Uber začal počínaje 30. zářím poskytovat své služby ve dvou dalších krajských městech. Po Praze a Brně se zákazníci mohou svézt také v Ostravě a Plzni. O novince informoval jako první Měšec.cz s tím, že služba je k dispozici v okruhu cca 100 kilometrů od uvedených měst.

Uber začal počínaje 30. zářím poskytovat své služby ve dvou dalších krajských městech. Po Praze a Brně se zákazníci mohou svézt také v Ostravě a Plzni. O novince informoval jako první Měšec.cz s tím, že služba je k dispozici v okruhu cca 100 kilometrů od uvedených měst.

Na oficiálním webu se změna zatím (ve čtvrtek 30. 9. v 11:30) nepromítla – stále zde figuruje pouze Praha a Brno. Stáhli jsme si proto mobilní aplikaci a pokusili se poptat jízdy v rámci Ostravy a Plzně. Můžeme proto potvrdit, že služba je skutečně dostupná i v obou uvedených městech.

Na oficiálním webu se změna zatím (ve čtvrtek 30. 9. v 11:30) nepromítla – stále zde figuruje pouze Praha a Brno. Stáhli jsme si proto mobilní aplikaci a pokusili se poptat jízdy v rámci Ostravy a Plzně. Můžeme proto potvrdit, že služba je skutečně dostupná i v obou uvedených městech.

Ačkoli je Ostrava větší (284 982 obyvatel a rozloha 214,23 km²) než Plzeň (175 219 obyvatel a rozloha 137,65 km²), mohou se zákazníci z moravskoslezské metropole svézt o něco levněji.

Ačkoli je Ostrava větší (284 982 obyvatel a rozloha 214,23 km²) než Plzeň (175 219 obyvatel a rozloha 137,65 km²), mohou se zákazníci z moravskoslezské metropole svézt o něco levněji.

Ostrava: základní jízdné (sazba za nástup) - 20 Kč, cena za kilometr jízdy - 23 Kč, cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty), minimální jízdné: 90 Kč. Plzeň: základní jízdné (sazba za nástup) - 25 Kč, cena za kilometr jízdy - 27 Kč, cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty), minimální jízdné: 100 Kč.

Ostrava: základní jízdné (sazba za nástup) - 20 Kč, cena za kilometr jízdy - 23 Kč, cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty), minimální jízdné: 90 Kč. Plzeň: základní jízdné (sazba za nástup) - 25 Kč, cena za kilometr jízdy - 27 Kč, cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty), minimální jízdné: 100 Kč.

Jak je u alternativních taxislužeb zvykem, sazby se mohou měnit s ohledem na aktuální nabídku a poptávku, denní dobu a další faktory. Na stejné trase tak zákazníci v různý čas mohou zaplatit mnohdy i zásadně odlišné částky.

Jak je u alternativních taxislužeb zvykem, sazby se mohou měnit s ohledem na aktuální nabídku a poptávku, denní dobu a další faktory. Na stejné trase tak zákazníci v různý čas mohou zaplatit mnohdy i zásadně odlišné částky.

V obou uvedených městech je k dispozici pouze základní verzi služby – UberX – nabízející „běžná auta za dostupnou cenu“. V Praze jsou k dispozici také služby Uber Comfort („novější auta s větším prostorem na nohy“), UberXL („cenově přívětivá SUV“) a Uber Black („špičková auta se soukromými řidiči“).

V obou uvedených městech je k dispozici pouze základní verzi služby – UberX – nabízející „běžná auta za dostupnou cenu“. V Praze jsou k dispozici také služby Uber Comfort („novější auta s větším prostorem na nohy“), UberXL („cenově přívětivá SUV“) a Uber Black („špičková auta se soukromými řidiči“).

Na Uber už v obou městech čekají konkurenční platformy v podobě estonského Boltu a českého Liftaga. Zákazníci tak budou mít na výběr z přinejmenším tří velmi podobně fungujících služeb, což je rozhodně ku prospěchu věci.

Na Uber už v obou městech čekají konkurenční platformy v podobě estonského Boltu a českého Liftaga. Zákazníci tak budou mít na výběr z přinejmenším tří velmi podobně fungujících služeb, což je rozhodně ku prospěchu věci.

Odhaduje se, že Uber má po celém světě více než 93 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Ve Spojených státech má 71% podíl na trhu sdílené dopravy a 22% podíl v segmentu rozvozu jídla. V oblasti sdílené ekonomiky se prosadil natolik, že některé změny v různých odvětvích byly označeny jako „uberizace“.

Odhaduje se, že Uber má po celém světě více než 93 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Ve Spojených státech má 71% podíl na trhu sdílené dopravy a 22% podíl v segmentu rozvozu jídla. V oblasti sdílené ekonomiky se prosadil natolik, že některé změny v různých odvětvích byly označeny jako „uberizace“.

Stejně, jako další podobné společnosti, byl Uber v minulosti kritizován za přístup k řidičům jako k nezávislým smluvním partnerům, narušování podnikání v taxislužbě a zhoršení dopravních zácp. Firma byla také kritizována za různé neetické praktiky a za ignorování místních předpisů. Ve většině případů se však s problémy vyrovnala a přizpůsobila se legislativě.

Stejně, jako další podobné společnosti, byl Uber v minulosti kritizován za přístup k řidičům jako k nezávislým smluvním partnerům, narušování podnikání v taxislužbě a zhoršení dopravních zácp. Firma byla také kritizována za různé neetické praktiky a za ignorování místních předpisů. Ve většině případů se však s problémy vyrovnala a přizpůsobila se legislativě.

Uberem už se svezete i v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Uberem už se svezete i v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Uberem už se svezete i v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Uberem už se svezete i v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Uberem už se svezete i v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Uberem už se svezete i v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Na oficiálním webu se změna zatím (ve čtvrtek 30. 9. v 11:30) nepromítla – stále zde figuruje pouze Praha a Brno. Stáhli jsme si proto mobilní aplikaci a pokusili se poptat jízdy v rámci Ostravy a Plzně. Můžeme proto potvrdit, že služba je skutečně dostupná i v obou uvedených městech.
Ačkoli je Ostrava větší (284 982 obyvatel a rozloha 214,23 km²) než Plzeň (175 219 obyvatel a rozloha 137,65 km²), mohou se zákazníci z moravskoslezské metropole svézt o něco levněji.
Ostrava: základní jízdné (sazba za nástup) - 20 Kč, cena za kilometr jízdy - 23 Kč, cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty), minimální jízdné: 90 Kč. Plzeň: základní jízdné (sazba za nástup) - 25 Kč, cena za kilometr jízdy - 27 Kč, cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty), minimální jízdné: 100 Kč.
Jak je u alternativních taxislužeb zvykem, sazby se mohou měnit s ohledem na aktuální nabídku a poptávku, denní dobu a další faktory. Na stejné trase tak zákazníci v různý čas mohou zaplatit mnohdy i zásadně odlišné částky.
12
Fotogalerie

Uberem už se svezete také v Ostravě a Plzni. Čeká tu na něj česká i estonská konkurence

Uber začal od 30. září poskytovat své služby ve dvou dalších krajských městech. Po Praze a Brně se zákazníci mohou svézt také v Ostravě a Plzni. O novince informoval jako první Měšec.cz s tím, že služba je k dispozici v okruhu cca 100 kilometrů od uvedených měst.

Na oficiálním webu se změna zatím (ve čtvrtek 30. 9. v 11:30) nepromítla – stále zde figuruje pouze Praha a Brno. Stáhli jsme si proto mobilní aplikaci a pokusili se poptat jízdy v rámci Ostravy a Plzně. Můžeme proto potvrdit, že služba je skutečně dostupná i v obou uvedených městech.

Uber v Ostravě a Plzni

Ačkoli je Ostrava větší (284 982 obyvatel a rozloha 214,23 km²) než Plzeň (175 219 obyvatel a rozloha 137,65 km²), mohou se zákazníci z moravskoslezské metropole svézt o něco levněji. Základní ceny vypadají dle aplikace Uber následovně:

Ostrava:

  • Základní jízdné (sazba za nástup) - 20 Kč
  • Cena za kilometr jízdy - 23 Kč
  • Cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty)
  • Minimální jízdné: 90 Kč

Plzeň:

  • Základní jízdné (sazba za nástup) - 25 Kč
  • Cena za kilometr jízdy - 27 Kč
  • Cena za minutu čekání - 3 Kč (při čekání delším než 2 minuty)
  • Minimální jízdné: 100 Kč
Ceníky Uberu - vlevo Ostrava, vpravo Plzeň 
Ceníky Uberu - vlevo Ostrava, vpravo Plzeň

Jak je u alternativních taxislužeb zvykem, sazby se mohou měnit s ohledem na aktuální nabídku a poptávku, denní dobu a další faktory. Na stejné trase tak zákazníci v různý čas mohou zaplatit mnohdy i zásadně odlišné částky.

V obou uvedených městech je k dispozici pouze základní verze služby – UberX – nabízející „běžná auta za dostupnou cenu“. V Praze jsou k dispozici také služby Uber Comfort („novější auta s větším prostorem na nohy“), UberXL („cenově přívětivá SUV“) a Uber Black („špičková auta se soukromými řidiči“).

Konkurenční segment alternativních taxislužeb

Na Uber už v obou městech čekají konkurenční platformy v podobě estonského Boltu a českého Liftaga. Zákazníci tak budou mít na výběr z přinejmenším tří velmi podobně fungujících služeb, což je rozhodně ku prospěchu věci.

Odhaduje se, že Uber má po celém světě více než 93 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Ve Spojených státech má 71% podíl na trhu sdílené dopravy a 22% podíl v segmentu rozvozu jídla. V oblasti sdílené ekonomiky se prosadil natolik, že některé změny v různých odvětvích byly označeny jako „uberizace“.

Stejně, jako další podobné společnosti, byl Uber v minulosti kritizován za přístup k řidičům jako k nezávislým smluvním partnerům, narušování podnikání v taxislužbě a zhoršení dopravních zácp. Firma byla také kritizována za různé neetické praktiky a za ignorování místních předpisů. Ve většině případů se však s problémy vyrovnala a přizpůsobila se legislativě.

Určitě si přečtěte

Články odjinud