Absolutně jsem nepochopil obsah tohoto zpovykaného drmolení často doplňovaném rádoby vtipnými grimasy.. :-/
Jeden drmolí a druhý překládá do znakové řeči. iPhonový panáček a pečlivě oholené hlávka. Nic zajímavého, jen potřeba sebeprezentace...
Ta úvaha o tom, že za 10 let to tady buse samý programátor, protože dnes se "tlačí programování na školách" a s počítači nebo mobily jsou děti už od předškolního věku, je naprosto nesmyslná.Především je potřeba brát v úvahu to, že kam šlápne státní školství, tam sto let tráva neroste. Přestože se všichni drtí literaturu, tak nejen že to tady není samý velký literát, ale žáci ani nechápou základní myšlenky významných děl - mají jen namemorované informace jako kdyby se učili telefonní seznam.Zrovna tak se každý učí matematiku, ale že by tady každý druhý byl John Nash a přicházel s novou "teorií her" nebo že by česká matematika byla světové numeru uno, se opravdu říct nedá.Naprosté mistrovství je ale česká výuka jazyků, která umí do žáků a studentů valit jazyk od třetí nebo čtvrté třídy ZŠ až po maturitní ročník, ale s takovou "kvalitou výuky", že v běžném životě se jím nedorozumí - to se tedy vážně nevidí!Výuka případného "programování" je pak na tom velice podobně, kdy žákům jej už od základu znechutí, kdy se musí učit samé anachronismy nebo nepoužitelnosti a dokonce mi jedna studentka psala, že je trestána, když použije něco moderního (například CSS vlastnosti staré POUHÝCH 7 let!!!), protože učitel tomu nerozumí.Kromě toho, jak říkal pan Čížek, tak kdysi, aby člověk mohl ovládat počítače, musel alespoň základně umět programovat nebo zadávat příkazy, musel vědět, jak počítač funguje. Dnes nic takového není potřeba - mobily, konzole (které děti používají nejčastěji), ale i počítače mají krásná, barevná, grafická rozhraní, která jsou intuitivní, mají vyladěné UI, UX a stačí jen pohodlně klikat na ikony. Pokud někomu něco nejde, tak podle dnešní doktríny to NENÍ jeho chyba a neměl by se s tím naučit zacházet, ale aplikace či zařízení je uděláno "ŠPATNĚ" a mělo by být upraveno tak, aby uživatel nic řešit nemusel. Tento mix vede k tomu, že do pokročilejší práce s IT se pouští nebo se o ni hluboce vůbec začne zajímat stále méně dětí než třeba v devadesátkách.Jasně, dnes není problém dítěti koupit Raspberry nebo Arduino, ale je otázka jestli ho bude bavit zkoumat proč mu terminál hází už hodinu error na nějaký příkaz, když vedle leží nadupaná konzole s perfektně odladěným OS a nainstalovaným Fortnite.Naopak jsem četl článek, že vysokoškolští pedagogové si stěžují, jak dnešní generace VŠ studentů odkojená Facebookem a Instagramem kolikrát vůbec nechápe základní souborový systém ukládání dat na HDD a když mají od někud načíst data nebo je uložit do nějakého adresáře s určitým pojmenováním souboru, tak na to čumí jako z jara.Podle mě tedy není řešením do děcek povinně valit hromadu různých kravin a očekávat, že KAŽDÝ pak bude geniální matematik John Nash, který bude umět psát jak Jaroslav Seifert, bez problémů zvládne audienci včetně nejvyšších zdvořilostních frází u Anglické královny a když nebude spokojen s nějakým nařízením, osobně pronese úderný projev v němčině v Europarlamentu, přičemž si jen tak z nudy naprogramuje novou sociální síť a vytvoří lepší verzovací systém než Git od Linuse Torvaldse...Řešením by bylo na ZŠ učit opravdu jen základní věci a státem pak dotovat zájmové a nepovinné KROUŽKY - kde koho to baví, může se učit programovat, koho to baví, může se učit literaturu a tvůrčí psaní a koho to baví může se učit třeba svařovat vodovodní trubky. Každý se tak bude moci učit něco odborného s láskou, bez tlaku na známky a může v tom najít zalíbení.Tlačit ale do děcek úplně všechno je kravina. Budou akorát vystresované, znechucené a nebudou se pak chtít učit už nic. Sice by bylo krásné, kdyby každý uměl naprosto všechno a automechanik by měnil gumy při recitování Shakespeara, ale reálně je to nesmysl.Jak se říká: "Kdo chce všechno, nemá nic." Mně bohatě stačí, když automechanik je výborný automechanik a jestli kromě manuálů čte jenom Blesk mi vážně nevadí.
Amen..., ale stejnak je vidět indoktrinace v uvažování: "kam šlápne státní školství, tam sto let tráva neroste... ...a státem pak dotovat zájmové a nepovinné KROUŽKY." A co takhle nebrat těm rodinám jejich výdělky a ať se raději sami rozhodnou kam pošlou svoje dítě, kam investují, které kroužky zaplatí...
To zní jako dobrý nápad... Do té doby než si vzpomenu, že jsem v devadesátkách musel přestat chodit do kroužku programování kvůli "nesmírně drahému poplatku" cca 50 Kč měsíčně.Stát by měl rozetnout "rodová zatížení a určení" tak, aby i dítě, které má rodiče, jenž nejsou ochotní vynaložit na jeho vzdělání peníze, mohlo dosáhnout špičkového vzdělání.Proto by zájmové kroužky měly být "zdarma", veškeré učebnice "zdarma" a přihlášky na střední školy by nemusely být podepsány rodiči tak, aby si samo dítě mohlo určit na jakou školu se chce hlásit.Dnes je systém postavený tak, že kdo nemá prozíravé nebo ochotné rodiče, tak skončí špatně a může být jakkoliv šikovný - to je velice špatný a drahý (vzhledem k budoucnu) přístup!Vzdělání je věc, která má dlouhodobě obrovskou návratnost a zaplatit provoz nějakých pár kroužků nebo zacálovat nějaké učebnice je naprosto zanedbatelné vzhledem k tomu co pak z těch dětí vyroste a jak to celé společnosti vrátí.Přece jen pokud se někdo něčemu věnuje třeba od 10 let, tak je v tom vždy perfektní. Kromě toho takové děti se pak neflákají (nebo v mnohem menším procentu) někde s lahví alkoholu, cigaretami nebo drogami.Například všichni mí kamarádi z dětství "od počítačů" tak vždy vedli celkem slušné životy.
Jaký se tedy Kuba koupil telefon? Opět pixel?
Zajímavé téma. Ovšem oba pánové tak drmolí, že člověk spotřebuje spoustu energie na zachycení toho, co vlastně říkají ... 🙁
myslím, že už to dlho nepotrvá a Apple odstráni slot na SIM kartu a bude čisto eSIM..iPhone 13 už podporuje 2 aktívne eSIM profily súčasne
Jednou programátor, navždy programátor. Assembler, Fortran, Cobol, Pascal, Turbo Pascal, C, C++, FoxPro, ASP, PHP, VisualBasic, Informix. Sákryš, bylo toho na jeden profesní život i docela dost. 🙂
Som sklamaný znalosťami programovania v redakcii. Sám sa programovaním živím a vďaka tomu mám peniažkov až až.
Z čeho zklamaný? Kdyby umeli programovat, tak se tim zivi, ne? Je to stejne jako bychom rekli o nekom kdo umi psat, ze je spisovatel. Programovani samotneho kodu je dnes jen třešnička na dortu a ten kdo to nedela kazdy den se tim slusne neuživí. Kluci to nejspíš vedi a proto davaji tak malo procent.
Vzhledem k tvým intelektuálním názorům, tipuji, že si vyděláš maximálně na internet, aby si zde mohl psát svá moudra.
takže v se v tý blbosti o gravitačních bateriích patláte dál ... Diskuze pod článkem byla dost bouřlivá tak jste se rozhodli ještě pro další clickbait.. Jen mě vrtá hlavou když je to takový terno, proč se to už dávno běžně nepoužívá ? Tady leží prachy na zemi a investoři o ně nějak nemaj zájem... 😀
ono taka sranda nebola az do poslednych par rokov potrebna
Do doby rozmachu solárních a větrných elektráren, které nejde regulovat a energie se musí někam ukázat, nebyly tyto úložiště třeba. Ale to chce jen používat selský rozum.
Ale byly, mezi klasickou přečerpávačkou a baterkou byla docela velká díra, ale nic vhodného v poměru cena/výkon nebylo a tohle to vůbec nemění. Nemluvě o všech negativních vlivech na prostředí, co to bude mít a technologických problémech při silném větru, kdy bude potřeba elektřinu ukládat. Ta důlní baterka by dávala smysl, kdyby bylo víc vhodných děr v zemi, ale to není.
Blbosti . B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.