Vedle Londýna, mnoha měst ve Španělsku a dalších lokalit má Uber problémy i v Česku.

Vedle Londýna, mnoha měst ve Španělsku a dalších lokalit má Uber problémy i v Česku.

Na službu typu Uberu není připravena současná legislativa nejen v Česku, ale i jinde ve světě. V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním řidiči běžných taxi služeb.

Na službu typu Uberu není připravena současná legislativa nejen v Česku, ale i jinde ve světě. V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním řidiči běžných taxi služeb.

Uber měl rovněž blokovat přístup úřadů ke kontrolnímu softwaru.

Uber měl rovněž blokovat přístup úřadů ke kontrolnímu softwaru.

V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním svého působení řidiči běžných taxi služeb.

V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním svého působení řidiči běžných taxi služeb.

Vyberete si cestu a úroveň služby, kterou chcete využít. Nejlevnější a nejrozšířenější je Uber Pop

Vyberete si cestu a úroveň služby, kterou chcete využít. Nejlevnější a nejrozšířenější je Uber Pop

Ceny jsou výhodnější než u běžného taxi

Ceny jsou výhodnější než u běžného taxi

Uber má často různé akce, a tak můžete za cestu ještě více ušetřit

Uber má často různé akce, a tak můžete za cestu ještě více ušetřit

Za cestu se neplatí řidiči. Platí se přímo v mobilní aplikaci spárovanou kartou.

Za cestu se neplatí řidiči. Platí se přímo v mobilní aplikaci spárovanou kartou.

Takto vypadá aplikace Uber. Vidíte svoji pozici a volná auta v okolí

Takto vypadá aplikace Uber. Vidíte svoji pozici a volná auta v okolí

Správní orgán Transport for London řídící dopravní služby v hlavním městě Spojeného království dnes vydal zprávu, že neprodlouží licenci Uberu.

Správní orgán Transport for London řídící dopravní služby v hlavním městě Spojeného království dnes vydal zprávu, že neprodlouží licenci Uberu.

Transport for London uvádí jako důvody pro neprodloužení licence malou míru zodpovědnosti ve vztahu k bezpečnosti.

Transport for London uvádí jako důvody pro neprodloužení licence malou míru zodpovědnosti ve vztahu k bezpečnosti.

Na službu typu Uberu není připravena současná legislativa nejen v Česku, ale i jinde ve světě. V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním řidiči běžných taxi služeb.
Uber měl rovněž blokovat přístup úřadů ke kontrolnímu softwaru.
V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním svého působení řidiči běžných taxi služeb.
Vyberete si cestu a úroveň služby, kterou chcete využít. Nejlevnější a nejrozšířenější je Uber Pop
11
Fotogalerie

Uber může „vykořisťovat“ své řidiče, podle amerického soudce totiž nejsou jeho zaměstnanci

Zatímco na starém kontinentu se o Uberu diskutuje především v kontextu sporu mezi tradičními taxislužbami a americkou společností, za velkou louží se začínají množit soudní pře o to, jestli je řidič Uberu zaměstnanec, anebo OSVČ – freelancer.

Aktuálně se federální okresní soud ve Philadelphii postavil na stranu Uberu a prohlásil, že řidiči Uberu jsou samostatně výdělečné jednotky a Uber jim pouze skrze svoji aplikaci dojednává kontrakty a je tedy jen zprostředkovatel.

Mohlo by se zdát, že se jedná pouze o drobnost, ale má velké konsekvence, kdyby totiž soud rozhodl jinak, Uberu se mohou řidiči výrazně prodražit. A to až natolik, že by nemohl cenou konkurovat ostatním.

Dokud totiž de jure zůstane pouze zprostředkovatelem, může tlačit cenu jízdy na minimum, přičemž veškeré další náklady zůstávají výhradně na řidiči – své služby přeci poskytují na základě své vlastní svobodné vůle a nikdo je k ničemu nenutí. V opačném případě by Uber musel řidičům platit vyšší pojištění a další výdaje dle pracovní legislativy.

Z podobného důvodu musel ostatně Uber čelit v některých městech zákazům (třeba v Londýně) a to právě proto, že místní svazy provozovatelů taxislužeb argumentovaly tím, že řidiči Uberu jsou kvůli přesčasům unavení, nemají adekvátní pojištění, lékařskou péči a další výdobytky zákoníků práce ve vyspělých zemích, což dle nich vede k vyššími riziku havárie při přepravě zákazníků.

Určitě si přečtěte

Články odjinud