajíček. Zlatí spameři.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hacker Fucker  |  23. 08. 2002 15:55  | 

Hlavenkovy blitky se loadují 3 minuty - no řekněte : není lepší stahovat e-maily s návodem na zvětšení penisu - to alespoň může k něčemu být úžitečné . . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  24. 08. 2002 22:36  | 

Jo, můžeš s ním potom mlátit holky po zádech, ale kromě pornohvězd Ti všechny utečou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  26. 08. 2002 19:03  | 

Některý reklamy jsou dobrý a některý mně nutěj udeřit pěstí do křesla. Takový ty reklamy na prací prašký , kdy zazvoněj jakoby u nějaký překvapený krávy , která to testne a sdělí , že se ji konečně podařilo doprat manželovy posraný slipy, u těch fakt řvu bolestí.  Podobně jsou na tom reklamy na vložky , aviváže, jogurty atd. Mimochodem proč jsou nejblbější reklamy na zboží co používaj ženský?

Naopak mám rád reklamy nehraný . Boží je když se z hromady ledu vysunuje orosená lahev a hluboký hlas sděluje " Vodka ....from the top of the world "  ..... V tu chvíli bych se fakt nejraději sebral a mazal někam do baru za kundama.  Nebo reklamy na auta jsou dobrý. ..... když se auto v televizy leskne jako psí kule a vy se z okna smutně díváte na svý obouchaný UNO.  To miluju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  27. 08. 2002 00:09  | 

reklamu beriem ciste ako zdroj info, a preto ju uvitam.

1. ked dostanem letak do schranky, tak si ho zbezne pozriem - ved by ma mal informovat o tom co je za dobru cenu - co ak si prae chcem kupit telku a bude v akcii?

2. reklama v telke - zdroj info - nic nemusim robit, mozem si urobit caj, ist na zachod, ale reklamu stale pocujem a dozviem sa, ze napr. ST zdrazuje alebo ze je novy model audi s novou prevodovkou , a;enp npve telefony v akcii.  Moze sa stat, ze ide aj reklama, ktora sa mi nepaci, ale to jednoducho prezijem, ved sa nic zase nedeje. or ked je to o nicom, tak prepnem kanal.

3. spamy - su doslova sebecke a otravne, lebo zahlcuju emailove konta, ktore potom stracaju svoju prvovtnu rolu - byt zastihnutelny a precitat si mail od kamosa, z australie, rakuska, alebo alebo aj od suseda, ktory vam moze poslat super linku na nejaku stranku ci podobne. Jednoducho su maximalne iritujuce. Tie skutocne blbe spamove programy si vymyslia odosielatela a nahodne generuju mnozstvo adries a fakt to niekedy ide na zrusenie konta a zmenu mailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.O.  |  27. 08. 2002 07:00  | 

Cele se mi to jeví tak, ze 90% lidi co se zde vyjadruji jsou pochcanci nebo jsou nachlazeni, pripadne s prostatou. Take je to mozna tim cajem. Kazdpadne kdybych u kazde druhe reklamy varil caj a u dalsi mocil, tak se nedoplatim za vodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 5 500 Kč

Test levných herních notebooků

Hrajeme na Xbox Series X

Programy pro kontrolu dětí na počítači