Uber

Uber si spletl desetinnou čárku, zákazníkům účtoval stokrát více

Chyba, kterou pravděpodobně nikdy nechcete zažít, se v uplynulých dnech stala Uberu. Služba začala zákazníkům účtovat za jízdu stokrát vyšší částku, než měla. Způsobila to chyba v aplikaci, která posunula desetinnou čárku o dvě pozice vedle. Firma se již za problém omluvila a slíbila, že peníze vrátí.

Pro mnohé lidi to muselo být nemilé překvapení. Twitter se jen hemží stížnostmi, ve kterých si uživatelé stěžují, že jeli s Uberem a ten si z jejich účtu stáhl násobně větší částku. Jednomu člověku firma například strhla místo 20,53 dolarů 2 053 dolarů. 

„Uber si za mojí 15minutovou jízdu strhl 1 484 dolarů! To je stokrát více, než je na mé účtence. Mám z toho opravdu velké obavy, prosím pomozte zní,“ zní stížnost, která přistála na stránce podpory společnosti.

„Uber si prostě vzal 1 139 dolarů místo 11,39 dolarů, které mi měl stáhnout,“ stojí v další.

Lidé si rovněž stěžují, že Uber na dotazy nereaguje a oni nevědí, s kým problém řešit. „Kontaktoval jsem Uber a Uber Support, protože mi strhli 1 006 dolarů za cestu, která měla stát 10,06 dolarů a pořád mi nikdo neodpověděl a není tu žádné telefonní číslo. Nacházíme se fakt v technologické budoucnosti,“ píše rozhněvaný zákazník.

Problém se vyskytl zejména v Americe, konkrétně ve Washingtonu a San Diegu, ale objevily se informace, že chybu zažili i lidé v Paříži. Je tak možné, že šlo o celosvětovou záležitost. Na některých místech musí uživatelé řešit, že jim banky v návaznosti zablokovaly karty, jelikož transakce působila podezřele. 

Uber se ve vyjádření pro Washington Post hromadně zákazníkům omluvil a sdělil, že chyba je již opravena. Podle svých slov si je vědom, jak frustrující zážitek to musel být. Všechny stržené peníze budou automaticky vráceny, uživatelé o ně nemusí osobně žádat. 

Diskuze (28) Další článek: Umělá inteligence vyvinula nadějnou vakcínu proti chřipce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,