Chodkyně těsně před nehodou. Nemohly technologie přece jen zareagovat o něco dříve?

Chodkyně těsně před nehodou. Nemohly technologie přece jen zareagovat o něco dříve?

Takto vypadá záběr z kamery vozidla, kdy ještě chodkyni nevidíme. Dynamický rozsah kamery je ale nižší než u oka a technologie pro noční vidění už musí mít přehled.

Takto vypadá záběr z kamery vozidla, kdy ještě chodkyni nevidíme. Dynamický rozsah kamery je ale nižší než u oka a technologie pro noční vidění už musí mít přehled.

Zde si už můžete všimnout světlé obuvy...

Zde si už můžete všimnout světlé obuvy...

...a tady už se žena i s bicyklem objevila ve světle reflektorů automobilu

...a tady už se žena i s bicyklem objevila ve světle reflektorů automobilu

V tomto okamžiku už nehodě nešlo zabránit.

V tomto okamžiku už nehodě nešlo zabránit.

Skončilo to bohužel tragicky.

Skončilo to bohužel tragicky.

Nad provozem automobilu dozorovala v tomto směru zkušená řidička. V době nehody se však nedívala na cestu a spoléhala na systémy automobilu.

Nad provozem automobilu dozorovala v tomto směru zkušená řidička. V době nehody se však nedívala na cestu a spoléhala na systémy automobilu.

Překvapivá reakce pak přichází už příliš pozdě.

Překvapivá reakce pak přichází už příliš pozdě.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Takto vypadá záběr z kamery vozidla, kdy ještě chodkyni nevidíme. Dynamický rozsah kamery je ale nižší než u oka a technologie pro noční vidění už musí mít přehled.
Zde si už můžete všimnout světlé obuvy...
...a tady už se žena i s bicyklem objevila ve světle reflektorů automobilu
V tomto okamžiku už nehodě nešlo zabránit.
16
Fotogalerie

Uber už nesmí v Arizoně testovat autonomní auta. Dostal zákaz kvůli nedávné smrtelné nehodě

Minulý týden usmrtilo autonomní vozidlo Volva a Uberu člověka. Ačkoli za volantem seděl dozorující řidič a nehodě by tak jako tak zjevně nezabránil, vyústil incident v zákaz provozu autonomní vozidel Uberu na území Arizony.

Nehoda má pochopitelně vliv na celé odvětví, i když se to týká pouze jednoho konkrétního systému. Všechny systémy autonomního řízení jsou totiž v jiné fázi vývoje a některé jsou lepší a některé horší. A Uberu se s novým rozhodnutím rozhodně zhorší pozice na trhu.

Pro vylepšování technologie je totiž kromě skvělého programování nutné „nakrmit“ umělou inteligence co možná největším množstvím dat a tedy ujet co nejvíce kilometrů v běžném provozu.

Uber testoval autonomní technologii v Arizoně už od roku 2016, kdy zároveň dostal zákaz testování v San Francisku. Má teď tedy značně ztíženou pozici oproti konkurenci, zejména Googlu/Alphabetu a jeho projektu Waymo.

Uber se nedávno soudil s Googlem, respektive Waymo, protože jeden z inženýrů ukradl důležitá technologická data Waymo a nepřímo je „prodal“ Uberu. Dle posledních informací se odhaduje, že Waymo má v současnosti nejpokročilejší systém autonomního řízení a oproti Uberu několikaletý technologický náskok.

Určitě si přečtěte

Články odjinud