Účinnost banerů je dlouhodobě pod 0,2 procenta, takže ty maily mají ještě pořád náskok. Pochopitelně, že ze statistiky jsou vyloučeny ty banery, které se vydávají za něco jiného - tj. například za text s hyperlinkem, tlačítka a jsou uudělány tak, že průměrný uživatel si obvykle nevšimne, že jde o reklamu. Sem patří i stupidnosti typu "zastav šneka" , nebo "chyť 3 šestky" a pod. - to totiž vůbec nepatří mezi reklamu, ale podle mého názoru již jde o klamání uživatele (spotřebitele) a je to na samé hraně zákona (prakticky vzato jde o podvod).
Dále - u e-mailu - nelze házet do jednoho pytle spam a vyžádané é-maily. Sám odebírám dost e-mailých info a z vlastní zkušenosti bych řekl, že účinnost je více než 50 procentní. Ostatní spam a mi filtr hned hodí do koše a označí za přectené.
Co se týká věčného boje reklamích subjektů provozujích bannery s jinými subjekty, které rozesílají e-maily, myslím, že je na čase přestat oblbovat a říci, že objem přenesených banerů je o několik řádů vyšší než současný objem spamu. Navíc, v případě banerů nemáte příliš na výběr - a jak jsem již napsal - valná část z nich klame uživatele. Jinak proti banerům nic nemám, ale je pochipitelně lepší dostat jeden e-mail, kde bude dvacet perexů článků s pripojenými odkazy, to vše ve velikosti jednoho animovaného gifu, než se pro to samé snážet natahování 5 - 20 banerů. Tady není co řešit.
Řekl bych, že skutečným důvodem proč je kolem e-mailu tolik křiku, je fakt, že takovou reklamní kampaň si může každý zorganizovat sám, takže někdo přichází o kšeft.
Mimochodem by mě zajímalo, proč již 14 dní nefunguje server KVANTUM.CZ, který umožňoval celkem zajímavě směřovat banery. Mimochodem mám u nich cca 20000 zobrazení, v penězích tedy asi 2000,- . Jestli to zabalili, bez toho, že by o tom informovali uživatele, kteří nejen že přišli o naspořené shlédnutí, ale také budou muset přegenerovat stránky, tak je to na žalobu.
Aspoň víme, jaké jsou společnosti provozující banerovou reklamu. Opravdu, spameři jsou proti nim čajíček. Zlatí spameři.