Nvidia | Automobily | Autonomní vůz | Uber

Uber byl příliš zbrklý, problémy měl už před tragédií. Nvidia pozastavuje testy

Ještě na začátku roku se Nvidia chlubila novým partnerstvím s Uberem, které však nyní dělá vrásky přinejmenším jeho marketingovému oddělení. Uber se totiž pod tlakem veřejného mínění přeci jen stává personou non grata a guvernér Arizony na dobu neurčitou vykázal jeho autonomní vozy z tamních silnic.

Jistě, Arizona není jediným státem unie, nicméně Uber (zatím) neusiluje ani o obnovení testovací licence v Kalifornii, kde své vozy testoval prakticky načerno, než loni na jaře konečně získal dvanáctiměsíční licenci, která vyprší na sklonku března.

A co má s tím vším společného Nvidia? Uber používá její palubní počítače, takže než definitivně skončí vyšetřování, také Nvidia dočasně ukončí testování plně autonomního režimu ve svých vlastních vozech, které doposud křižovaly silnice Kalifornie, Japonska, Německa nebo třeba New Jersey.

Nutno ovšem podotknout, že hardware od Nvidie je aktuálně v podstatě jediným dostupným komerčním řešením, takže jej používá také Tesla, evropské automobilky a stovka dalších drobných startupů z celého světa. Jen pro připomenutí, Waymo (Google) používá hardware od Intelu.

The New York Times zároveň upozorňuje, že Uber byl ve své touze představit robotické taxi příliš zbrklý a na rozdíl od ostatních zbytečně riskoval. Podle deníku jeho technologie vykazovala vysokou chybovost už před tragédií v Tempe na předměstí Phoenixu.

Nyní tedy visí otazník nad celou autonomní technologií Uberu, který chtěl už za rok v pilotním provozu spustit plně autonomní taxi, což je nyní naprosto nereálné, a loni oznámil nebývalý kontrakt s Volvem, které mu mělo během následujících let dodat až desítky tisíc vozů.

Pokud se prokáže, že byla jeho technologie už před havárií výrazně chybová, škoda na jeho dosavadním renomé může být naprosto devastující.

Diskuze (17) Další článek: Vesmírný teleskop Kepler odhalil nový typ supernovy!

Témata článku: Technologie, Hardware, Google, USA, Intel, Nvidia, Automobily, Japonsko, Německo, Autonomní vůz, Waymo, Volvo, Licence, Uber, Aféry, Taxi, Celý svět, Tesla, Problemy, Robotické taxi, New York Times, New Jersey, Nový partner, Následující rok, Phoenix


Určitě si přečtěte

Ve Windows se občas něco rozbije, načež vyskočí deprimující chybový dialog

Ve Windows se občas něco rozbije, načež vyskočí deprimující chybový dialog

** Jistě je zná každý z vás: chybové hlášky Windows ** Informují o chybě, ale často vlastně vůbec nic neřeknou ** Po 30 letech si toho v Redmondu konečně všimli

Jakub Čížek | 124

Vědci vytvořili jazykovou neuronovou síť, která se přibližuje člověku. Je tak dobrá, že se ji bojí zveřejnit

Vědci vytvořili jazykovou neuronovou síť, která se přibližuje člověku. Je tak dobrá, že se ji bojí zveřejnit

** Naučilo se to číst ** Naučilo se to rozebírat text ** A nakonec se to i naučilo psát fiktivní články na libovolné téma

Jakub Čížek | 40

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

** USA platí Rusku stamiliony dolarů za dopravu astronautů na ISS ** Dopravu amerických astronautů mají nyní převzít soukromé lodě ** Rusko je vytlačováno ze hry, mohou ho spasit vesmírní turisté

Petr Kubala | 70

7 nejvýkonnějších jaderných elektráren světa: Temelín ani Dukovany si neškrtnou

7 nejvýkonnějších jaderných elektráren světa: Temelín ani Dukovany si neškrtnou

** Představíme vám sedm nejvýkonnějších jaderných elektráren ** Srovnáme je s Temelínem, Dukovany a největší solární farmou ** Naznačíme, kde tkví hlavní výhody tohoto zdroje elektřiny

Karel Kilián | 98

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Stanislav Janů | 8



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 levných notebooků

Jak na digitalizaci fotek

Otestovali jsme chytré osobní váhy

Ohebné displeje: budoucnost či slepá cesta?