Autonomní vůz | Uber | Volvo

Uber chce po fatální srážce s chodkyní obnovit testovací jízdy svých autonomních aut

  • Uber chce po fatální srážce s chodkyní obnovit testovací jízdy
  • Firma si uvědomuje, že opětovné získání důvěry nebude snadné
  • Přichází tedy s pořádnou porcí zlepšení bezpečnosti

Od nehody, při níž autonomní testovací vozidlo Uberu srazilo a zabilo chodkyni, uplynulo sedm měsíců. Podle CNN chce firma opět pokračovat v testování svých aut na veřejných komunikacích.

Uber podal žádost k pensylvánskému ministerstvu dopravy s tím, že chce provádět testy v ulicích Pittsburghu. V dlouhé zprávě se firma zavazuje k řadě bezpečnostních opatření, která by měla zabránit opakování tragédie. Posádku každého testovacího vozu mají tvořit dva lidé, označovaní jako „specialisté“, jejichž úkolem bude dohlížet na vozidlo i jeho bezpečný provoz.

Vedení Uberu si uvědomuje, že získání důvěry po nehodě, k níž došlo 18. března v arizonském městě Tempe, během které zahynula 49letá chodkyně Elaine Herzberg, bude během na dlouhou trať.

Obnovení důvěry nebude lehké

Z dosavadního vyšetřování plyne, že svůj podíl na smrtelné nehodě měla i řidička, která místo dění na vozovce sledovala na svém telefonu hudební televizní soutěž. Národní rada pro bezpečnost dopravy uvedla, že autonomní systém na vozidle Volvo zaznamenal chodkyni asi šest sekund před srážkou.

Vozidlo však nezastavilo, protože systém nouzového brzdění v nebezpečných situacích byl kvůli opakovaným problémům deaktivován. Stejně tak byl vypnut i systém EBS (Electronic Braking System), kterým je tento model švédské automobilky vybaven z výroby.

„Naším cílem je pracovat na získání důvěry a pomoci posunout celý průmysl kupředu“, řekl Noah Zych, vedoucí automobilových bezpečnostních systémů vozidel Uber. „Myslíme si, že je správné být otevření a transparentní v tom, co děláme.“

Bezpečnost na prvním místě

Dalším bezpečnostním opatřením během testů bude aktivace systému automatického nouzového brzdění Volva jako záložního řešení. Podle sedmdesátistránkové zprávy, zveřejněné v pátek, se Uber zaměří na technický výcvik a odborné znalosti svých zaměstnanců, kteří sedí za volantem vozidel. Mezi bezpečnostní opatření bude patřit také monitorování řidičů a podrobnější prověrky žadatelů.

Klepněte pro větší obrázek
Uber používá pro testování SUV značky Volvo

Testovací program by měl zahájit jízdami v manuálním režimu, kdy auta budou řídit řidiči. Cílem je shromáždit údaje o oblasti, kde se automobily později budou pohybovat pomocí automatizovaných systémů. Uber používá pro testování SUV značky Volvo, které jsou vybaveny řadou hardwarových prvků, jako je Lidar, senzory a kamery.

Ministerstvo dopravy má na vyjádření čas do 13. listopadu. V tomto termínu musí buď schválit, nebo zamítnout žádost Uberu, případně si může vyžádat další podrobnosti. Pensylvánské zákony v současnosti neumožňují testování autonomních vozidel bez řidičů.

Pittsburští úředníci nemohou legálně zabránit testování, ale jednají s Uberem a čtyřmi dalšími subjekty, které mají povolení ke zkouškám autonomních vozidel. Město například zvažuje omezení rychlosti jízdy v autonomním režimu na 25 mil za hodinu (40 km/h), bez ohledu na to, jakou rychlost v daném místě dovolují dopravní značky.

Diskuze (7) Další článek: Windows 10 se naučí telefonovat. Příští aktualizace chystá zrcadlení telefonu do Windows včetně hovorů

Témata článku: Autonomní vůz, Uber, Volvo, Aféry, EBS, Získání, Manuální režim, Chodkyně, Testování, Ministerstvo dopravy, Testovací program, Automatizovaný systém, Opakovaný problém, Vozidlo, Důvěra, Bezpečnostní opatření, Smrtelná nehoda, Bezpečný provoz, Nebezpečná situace, Autonomní režim, Dopravní značka, Celý průmysl, Získání důvěry, Dlouhá zpráva, Veřejná komunikace, Kamera do auta přední zadní na Mall.cz


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test androidů do 6 500 Kč

Tipy na starší foťáky za super cenu

Důkladný test sportovních kamer

Dárek pro každého: první vydání Computeru