Automobily | Autonomní vůz | Uber

Uber: Chtěl mít nejlepší robotické taxi, ale teď odchází z Arizony a propouští

Od tragické nehody na předměstí Phoenixu uběhly už dva měsíce a nyní vyšly najevo další plány Uberu s autonomními vozy, zámořská média se totiž dostala k internímu e-mailu, který svým podřízeným rozeslal vedoucí skupiny ATG (Advanced Technologies Group) Eric Meyhofer.

Není to veselé čtení – tedy alespoň pro fanoušky autonomních vozů od Uberu. Vždyť to byl právě Uber, který loni uzavřel obří kontrakt s Volvem a už příští rok hodlal ve velkém představit (sic pilotní) projekt komerčního autonomního taxi.

S tím je konec.

Meyhofer v e-mailu oznámil definitivní odchod z Arizony, kde o práci přijdou zhruba dvě stovky lidí – převážně z řad dohlížecích řidičů. Ihned poté nicméně uklidnil inženýry, že program autonomních vozů jako takový nekončí a bude pokračovat v San Francisku a Pittsburgu.

Jenže rozhodně ne ve formě jako doposud. Uber z Phoenixu vyhnalo především veřejné mínění. Guvernér Arizony, který zprvu Uber vítal, protože dokázal díky volnějším pravidlům přetáhnout z Kalifornie hromadu high-tech společností (vozy zde testuje i Waymo), po nehodě dupl na brzdu a úřady vydaly dočasný zákaz. V Uberu si nyní spočítali, že bude lepší rovnou odejít.

V Kalifornii však dobře vědí, co se stalo v Arizoně a Uber se bude nelichotivého PR zbavovat pěkně dlouho. Představa, že by veřejnost nasedla do robotického auta tohoto provozovatele, je v tuto chvíli spíše iluzorní.

Uber si je toho vědom, Meyhofer tedy v e-mailu dále píše, že až se jízdy opět obnoví, rozhodně nebudou tak autonomní jako dříve – experimenty budou mnohem omezenější. Tím se tedy i vzdaluje představa, že by snad firma v nejbližších letech provozovala plně autonomní komerční taxi.

Z nehody Uberu svým způsobem těží Alphabet, který si letos požádal o veřejné testování plně-autonomního řízení a už zcela bez člověka za volantem v ulicích Silicon Valley a z dokumentů plyne, že jeho technologie už dosáhla úrovně L4. To je ta druhá nejvyšší. Oproti L5 se liší v podstatě jen v tom, že autopilot nemá globální pokrytí a perfektně zná jen okolo 150 km2 okolo kampusu Alphabetu v Mountain View.

Diskuze (5) Další článek: Facebook či Google chtějí, abychom méně používali mobily a internet. Proč?

Témata článku: USA, Doprava, Automobily, Autonomní vůz, E-mail, Alphabet, Uber, Taxi, Waymo, Volvo, High-tech společnost, Interní e-mail, Eric Meyhofe, Veselé čtení, Plně-autonomního řízení, Veřejné mínění, Silicon Valley, Příští rok, ATG, Nelichotivé PR, Kalifornie, Kampus, Robotické auto, Definitivní odchod, Phoenix


Určitě si přečtěte

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

Jan Láska, Vladislav Kluska | 24

3D tisk pro naprosté zelenáče: Co vyrobíte na laciném stroji za pár tisíc korun

3D tisk pro naprosté zelenáče: Co vyrobíte na laciném stroji za pár tisíc korun

** Domácí 3D tisk je dnes už finančně dostupný prakticky všem ** Lacinou tiskárnu pořídíte za pár tisíc korun ** Jak vlastně tisk probíhá a jak navrhnout, co vytisknout

Jakub Čížek | 66

16 tipů a vychytávek, se kterými dokonale ovládnete komunitní navigaci Waze

16 tipů a vychytávek, se kterými dokonale ovládnete komunitní navigaci Waze

** Waze není jen navigace – je to i sociální síť s dopravními informacemi ** Mobilní aplikace skýtá široké možnosti nastavení ** Vybrali jsme pro vás 16 nejzajímavějších tipů a triků

Karel Kilián | 48



Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF