Uber byl příliš zbrklý, problémy měl už před tragédií. Nvidia pozastavuje testy

Ještě na začátku roku se Nvidia chlubila novým partnerstvím s Uberem, které však nyní dělá vrásky přinejmenším jeho marketingovému oddělení. Uber se totiž pod tlakem veřejného mínění přeci jen stává personou non grata a guvernér Arizony na dobu neurčitou vykázal jeho autonomní vozy z tamních silnic.

Jistě, Arizona není jediným státem unie, nicméně Uber (zatím) neusiluje ani o obnovení testovací licence v Kalifornii, kde své vozy testoval prakticky načerno, než loni na jaře konečně získal dvanáctiměsíční licenci, která vyprší na sklonku března.

A co má s tím vším společného Nvidia? Uber používá její palubní počítače, takže než definitivně skončí vyšetřování, také Nvidia dočasně ukončí testování plně autonomního režimu ve svých vlastních vozech, které doposud křižovaly silnice Kalifornie, Japonska, Německa nebo třeba New Jersey.

Nutno ovšem podotknout, že hardware od Nvidie je aktuálně v podstatě jediným dostupným komerčním řešením, takže jej používá také Tesla, evropské automobilky a stovka dalších drobných startupů z celého světa. Jen pro připomenutí, Waymo (Google) používá hardware od Intelu.

The New York Times zároveň upozorňuje, že Uber byl ve své touze představit robotické taxi příliš zbrklý a na rozdíl od ostatních zbytečně riskoval. Podle deníku jeho technologie vykazovala vysokou chybovost už před tragédií v Tempe na předměstí Phoenixu.

Nyní tedy visí otazník nad celou autonomní technologií Uberu, který chtěl už za rok v pilotním provozu spustit plně autonomní taxi, což je nyní naprosto nereálné, a loni oznámil nebývalý kontrakt s Volvem, které mu mělo během následujících let dodat až desítky tisíc vozů.

Pokud se prokáže, že byla jeho technologie už před havárií výrazně chybová, škoda na jeho dosavadním renomé může být naprosto devastující.

Diskuze (17) Další článek: Vesmírný teleskop Kepler odhalil nový typ supernovy!

Témata článku: Technologie, Hardware, Google, Japonsko, Nvidia, Intel, USA, Automobily, Uber, Autonomní vůz, Licence, Německo, Taxi, Aféry, Waymo, Volvo, Palubní počítač, Tesla, Celý svět, Následující rok, Tempe, New York Times, Vysoká chybovost, Marketingové oddělení, Nový partner


Určitě si přečtěte

Messenger a Instagram přicházejí v Evropě o funkce. Kvůli nové směrnici o soukromí
Vladislav Kluska
EvropaInstagramFacebook Messenger
Microsoft pořád myslí i na odpůrce předplatného. Letos vydá Office 2021
Lukáš Václavík
Microsoft OfficeMicrosoft
Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co má ještě smysl kupovat. A co ne?

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co má ještě smysl kupovat. A co ne?

** Notebooky s cenou do deseti tisíc korun jsou plné kompromisů ** Existuje několik modelů dobře použitelných pro nenáročné použití ** Vhodnou alternativou jsou tablety nebo repasované počítače

David Polesný | 94

David Polesný
Jak vybrat notebookNotebooky
Elon Musk už není nejbohatší na světě. Během jediného dne přišel o 324 miliard korun
Karel Kilián
Jeff BezosTesla MotorsElon Musk
Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

** Firmy i organizace včetně EU připravují etické kodexy pro A.I. ** Vědci z Madridu zkoumali, jestli je budeme moci aplikovat na A.I. 2.0 ** A je tu háček, superinteligence pro nás totiž bude neuchopitelná

Jakub Čížek | 84

Jakub Čížek
Umělá inteligence
Nešťastný vývojář ukazuje, proč není dobré být závislý na Googlu
Lukáš Václavík
InternetGoogle