Minulý týden usmrtilo autonomní vozidlo Volva a Uberu člověka. Ačkoli za volantem seděl dozorující řidič a nehodě by tak jako tak zjevně nezabránil, vyústil incident v zákaz provozu autonomní vozidel Uberu na území Arizony.
Nehoda má pochopitelně vliv na celé odvětví, i když se to týká pouze jednoho konkrétního systému. Všechny systémy autonomního řízení jsou totiž v jiné fázi vývoje a některé jsou lepší a některé horší. A Uberu se s novým rozhodnutím rozhodně zhorší pozice na trhu.
Pro vylepšování technologie je totiž kromě skvělého programování nutné „nakrmit“ umělou inteligence co možná největším množstvím dat a tedy ujet co nejvíce kilometrů v běžném provozu.
Uber testoval autonomní technologii v Arizoně už od roku 2016, kdy zároveň dostal zákaz testování v San Francisku. Má teď tedy značně ztíženou pozici oproti konkurenci, zejména Googlu/Alphabetu a jeho projektu Waymo.
Uber se nedávno soudil s Googlem, respektive Waymo, protože jeden z inženýrů ukradl důležitá technologická data Waymo a nepřímo je „prodal“ Uberu. Dle posledních informací se odhaduje, že Waymo má v současnosti nejpokročilejší systém autonomního řízení a oproti Uberu několikaletý technologický náskok.