Uber chce do tří let spustit letecké taxi. Pomohou mu elektrické letouny od Joby Aviation

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 10

Názory k článku

23. 12. 2019 15:04

Nejsou prvni, kdo vydava podobne vtipna prohlaseni. V minulosti si nabehli uz mnozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2019 12:44

Něco pro sebevrahy, mě by do toho nedostali ani párem volů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2019 12:23

Klasika "Uber chce...". No já bych toho taky chtěl a nemám Jde o to, co si představuje pod pojmem letecké taxi. Většinou se pod pojmem taxi myslí přeprava z libovolné adresy na libovolnou jinou uvnitř jednoho města, jen minimum cest taxi se odehrává mezi městy. A když už, tak si lidé volí taxi z toho důvodu, že je pohodlně doveze až na vybranou adresu bez nutnosti se ještě přesunovat na nějaké stanoviště taxi a potom z něj do cílové adresy. Jinak se dá použit mnohem levnější MHD. Jenže i kdyby se Uber na hlavu stavěl, tak neexistuje žádné město, kde by byla reálná možnost provozovat leteckého taxi, protože prostě není šance mít v každé ulici dostatečnou plochu k přistání/vzletu, takže by bylo nezbytné se přesouvat třeba i se zavazadly vždycky k vhodné ploše, většinou aspoň nějaké stovky metrů, což úplně pohřbívá smysl taxi. Takže ve finále by byly možnosti takového "leteckého taxi" velmi omezené jen na pár tras, jako třeba z letiště do několika málo hotelů, které by byly schopny si vyhradit dostatečný prostor a třeba několik málo dalších veřejných míst v centru. To určitě moc nepasuje do koncepce fungování Uberu. Takže taková silácká prohlášení považuji čistě jen za marketingové žvásty a jak je vidět tady, tak se toho média velmi ráda chytají a zdarma jim dělají reklamu. A to ještě vůbec neřeším nereálnost projektu po technické a legislativní stránce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2019 10:46

No nevím, myslím, že to je stále hodně daleká budoucnost. Odhlédnu-li od faktu, že dosud neexistují akumulátory s dostatečným poměrem hmotnost/kapacita.... a vezmu-li v úvahu pouze pořizovací ceny současných malých letadel.
Nejnižší level - jeden spalovací pístový motor - např. Piper M350 - cena od 1,2 milionu USD + DPH.
Vyšší level - jeden turbínový motor (ceny od a výš) - Piper M500 - 2 miliony USD, Piper M600 - 3 miliony, Pilatus PC-12NG - 4 miliony, TBM 940 - 4,4 milionu.Dále, roční "estimated operating costs" (odhadované provozní náklady) -Piper M350 - 30 tisíc USD fixní, cca. 3 USD za námořní míli variabilní
Pilatus PC-12NG - fixně 130tisíc USD ročně, cca. 6USD za každou uletěnou námořní míliChci naznačit, že pořízení a provoz i malého letadla je fakt hodně drahá záležitost. Je to prostě úplně jiná cenová liga než je pořízení a provoz auta.Další záležitostí je pilotní průkaz. Pokud letadlo nebude certifikováno pro zcela autonomní provoz, ale bude vyžadovat pilota, tak pilotní průkaz pilota, který smí létat v noci a za špatného počasí stojí zhruba 1 milion Kč za absolvování potřebných kurzů + praxe, dále se přepokládá schopnost studovat a pochopit docela velká kvanta učební látky (srovnatelné se studiem na technické VŠ), dále je třeba mít velmi dobrý zdravotní stav (periodicky kontrolováno). Získat a udržet si pilotní průkaz je nesrovnatelně náročnější než získání řidičáku.Závěr - v současnosti je pořízení, provoz a pilotování i jen malého letadla velmi náročné finančně i na mentální schopnosti a zdravotní stav. A já si nějak nedovedu představit jak tuhle náročnost snížit při současném zachování vysokého stupně bezpečnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2019 10:04

Někde v pustině kde nejsou cesty chápu cestování letadly na krátké a střední vzdálenosti jako nutnost. Ale v zemi, která je protkána hustou sítí silnic, dálnic a železničních tratí, to nadšení pro cestování vzduchem moc nechápu. Ale budiž, zřejmě se bude jednat jen o okrajový způsob cestování. Protože kdyby se rozhodli takto cestovat všichni, byl by ve vzduchu takový chaos a tlačenice, že ani armáda leteckých dispečerů by to neukočírovala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor