Týden Živě: Jak se daří Applu a Microsoftu

Diskuze čtenářů k článku

10. 06. 2012 12:36

to tam vazne dve a pol minuty listujete v casopise? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 21:46

ako je mozne vyskusat mac os na niekolko dni, bez toho aby som kupoval macku vo vreci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:05

normalne, z warezu si stahnete mac os, na win si stahnete free virtual box napriklad, vytvorite is virtualni mashinu, k ni si pripojite obraz instalace mac os a nainstalujete :), jo a legalne to nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:15

a nejake konkretnejsie info? skusal som viacero imageov ci priamo virtual diskov z torrentov, ale dostal som sa iba po prvy screen jablka, dalej sa nic nedialo. paci sa mi myslienka unixu s funkcnym desktopom, ale bez dlhsieho testovania sa nic kupovat nebude :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 22:57

Tuto variantu důrazně nedoporučuji. Mac OS X by měl jet pouze na stroji od Apple, jelikož je na něj přímo tvořen a optimalizován. Pokud jej nainstalujete na PC, určené pro Windows, tak vám Mac OS X pojede velmi špatně a váš dojem z tohoto systému bude velmi zkreslený... negativně zkreslený. Pokud chcete vyzkoušet Mac OS X, tak český Apple nabízí zapůjčení třeba Macbooku na pár dní, tuším dokonce zdarma. Prostě jen na vyzkoušení... Možná bych zkusil jít touto cestou.... Určitě bych ale neinstaloval upravné Mac OS X, stažené někde z warezu, na klasické PC, jelikož budete možná zklamán...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:06

..tohle pisu z dellu 10v se snow leopardem..2gb ram..60gb ssd..leopard bezi zcela plynule )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:14

..plynule a bez problemu..;)) ..ja jen kdyby jste tohohle prcka zkusil tak by jste nenapsal to co jste napsal..ale je mozne ze 10v je vyjimka co potvrzuje pravidlo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 03:24

No ja bych chtel videt jak by ti mac os jel treba na ntb s turionem x64 a hd3850 grafikou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 14:11

No to ze si myslis ze jede plynule jeste neznamena ze jede plynule...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2010 10:26

Beru to, pokud máš osobní zkušenost dobrou, tak v pohodě. Pokud ti to na tom Dellu jede plynule, tak buď rád, ale pokud si někdo chce zkusit Mac OS X, tak pro něj bude jednodušší a určitě spolehlivější to zkusit na železe od Apple. Nemusí mít takové štěstí, jako ty, že mu to pojede bez problémů... Já jsem viděl Mac OS X pouze tedy jednou na non-Apple stroji a sice to jelo, vcelku plynule, ale když jsem pak zpátky přesedlal na svůj Macbook, tak ten rozdíl mi připadal dost znatelný celkově.

Jsem každopádně spíše zastáncem, že na PC má být Win7 (či Linux, ten jsem zatím nikdy nezkoušel), což také používám, hlavně díky hrám a necpu tam nic jiného a na Macu má být Mac OS X, který mám primárně na práci, do školy a na cestování, jelikož má dlouhou výdrž na baterii.

Mimochodem po více než dvou letech mi Macbook White vydrží na původní baterii velmi dlouho. Při sledování filmů (ne DVD) ale klasické AVI, které mám na HDD, mi vydrží hrát v kuse přes 4 hodiny (jas na polovinu, vypnuté BT a wifi) a pokud pouze píšu ve škole, tak přes 5 hodin... Kolik ten Váš Dell vydrží když tam máte Mac OS X? Třeba v porovnání, když tam dáte Windows.. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 21:28

nechystá se třeba Týden Doupě(te)? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:55

HTML5 VIDEO na Zive.cz?

Bylo by to mozny? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 01. 2010 15:45

Možná už příští týden bude jedna velká změna, a mohlo by z toho být i video v HTML5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 18:28

Super Akorát byste to měli nejdřív vychytat, třeba na YT je video v HTML5 podivně kostrbatý a nefunguje fullscreen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 20:11

Super, tesim se.

btw. k tomu HTML5 na YT, me funguje naprosto bez problemu ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 21:24

V HTML5 se o přehrávání videa musí postarat přímo prohlížeč, takže "kostičkování" vs. "vyhlazování" je na něm - stream pro flash přehrávač může být úplně stejný jako pro HTML 5 přehrávač (H.264). Takže uvidíme, jak se to vyvine, asi ještě chvíli bude mít výhodu Flash, kde se dají s videem dělat kouzla přesně podle potřeb autora (postprocesing jde nastavit přímo podle potřeb konkrétního videa, což HTML5 neumí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:49

Jasne, ale napr. nebyl by vubec od veci nejaky link pod videem ve smyslu "switch to html5" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 13:14

Neviem či sa to tu už riešilo, ale menšia kritika pre Dávida Polesného, čo tak pozerať sa viac dopredu a nie na svojho kolegu? Aby tam bol predsa väčší kontakt s divákom žive. Inak len tak ďalej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 12:13

"ipadu jsme se venovali zatim celkem malo"

ja si myslim, ze ste sa mu venovali viac ako dost.

na to, ze to zariadenie sa este poriadne nepredava, a uz vobec sa nepredava v europe a o sluzbach ani nehovorim.

ak by take promo vo vsetkych mediach mali ine tablety a ine produkty....

zatial jediny potencial zariadenia je hype, ktory novinari este radi podporia, aby neostali pozadu za kolegami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:33

Tento keynote sledovalo a hovorilo o nom viac ludi, ako o prejave Obamu. Preto je pochopitelne, ze mu venuju viac casu ako nejakemu HP tabletu, o ktorom vie dokopy 5 ludi. Proste publikuju spravy o tom, co ludia chcu vediet, vsak nik sa nestazoval, ked tu nedavno boli kazdu chvilu clanky o Windows 7. Alebo ano? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 12:39

vsak ja nepopieram. vadilo mi aj pri w7.

"Proste publikuju spravy o tom, co ludia chcu vediet"

bolo by nespravne zamienat pricinu s nasledkom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:36

"ipadu jsme se venovali zatim celkem malo"

Tohle byla jasná ironie, je s podivem, že to někdo nepozná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 13:42

je to mozne.

vcera bola ochutnavka whisky a cigar, tak mam este bolehlav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 15:04

100% súhlasím. Keď vydá HP niečo poriadne tak o tom nikto nevie a keď je pred niečim i tak to je velký BOOM..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 16:08

HP Slate (bohužel) zatím nikdo takhle nepředstavil. Na Microsoft CES keynote byl jeden z mnoha a věnovalo se mu sotva pár minut. Druhé představení je takové neformální posezení kde HP CTO Phil McKinney hovoří o historii vývoje. Žádná velká prezentace, žadná specifikace, zádné demo. Spíš je zázrak, že o něm vůbec všichni víme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:09

Co to máte tam vzadu? nějakou TV s xboxem? že tam kdosi paří :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 12:11

To je přesně ta televize, před kterou mluví Karel Kališ, aneb www.doupe.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 12:13

a co hrál? :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:17

podle mě to vypadá na assasins creed2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 10:47

Opět se ukázal "Pes v klobouku" Jen mi ještě uniká ten význam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 31. 01. 2010 19:42

Pes v klobouku je alter ego jednoho člena naší redakce, zjevuje se v různých formách obsahu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 09:28

Pavel Nygrýn vypadá moc slušně a to není hezké ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 06:16

No dneska nic duleziteho a zadne novinky .. asi zas nejel twitter :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 01:26

Diskuse zabavna, ale pomerne nevyvazena a bez jakekoliv uzitecne informace. Chapu, ze vyjadruje vase nazory, ale ty by mely byt zalozeny na praktickych zkusenostech, nikoliv na spekulacich radoby odborniku na vec ;) Pokud chcete, aby vas ctenari/divaci brali vazne, chtelo by to se podle toho zaridit. Prehled udalosti s Riou (tehda jeste s Veronikou - skoda ji) si cas od casu zrejme pustim, protoze je objektivni a ma informacni hodnotu. Vase "plkani" o tom, co vam zrovna prijde pod fous opravdu za tech nekolik minut pozornosti nestalo...

Pokud jde o Apple pocitace, stale nechapu, proc ma kazdy pocit, ze jsou drahe. Srovnejte si konfigurace treba iMacu s Windows PC o parametrech: 3.06GHz Core 2 Duo, 4GB DDR3 @ 1066MHz, 500GB SATA II disk, GeForce 9400(M), 21.5" LCD s LED podsvicenim, bluetooth, wi-fi a/b/g/n, digitalni audio vstup/vystup, integrovane stereo reproduktory, mikrofon a kamera + bluetooth klavesnice s mysi a dejte si dohromady o kolik se ty ceny lisi - podotykam, ze v cene jakehokoliv Apple pocitace je i operacni system a vcelku kvalitni balik multimedialnich nastroju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 01:57

Mně se třeba naopak nelíbí Zprávy živě, protože mají jen suchou informační hodnotu a po odchodu Veroniky i krajně nesympatickou moderátorku, která se navíc svým vzezřením snaží všem dokázat, jak je strašně alternativní a tím pádem i cool. Účes ála motorkářská helma v kombinaci s šíleným svetrem po babičce mě budou strašit ještě hodně dlouho

Týden živě je nejen o shrnutí IT událostí týdne, ale i o pohodovém pokecu, o dohadech, tipech a vlastních konstrukcích našich redaktorů. Proto většinu lidí baví a proto se i já těším na každý nový díl.

Řešit cenovou konkurence-schopnost Applu a jejich iMacu nemá cenu. Za menší peníze jde sestavit i luxusní čtyřjádro a člověk má obrovskou volnost výběru v periferii i softwaru. Tohle Apple nenabídne a on koneckonců ani nechce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 02:25

nj nektere lidi bavi Infotainment, jine zase zajima podrobnejsi rozbor a nazor diskutujicich. pan je zjevne prvni pripad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 11:22

Kdybych moh dám +10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 02:23

OS je v cene vetsiny notebooku. Ta grafika je docela ubohost, ve stejne cenove relaci u ne apple produktu najdes o dost vykonejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 10:34

Grafika je dostatečně výkonná k utáhnutí 22" s rozlišením 1680x1050px (a možná i vyšší) cožvětšině lidem bohatě stačí. Její druhé plus a také důvod pro ji Apple používá, je její nízká spotřeba. Což se o dedikovaných grafikách říct rozhodně nedá a na poměr spotřeba : výkon je GF 9400M poráží.

Že Apple počítače jsou drahé je neoddiskutovatelný fakt, nevím proč se to stále snaží někteří vyvracet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 12:07

Protoze to neni obecne pravda, drahe jsou akorat v nasi ceske kotline.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 13:04

S tim bych nesouhlasil. iMac jsem tady v Irsku koupil za 1099 euro, coz je v prepoctu pres 28000. Na apcom.cz jej sezenete za velmi podobnou cenu. Spise nez o cenach Apple zarizeni je potreba se divat na realnou koupeschopnost lidi v CR. Zatimco me trva pri minimalni mzde treba dva az tri mesice nez si na toto zarizeni nasetrim, v CR to bude mnohem dele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 16:25

28 000 Kč je v ČR o 4 tisíce více než průměrná mzda a o 10-15 000 Kč více než reálná mzda. Jak jsou na tom v Irsku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 18:20

Kolem 1500 mesicne/20000 rocne a to je jen o neco vice nez je minimalni mzda. To je zhruba plat pristehovalce na normalnich pozicich. Samozrejme, ze na specializovanych pozicich i pristehovalec muze dostat prijemne penize.

Prumernou mzdu v Irsku neznam, ale asi bude celkem vysoka. Bezny urednik s par lety praxe bere pres 3000 mesicne/36000 rocne. Ucitele po deseti az patnacti letech praxe maji i 65 tisic rocne. Obecne tady maji mnohem vyssi mzdy urednici a zamestnanci ve statnich sluzbach... http://www.cso.ie/statistics/av_earningshou... ...

Jenze je potreba prihlednout k tomu, ze sluzby (verejna doprava, energie, najmy) jsou pomerne vysoke. Hlavne tedy v Dublinu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:15

no a ja si dovolim srovnat plat u nas a v de, na stejne pozici jako v cr, v cr 18kkc cisteho v de 3-5k€, to je docela rozdil. ano mac nam pripada drahej, ale nam pripada vsechno drahe, protoze pro nas vsechno drahe je a z tech drahejch veci je mac ta drazsi vec a proto u nas ma mnohem vetsi smysl kupovat levnejsi a i viceucelovejsi veci nez na "zapade"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 13:05

Koukam, ze pouzivate Chrome na Macu. Mohu se zeptat na strucne info, jak jste spokojen? Dekuji. David

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 15:34

Nevím zda dotaz byl na mě, ale odpovím :)

Chrome používám na všech platformách na kterých pracuji (Windows 7, Linux Ubuntu a Mac OS X - Snow Leopard). Všude je to velmi rychlý prohlížeč a troufám si tvrdit, že je dobře připravený pro každou platformu.

Co mi trochu vadí, je různý stav rozpracovanosti. Například na Windows a Linuxu už bezproblémově fungují doplňky, kdežto na Mac OS X nikoli (celkem mi chybí Chromed Bird - doplněk pro Twitter). Subjektivně mám pocit, že Mac OS X verze má také trochu problémy s přehráváním flash - vždy celkem rapidně zvýší zátěž na procesor.

Jinak je ale práce s Chrome velmi svižná, nikde nepřekážejí žádné lišty a mohu jen doporučit ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 15:56

Moc diky za informaci :) Prave jej zkousim a opravdu se s tim pracuje primo paradne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 16:20

jeeee pane vy jste odbornik, se vsadim ze ta grafika utahne i 150" s rozlisenim 1680x1050 px, ale stejne tak jako treba intel gma 950 utahne 20" 1280x800 spolu s externim 1680x1050 a jeste na jednom z nich s quakem3 , ale sam uznejte ze HD3850 je proste lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:43

OK, tak jinak. Schválně jestli mi najdeš sestavu s LED IPS panelem a podobnou nebo výkonnější konfigurací jako u Applu. Pak se můžeme bavit o ceně...

Ono je totiž větší ubohost koupit mizernej LCD monitor a vychloubat se cenou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:44

Martin Staněk: On z toho nikdo vyplesklý není, spíš jen "neapplisti" mají opět potřebu nám všem sdělit, jak je to k ničemu. Což mě osobně pobavilo nejvíce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 16:58

ano to led isp omlouva tu cenu, a je to presne vyvazeno tak aby applesti mohli rikat mam led isp a tise mlcet o otm ze maji gf6400M

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 31. 01. 2010 22:49

Ale přesně takový je účel a formát Týdne Živě. Podívejte se na jeho první, druhý, třetí díl a pochopíte. Je to subjektivní diskuze dvou "chlápků" z redakce. Vychází v neděli a v neděli se co? V neděli se nepracuje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 23:38

ok. Imac v tvojej konfiguracii stoji 1208€, je to jeden monitor v ktorom je vsetko, ked sa to pokazi, nevies to opravit doma, nic tam nevies vymenit, treba to brat do servisu. 2jadro s 500GB diskom bez normalnej grafiky

a teraz pc:

INTEL Core i5-750 2,66GHz, iP55, sLGA1156

GIGABYTE P55M-UD2

4GB KIT DDR3 2x2GB

Chladic CoolerMaster Hyper 212+

GIGABYTE Ati 5770, 1GB DDR5

SEAGATE Barracuda 7200.12 1000GB

zdroj Enermax ECO+ 500W

DVD vypalovačka SONY Optiarc AD-7240S

Windows 7 Home Premium 64-bit SK

22" iiyama ProLite E2209HDS 1920x1080, vga, dvi, hdmi

1042€ - 4jadro s vga strednej triedy postacujuca na akukolvek dnesnu hru.

"stale nechapu, proc ma kazdy pocit, ze jsou drahe" - to je jednoduche. Lebo lepsi pc kupis za nizsiu cenu, alebo rovnaky pc za menej ako polovicnu cenu. Preto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 23:45

nj, zabudol som tam bednu, napr. CM Elite 330K stoji 35€, takze 1077€. + nejaka ta 100vka ta zlozenie a instalaciu. Ale je to tak 3x rychlejsie na pracu a 100x rychlejsie na hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 00:02

No.....u toho monitoru by se dalo říct "zkuste to znovu". Ten ve Vaší konfiguraci totiž nelze porovnávat s IPS panelem s LED podsvícením, kterým je vybaven iMac.

Samozřejmě tohle není pro každého uživatele důležité, ale každý si vybere, zda je pro něj důležitý výkon navíc (který pravděpodobně nebude při použití Windows v porovnání s iMacem, vybaveným Mac OS X, vůbec poznat) u počítače, který si musí sám složit, nebo zda chce elegantní řešení all-in-one s displejem, jenž je o dvě třídy výš, než ten, co jste uvedl Vy.

S obdobným displejem byste měl samozřejmě problém se dostat pod cenu iMacu. Druhá věc je, co mi pomůže, že bych měl klasický počítač, kde mám komponenty přístupné, když mi odejde třeba grafická karta, bez které počítač ani tak nepojede, když ji pošlu do servisu samostatně.

Můžete argumentovat, že třeba v případě závady na webkameře bych musel dát celý iMac do servisu, kdežto u klasického počítače prostě webkameru odpojíte, ale přece si nebudu kupovat nevzhlednou bednu se spoustou kabelů proto, že by mi u iMacu mohla odejít iSight.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 00:14

naopak, ten monitor je este lepsi, lebo ma 3 vstupy. Ci to je TN alebo IPS je uplne fuk prd jedno, niesom profi grafik, a keby som bol a potreboval taky monitor, tak kupim eizo. Ak mi bude maly 22" tak ho predam a kupim 30" alebo 3x 22" alebo hocico, lebo ta karta podporuje 3 monitory. Imac treba predat cely komplet. + kolko monitorov sa da napojit na imac? Ked mi odide vga a pc surne potrebujem, tak za 30€ kupim nahradnu, alebo v mojom pripade som zastancom skor AMD, a tam kupim dosku s onboard. To i5 som vybral, lebo aj imac ma intel. Dnes sa uz ale neoplati kupovat 2jadro, ked vo velmi prijemnej cene je AMD AII x4 620. Snim sa da cisto pc aj s win spravit pod 400€. Apple pc su predrazene, a ukazuje to aj nepouzitelny ipad za 500$ (v europe 500€).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 00:28

Nemusíte být grafik, abyste ocenil displej iMacu. Velký rozdíl byste zaznamenal hlavně co se týče pozorovacích úhlů a kvality podsvícení.

K těm třem vstupům nevím, co říct, protože jestliže je pro Vás nekvalitní displej s třemi vstupy lepší volbou než kvalitní displej s jedním, tak se nemáme asi příliš o čem bavit, protože mám odlišný názor.

Přirovnal bych to k ženám. Když Vám jedna, o kterou bych si já ani kolo neopřel, zpřístupní všechny 3 své "vstupy", není to zrovna výhodou oproti situaci, kdy byste měl krasotinku, co Vám poskytne alespoň jeden.

A nechytejte mě prosím za slovo, inteligentní člověk snad pochopí, co jsem tímto přirovnáním myslel. K čemu mi je, že si můžu šmejd připojit třemi způsoby, když můžu mít mnohem vyšší kvalitu v elegantnějším řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 00:42

ved ano, ked si vyhodil tolko penazi za "monitor" musis si aspom naklamat, ze tie v normalnych cenach su smejdy.

btw. na internete sa nevyka ;) Mozno v oficialnych mailoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 00:58

Výborně, už jsme u té fáze, kdy Vám došly argumenty, tak mě pro jistotu obviníte ze zaujatosti?

TN panel bez LED podsvícení je prostě horší než IPS s LED podsvícením a je jedno, jak moc budete křičet, že tomu tak není. Je sice zároveň také výrazně dražší, ale tento problém téměř zmizí, když uděláme to, co jste udělal Vy - totiž začneme srovnávat iMac se sestaveným počítačem, jež není řešen jako all-in-one.

BTW: Nevím, kdo kdy přišel na to, že se na internetu nevyká, ale mám slušné vychování a to mi říká, že neznámým lidem (bez bližších informací o jejich věku a postavení) bych měl raději vykat, protože pak nejsem za burana.

Přeji VÁM dobrou noc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 03:22

Vzhledem k tomu ze u nas cim je clovek ve vyssim postaveni tim je vyssi pravdepodobnost ze se do nej dostal podvodem, se vyse postavenym lidem nevyka. Vyka se napriklad u doktora a to ciste z ucty. Takze se vyka jen vyrazne starsim, a ty zase tak vyrazne stare nevypadas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:01

Ještě jsem zapomněl - mám z Vašeho komentáře pocit, že jste si domyslel, že vlastním iMac. To jste si domyslel špatně. Příště se méně koukat na ikonky u jména a snažit se více diskutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:18

este raz. Niesom v segmente, kde by ma musel rozdiel medzi TN/hocico_ine zaujimat. IPS panel som videl na 1000€ Eizo monitore u klienta, premna ziadny rozdiel. Led monitory su uz snad vo vsetkych notebookoch, zas, ziadny rozdiel premna. TN (ja mam samsung SM 2443BW) mi plne vyhovuje, a zatial som sa (osobne) stretol s 2 ludmi, ktorym nevyhovoval. Jeden bol profesionalny fotograf a ten druhy pako, ktoremu nahovorili ze potrebuje monitor za 1000€ (to je to vyssie spominane eizo). Takze daleko viac ako typ obrazovky ma zaujima, ci su tie monitory poruchove, ci ma pekny ostry kontrastny obraz, aka je cena a moznosti pripojenia (nepouzivam napr LG a Acer). Pred rokom ked som kupoval tento samsung este neboli bezne a v cenach do 300€ (moja cenova kategoria) monitory s HDMI. Dnes by som uz iny nekupil. Vyhodou je ale to, ze ked budem chciet iny, tento predam, kupim iny. Co spravi majitel imacu? Ono v podstate vsetko co je v tomto pc mozem kedykolvek vymenit a predat. Napr. MB mam uz 3 roky a vystriedal som tam 4 CPU. Aktualny je ale posledny, lebo zacina nastup USB3. Zas, ja vymenim dosku, ostatne necham, majitel imacu si ani len nemoze kupit radic, lebo tam nema ziadne rozsirovacie sloty :) Skvely pocitac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:19

"premna ziadny rozdiel" = nieje tam taky rozdiel aby som za to priplatil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:20

Tahle věta mě pobavila ze všeho nejvíc " (který pravděpodobně nebude při použití Windows v porovnání s iMacem, vybaveným Mac OS X, vůbec poznat) ". Hlavně že monitor poznáte když se na něj budete koukat z divokejch úhlů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 01:29

on vybral to jedine do coho moze vrtat, lebo take monitory sa v pc svete bezne nepouzivaju. Ak sa zacnu, ich cena pojde prudko dole. K ostatnym komponentom sa nevyjadril, lebo aj mega fanatikovi je jasne, ze i5 sa neda porovnat s c2d, takze "pravdepodobne to bude rovnake aj tak" Keby uz ani ten monitor nemohol napadnut, tak by asi napadol kreslo, alebo papuce co mam na nohach, ze apple iPapuce maju o 3 stupne vyssiu vnutornu teplotu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 14:00

iPapuce dobry. Ale kdo nepozna rozdil mezi TN a IPS tak je slepy Na debilni hry ale TN panely staci to je zas pravda... IPS ocenite az pri normalnich cinnostech a pri praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2010 23:49

Tady nejde o železo, základem je OS X!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 01:00

Video parádní, jenom mi to těch prvních 11 minut pořád táhlo oči tak nějak za Honzu Sedláka na tu obrazovku s hrou v pozadí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 00:52

pamatujete UMPC? http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-Mobile_PC...

v dobe kdy jsem o porizeni tabletu vazne uvazoval sem ho nasel na tabletkiosk.com ted uz tam tehdejsi verze s celeronem neni, je videt ze se vvyoj posunul, jen cena zustala stejna

http://www.tabletkiosk.com/tkstore/pc/viewPrd.asp...

iPad jde s cenou zhruba na polovinu, no tak snad dotlaci na nizkou cenu i tato zarizeni.

Ale je z toho videt ze koncept i konkretni produkty jsou tu s nami uz hodne dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 01:03

Co se UMPC týká, tak kdysi mě docela zaujal HTC Shift - zařízení s dvěma procesory a dvěma OS. Bohužel můj praktický zájem končil tam, kde začínalo zjištění ceny tohoto zařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 06:14

A co treba http://www.motioncomputing.com/products/tablet_pc_J34.asp... , starsi verze meli treba i serialu SGA :D

J3400 Tablet PC

Intel® Core™2 Duo processor

Starting at $2,299

Configure Your J3400 Tablet PC

* Genuine Windows® 7 Professional (32-bit)

- Upgrade to Windows 7

* Genuine Windows® Vista® Business (XP downgrade CD available)

* Genuine Windows® XP Tablet PC Edition (available through downgrade rights from Windows 7 or Vista Business)

* - Intel® Core™2 Duo processor SU9600 (1.6GHz ULV) OR

- Intel® Core™2 Duo processor SU9400 (1.4GHz ULV)

* - Intel® WiFi Link 5300 Series 802.11 a/b/g/n

* 2GB RAM (upgradeable to 4GB max)

* 80GB HDD (Optional 120GB HDD or

64GB Solid State Drive - SSD)

* Highly sealed, chemical resistant chassis

* Optional Mobile Broadband powered by Gobi™

* Optional integrated smart card reader

* Optional integrated digital camera/video

* 12.1" AFFS+ LED Backlight Wide Screen (WXGA) Display

Optional View Anywhere® Display

* One-year warranty (with three-year option)

* Motion DataGuard™

* Computrace®Complete

* Software

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 08:15

nevím... 3 x dražší a 3x těžší něž iPad .. akorát je to "PC" a ne "MP5 player" (MP5 protože to umí vedle MP3, videa i internet)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 09:15

njn, internet to sice umi, ale javascript zase az tak moc ne a flash vubec .

MP5 is a term created by the factories in China to set the latest generation of mp4 players apart.

A kdyz se kouknes na TabletKiosk tak tam najdes tablety i za $1,795

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 09:38

Prej javascript neumí pořádně - až na to, že safari má nejlepší mobilní javascript a rychlý jako desktopové a navíc podporuje standarty - http://www.vidoemo.com/yvideo.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 10:05

tak javascript v safari na iphonu neni tak rychli jako javascript v opere na desktopu , standarty podporuje kde co, akorat je pak nedodrzuji, acid3 test je pekny, ale synteticky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 09:45

na internet v portable zařízení nepotřebuju ani flash.. na email, facebook, mapy.cz, jizdní řády, školní IS, wikipedia atd.. se bez flashe obejdou.

"MP5 player" netušil jsem, že se tenhle pojem už někde dafinoval a používá. promiň

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 10:02

no tak treba ntb je portable a na ntb bych se bez flashe neobesel , znam spoustu ciste flash stranek. Opera unite media player je flash(ikdyz ted si nejsem zrovna jist, chrome stim pracuje nejak divne. to shrnu, flash mi hodne na iphonu chybi.

ze neco nevis se nemusis omlouvat, od toho je internet, aby ses neco dovedel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 10:27

klepl jsem "souhlasím" , ale je "přenosný" a "přenosný", prostě notebook je speciálně slisovaný PC s baterií a přivařeným displeyem.. je to prostě plnohodnotné PC. cenově dostupné modely váží až 3 Kg což zas tak moc přenosné není.. tedy to měl napravit netbook, do jisté míry se mu to podařilo, ale je to pořád PC, se všema výhodama i nevýhodama... nedokážu si dost dobře představit práci na něm.. myslím náročné aplikace jako autocad, photoshop atd.... a když tyto věci a nejnovější náročné 3D hry od netbooku odečtu, tak mě zbyde takové cosi, co má nějaké funkce: internet, prohlížení fotek, nějaké hry, atd... a tady na to mě právě připadá lepší iPad

jak už někdo psal, že mu iPad připadá jak zařízení z sci-fi filmu... souhlasím, moc se mě to líbí, chtěl bych to používat. Sice jsem nikdy nic od apple neměl, tak tohle mě zasáhlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:24

Já jen nechápu, jak jsou někteří (hlavně applitsti) vyplesklý z něčeho co je s námi nejméně 10 let. Ale protože s tím přišel Apple, tak je to děsně cool. I když to neumí polovinu věcí co jiné produkty této kategorie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 12:33

Že by proto, že je to lépe ovladatelné ? Koukal jsem na některé ty tablety, třeba na ten cca 6krát dražší, který sem postoval někdo z diskuze. Vážně myslíte, že ovládání pomocí funkce "klávesnice na obrazovce" z kategorie Usnadnění, je komfortní ?

Mimoto já nechápu jednu věc. Sám píšete, že na trhu tady jsou ty zařízení 10 let, ve většině případů to jsou polotablety s plnými windows - tedy multitaskingem a dalšími věcmi. Proč tedy nadáváte, že Apple to nemá a vydal se jiným směrem a nekoupíte si to, co již dávno na trhu je ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:18

Já na nic nenadávám. Jen se divím. Problém těchto zařízení byl v tom, že za jedno byla do nedávna drahá, za druhé jak říkáte tam byli klasická Windows bez upraveného ovládání, což byla nedomyšlenost. To je asi jediná věc, ve které je Apple napřed.

Jinak ale Apple chápu. Bude to asi podobné jako s iPhonem. Vydaji první verzi, která nicmoc neumí. Apple šílenci to koupí. Pak vyjde další vylepšená verze a šílenci budou hned měnit, protože další verze je prostě lepší.

A tak to jde dál, až se z toho stane celkem použitelný výrobek a zlidí se tahaj penízky jen to cinká.

Protože pokud něco dokáže vytáhnout z lidí další peníze za stejnou věc, tak je to fráze "je to novější, umí toho víc".

ŽE TA PRVNÍ VERZE TOHO ALE UMÍ MÍŇ ÚMYSLNĚ, TO UŽ APPLE FANATIKY NENAPADNE.

Vsadím se, že stejné to bude i s iPadem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:28

mě to co umi iPad naprosto stačí.. (jedině USB, ale když je redukce..) . Ještě před uvedením iPadu jsem vybíral nějaký netbook, a jsu rád že nevybral. Rozhodně tedy nebudu čekat na iPad Gen 2, 3... něco přenosného potřebuji (ale ne nutně. Mám 15" notebook, který je prostě moc těžký).

Nevidím důvod, proč bych si měl koupit iPad 2, když bych měl iPad1 .. kvůli kamerce to rozhodně nebude, a software snad půjde upgradeovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:31

To co si napisal je dost farizejske od teba, ako uzivatela windows, nemyslis? Taka Vista je prakticky len horsia verzia Windows 7, WinMo 7 je akysi svaty gral, ktorym samotny Ballmer ospravedlnuje nepodarok menom WinMo 6.5 atd.

Navyse ja mam iPhone prvej generacie, prekvapivo som si mohol ZADARMO stiahnut uplne najnovsiu verziu FW ktora je o 2 roky novsia. Jedine, o co som prisiel, su HW vymozenosti ako GPS, kompas a lepsi fotak. Kedy sa naposledy takto staral Microsoft o svojich zakaznikov?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:57

Na Windows nijak nelpím. Jsem uživatele také Linuxu, občas Amigy, dnes spíš přes emulátor, ale to je jedno. Ač MS moc nemusím, tak o zákazníky se stará-viz třeba devítiletá podpora XP. To nejni starání se o zákazníky? Nechme stranou důvody, proč MS tak dlouho podporuje XP(špatné přijetí Visty, dlouhý vývoj), důležité je, že nenechal uživatele XP na holičkách ani po tak dlouhé době.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 15:35

To sa sice stara, ale v tomto pripade ide iba o bugfixy a nejaky ten SP. Nove funkcie alebo podobne vylepsenia nemozes cakat, nezostava ti proste nic ine, iba kupit novy produkt. Zatial co ako som uz spominal, tak v pripade iPhonu mam az na mensie HW rozdiely totozny produkt.

Ale hlavne mi islo o uzivatelov Visty, keby som si kupil vistu (mal som XP a cez MSDNAA som presiel rovno na 7) tak sa citim okradnuty. Odpoved Microsoftu? Prepacte, ze sme Vistu pokaslali, ak chcete, tak mozete zaplatit 220EUR za upgrade licenciu na 7. Ak toto nie je dovod na kopanec do "monkey boy" ksichtu, tak uz neviem co je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 19:24

Vistu pokašlali nezodpovědní prodejci kteří ji instalovali na slabé stroje. Nejni tak špatná, jak si mnozí myslí. Zajímavé je, že na Vistu každý nadával a Sedmičky každý vyzdvihuje. Přitom mezi těmy systémy nejni tak zásadní rozdíl. Alespoň pro běžné BFU, kteří ji asi nejvíc zatracují.

Co mě se týče, tak já nekupuju bezhlavě hned každou novinku. U XP jsem počkal až vyjde alespoň první SP. Vistu vynechám, přejdu možná až na Sedmičky až zase vyjde nějaký SP.

U Linuxu nejni co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 20:01

A zase sme pri MS, preco MS nikdy nezaujima, na ake PC bude jeho OS instalovany? Pre nich koncia akekolvek zavazky akonahle sa ich OS dostane do ruk vyrobcu. A potom sa objavuju underpowered notebooky s Vistou, notebooky preplnene bloatwarom a PC s nekorektnymi drivermi (pri Viste velmi popularne).

O tom, ci je medzi Vistou a 7 rozdiel by sa dalo polemizovat. Ten nazor, ze Visty su nanic nevznikol len tak pre nic za nic a na globalne sprisahanie neverim . Rozdiel, ktory si vsak vsimne uplne kazdy je lepsia podpora driverov, rychlost celeho OS a mierne (ale skutocne iba mierne) vylepsenie wifi sietovanie. Este teraz si pamatam, ako som musel zrusit WPA a potom dokonca aj WEP zabezpecenie nasej domacej wifi, len aby sa mohla Vista pripojit... zlate casy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:30

jenom bych doplnil ze si nemyslim ze Visty sou takove zlo jako se to vsude prezentuje, naopak si myslim ze spousta lidi na ne nadava protoze je to in, aniz by s nima meli poradnou zkusenost. 64b Visty udajne sou na tom hur a zrovna 64b Visty mam, a musim rict ze sem celkem spokojen, predtim sem mel W2k s temi sem byl velmi spokojen, chvyli sem zkousel XP a stemi sem byl velmi nespokojen stejne jako s W98, 95, 3.1 ;) Na W7 se tesim ale pockam si na SP1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 17:15

Microsoft sa o zakaznikov stara asi tak, ze do win xp nikdy nedal direct x 10 a ani nikdy neda. Ak chcel zakaznik dx 10, tak musel kupit poruchovu vistu. A teraz sa o zakaznikov stara asi tak, ze ked vysiel win 7, tak pouzivatelia visty museli platit plnu cenu (od 90 eur vyssie) za win 7, ak ho chceli. Teda niektori ho mali za administrativny poplatok a postovne, co bolo minimalne 20 eur (u niektorych vyrobcov pc aj 40 eur) ak kupili pc tesne pred vydanim win 7. Ked apple vydal snow leoparda, tak vsetci s legalnou licenciou na leoparda mohli legalne upgradovat na snow leoparda za 29 eur. A niektori aj lacnejsie, ak kupili mac po tusim 12.06.2009. MS poskytoval podporu pre xp iba preto, aby pouzivatelia neodchadzali na linux alebo mac, kedze nechceli vistu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:33

Tak tady je víc "úrovní". Co se týče HW, souhlasím, že v další revizi přibudou další věci, aby donutili lidi upgradovat (mimochodem, co se týče vydávání nových revizí HW oproti předchozím "zkripeným", tak v tom má podle mne prvenství HTC). Ovšem co se týče OS, tak v tom je zase Apple napřed oproti předchozím výrobcům, neboť veškeré updaty iPhone OS uveřejňuje zdarma i pro majitele starších revizí HW, což mnoho výrobců nedělá a tedy přidávání funkcí z hlediska SW je na rozdíl od ostatních zdarma.

Nicméně, základní vrzi si koupí ti, kterým z hlediska HW vybavení mnoho nechybí (mě například z HW vybavení chybí web kamera, kterou čekám, že stejně jako v případě iPod Touch uvedou v další revizi).

Každopádně si myslím, že spousta lidí nevidí dodatečné výhody nebo spíš posuny dopředu, které s iPadem nepřímo souvisejí: například digitalizace knih (beletrie) - doteď de facto existoval obchodní model jen pro majitele Kindle. Díky své pozici Apple posunul digitalizaci beletrie hodně dopředu a prolomil tu stagnaci tím, že podpořil formát ePub, který můžou využít i další tablety od jiných výrobců. Potom se mu podařilo konečně prolomit zatvrzelost mobilních operátorů ohledně mobilního internetu a donutit je, aby mobilní internet začali brát v potaz. A v neposlední řadě nastavil cenovou laťku solidně. Výrobci se teď budou snažit dosáhnout pod 499 dolarů, což umožní rozšíření tabletů.

Zkrátka uvedení iPadu je potřeba vnímat jako celek a jeho celkový vliv na související trhy, ne jenom "fuj, neumí to multitasking, nemá to tohle a támhleto", to totiž není to podstatné. Nejprve je třeba vytvořit trh pro obsah a jeho získávání do tabletů, což se nikomu jinému výrobci tabletů dosud takto nepodařilo. Teď, když se tento trh začne rozvíjet, tak na něj budou moci vstupovat ostatní výrobci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 13:50

Na tom co píšete něco je. Proč se ale musí čekat na to, až Apple něco byť nepřímo protlačí? To ostatní nemaji svůj rozum, aby sami začali nabízet to, co lidi-trh žádaji? S tim Kndle a mobilním internetem máte v podstatě pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 17:31

preco sa musi cakat, az apple nieco pretlaci? Lebo kazdy vyrobca chce dat do vsetkeho co najvykonnejsi procesor najlepsie s aspon 4 jadrami, aspon 4GB ram, ssd disk s obrovskou kapacitou, videokameru , co najviac portov na usb, firewire, e-sata, hdmi, dvi, vda, k tomu citacky na vsetky typy kariet a zabuda na software. A ak len hardware stoji 1500 dolarov, tak nemoze cely produkt so softverom predavat za 499 $. Apple da nevykonny avsak dostatocny hardware bez veci ako je videokamera, avsak aplikacie optimalizuje a ovladanie urobi najlepsie ako vie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 20:18

Já měl na mysli hlavně ty navazující služby. Nicméně takový Acer Aspire 1420P je za rozumnou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:41

vesmes je to tak, tablety jsou drahe proto ze jsou cilene na profi vyuziti, na vrcholovej management. iPad a porad to rikam dokola, je dobre ze prisel a ze to zmeni, ALE a je spousta veci za co ho kritizovat, a je potreba ho kritizovat, aby iPad vyrazne vylepsil, coz opet pomuze snizit cenu tabletu. Proto bych chtel aby iPad byl zhruba tak stejne pouzitelnej jako kazdej tablet s win, jinak pro me nema prichod iPadu smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 15:25

Půjdete na prodejní výstavu, kde se vám zalíbí dva obrazy. Ale nemůžete se rozhodnout, který koupit. Nejste žádný filantrop, a proto využijete svůj selský rozum. První je 10x10 cm velký a stojí 2 tisíce a druhý 2x2 metry a stojí 3 tisíce. Jednoduše si spočítáte, že u prvního vyjde 1 cm2 na 20 korun, ale u druhého pouze na 0,075 korun. Vezmete ten druhý. Byli byste přeci hloupí, tolik umění za tak málo peněz. Obraz tedy zaplatíte a spokojeně odcházíte. Ale před galerií zjistíte, že se vám nevejde do auta. Najmete tedy stěhovací auto. Ale před domem další problém, obraz se nevejde do výtahu. A pak si teprve uvědomíte, že ho vlastně nemáte ve své garsoniéře kam dát.

Bylo by skvělé mít v krabičce 24x19x1 cm klávesnici, plnohodnotný systém, dvoujádrový procesor, 2GB RAM, 160 GB HDD, výdrž nejméně 24 hodin při hmotnosti půl kila a ceně do 10 tisíc, ale to je Star Trek, že?

Dnešní x86 architektura není sto nabídnout srovnatelné parametry jako ARM (iPad), aniž by se to fatálně neprojevilo na výdrži, hmotnosti, rozměrech, nebo ceně. Proto se (zatím) nekoná OSX, ani W7 s výdrží 10 hodin v ostrém provozu a hmotností a rozměry iPadu.

Lidem stále uniká, jaká to bude revoluce. A teď nemyslím konkrétně iPad, ale ARM tablety obecně. Dalo by se to srovnat s rozvojem mobilních telefonů. Hlavní myšlenkou mobilů je být stále ve spojení a v tom se iPad moc neliší. Můžete s ním být online prakticky 24 hodin denně (ČR zatím berte s rezervou, dokud nebude celoplošné 3G, ale např. Slovensko už s tím dnes problém nemá) Pamatuji doby, kde se podobně hovořilo o mobilech. "K čemu je to dobré?! Když si chci zavolat, mám doma telefon a všude jsou budky! Každej debil, má svůj mobil!" A kdo z nás ho dnes nemá? A kdo z nás by se ho jen tak vzdal? Proč s sebou po městě tahat rozečtenou knihu, když jich můžu mít s sebou tisíce. Proč zatěžovat děti plnou taškou těžkých učebnic a sešitů, když stačí jeden tablet? Proč si ráno kupovat noviny, když můžu mít všechny deníky světa? Proč čekat na doma až si budu moci pohodlně prohlédnout web?

Copak to lidi opravdu nevidíte? Naprostá mobilita díky celodenní výdrži, malým rozměrům a váze, přístup k celému internetu naprosto kdykoliv a kdekoliv je důležitější, než plnohodnotný systém s klávesnicí, dostatečným výkonem pro práci v CADu, Photoshopu a pro renderování HD videa (Co kdybych to jednou potřeboval, že?) s výdrží 4 hodiny a hmotností a velikostí notebooku. To, že nám Apple odepřel USB, kameru a čtečku karet je jistě nemilé, ale to nakonec neovlivní jeho masový rozvoj. Kdo z vás má netbook a kdo z vás ho denně nosí po městě? Ráno v plném autobuse otevře NB, přečte denní tisk, koukne na Facebook, napíše pár mailů, poslouchá hudbu? Jde po ulici, v ruce drží NB a pomocí jeho ergonomické klávesnice kecá přes ajsko a při tom kouká na web a dělá si poznámky? Drží NB v ruce, nebo ho připne vedle volantu auta a GPS ho naviguje na sraz s přáteli? A i po osmi hodinách ostrého provozu má jeho NB stále dost energie, aby mohl kamarádům ukázat na webu fotky z dovolené? Taký uživatel snad ani neexistuje. A kolik lidí by takto mohlo/používalo svůj iPad? Ano, všechny tyto činnosti můžete dělat i na telefonu s netem. Já ho takto používám denně a věřte, že to není vůbec ono. A se svým lehkým a výkonným 12' NB nenapíšu na ulici ani řádku.

Jediné, co bych iPadu opravdu vytknul je flash. Ano, je to často jen kontejner pro audio a video a weby mohou být v HTML 5. Ale nejsou a dlouho ještě všechny nebudou. Běžného uživatele to stejně nebude zajímat. Chce se koukat ze svého browseru, jak je normálně zvyklý. A krkolomných způsobů, jak flash, nebo video rozchodit, mám již plné zuby ze smart telefonů. Multitasking řeší Push notification, případně starý dobrý jailbreak, bez kterého bych se asi neobešel.

Raději upozorním, že používám telefony s Windows Mobile a Androidem, na PC’s Windows 7 a někdy iPod Nano. Pravidelně chodím na Microsoftí semináře. Nerad bych byl označován za fanatického Applistu a podobne:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 16:15

priklad s obrazem je mimo. S iPadam muzu bejt online deset hodin, ovsem jen na jedne strance ci z jedne aplikace. Ne opravdu to nevidim. Pri predstave ze prijdu za zakaznikem a budu mu ukazovat web, v nemz bude flash, pripadne web bude celej ve flashi, a flash tam nepujde, jsem mirne nervozni. A uz se mi stalo ze mi klient jez souhlasil s celoflashovym webem, pote co jsem mu parkrat napsal ze je to hotove, odepsal ze nic nevidi a az sem se ho zeptal na cem ze to prohlizi, zdelil mi ze na iphonu. Cad, photoshop to zrovna nepotrebuju, ale dovedu si predtsavit spoustu lidi kteri ano. ale to nenei vsechno ze, a ten tablet za 1750$ si koupim spis nez iPad za 900$ protoze je zde 850$ rozdil, a pro me ne jen v penezich. Ano najde si to diru na trhu, ano lidi si to budou kupovat, je to dobre, tablety pujdou s cenou dolu (mozna), ale az si to spousta lidi koupi tak ji take spousta zjisti ze ejhle nejde tohle, nejde tamto. Jako uzivatel iphonu a win nenavidim itunes :), takze si tak nejak nedovedu predstavit ze budu mit iPad. Lidi co maji apple ntb a poridi si ipad bude podmnozina, cili mene nez kolik ma neco od apple, mit jen ipad a iphone :) je nesmysl iphone ani ipad nema usb host takze si mezi nima data nevymenite, leda si vsechno posilat e-mailem. Jako majitel ntb(17" 4kg 1 - 3h provozu) pokud bych uvazoval o necem vice prenosnem, tak radeji si koupim tablet za 1750$ nez ipad, protoze ipad by pro mne byli vyhozene penize. Tablet s win7, a psani na sw klavesnici? je plne dostacujici, mam mouse pen duo, a pro praci je rozpoznavani psaneho textu i na vistach dostacujici, neni to perfekt ale zatim jen dostacujici, ale to se brzo zlepsi a nemusel bych kvuli tomu kupovat iPad2.0, ale stacil by upgrade win :), krom toho kdyz bude sw klavesnice s tim spojena mala, neni problem si napsat vetsi ve stylu iphonu nebo ted ipadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 18:25

Podle Applu je to 10 hodin surfovaní, často s Wi-Fi, poslechem hudby, atd. Ve standby vydrží několik týdnů. Ano, taky bych raději "iPad" s W7. Ale W7 neběží na ARM a x86 nám ještě dlouho nenabídne takovou výdrž. U HP Slate bude sotva poloviční. O to bych se klidně vsadil. A to je podle mě pro takové mobilní zařízení klíčové. Používal byste svůj iPhone, kdyby vydržel 3 hodiny ve standby, jako Váš NB? Od něj přeci očekáváte, že je VŽDY a VŠUDE ihned k použítí. (Samozřejmě teď můžete namítat, že 10 hodin není vždy a všude, ale držme se logického uvažování. Nevím, jak Váš iPhone, ale moje HTC, při několikahodinovém surfování nabíjím každý večer a přesto si dovolím tvrdit, že ho používám vždy a všude) A to je hlavní problém takových tabletů za 1750$. Ne tak cena. Umí naprosto všechno, ale jen 2-3 hodiny. Navíc jsou velké a těžké. Jediný důvod, proč upřednostnit tablet před NB je, že ho můžete ovládat ve stoje v chůzi, v terénu, v městské džungli. Ale k čemu Vám pak taková věc je, když musíte každé tři hodiny k zásuvce a tam vydržet dalších pár hodin? Úplně to postrádá smysl ne?

To, že nám Apple nedal flash je samozřejmě neomluvitelné, ale je (zatím) jediný, kdo nám dal(dá) opravdovou, cenově dostupnou mobilitu. Uvidíme co na to Android a Linux, ale žádná podobná řešení jsem zatím neviděl. Vy ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 22:27

jo iphone nabijim kazdy vecer, zvlast kdyz se zastavim na pivo a pri tom brouzdam tak vesmes je po 4h konec. Ted taham nb vsude kam potrebuju, a protoze je to nb s hd3850, proto vydrzi 1-3h na baterky, kdyby mel gpu ala intel gma tak pri stejne baterce by vydrzel 8h, a kdyby nemel 4gb ram atd. stejne takjako 5let stary ntb s celeronem a intel gma mi vydrzi 4h na baterky s w2k a to vcetne flashe :), 5let stary ntb(1,5kg)! Vyhoda tabletu tedy tkvi v tom ze ma dotych coz je lepsi nez honit kurzor pomoci touchpadu a ze sebou netaham klavesnici ale vyzaduju pohodli normalniho OS. A ted tu mame iPad , tablet vazi 1.62 kg, ipad se mi do kapsy nevejde, takze ho budu stejne tahat v batohu na zadech a tam u zje mi jedno jestli vazi 0,7kg a nebo nesu o kilo vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 23:53

Jsem asi trochu zaujatý, protože musím mít internet a vše co k tomu patří 24 hodin denně, sedm dní v týdnu vždy na dosah. Proto asi zrovna nepatřím mezi běžné uživatele. Ale jedno vím jistě. Až bude iPad, nebo nejlépe jiné podobné zařízení v prodeji, vyměním své HTC, které mi už dlouho trhá kapsu, že obyčejný mobil a koupím malou tašku přes rameno. Pak začne dlouhá éra zařízení, které budu mít ve dne v noci vždy u sebe, aby mohli ihned uspokojit moje potřeby. Stejně jako můj první mobil odstartoval dobu mobilní telefonie, která trvá dodnes. Budu jediný, nebo to vidíte taky tak? Dejte souhlas, nebo nesouhlas a uvidíme. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 00:42

Dnes to bylo nebývale vtipné, jen tak dál :D...celkově je prostě vidět ten progress...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 06:13

Spis celkem o nicem , nic podstatneho nerekli , to spis kolegove Holčik a spol .. tohle bys snad nejdnunejsi dil co jsem videl ... a ten eyepat byl docela trapny .. redaktory z mobilmanie netrumnete .. navic to meli naleko vic promakane .. tohle byl vysmech ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 31. 01. 2010 19:36

Tento díl byl trochu volnější, úmyslně to bylo víc vlastních názorů, než faktů. S kolegy z MM nijak nesoupeříme, naopak se snažíme vhodně doplňovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 00:22

to David Polesný: kde si sehnal tu parádní košili??? Tu nutně potřebuju Zcela vážně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 06:11

No jo .. zas jablečný mozek se ozval .. a jinak byste měl zajit k očaři .. nerozeznáte tričko od košile .. na tyhle jablíčkové kecy jsem fakt alergický ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 09:33

...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 11:02

Tak pro rejpaly... polokošili... takže toho očaře bych Vám také doporučil....Nechápu proč bych měl být jablečný mozek, když se mi líbí polokošile s logem jabka... To mi vysvětlete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 11:40

Z anglického Polo Shirt, tedy Polo košile, nebo polokošile. Já tomu říkám tričko s límečkem. Jinak docela pěkné.

http://en.wikipedia.org/wiki/Polo_shirt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 13:08

Dobře beru Ale na podstatě to nic neměni... jestli je to triko, triko s límečkem, košile nebo polokošile... Podstatné je to, že i malé dítě pochopí, o čem byla řeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 15:02

Já se s tebou nehádám, dávám ti vlastně za pravdu:) Až z Polesňáka dostaneš kde ho koupil, dej vědět:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 15:25

Však já sem pochopil Taky se nehádám... On nám to ale Polesňák stejně neřekne, aby se s ní mohl vytahovat před náma:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 18:46

Beztak jí dostal na nějakym veletrhu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2010 11:42

Co ty ses za neurotickyho blba ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 31. 01. 2010 19:34

Tu triko jsem dostal, nicméně Honza Sedlák si stejné koupil v iStylu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2010 21:13

Díky moc... Jinak díl byl dobrej, dneska jsem se docela zasmál....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor