Všechny tyto technologické firmy jsou zbrklé. Vyrostli na internetu, myslí si že lze všechen ten hardware (techniku, auto atd.) vyrobit a ev. upravovat jako když programují web.Toto je samozřejmě nadsázka, ale je fakt že jim chybí taková ta přirozená lidská opatrnost. Je fakt, ale že pak by nebyli ani vizionáři a lídry v oboru.
mě by spíše zajímalo jak mají obecně samořiditelná auta ošéfované kdo řídí jesli automat nebo řidič.Když už má řidič ruce na volantu ,tak zasahuje do řízení at chce nebo nechce.Nebo předává řízení řidiči až při nějakém výrazném otočením volantu třeba o 25%?
Nevím, ale předpokládám, že to bude točit s nějakou silou a člověk to v případě potřeby "přepere", tak by se měly chovat i ty klasické asistenční systémy třeba pro udržení jízdy v pruhu. Normálně to asi člověk držet nebude.
Ta nehoda se stala v úseku pod lampami, video záběr byl výrazně ztmavený a vypadalo to jako by dotyčná vyjela z černočerné tmy. Ve skutečnosti byla osvětlená lampami, ale světla auta byly výrazně silnější, takže na kameře to vypadá jako černá stěna, protože kamery/foťáky mají malý dynamický rozsah. Na záběrech po nehodě je krásně vidět, že se to stalo přímo v oblasti svitu lamp.Záznam z kamery pouze dokazuje, jak jsou kamery nedokonalé. To, že paní vlezla pod auto je fakt, ale říkat, že by to člověk neubrzdil nelze posoudit ze samotného videa, kde světelné podmínky ani trochu neodpovídají tomu co vidí člověk.Testování bych zakázal do doby než splní minimálně to, že řidič kontrolující samořiditelné auto musí být bedlivě kontrolován. Snímat oči, zdali sleduje vozovku, co přesně sleduje atd. Zdali na kritické momenty reaguje jako normální řidič atd. Zdali se reakce oproti normálnímu řidiči nezhoršili atd. Musí se testovat i nenadále situace vyvolané autem a testovat samotného řidiče, zdali tedy reaguje jak má atd. Až budou mít pod kontrolou toho co kontroluje auto, ať si testují. Uber strčil do auta pochybného člověka aby se neřeklo a to je vše. Žena jasně vlezla pod auto, ale jsem přesvědčen, že závěry z videa jsou totálně chybné.
imho uber upravil záznam z tý kamery aby to vypadalo tak jak to vypadalo, že nešlo nic vidět + tragický rozlišenítady je porovnání s tím jak to tam vypadá ve skutečnostihttps://9gag.com/gag/aAxezoR
Díky za link, díky názvu 'mill ave at night' jsem našel zdrojové video:https://youtu.be/CRW0q8i3u6EPřesně nějak jsem si takto představoval situaci. Je to normální osvětlený úsek, kde je na noc dobrá viditelnost. Toto video sedí s fotkami, místa nehody po nehodě. Nicméně si nemyslím, že by UBER záznam nějak upravoval.Je potřeba se na to koukat stylem, že dotyčné auto nijak nereagovalo na situaci, řidič nereagoval na situaci a paní už vůbec ne. Není možné pouze konstatovat, že paní tam vlezla sama. Kdybych já jel podobným stylem a ignoroval lidi ve vozovce, tak už jsem 100% zabil několik lidí. Lidi prostě dělají chyby a "skáčou" z nepozornosti pod auta, není možné pouze říci: On tam vešel sám, jeho chyba.Dle posledních informací je podle mě Uber i řidič spoluzodpovědný za smrt ženy.
Neupravoval? proč má to video teda asi 320p a nejde na něm nic vidět? To uber používá tak levné kamery z minulýho století? když potřebuje přesně pro tyhle případy mít kvalitní záznam události? Já sám mam v autě levnou kameru za 1500 a i ta natáčí v QHD a v noci jde vidět víc než jen světla od auta na silnici. Ostatně na tom videu co jsi poslal to jde vidět, jak natáčí běžná kamera.
Je samozřejmě možné, že to upravil přesně jak říkáte. Ovšem je to jen domněnka. Moje domněnka je zase toto:Má chladnokrevná logika mi říká, že oni takovéto situace předvídali a věděli přesně jakou kameru mít. Myslím, že oni sami mají plno dalších dat z jiných senzorů, kamer, které potřebují k dokonalému internímu rozboru, a které by jistě využili v případě, že mají pravdu u soudu. Tyto kamery tam jsou možná pouze protože to vyžadují předpisy. Ale je to doměnka, takže bych na ni nevsadil ani korunu.
Pozrite si to video. To by neubrzdil nikto. Totalny darwin alebo samovrazda.https://www.youtube.com/watch
Hej, akurat ze ludske oko ma dynamicky rozsah radovo lepsi nez hentaka kamerka. Skus si natocit v tme nieco na napriklad GoPRO, kludne cestu autom. Uvidis prd a keby si mal soferovat podla toho co uvidis cez kameru na monitore, siel by si max 20km/h. Pritom ludske oko by videlo tu cyklistku daleko skor nez kamera na denne videnie.Ina vec je, ze to auto ma LIDAR, radar a aj IR kameru. Kazdy jeden mal cyklistu vidiet na desiatky metrov bez ohladu na to ci bola noc alebo den. Takze sa jedna o systemove zlyhanie. Aj to ze vodic nedaval bacha - keby ano, ubrzdil by to.
Tady nešlo o prostou rychlost reakce. Toto se prostě automatu stát nemělo. Musíme mit na paměti že není limitován osvětlením (různé typy senzorů). Navíc se snad "dívá" i do stran. Překážku na kolizní trajektorii měl vyřešit. Navíc toto není nějaký exotický scénář. Naopak by jeden předpokládal že je to jedna z nejostřejších situací...
On by to ubrzdil asi kazdy. Protoze v realu tam bylo o hodne vic svetla nez ukazuje zamerne spatne video.Pak uz jen male rypnuti - fakt to ridi jen podle kamery na viditelne spektrum? Pokud ano, sefa spolecnosti zavrit na dozivoti!
Neřídí. Má na střeše LIDAR, takže “vidí” i v noci. Něco těžce selhalo.
zbrkly ale musim uznat ze delal co mohl aby uspel, mel sanci, nepovedlo se. kdyby to nezkusili nemeli by sanci se v danem oboru prosadit.
Mozna vetsi nez s velkou cer(ve)nou skvrnou... 😀
Mohla to být sranda, představte si, že byste mohli s kamarády soutěžit o to, kdo cestou domů taxíkem srazil víc lidí 😀 😀 😀
No asi meli te AI dat na uceni nejaky jiny simulator nez Carmageddon. 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.