UBER je nejlevnější a zároveň nejrychlejší alternativa taxi, která v Praze existuje.Pro získání slevy 300Kč na první jízdu přes mobilní aplikaci UBER stačí zadat promokód: DAN777Nástupní sazba je 25KčCena za minutu: 3KčCena za kilometr: 9,90Kč
Bohužel Uber operuje pouze v centru, aplikaci mám už asi dva měsíce a zatím kdykoliv jsem potřeboval taxi, tak hlásila pouze "žádné vozidlo k dispozici"
a aby bylo jasno - nemam nic proti placeni dane v minimalni mozne mire - to je pravo kazdeho cloveka. Co je ta minimalni mozna mira, stanovi zakony.
Co je minimalni mozna mira, to stanovuje matematika 🙂Co je minimalni mozna delka provazku take neni predmetem diskuse v hospodach a na namestich.
Nejlepsi je, kdyz treba jako v roce 1946 (a pak znovu 1948) ZAKON stanovi, ze v nekterych pripadech je ta minimalni mira 100%. Ani zde nepripoustite obranu vlastniho majetku jako legitimni?Matne vzpominam, jake vsechny zrudnosti v historii lidstva jiz byly stanoveny zakonem...
Služeb Uberu jsem využil několikrát a vždy jsem byl spokojen. Dobrá cena, spolehlivost, rychlost přistavení, cena známá předem, na mapě vidím, jak a odkud se ke mně auto blíží.Sympatické je i to, že Uber "své" řidiče vyplácí PayPalem, takže desátky platí jen někteří z nich, kdo se nechce nechat okrást o plody své práce, nemusí.Ještě by to chtělo podporovat platby bitcoinem. Aspoň ve směru Uber-řidič. To už by bylo úplně neprůstřelné. No a řidiči by se pak mohli zaregistrovat na www.localbitcoins.com a mít ještě vedlejší příjem z "vexlování" s bitcoinama za hotové - jejich pohyb po městě je pro to výhodný.Ale je možné, že do toho Uber nepůjde, přeci jen se s vrchností snaží nějak vycházet. Ale není důvod, aby nevznikla nějaká další podobná služba (nic moc pro to není potřeba), již zcela založená na kryptoměnách a žijící v šedé zóně. A nakonec - není důvod, aby časem na podobném principu nefungovali malíři pokojů, instalatéři, zámečníci, elektrikáři - bez provozovny, bez glejtu (živnosťáku), jen s nějakým ekvivalentem Uberu. Taková hezká odpověď na Elektronickou evidenci tržeb, kontrolní hlášení DPH a podobné kudly do zad ze strany eráru. Čím víc bude erár utahovat šrouby, tím rychleji lidi do této opravdu svobodné ekonomiky nažene.Ale jedna připomínka k samotnému UBERu: Já jako klient bych velmi ocenil placení PayPalem místo registrace kreditky. Přeci jen tyto údaje dávám docela nerad.
Chapu to spravne, ze neplaceni dani oznacujete za "sympaticke"?
Tak když člověk vidí, jak rozumně je s jeho daněmi zacházeno... http://zpravy.idnes.cz/agentura-pro-zaclenovani-... ...
Chápu to správně, že vy si naopak myslíte že platit daně je správné? Opravdu souhlasíte s tím, jak se nakládá s veřejnými prostředky. Pokud to chcete slyšet naplno, kdo neplatí daně je hrdina.
Ano, platit daně je správné. I když nesouhlasím s tím, jak se nakládá s veřejnými prostředky. Kdo neplatí daně je zloděj.
To je už taková klasika. K volbám se moc nechodí, protože stejně nic neovlivním, o politice nečtu, protože je to svinstvo, ulít daně je fajn, protože jde přímo o naše peněženky ale kdyby nefungovaly služby (policie, dostupná lékařská péče...), to by hned bylo zle.Jenže přesně takový přístup tvoří ideální podmínky pro zavádění elektronické evidence a podobných věcí, které pak není takový problém obhájit. A pochybuji, že lidi, co neplatí daně, to dělají pro blaho druhých...žeano?
http://pravyprostor.cz/neplaceni-dani-neni-zloci... ... http://www.svobodny-svet.cz/995/je-neplaceni-dani-nem... ... A nebo jinak: odebrání majetku vlastníkovi proti jeho vůli, to je poměrně uznávaná definice krádeže.Chápu, že vy možná daně platíte nadšeně, dobrovolně a v co nejvyšší míře.Ale jsou lidé kteří to vidí jinak, chápou, že je platí jen z donucení (ve strachu z trestu) a v minimální možné míře.No a zjevně existují i lidé, kteří je neplatí vůbec: někteří řidiči Uberu, někteří řemeslníci pracující jen pro koncové zákazníky a bez dokladu, někteří programátoři či webdesigneři, kteří si našli práci pro zahraniční klienty za bitcoiny, atd... I když oni vlastně nějaké daně přeci jen platí, protože spotřebky a DPH. Vlastně daně neplatí ve skutečnosti jen ti, kteří z nich žijí (zaměstnanci státu) - ti dostanou cizí peníze a jen malou část z nich vrátí zpět formou daně. Tzn. reálně daně neplatí.Pro toho, kdo si myslí, že sebrat někomu jeho majetek je správné, se nabízí otázka: je správné sebrat 10%? Nebo 60% (člověk se slušnou mzdou), nebo i vše (vyvlastnění, znárodnění)? Kde je ta hranice a proč zrovna tam? Když vám zloděj doma neukradne všechny úspory, ale jen polovinu, není pak zlodějem?Normální je, že když někdo chce mé peníze, tak mi za ně nabídne takové zboží či služby, že za ně rád dobrovolně zaplatím, protože pro mne mají tu hodnotu. Ale pracovník Výzkumného ústavu práce, celník, atd... ji pro mne zkrátka nemá.
"tak mi za ně nabídne takové zboží či služby, že za ně rád dobrovolně zaplatím, protože pro mne mají tu hodnotu"Takze to chapu tak, ze nejezdite po silnici a kdyby vam zacal horet barak, tak nebudete volat hasice?
Cetl jste ten odkazovany clanek??Staci ten prvni. Ale poradne a myslet pri tom.Co se tyce traba hasicu, tak to je docela jednoduche - da se ocekavat, ze bez statu by takove sluzby ve vlastnim zajmu provozovaly pojistovny, protoze by je to vyslo levneji, nez proplacet ohromne skody.Na rozdil od statu by ale mely opravdovy ekonomicky zajem na prevenci.Mohly by lidem davat bonusy/malusy za prevenci, za vlastni usili.A pokud by se nekdo nepojistil? Pokud by nehrozilo, ze od nej chytne neco pojisteneho, tak jeho problem. Pokud hrozilo, opet ve vlastnim zajmu by to uhasila pojistovna, ktera pojistila ohrozeny majetek. Mozna by pak po hazarderovy vymahala nahradu. Ne jako ted, kdy hasici delaji vsechno mozne, a musi to platit vsichni.Ale to je v podstate irelevantni - dulezitejsi jsou argumenty v tom clanku.A argument "kdo by stavel silnice" je velmi rozsireny, ovsem vemi pomyleny. Zkuste si ho presne takto vygooglit, je castym (a casto vyvracenym) argumentem lidi statni viry.
Ten zoufale hloupy clanek jsem si precetl. Vic k tomu nemam co rict. A jelikoz jde zjevne debatu, ktera nema smysl, tak ji z me strany s dovolenim ukoncim.EDIT: Musim se venovat vydelavani penez, abych mel z ceho platit dane 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 12. 2015 15:32
Jojo, kdyz dojdou argumenty. Ja v tom clanku logicke chyby tedy nevidim.Ale samozrejme nikde nikdo nepsal, ze vam nekdo chce zakazovat platit.Ja jen doufam, ze bitcoin a anonymni obchodni platformy se budou rychle rozvijet a vase milovane EET a kontrolni hlaseni tak bude uplne k nicemu.Uvidime za par let, az se staty pokusi zrusit hotovost a/nebo zavest zaporne uroky, pripadne lidem sebrat cast zustatku na uctu jako na Kypru (vy dal budete rikat, ze to je OK, protoze je na to preci henten zakon - podobny jako ty Norimberske, nebo ten o vedouci uloze KSC). No a vzhledem k vyvoji statniho dluhu a take vzhledem k demografickemu vyvoji demokratický socialismus zbankrotuje, stejne jako zbankrotoval socialismus realny (to taky 3 roky dozadu nikdo netusil). Nikdo se vas za 20 let nebude ptat, kolik jste v minulosti zaplatil - nebude ani na penze, ani na zdravotnictvi "zdarma". Ale samozrejme vas nenutim tomu verit, zaridte se podle sebe.Vy budete mit skvely pocit, ze jste celou tu dobu platitl treba Babisovi na jeho repkove dotace, nekdo jiny bude mit dobry pocit, ze usetril a za usetrene koupil zlato, bitcoin, pole, akcie nekde v Asii, dobre vychoval a vzdelal deti ... Jen cas ukaze, ci dobry pocit bude trvalejsi.
Řeč byla o Výzkumném ústavu bezpečnosti práce, o celnících, kteří si honí ego, případně chrápou v Transportérech např. na nájezdech na dálnice, aby dohonili nějakého strejdu ve Fábii, který musel nečekaně zajet do města, zatímco přes líh jim utíkají miliardy, o neintegrovatelných cikánech apod - nikoliv o silnicích a hasičích.
http://urza.blog.respekt.cz/anarchokapitalismus-dil-d... ... http://pravyprostor.cz/a-kdo-by-stavel-silnice/...
tak řidiči, kteří odváží opilé lidi s auty nebo bez nich, musí mít "taxikářskou koncesi" i když nejsou taxi, řidiči uberu nemusí mít licenci? Co je to zase za nesmysl?
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 12. 2015 11:30
Ještě by to chtělo, aby se k tomuto vyjádřil nějaký opravdový řidič Uberu nebo i víc...
No, na Živě a spol. docela dlouhý článek, škoda jen, že se jedná víceméně o PR. Kéž by i ostatní články měly takovou délku, aby bylo co číst 😉
Nejhorší na tom, je, že si s nimi musí člověk celou cestu povídat. Proto jezdím radši běžným taxíkem, kde řidič drží hubu.
To je v pravidlech Uberu, to povídání? 😀
tiez nemam rad ked vodic otravuje. ak sa chcem rozpravat, sam zacnem. ak nezacnem, tak sa nechcem rozpravat. by som prijal prepazku medzi cestujucim a vodicom, ako byvaju vo filmoch z usa ci cierny taxi z lodyna 😀
33000 jízd za 3 měsíce při 1000 řidičích. To je 10 jízd na řidiče a měsíc. Takže celkové příjmy tak 2000 až 3000 za měsíc pro jednoho. Vlastně méně, něco si nechá Uber. Ani nemusím znát náklady na provoz vozidla abych viděl, že z toho se nedají ufinancovat ani povinné odvody státu (minimální zdravotní a sociální, daň z příjmu, povinné ručení, silniční daň). Vyplatit se to může opravdu maximálně někomu, kdo jezdí jinde a tohle má jen jako příležitostný vedlejšák. A nebo neplatí daně.
A nebo neplatí daně.//////// aby nebylo Babisovi na dotace? To nepujde sodruzi, to neco vymyslime aby v zajmu lidi to nijak zakazat
Opravím dodatečně sám sebe. 33000 jsou unikátní zákazníci. Dá se předpokládat, že nějaká část z nich zvládne během tří měsíců víc jízd. Takže by měsíční tržby mohly být o dost víc. Ale pro určení této částky není dost informací. Pokud by byla někde kolem 10000 za měsíc, tak typicky si zprostředkovatelé berou třetinu - zůstává 7000. Z toho zaplatíte 1943 Kč na sociální pojištění a 1797 Kč na zdravotní pojištění. Dál nějakých 250 Kč za silniční daň (může se lišit podle obsahu motoru, ale tohle je částka za vozidlo 1500 - 2000 ccm). Dalších cca. 750 Kč bude stát povinné ručení (je to vozidlo taxislužby, tam jsou mnohem vyšší sazby). Takže jsme na měsíční částce 4740 Kč na daních, pojištěních a dalších povinných položkách. Další položkou je odpis vozidla. Tam je docela těžké říct, kolik to reálně bude, ale měsíčně se bude v případě nového auta jednat řádově o několik tisíc korun (požadavky ze strany Uberu vyžadují dražší auta). Takže řekněme 5000 Kč měsíčně, spíš to ale bude víc. Paušálně budou tedy náklady na provoz jednoho vozidla Uberu přesahovat 10000 Kč měsíčně bez toho, aby vůbec vyjelo. Samotný provoz potom bude tak 3 - 4 Kč na benzín, výměny oleje, výměny pneumatik a jiný servis. Jestliže si Uber účtuje 24 Kč/kilometr, řidič z toho dostane dle mého odhadu tak 16 - 18 Kč (nechce se mi to zjišťovat). Takže mu zbývá max. 15 Kč z kilometru. Prvních 670 kilometrů každý měsíc tedy jezdí jen na to, aby zaplatil náklady, teprve potom si začne vydělávat i na nějaké to jídlo. K tomu je potřeba ještě něco přihodit, prakticky nelze dosáhnout toho, aby 100% veškerého cestování bylo se zákazníkem. Takže řekněme 750 kilometrů. Po Praze může být průměrná délka jedné cesty 10 kilometrů, tj. prvních 75 jízd v měsíci jede zadarmo, jen proto aby se zaplatily náklady. Teprve potom si vydělá něco navíc, aby si mohl nakoupit třeba jídlo, zaplatit nájem, atp. Zanedbal jsem jednorázové položky typu získání koncese (nejenom poplatky, ale také čas tím strávený), pořízení telefonu a platby za něj, a náklady naadministrativu související s podnikáním. Takže aby si Uber taxikář nějak slušně vydělal, musí měsíčně zvládnout tak 250 průměrných jízd. Aktuálně ten průměr může být v nejlepším případě tak 50.
Takže buď je tých 1000 šoférov úplne padnutých na hlavu keď stále jazdia s takou stratou, alebo si to blbo spočítal... hmm, čo je asi pravdepodobnejšie? 😀
Nejpravděpodobnější je to, že to mají jako drobný přivýdělek k normálnímu taxikaření přes jiné dispečinky. No a v případě Uber Pop prostě neplatí daně a pojištění tak, jak by měli, aby nebyli ve ztrátě.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.