Ubuntu se může pochlubit 12 miliony uživatelů

Diskuze čtenářů k článku

24. 04. 2010 19:12

ten PS3Magic je asi pěkná bouda, nikde na internetu jediné skutečné review jenom samé PR kecy, z popisu vyplývá že prodávají návod (průvodce) a nikoli nějaký skutečný produkt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2010 23:09

V php jsem nikdy nic nedělal, ale nejvíc zmršených stránek na netu je v php. Když otevřu stránku v php, zátěž procesoru roste, uložená hesla nefungují, stránky se dlouho načítají, ne vždycky, ale hodně často. Takže bu´d s tím ti lidi neumí pracovat, nebo je to prostě problémový jazyk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2010 11:30

Vesele, vazne

Je velmi nepravdepodobne, ze by server-side jazyk zatazoval procesor *tvojho* CPU. Mohol by ho zatazit nevhodne navrhnuty layout stranky, pripadne javascript alebo flash, ale to PHP skutocne neovplyvni - v case, ked tvoj prehliadac zacne layout spracovavat, PHP skript na servery bude davno ukonceny.

Mimochodom, v .NETe je, myslim, napisane aj Zive.cz. Poslednu jeho nefunknosti si pamatam zo vcera rana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2010 16:31

Nechtěl jsem to moc rozebírat, ale tak jsem to myslel - že je v php nejvíc špatných stránek,ať už je to samotným php, nebo tím, že je jednoduchý, a přitahuje určitý typ kutilů. S tou zátěží je to pravda, a zase ať už je to čím chce.

"v case, ked tvoj prehliadac zacne layout spracovavat" - no takže asi v tom ´muj ´ procesor jede taky. Dlouho jsem ho učil správnému chování, a nerad jej na takové stránky pouštím. Dnes jsem se přihlašoval automaticky na několik stránek, jenom na Živě mi to nefunguje, ani našeptávání. Vy určitě odhalíte, že je to tím, že jsem vůl (silně mi to připomíná chování Microsoftu k uživatelům před debaklem s Vistami).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2010 12:08

Ale to placete na nespravnom hrobe, Zive predsa nieje robene v PHP. Podla chyb, ktore sa tu z casu na cas objavuju by som hadal nejaku odrodu ASP

> e v php nejvíc špatných stránek,ať už je to samotným php, nebo tím, že je jednoduchý, a přitahuje určitý typ kutilů.

Skor by som hadal suvislost s mizivym zastupenim tych ostatnych. Ked vezmem 100.000 stranok v PHP, urcite najdem viac "odpadu" ako medzi desiatimi pisanymi v niecom inom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 19:12

Ta zpráva o firmwaru je hustá. Alespoň na něco jsou ty směrnice EU dobré.

Je dobře, že to ten angličan mediálně rozmazal. Lidé od Sony celkem ujeli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 18:18

Není čemu se divit, sehnat hosting pro .NET nebo JAVU je docela problém a když už něco seženete, tak je to nad finanční možnosti "mladých" vývojářů. Druhá věc pak bude, že MS je ta zlá firma co může i za výbuch sopky na Islandu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 18:57

jak to ten microsoft dokázal ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 15:07

týý jo, už tolik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 17:40

To vis, vetsinu uzivatelu tvori pubertoUbuntaci, ktere uz nebavi preinstalovavat Windowsy kvuli virum. Tam stahnu crack, tady stahnu plug-in pro prehravani porna a uz to jede, hlavni, ze je to na koho svest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 17:53

s crackama si na linuxu moc neužijou :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 18:21

Prave naopak, na Linuxe treba casto crack aj k tomu, co ma clovek legalne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 18:37

Byl jsem spatne pochopen, posledni souveti se vztahovalo k Windowsum, nikoli k Linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 18:55

nebyl jste špatně pochopen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 14:55

Teamviewer používám přes WINE už tak dva roky, takže žádná novinka. To bude až nativní klient.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2010 17:21

No on je docela rozdil jestli jde o nativni program vyuzivajici Wine nebo Wokenni program bezici pod Wine. V kazdym pripade je dobre, ze se Linuxovym klientem aspon zacali zabejvat.

Jinak pristup z webovyho prohlizece neni zadna pokrocila funkce. To jde i s tim bezplatnym klientem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 14:50

Aj ja som ako mlady zacinal s PHP a vsade som tvrdil ake je to fantasticke

Uz som sa z .NET k PHP nikdy nevratil..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 13:45

samé dobré zprávy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 11:39

Kodek On2 rozhodně vyvolává velké naděje. Snad ještě větší, než HTML5. Hlavně proto, že pokud by ho Google uvolnil jako opensource pro implementaci do všech prohlížečů, a zavedl ho na pár velkých webech (YouTube, Google Video, Google News např.), tak se ta situace dost rychle může změnit. Hezký článek o tom byl na Rootu a Zdrojáku http://zkracene.cz/O8U6... ,,, http://zkracene.cz/Ooqr... ,,, http://zkracene.cz/A4YK... ,,, http://zkracene.cz/xx0d...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 11:22

Má někdo ten wallpaper ze Salix 13 ?

Moc se mi líbí

Samozřejmě, bez zástupců na ploše, posuvníku myši a spodní lišty

http://picasaweb.google.com/salix.artwork/Salix130Scr... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 11:34
21. 04. 2010 11:43

Díky moc. Už to mám rozbalené (7-zip)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 12:27

Takový duchovní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 11:17

Gratuluji. To je výborné číslo.

pokud jsem to správně spočítal, tak....

Ubuntu = 12 millions users

Fedora = 24/6 = 4 millions users (odhad, ... realita by měla být spíše vyšší, ne každý přechází na novou verzi)

Mandriva = 3 millions users

OpenSuse

Debian

Mepis

CentOS

nikdo neví nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 11:04

gratulujem vyvojarom ubuntu... takyto zaujem je pre nich taka mala odmena...

riesit ci je lepsie PHP, NET ci JAVA nema zmysel... lepsi programator ma na haku o aky jazyk ide... staci noc ci dve a prisposobi sa hocakemu jazyku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 14:21

Vzdy ma cenu resit, ktery jazyk je lepsi! Ale je k tomu treba take spravne stanovit kriteria. A myslim, ze jednim z nejhorsich je to kolik uzivatelu ho pouziva. Toto kriterium muze mozna hode povrchne zastat kriterium pro oblibu daneho jazyka. Ale kdyz si stanovim kde a nac chci ten ktery jazyk pouzit, tak uz se da celkem jednoduse urcite, ktery je na to lepsi ci horsi.

A ten zblept s vyvojari jsi asi nemyslel vazne, ze ne? Ale pokud ano, tak by to mozna vysvetlovalo, proc se dnes za vyvojare oznacuje kazdy Lojza, ktery si uplca webovou aplikaci ve visual studiu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 15:01

o akom "zblepte" rozpravas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 22:43

O te noci ci dvou na prizpusobeni se novemu jazyku. Protoze pokud je to programator, ktery za neco stoji, tak rozhodne nemuze rict, ze za dva dny se nauci pouzivat novy jazyk. Mozna, po te dobe, v nem splaca nejaky jednoduchy program, ale rozhodne nemuze rict, ze by ho umel pouzivat. Nebo jsem jeste tak genialniho cloveka nepotkal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 15:22

Uz te vidim, jak za dve noci budes schopen psat webovky v jave (Java EE 5)

Mozna tak v PHPku, ale za dva dny proste nikdo nemuze(bez predchozi zkusenosti) pobrat vsechny pojmy jako JPA, EJB, webovy kontejner, ... Mozna podle tutorialu zvladnes nakonfigurovat aplikacni server a v IDE naklikat jednoduchou aplikaci, ale nebudes vedet, co se tam vlastne odehrava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 15:27

ja nepotrebujem prestudovat desiatky knih o napr. jave, ovladat vsetky vlastnosti jazyka aby som mohol naprogramovat v tom jazyku to o co mam zaujem... ucim sa len tolko kolko potrebujem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 15:33

Ja vypsal jen zakladni technologie, ktere musis znat, abys napsal jednoduchou webovou stranku srovnatelnou s tim, co zvladne kazdy php bastlic. Muzes to sice nabastlit jen pomoci servletu a JSP, ale pak nedava prakticky zadny smysl pouzit javu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 15:36

OK nehovoris vobec zle... ak potrebujem napisat app v jave a nic o nej neviem tak sa jednoducho popri vyvoji ucim len to co na vyvoj potrebujem... ak mi v jednom jazyku trva nieco napisat 1 den tak to v druhom jazyku bude trvat cca podobne... a je to jedno ci som v nom robil alebo nie... to je vsetko co chcem o tom povedat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 16:10

V PHPku jsem bez predchozi zkusenosti(s PHP a webem, nikoliv s programovanim) zvladnul za den napsat funkcni webovku(neni to nic extra sloziteho, ale bezi dodnes) a nedokazu si predstavit, ze bych to v zvladnul s Javou za den. Presto, ze jsem v Jave zacinal a povazuju se za obstojneho Java SE programatora, tak prvni webove stranky pro me byly porod - hromada technologii, terminu a postupu, ktere jsem proste musel pobrat, nez jsem se nekam dostal. Docela by me zajimalo, jakym zpusobem ty stranky pises, kdyz to zvladnes za den. Muzes to sice cele nastrkat do JSP a s databazi si povidat pres JDBC, pak ale nechapu proc "potrebujes" javu. (Nic ve zlem, jen to proste nechapu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 16:26

nechcem vobec povedat ze nejaku jednoduchu web app co napisem v PHP za 1 den budem nasilu pisat v Jave... chcem povedat ze tuto jednoduchu app nie je problem napisat v hocakom inom jazyku (ak je to potrebne) aj ked som ho predtym nevidel... zakladom je vymysliet funkcionalitu aplikacie a to ako napr. zapisem pripojenie ku DB ci ako poslem data klientovi je len syntax jazyka... ja uznavam tych vyvojarov, ktorym je jedno v akom jazyku pisu, ale hlavne vedia pomocou jazyka vyriesit problem tak ako je potrebne... napr. nedavno som riesil problem rychleho parsovania html stranky - prevod s hocakeho kodovania na UTF8, extrahovanie URL, textu, vytvorenie statistiky tagov. Pomocou C#, ktory bol v tomto projekte hlavnym jazykom sa vykonnost pohybovala na urovni 300 az 400 stranok za sekundu... poziadavka bola ale 2000+. Vyvojar, ktory povie ze uz to viac nejde lebo C# je pomale a riesenie v dalsom jazyku by trvalo vyvynut tyzdne u mna ma okamzite padaka... nakoniec s pouzitim C++ a optimalizacie (vysledok sa zakryl kniznicou C++ CLI) sa dosiahol pozadovany vysledok... a to za 2 dni bez predchadzajucich skusenosti s takymto projektom v C++. A nema pre mna riesit problem ci C++ je lepsie ako .NET C# ci opacne... kazdne je dobre na nieco ine a dobry vyvojar to vie pouzit vo svoj prospech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 16:50

Ten tvuj priklad je ale prevod jednoduche funkce z jednoho jazyka do jineho. Ja mluvim o uplne jinem stylu prace, ktery se proste za den nenaucis. Nenapada me ted vhodne prirovnani. Java EE neni zadny novy programovaci jazyk(kde by stacilo naucit se novou syntaxi a knihovny), ale je to proste hromada technologii, ktere clovek potrebuje znat. Je to v mnoha smerech dalsi mira abstrakce, ne zmena syntaxe.

Ja mam taky nejake zkusenosti s tim, ze jsem musel napsat neco v jinem jazyku(PHP, C++, Bash), ale to se proste podle me neda srovnavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 17:01

v poriadku... ja mam tiez jazyk a technologiu (C# a .NET) ktoru prevazne pouzivam... vyhovuje mi... ale bude mi na dve veci ak budem potrebovat nieco vyvinut na PHP ci napr. JAVE... ci mam za ulohu (z realneho zivota) naprogramovat zlozitu funkcionalitu v MS T-SQL jazyku... proste specialista na jeden framework ci jazyk je pre mna nepotrebny, lebo vacsinou ma problem riesit problemy, s ktorymi si standardnym sposobom neporadis... Ale podstata co chcem povedat je: dobry vyvojar pouzije technologiu a jazyk tak ako je to pre jeho problem najlepsie a najefektivnejsie... a cim je v tom lepsi a efektivnejsi tym viac vycnieva nad ostatnymi... ti ostatni si len myslia ze su vyvojari...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 22:50

Tak po tomto je me tvuj postroj naprosto jasny. Jen byt tebou, tak se pro priste pri popisu vyhnu slovum jako programator a programovat, protoze, bez urazky, evidentne nevis o cem tyto slova jsou. Podle me zkusenosti, i vlastni, si tezko muze rikat programator nekdo kdo nejaky rok alespon nezkusil vyvijet slozitejsi aplikaci v komercni sfere, pripadne se nevenoval slozitejsi cinnosti nez si splacat nejakou domaci kalkulacku...

Pak bys pochopil jak nesmyslne tve trzeni je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2010 09:29

OK. Mas na to svoj nazor. Ja ti nebudem rozpravat ci si alebo nie si vyvojar. Pekne pracuj tak ako doteraz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2010 10:49

Tak Pinta je supr. Přesně tento editor zaplnil šedé místo na mém Ubuntu. Konečně vylepšený mspaint i s vrstvami *HAPPY*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 10:00

http://www.tiobe.com/index.php/content/paperin... ...

"Mladá generace vývojářů dává přednost PHP před .NET"

Ono je otázka, jestli se dá srovnávat dobrý vývojář v Javě či NETu s vývojářem v PHP. Řekl bych, že Java i NET maji širší záběr a jsou komplexnější. Asi proto jsou jazyky jako PHP v oblibě. Jsou jednodušší. Naučím se sbastlit pár skriptů a je ze mě vývojář. To berte s rezervou. Nic proti skutečným PHP vývojářům nemám. Žádné flame prosím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 10:04

Ale popularita a mnozstvo pouzivatelov vzdy bola a vzdy bude jedinym platnym meradlom kvality lubovolneho produktu

(a flame moze zacat )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 10:07

Kozec, neser mi! Říkám žádné flame!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 10:16

1) popularita a kvalita nie sú priamo úmerné veličiny, že je PHP obľúbenejšie, neznamená že je lepšie

2) PHP je jednoduché na používanie, súhlasím, ale taktiež platí, že jednoduchosť použitia a kvalita nie sú nepriamo úmerné veličiny, takže sa dá s úspechom použiť aj vysoko profesionálne

Proste, hádať sa tu nemá cenu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 11:31

php je jeden z nejtezsich jazyku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 12:23

V tom případě se všem PHPčkářům omlouvám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2010 12:55

To máš pravdu. Naučiť sa aký je rozdiel medzi funkciou getText a textGet naozaj vyžaduje dosť úsilia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2010 13:39

Pravda, v tom bordelu se neda vyznat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2010 16:50

Jo, tak tak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2010 11:11

hlavnou vyhodou PHP je vynikajuci pomer kvalita/vykon !!!

Nema ziadne vysoke HW/SW naroky. Vystaci si jednoduchym web servrom bez nutnych pridavnych kontajnerov - A to je jeho hlavna deviza - vela ludom/firmam staci 'jednoduchy' web - lacno a efektivne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2010 09:43

OOXML ... Microsoftu stačí spojení OOXML a ISO ...

Tomu že používá původní verzi a nehodlá ji změnit se ani moc nedivím ... Mircosoftu stačí aby se používal.

Správně by jej tam vůbec mít neměl ...

Je to podobné jako kdysi s IEčkem ... prostě podporuje stadardy ale tak trochu po svém ... protože skutečné OO je pro MS nepřítel .... bez toho by prostě MS nebyl tam kde dneska je ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 10:16

Jeste bych pridal dokaz na pekny clanek Roba Weirda, ktery se podili na schvalovacim procesu ODF1.2 (mimo jine). Komentuje stav OOXML a upozornuje dve verze OOXML. Jedna Transitional, ktera byla v ISO odmitnuta a druha Strict, ve ktere jsou zaneseny nektere pozmenovaci navrhy.

http://www.robweir.com/blog/2009/11/asking-right... ...

Strict specifikace napriklad podporuje letopocet starsi nez 1900, neobsahuje zastaraly format VML a zbavila se tagu jako napr. "DoItLikeWord95". Bohuzel tuto Strict verzi MS Office 2010 nepouziva. Stale je Transitional, kterou neni doporuceno pouzivat pro nove dokumenty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 09:35

Osobne som si s platformou .NET moc nepadol do oka, preferujem PHP riesenia a vela webov co je na internete pouziva PHP, .NET je na tom este celkom dobre ale riesenia pomocou JAVY su velmi ojedinele, iba par webov som videl ze pouziva JSP, co ma troska mrzi, sympatizujem s jazykom JAVA, je velmi univerzalny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2010 13:41

To bude asi tim ze Javovska web aplikace != jsp. V cem treba myslis ze je napsanej gmail?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2010 08:34

Nic v zlom, ale oznacit PHP ako mlady jazyk a .NET ako stary je trosicku postavene na hlavu. PHP je urcite starsi ako .NET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  21. 04. 2010 13:06

Este vacsou hlupostou je oznacit .NET za jazyk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor