První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.
Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.
Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.
Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.
9
Fotogalerie

Uber se připravuje na vstup na veřejnou burzu a s vývojem vlastního autonomního systému neskončí

Uber je stále soukromou společností a tedy pořád nejhodnotnějším startupem na světě. To by se ale mělo změnit příští rok, kdy chce společnost vstoupit na veřejnou burzu.

Podle informací redaktorů Reuters, kteří udělali rozhovor s aktuálním šéfem Uberu (Dara Khosrowshahi), jde chystaný vstup na burzu (IPO) podle plánů a termín v roce 2019 by se tak měl konečně uskutečnit.

Uberu sice stále zvyšuje příjem, musí ale pořád masivně investovat a potýkat se s velkými problémy. Jak z pohledu legislativního, kdy dostává zákazy na provoz v mnoha významných městech po celém světě, ale i technologického.

Jeho nehoda autonomního vozu, jehož systém si Uber vyvíjí sám (a trochu ukradl z Google Waymo), způsobil velké obavy z toho, zda postupuje dostatečně bezpečně. Dle dříve uniklých informací totiž vyšlo najevo, že technologie samořízení od Uberu je roky pozadu za Google Waymo a dalšími.

To jsou důvody, proč někteří investoři chtějí, aby se Uber zbavil ztrátové divize pro vývoj autonomního systému (Advanced Technologies Group). Šéf Uber ale věří, že vlastnění této technologie je klíčové do budoucna a s licencováním technologie třetí strany by Uber do budoucna přišel o důležitou část zisku a kontroly nad platformou.

Uber si naštěstí našel spojence, mezi kterými je nově i Toyota, která do Uberu investovala 500 milionů dolarů pro společný vývoj právě technologie řízení bez řidiče. Je jasné, že Toyota bude technologii chtít integrovat i pro vlastní vozy.

Určitě si přečtěte

Články odjinud