Chtěl bych uvést na pravou míru pár nepřesných tvrzení, která v pořadu zazněla.11:38 "Převedli jste aplikace z Javy nebo Objective-C do .NETu"Microsoft oznámil možnost znovuvyužití kódu z Javy nebo Objective-C při tvorbě aplikací pro Universal Windows Platform, nikoliv .NET. Win32 (představené v roce 1992, jak připomněl pamětník David Treadwell) nebo .NET (o deset let mladší) jsou momentálně úplně mimo fokus Microsoftu. Oni nepotřebují cílit na prehistorické x86 počítače někde v kanceláři. Tam už jsou. Oni potřebují svými technologiemi oživit zařízení napříč form-factory (IoT, telefony, 2v1, Xbox One, Surface Hub, HoloLens) a hardwarovými platformami (x86, ARM), a to jim umožní pouze a jedině UWP.16:12 "Musí to [HoloLens] komunikovat s nějakým počítačem"Alex Kipman opakovaně zdůrazňuje, že jde o plně "un-tethered" řešení. To znamená, že jde o samostatně fungující zařízení bez potřeby mít po ruce výkonný počítač (jak je tomu například u Oculusu, což je navíc virtuální realita). Jak toho dosáhli? V zařízení mají pro vyhodnocování prostoru a pohybu (a nejspíš částecně i pro vykreslování obrazců) specializovaný čip typu HPU (Holographic Processor Unit), takže se tím nebude muset trápit klasický procesor určený pro matematické výpočty (o ty se stará grafikou nezatížený Intel Atom http://www.pcworld.com/article/2874352/microsoft... ... ) a ani běžný pseudo-3D grafický čip, jehož práci známe ze svých 2D obrazovek. (Jen tak mimochodem, pamatujete, jak málo prostoru v novém MacBooku zabírá celá výpočetní část? https://lh6.googleusercontent.com/-wpWQnKwbldU/VP36imJOgDI/... ... ) Do náhlavního držáku, který obepíná celou hlavu, si mohli dovolit umístit slušně velkou baterii (jako se dnes výrobci chytrých hodinek snaží využít prostor řemínku). Pokud navíc mají v zádech výkonný cloud a dobré připojení k Internetu, může to reálně velice dobře fungovat i pro vzdálené sdílení. Otázka je, nakolik splní vysoká očekávání vzbuzená těmi ukázkami, zejména pokud jde o vizuální kvalitu oněch "hologramů". Ale to bude muset posoudit každý sám, až si zařízení vyzkouší na vlastní kůži.Stejný člověk potvrdil uvedení na trh v létě letošního roku.* Pochybuji ale, že bude možné od prvního dne provádět veškeré psí kusy, které jsou demonstrovány na videích. Obrázek si lze udělat třeba podle toho, jaký je plán s Microsoft Edge. Už měsíce se mluví o podpoře rozšíření, ale na BUILDu teď upřesnili, že tahle funkcionalita přibude až po vydání Windows 10.* Omlouvám se za dezinformaci, pravda je trochu odlišná. Léto bude dalším milníkem HoloLensu, ale nejspíš jen v tom smyslu, že se dostane do rukou širší vývojářské komunity. Uvedení na trh bude později. Přesný zdroj, odkud čerpám, je poslední půlminuta tohoto rozhovoru: http://channel9.msdn.com/events/Build/2015/C9-08... a tento článek http://www.wired.com/2015/01/microsoft-hands-on/... .16:35 "Vzhledem k tomu, že tam [na HoloLensu] běží Win32 aplikace"Microsoft Hub je násobně větší zařízení. A i zde explicitně řekli, že s podporou starých aplikací nepočítají. HoloLens tak nativně podporovat staré aplikace pro x86 nejspíš také nebude (jak by se asi ovládaly?). Díky odpadnutí potřeby být zpětně kompatibilní tak může být hardware mnohem efektivnější. I operační systém bude úspornější. V podstatě si vystačí s jádrem z Windows 10 pro telefony (a pokud není řeč přimo o renderování 3D grafiky, nejspíš i zbytek hardwaru bude "mobilního rázu" - pro přesnější celkové srovnání je asi nejvhodnější NVIDIA Shield Tablet nebo Amazon Fire Phone). Nebude potřeba 20 GB pevného úložiště pro desktopová Windows 10. Protože klíčovým pojítkem je zde opět Universal Windows Platform. Universal Windows Apps pro telefony a tablety poběží na HoloLensu nativně, jak předvedli na keynote. Jejich dvojrozměrné UI si pověsíte třeba na zeď. Aplikace plně využívající možností rozšířené reality budou pochopitelně vyžadovat specifický kód.Každý vývojář si pak při vystavení aplikace na Windows Store může určit, pro jaká zařízení je aplikace primárně určená. I aplikaci navrženou pouze na telefony půjde spustit na počítači, ale tzv. "na vlastní nebezpečí". Buďto aplikaci nepůjde vůbec zvětšit, nebo se UI rozsype.22:11 "Surface stál 300 tisíc"Tomáš si asi zprvu neuvědomil, že Jakub mluví o nynějším Microsoft PixelSense, který se dříve jmenoval Microsoft Surface. Zdroj: channel9.msdn.comP.S.: Na YouTube máte nefunkční odkaz na článek. Podobná situace je i v této http://www.zive.cz/videa/sc-106/default.aspx... sekci Živě u inkriminovaného videa.
Názor byl 20× upraven, naposled 03. 05. 2015 15:36