Uber: Chtěl mít nejlepší robotické taxi, ale teď odchází z Arizony a propouští

Od tragické nehody na předměstí Phoenixu uběhly už dva měsíce a nyní vyšly najevo další plány Uberu s autonomními vozy, zámořská média se totiž dostala k internímu e-mailu, který svým podřízeným rozeslal vedoucí skupiny ATG (Advanced Technologies Group) Eric Meyhofer.

Není to veselé čtení – tedy alespoň pro fanoušky autonomních vozů od Uberu. Vždyť to byl právě Uber, který loni uzavřel obří kontrakt s Volvem a už příští rok hodlal ve velkém představit (sic pilotní) projekt komerčního autonomního taxi.

S tím je konec.

Meyhofer v e-mailu oznámil definitivní odchod z Arizony, kde o práci přijdou zhruba dvě stovky lidí – převážně z řad dohlížecích řidičů. Ihned poté nicméně uklidnil inženýry, že program autonomních vozů jako takový nekončí a bude pokračovat v San Francisku a Pittsburgu.

Jenže rozhodně ne ve formě jako doposud. Uber z Phoenixu vyhnalo především veřejné mínění. Guvernér Arizony, který zprvu Uber vítal, protože dokázal díky volnějším pravidlům přetáhnout z Kalifornie hromadu high-tech společností (vozy zde testuje i Waymo), po nehodě dupl na brzdu a úřady vydaly dočasný zákaz. V Uberu si nyní spočítali, že bude lepší rovnou odejít.

V Kalifornii však dobře vědí, co se stalo v Arizoně a Uber se bude nelichotivého PR zbavovat pěkně dlouho. Představa, že by veřejnost nasedla do robotického auta tohoto provozovatele, je v tuto chvíli spíše iluzorní.

Uber si je toho vědom, Meyhofer tedy v e-mailu dále píše, že až se jízdy opět obnoví, rozhodně nebudou tak autonomní jako dříve – experimenty budou mnohem omezenější. Tím se tedy i vzdaluje představa, že by snad firma v nejbližších letech provozovala plně autonomní komerční taxi.

Z nehody Uberu svým způsobem těží Alphabet, který si letos požádal o veřejné testování plně-autonomního řízení a už zcela bez člověka za volantem v ulicích Silicon Valley a z dokumentů plyne, že jeho technologie už dosáhla úrovně L4. To je ta druhá nejvyšší. Oproti L5 se liší v podstatě jen v tom, že autopilot nemá globální pokrytí a perfektně zná jen okolo 150 km2 okolo kampusu Alphabetu v Mountain View.

Diskuze (5) Další článek: Facebook či Google chtějí, abychom méně používali mobily a internet. Proč?

Témata článku: Doprava, USA, Automobily, Alphabet, Autonomní vůz, Uber, E-mail, Taxi, Waymo, Volvo, High-tech společnost, Příští rok, Dočasný zákaz, Nelichotivé PR, Arizona, Kampus, Kalifornie, Definitivní odchod, Advanced Technolog Group, ATG, Veřejné testování, Nejlepší robot, Veřejné mínění, Plně-autonomního řízení, Vůz

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest herních monitorů

Jak zabezpečit mobil v rukou dítěte

Radíme s nákupem grafické karty