Týden Živě: Co se stane v roce 2009

Diskuze čtenářů k článku

eM_
09. 01. 2009 18:46

Zdravim Vas Jakube,

vite, ono spousta "blbcu" ma zuzene videni sveta - na "my a oni" ... takze se usadi bud ve Win nebo Lin tabore a pokrikuji na sebe. Obema OS tak delaji "medvedi sluzbu". Zkuste se ale nad takove povznest...!

Rada lidi Vas kritizovala, ne protoze jste si "dovolil kritizovat linux" (mysleno v duchu Vasich vlastnich slov), ale protože jste se v predvanocnim videu dopustil nekolika omylu a čišel z Vas linuxovy amaterismus; opravdu... . Mnohym to nedalo a ozvali se aby Vas opravili.

Osobne Vam ke kritice linuxu vyzyvam - protoze by nebylo dobre aby zainteresovani "neusnuli na ruzich". Reflexe se vzdy hodi, no ne...?! Ale je dulezite aby jste tomu co hodnotite rozumel. Jinak bude debata porad na urovni "modrych oken a prolezlosti virama" - tedy ciste na urovni predsudku, ne know-how.

Diky a uspesny start no noveho IT roku:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM_
10. 01. 2009 14:53

@Vam

@usnuli

(to je tak, kdyz to nekolikrat zkracujete :) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2009 22:46

Musim priznat, ze som velky zastanca Vasho video-serialu a som velmi rad, ze nieco taketo existuje. Myslim si , ze konstruktivna kritika nieje na skodu a prave preto by som Vam chcel vytknut, co sa mne ako subjektivnemu divakovi nepacilo.

Tak v prvom rade je to neustala zmena prostredia. Je to oukey a mozno vela lodom to neprekaza ci dokonca paci. No moj pohlad na to je skor taky, ze by ste mali mat urcite aspon inprovizacne studium, pomenovat svoju relaciu nejakym dobrym menom, porobit jednoduchu studiovu grafiku a pod. nech je to ako tak na urovni. Myslim si, ze sa proste z Vasej strany toho moze spravit viac aj po tejto stranke.

Ako druhe... no vadi mi trosku, ze ked prechadzate na inu temu ( niekedy ste ani nepresli ) ukaze sa taky cudny sot ci animacia bez zvuku a Vy dalej rozpravate. Proste naraz zmiznete a ukaze sa animacia zive.cz.... tento sot by som trosku prepracoval nech ste ukoncite temu normalne hodi sa sot aj so zvukom a ako skonci prejde na inu temu. Proste tento Vas prechod cez temy je jemne divny.

Ako tretie... Stastie, ze si si tu koselu uz zamenil za cierne tricko ci mikinu ci co to je. Treba chlapci sa aj trosku nahodit ked sa idete ukazovat svetu. Nie velmi staci trosku ;)

Ako stvrte ... no spominane vyhladavace. Vzdy som mal chut vas pozerat no tento diel som mal uplne opacnu chut. Je milion tem chlapci a vy stale omielate tie vyhladavace. Takto si divakov akutrat odozeniete. No ledva som to dopozeral.. ale pohode... Tiez by som viac spomenul Linux, Mac ... ale niesom po tejto stranke kriticky aj ked som zastanca skor linuxu... povedzme si narovinu windows je gigant a mi sa uz mozeme len bezvyznamne hadat a dotahovat. To je uz by som povedal skor vec nazoru ale ked ludia ako som cital chcu viac macu a linuxu tak by se ich mali pocuvnut ak chcet pokracovat vo Vasom ser.

To je asi tak odomna vsetko.. verim ze si z toho aspon nieco vezmete. Urcite by bol vas program kvalitnejsi a pritiahol viacej fanusinov...

Tesim sa na Vase dalsie diely a ked to ode zase dole vodou teste sa na moju dalsiu kritiku. A to snad nechcete - mne tak usetrite cas a nebudem musiet pisat a vy ziskate viac fanusikov - neoplati sa? tak odpovedzte mi v dalsej vasej serii ;))

Dakujem za pozornost ...

Snacker ProDizajner...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2009 17:42

Když bude HW speciál atd.., tak proč ne Windows speciál v roce, kdy MS uvede tolik novinek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 20:40

Nějak mi to hlava nebere, jak se mohu ohlédnout do budoucnosti? To je (z mého pohledu) opravdu netradiční ohlédnutí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 20:51

Ale samozrejme ze sa to da... Len si pri to vykrutis krk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 19:51

Chlapi už ma to nebaví! Vaša celá diskusia začína rozpravou na téma WINDOWS vs others systems a končí témou o web browseroch to by mi ani tak nevadilo ale už 2 diel po sebe?Čo tak spomenúť aj iné zákutia IT svetu. Vývoj hardware napríklad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 13:54

Vážení přátelé,

moc se omlouvám ale nedá mi to, a musím se vrátit k jednomu příspěvku, který se oběvil pod dílem odvisílaným 6. prosince 2008.

Jeden uživatel tam napsal pro mě naprosto nepochopitelnou větu: "Diskutující dva ajťáci, nic moc hoši".

Nedá mi to a musím se nad tímto čtenářem (říkejme mu třeba Johny004, aby jsme nikoho neurazili) pozastavit.

Tento uživaltel Johny004 navštíví zpravodajský serwer o IT, klikne na článek shrunující IT události uplynulého týdne. A tento čtenář se pak nebojí napsat takovou blbost? Kdo jiný by se na serweru o IT, ve vidočlánku o IT měl byvit, než dva ajťáci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 14:14

Nebylo to myšleno ironicky? Tohle přeci nejsou IŤáci (IT) ani zdleka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 12:27

Cloud computing prirovnat k POP serveru? :)

No kdyz tak bych za prve rekl ze data na serveru ma IMAP a ne POP, tomu musite stahnout data.

Nicmene bych cloud spise prirovnal k terminal serveru, u definice cloudu je dulezite, ze terminal je pouze tenky klient, ktery zobrazuje to, co bezi na serveru a ne lokalne bezici aplikace, ktera pouze taha data "on demand".

Pak to trochu nakousnete u S2008 a virtualizace.

Co se tyce toho MS patentu "pay-as-you-go". Bylo by vhodne zminit, ze ten patent jim zamitly (v sobotu uz to bylo zname).

Procentni podil Maca bude stoupat, protoze ma dobre reklamy a je pekny? :)) Vtipne.

Ze bude novy OS Snow Leopard? Aspon zminit? ...

Mozna jeste zminit, ze pristi tyden bude CES a Macworld ..

U formatu jste mohli zminit, ze ODF ma novou verzi 2, ktera je v OOo 3, vedeli jste? :)

ODF bude mimochodem podporovat i MS Office 14 ..

Jinak nebudu vas nejakym zpusobem osocovat za placeni Microsoftem, to asi ne. Kazdopadne mluvit cely dil vlastne jenom o MS technologich, dal bych tomu jiny nazev. Jestli chcete byt IT magazin, tak se tak chovejte, nepiste prosim nazory typu, MS ma nejvetsi podil. Zbytek tady je taky a je potreba delat osvetu, co vsechno se da najit ve svete IT a nechat lidi si vybrat. A tedka nemyslim jenom Linux a Mac. Je tady spousta aechnologii, ktere by staly za zminku.

Co treba nemit 2 diskutujici, kteri vi jenom o MS, ale jednou za cas tam dat bud tretiho nebo vymenit jednoho za treba linuxaka, macistu, javistu, vyvojare, atd ..

Abych jenom nehanil, porad se jenom lepsite a berte to jako poznatky pro zlepseni jednoho ctenare.

P.S. Radsi si tam dejte stul :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 13:00

Nejsem si jisty jestli kecani pouze o MS neni proste jen velmi malym rozhledem redadoktoru na zive. Pravda je, ze me zajimaji trochu jine veci nez ty, ktere chysta MS a byly technologicky zajimave tak pred 5 lety.

Ja bych si taky pral podil Windows nizsi. Podle me by stacilo tak 70%, pak 20% na Linux a 10% na Mac. Fakt nechci, aby Mac OS X byl nejak dominantni z mnoha (tri :) ) duvodu. Myslim, ze ztrata tak 30% uzivatelu uz by vyrobce SW donutila myslet na neco jineho nez Windows.

Na druhou stranu si priznejme, ze na Windows sice existuje spousta ruznych SW a utilitek, ale jaky SW realne z Windows na Macu chcete? Hry (na to by asi ten trzni podil pomohl) a hodne uzce zamerne SW (tam si myslim, ze se to vyrobci ani tak nevyplati).

Taky existuje spousta Mac-only SW, ktery by mi dnes uz na Windows brutalne chybel - iLife, Keynote, Final Cut, Omni apod. Hlavni problem s vyrobci SW ma Linux a doufam, ze se s tim nejak vyporada. Nejede tam Windows-only ani Mac-only SW a to, ze by na Linuxu byly nejake killer aplikace si neuvedomuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 13:53

Ja ale nepotrebuji zadny software z Windows na Maca, programove vybaveni je dostatecne. Kdyz se ale bude zvetsovat, nic proti :)

A ten podil bych si predstavoval taky jinak. 40W, 40M, 20L ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 04:53

Přišlo mi to, že pořád o něčem kecáte, ale přitom vlastně ani nic neřeknete. Co za novinky bude ve Windows 7? O tom snad padlo slovo jen, že má být méně náročný, ale co třeba zmínit nový taskbar? nebo jak bude vypadat nový file explorer? či jaké programy tam budou předinstalovány apod.?

To samé Visual Studio 2008. Osobně jsem se těšil, že se možná dozvím něco nového když to bylo zmíněno, že se o tom hovoří, ale jediné co zaznělo bylo, že vyjde nové Visual Studio a budě mít síťové funkce a JQuery? co podpora pro F#? vylepšení intellisene pro JS, lepší HTML editor, lepší deploying atd?

Office 14? Z toho jsem nepochytil nic. Co třeba zmínit, že OneNote, Visio budou mít Ribbon atd? těch informací je spousta. Jen stačí do google napsat Office 14 a máte hned o čem povídat.

Informace, že OpenOffice je dobrý na PDF. To je sice pravda, ale existuje plugin do Office 2007, který umožní ukládat do PDF a Microsoft ho nabízi dost viditelně - hned při ukládání souboru. To samé používaní XML formátu ve starších verzich - jde to s pluginem.

Abych to shrnul, tak se mi vůbec dnešní díl nelíbil po informační hodnotě a pokud se budou další ubírat stejným směrem, že budete žvatlat, ale člověk se nic nedozví, tak to potom nemá cenu to sledovat. Možná jsem jediný, kdo to tak bere. Dám tomu příště šanci potom už tím nebudu plýtvat čas.

P.S: Zkuste rovněž odpustit od tématu operační system - Windows vs Linux, prohlížeče apod . témata vyvolávající flame. Možná s tím rozpoutáte bouřlivou diskuzi, ale jestli jste si všimli, tak většinou jsou to ty samý lidé, ale ti kteří nereagují do diskuze se příště už nepodívají na vaše video. Jelikož nejsou zvědaví poslouchat nějaké názory, že Linux má svých pár lidí a Windows je králem atd. to jsou obecna fakta, která dle mého názoru lidi znají a ti, kteří ne, tak nerozumí stejně vašemu videu. Jelikož je na ně moc odborné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 00:06

Jednotlivé díly zlepšujete, o tom žádná; jen by to možná chtělo zkrátit nebo některé úseky prokládat vtipem. Zajímavá by byla anketa, kolik lidí příspěvek dokoukalo až dokonce (nebo jen proklikalo).

Zpátečka k Linuxu byla však velmi nešťastná. V minulém díle z úst Honzy Sedláka a Jakuba Čížka jasně zazněla kritika na Linux ("neustálá potřeba konzoly", "špatná hadwarová podpora", "klikací systém", "adresář"). Já už se k tomu vyjádřil minule (pod přezdívkou Kaderas). Linux má své pro a proti; každopádně by jej neměli hodnotit lidé, kteří jej naposledy použili před třemi lety. On už je zkrátka trochu někde jinde, než si redaktoři Živě zrovna představují (a klikací instalace neexistuje v linuxu? a co one-click-install od opensuse?

Neodpustím si ani poznámku na to, co pan Čížka utrousil na diskutující linuxáky. Ať již jsou komunity sebelepší, vždy se najdou někteří, kteří zrovna tu svou komunitu nereprezentují nejlépe (a spíše dělají ostudu). Nicméně, podle posledních příspěvků ve fóru se pod diskuzí "nechte linuxáky bejt" a "pasáž o linuxu" a dalších menších projevují výhradně uživatelé windowsu (alespoň v dobu, kdy píšu tento příspěvek).

Co se týče otevřených formátů nebo-li ODT, tak ačkoliv nejsem znalcem této problematiky (a ani propagátorem), v práci i ve škole využíváme výhradně formátů openoffice. Jsem možná obětí neuvěřitelných souher náhod, ale většina e-mailů s objednávky, akcemi a prezentačkami mi chodí v ODT (maloobchodní sféra - lidé šetří a neradi utrácí za office, který se sice dá sehnat za pár stovek, ale nabízí toliko hudby, co openoffice zadarmo; a defaultně nastaveno ukládání v .odt je prostě jistota, že to ti neznalí podnikatelé takto uloží).

Jinak fajn ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 12:00

no pro firemni (komercni) pouziti office za par stovek rozhodne nejsou ;) a dokupovat je ke stavajicim PC v retail baleni je doslova nesmysl. nicmene ted by to chtelo jeste zmodernizovat statni sektor, aby clovek nemusel z webu statnich instituci stahovat .doc soubory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 23:02

Dnes jsem tento seriál viděl poprvé a velmi mě zaujal. Dva "strejdové" si povídají o nejnovějších trendech z oblasti IT. Člověk by se chvilkama s chutí zapojil do diskuze. Co se týče prostředí, tak bych nic nevytýkal. Celkově to vypadá přirozeně a člověk si připadá, jako by tam před něma opravdu seděl. Jako zastánce linuxu bych možná ocenil jeho objektivnější hodnocení. Nechci však být hnidopich. Myslím si že tento seriál je bezva nápad a někam to dotáhne. Tedy alespoň u mě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:59

Zdar. Dnes jsem se poprvé podíval na Váš pořad. Všechno je celkem O.K. , ale neskutečně mě ruší neustálé koukání pana Čížka na svého kolegu. Vypadá to divně, když není schopný alespoň chvíli koukat do kamery Jinak tomu to programu přeji hodně zdaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:35

Hoši, jen tak dál, takhle si to představuji. Do budoucna bych uvítal ještě možnost zvolit si video ve vyšší kvalitě, což je pro oči vždy vítaným prvkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 19:00

... méně těch, kteří v záběru nemají co dělat, více diskutujících, dokonce bych navrhnul zvýšit počet lidí z redakce - jeden/dva hosty a přihodit tam někoho z redakce co běžně dělá s linuxem; mám dojem, že aktuální moderátoři jsou zastoupením Windows a OSX, a když narazí na linux, tak o něm mluví jinak, než by si zasloužil (tím nechci narážet na nějaké urážení a tak, já na něm mám taky pár blech, ale chtělo by to někoho zaujatějšího). Budou tím zastoupeny všechny tábory. Jinak dobrý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 11:03

Zaujatějšího? Mno tak teď to říkají tak, jak to je, tak tam ještě přidat fanatika?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 17:36

Nemám proti Linuxu ani jeho používateľom nič (napokon aj ja som používateľ linuxu), ale to čo bolo v tomto videu povedané nazačiatku na túto tému, tak s tým plne súhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 15:50

Myslím, že by nebylo na škodu, kdyby Windows ztratil svůj monopol. Protože by vývojáři softwaru vyvíjeli pro více platform (kdyby měl Win 50% trhu a zbytek by se rozdělil mezi ostatní už by to bylo reálné). Samozřejmě by na poli OS existoval i větší konkurenční boj, takže bychom se dočkali rychlejšího vývoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 16:23

Jo to by bylo krása, ale zase na druhou stranu by se pro linux zacali objevovat spatne napsany aplikace a kdo o to stoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 19:26

Já bych o to stál. I "špatně napsaná" (zajímala by mě definice) je lepší, než žádná. Stále bude svoboda to nepoužívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 01:06

Já si myslím, že špatně napsaných aplikací pro Linux je spousta. Kvalitu aplikací přeci nemůže podíl na trhu nijak ovlivnit. Naopak, když bude podíl Liuxu vyšší, bude aplikací víc a člověk si bude moct vybrat tu nejlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 10:59

Přesně. Podle mě špatných aplikací na Linux je tolik ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:28

S touto teorii nemuzu souhlasit. Vyvoj multiplatformnich titulu je, jak znamo, narocnejsi nez pro platformu jednu. Pokud by tedy kazdy produkt mel byt vyvijen pro nekolik platforem, se stejnym nasazenim zdroju by logicky musel byt vyvoj pomalejsi a nakonec i drazsi. To je minus pro me, jako uzivatele.

Vetsi konkurence na poli OS by teoreticky rychlejsi vyvoj OS mohla prinest, ale v praxi - museli by se odnekud objevit dalsi programatori. Tech dobrych je uz ted chronicky nedostatek. Takze jedine, ceho by se mohlo dosahnout, je pretazeni nekterych aplikacnich programatoru na vyvoj OS. Nevim jak Vas, ale me mnohem vice nez OS zajima, co na nem muzu spustit a tudiz by me tohle vubec nepotesilo.

Verim, ze pozitivni efekt by konkurence mohla mit na cenu OS, protoze vyrobce by musel soutezit s jinymi, coz MS prilis nemusi a nejspis by snizil zisk na jednom kuse, pokud by veril, ze to napravi v objemu. Ovsem jak hluboko by cena OS pak sla, je pro me tezke odhadnout. Kdyz vidim ceny jineho softu, ktere se pohybuji od nekolika set korun po nekolik set tisic a nevidim primou umeru mezi tim, jak komplikovany soft to je a jeho cenou, domnivam se, ze soucasne ceny windows - alespon OEM verzi, jsou vicemene adekvatni.

Nastesti je jedno co by se nam dvema libilo a co ne. S pomery na trhu hybou uplne jine sily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 08:58

Ale houby. Psat multiplatformni aplikace je sranda, akorat se musi pouzivat multiplatformni nastroje. 90% aplikaci muze byt v Jave. Kde jde o nejake nizkourovnove optimalizace, tak se da pouzit Ccko a nejaky multiplatformni frontend a pak uz staci jenom pro jiny system zkompilovat. I ty hry by mohly byt, kdyby se pouzil OpenGL(spousta takovych her na Linux portovana byla). Kdyz se u nejakeho projektu pocita s multiplatformnosti od zacatku, tak musi byt rozdil ve vynalozenych prostredcich zanedbatelnych. Pokud ovsem nas programatorsky tym netvori pouze tlupa cvicenych opic, co umi klikat ve Visual Studiu. Kdyby nemely Windows 90%, ale treba 60, tak by to vypadalo zcela jiste jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 11:02

Je to sranda, když to děláš ty doma ale pro firmu taková několikadenní "sranda" je několik (desítek) tisíc.

Snem programátora je dělání pro konzole - znáš výkon, znáš všechno, stačí si to otestovat na jednom stroji. Když už není jednota HW, tak aspoň OS. Jinak kdyby bylo 50%, tak to stejně bude jasná většina pro windows a dost firem by stále dělalo jen pro ten nejrozšířenější. Max pro dva nejrozšířenější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 12:14

> Max pro dva nejrozšířenější.

Tj. ok, ak by jedno z nich bol "unix-like OS," na tie ostatne sa to proste prekompiluje (este aj z MacOS sa da celkom slusne portovat.) Mysli na to, ze z cca 5tich-6tich "vacsich" OS je len Windows ten "iny."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 17:37

Jak jsi prisel na to, ze to delam doma?

Fakt myslis, ze kdyby to bylo 50%, tak by stejne byla vetsina pro windows? Vzdyt by prichazeli o znacnou cast zisku ignoraci ostatnich platforem. Macu staci (v USA) par procent a uz se pro nej dela spousta programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 14:29

a co takhle priste zaexperimentovat a zkusit modre pozadi a dat tam jak sedite na lodnim mustku startrek v tech kapitanskych kreslech a taky mit tu uniformu hvezdne federace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 12:07

nestojej za řeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 14:27

aspon se nijak nepodili na trhu s os je to proste sekta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 15:28

jj, ten silvestrovskej článek s tím, že se linux stane náboženstvím měl něco do sebe. Jinak případné linuxáky, kteří by chtěli reagovat, že se Linux píše s velkým L: Náboženství se píšou s malým - stejně jako křesťanství, islám, buddhismus atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 15:40

Ale predmety uctievania sa pisu s velkym, rovnako ako Kristus, Budha, Tux, Boh alebo Astar Seran S malim l by bolo linuxarstvo.

Takze vedla, mily moj trolik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 16:22

Tak onich nemluvte, tý komunitě to nějak vadit nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 11:40

Dobrý den, nejde mi přehrát video z jiného úseku, např. odprostřed, vždy se spustí od začátku a musím sledovat celé znovu. Pauzu nechci použít, vypínám NTB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 11:31

Musim pochvalit ZIVE.cz za tento skvely serial. Vzdy sa nan velmi tesim, doslova ho hltam.

Mam vsak velku vyhradu k recnickemu vykonu Jana Sedlaka. Tato osoba je obsahovo plocha a nevyrazna, nedokaze viest dialog s prisediacim Honzov. Jeho jedina funkcia je nadhadzovanie tem, diskusia nulova.

Napr. diskusia o Google chrome, predpokladal som aspon malu diskusiu, kde budu ucinkujuci hladat pricinu, J. Sedlak vsak nemal co k teme povedat, tak rychlo predhodil dalsiu temu.

Myslim si pre ozivenie diskusie, by bolo co najvhodnejsie pana Sedlaka vymenit, pripadne nahradit hostom. Chlapcom okrem toho doporucujem sledovat aj ine ceske servery, nie len zive.cz, maju dost slaby rozhlad - s vinimkou MS produktov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 12:22

Jo, to je pravda. Pan Čížek mnohonásobně převyšuje výřečností kolegu a pak mi pan Sedlák připadá s prominutím jen tak do počtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 11:29

Patentovane "pay as you go"??? Vzdyt je to obycejne pronajimani strojoveho casu a terminalove sluzby. Co si na tom kdo muze patentovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
03. 01. 2009 13:01

v USA se da patentovat cokoli

tam to totiz funguje tak ze podate navrh na patent a ten dostanete a v pripade ze nekdo dany patent pouziva (napr. automaticke aktualizace nebo treba vedeni elektriny po lidskem tele) je az na soudu rozhodnout jestli je ten patent opravneny nebo ne.

takze v praxi si nektere firmy patentuji jakoukoli beznou blbost a nasledne se tim patentem ohaneji a likviduji konkurenci ktera nema na zaplaceni soudniho rizeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 11:28

Dnes to bylo docela dobré, ale jak je zde již řečeno nebyl by k zahození stůl a nějaké klidné prostředí, aby tam furt někdo nepobíhal. Dál by bylo hezký, kdyby to nebylo ve formátu 4:3, ale v 16:9 a zvuk nabídnout jako podcast pro iPody a iPhone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 10:53

Musím říct, že pod pasáž Linux vs. Windows bych se klidně podepsal.

Také si myslím, že přístup některých linuxáků jejich systému škodí, ale oni si to prostě neuvědomují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 11:41

To je pravda, ale mám pocit, že v dnešní době je to spíš móda než, že by to mysleli skutečně vážně. Kdo chce být in a kůl tak kritizuje Windows a chválí GNU/Linux ačkoliv ho třeba ani nepoužívá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 20:32

Mám stejný názor a ten kdo se chce zviditelnit, ještě o Linuxu všude mluví a všem lidem říká "Kašlete na Widle..", přitom ten člověk má Ubuntu 7.10 s Firefoxem a Gimpem a s PC se nekamarádí.

Já osobně preferuji Vistu, Linux jsem také skoušel, ale plný výkon mého PC nevyužiju ani ve Vistě .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 09:03

A ty potrebujes vytizit PC na plno? Ja mam zkusenost takovou, ze kdyz pustim nejaky vypocet na Linuxu, tak skonci driv nez ve Windows a jeste pri tom muzu delat neco jineho(kdyz jede ve widlich jeden narocny proces, tak uz se obvykle ani neda hybat mysi).

No hlacne ze mas pocit, ze ten pocitac tvrde maka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 11:57

Taki ludia su na oboch stranach (a skuste hadat, na ktorej ich je viac :p) Mna skor prekvapuje, ze redaktori pokladaju za potrebne neustale okolo toho nieco vysvetlovat, stale do toho rypat. Minuly diel som nevidel, ale hned prve, co som sa dneska dozvedel bolo to, ze rypali zas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 12:21

... a rypali aj dnes Mate Vy vobec ten flame zapotrebi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 10:22

Video od videa je to lepsi, jen tak dal panove Jinak libi se mi ze to mate tocene skoro pokazde nekde jinde, je to takove fajn neoficialni, prochazejici lide mi nevadi vubec. Jako pristi lokaci pro nataceni bych navrhoval treba kotelnu nebo strechu vasi budovy (to samozrejme az se trochu otepli a nebude moc vetrno, kvuli mikrofonum )

Jinak jak uz tady nekdo nade mnou psal a myslim ze nejsem sam kdo by to uvital, bylo by super videjko z prostredi vyroby nejakeho hardwaroveho produktu. Vse nejlepsi do noveho roku a vice takovychto video-zprav a reportazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 08:01

Pánové díl od dílu skutečně lepší a lepší. Jenom musím souhlasit, že stůl či nějaká dekorace, kulisa by se před Vás hodila. Přece jen Vaše rozkroky mi nepřináší takové blaho jako Vaše povídání...:))))) Těším se na další díl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 09:30

Taky jsem spokojen, verim ze dil od dilu bude lepsi a lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 10:14

Jen kdyby tam seděly dvě sličné ženy v minisukních, to by stůl nikdo nenavrhoval (V tomto případě ale také souhlasím, rozhodně to přidá na serioznosti.)

Také se mi moc nelíbí čepice na hlavě u pána vlevo. Stylové to sice je, ale neslušné také. (pokud Vám v kanceláři nemrzne, tak pro to nevidím důvod)

Co se týče prostředí, vadil mi veliký prostor za řečníkamaa hlavně kolegové, co ještě mávají do kamery

Také asi po osmé minutě jsem to stopnul, jelikož se mi zdálo, že se jaksi plká o ničem. Bylo by super, kdyby byla osnova a klikáním na její body by se dalo ve videu posouvat. Řeči o Linuxu mě vážně nezajímají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 11:18

Nemuzu nez souhlasit. Cepice je fajn, ale venku by nemrzly usi. Trochu Vam hazi stin do obliceje a to neni ono:( Mozna bych se nebal ani toho video prostrihat a napriklad do tech sotu co tam mate bych vypnul zvuk, dal nejakou znelku a textove uvedl dalsi tema o kterem se budete bavit. Celkove si myslim, ze by to vypadalo lepe. Zda se, ze to myslite skutecne vazne takze hodne stesti v dalsich dilech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 11:34

nejaky stuj je mi sumak ...ja to pustim a prepnu di jineho okna...a btw..kam se divate prasaci...mate se divat do OCI ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 01:31

Na to jak je to zbytecne dlouhe nam toho moc zajimave nerikate. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 01:10

Pekne kluci. Doufam, ze budou i navstevy treba v manufakturach nebo podobne. Vim ze vsude maji prisna pravidla, ale prinest prima videoreportaz treba z montazni linky nektereho z vyrobcu sestav (tam uz snad neni nic tajneho) muze byt paradni. Hodne stesti do noveho roku kluci. A pan Sedlák slusive a stylove s radiovkou :)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 00:53

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=cs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
03. 01. 2009 12:54

1, co s tim?

2, stejne to nema plnou kompatibilitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 00:44

Každým dalším týdnem je znát zlepšení.

Tentokrát mi ale vadil prostor kde bylo video točeno, ty procházející lidi to opravdu ruší.

Jinak Jan Sedlák byl tentokrát opravdu stylově oblečen...musím pochválit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Musím souhlasit. Pan Sedlák stylově oblečen, dobře zvolená témata... a až na těch několik lidí, co tam prošlo není co vytknout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 03:00

Vypadal stylově, ale JČ byl před obrazovkou podstaně přirozenější. Jinak ze začátku mi to přišlo, že to není ani tak videoblog o novinkách v roce 2009 jako spíše o nových verzích produktů MS, které jsou tak dobré, že už vlastně nejdou vylepšit No ale pak se rozpovídali i o jiných, takže za mě dobrý. Má to vzrůstající tendenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 04:08

treba udelaji i Linux special

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 10:55

Tam by títo dvaja komici nemali čo povedať...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 12:42

"videoblog o nových verzích produktů MS, které jsou tak dobré, že už vlastně nejdou vylepšit " ... a s tak dokonalým a pokrokovým new look GUI, že tam JČ už ani nenajde základní funkce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
03. 01. 2009 12:53

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 14:24

zatim lepsi os pro obycejne lidi kteri si mysli ze modre ecko je internet jeste nevymysleli. priznejte zadne linux distro neni pro blbce domaciho uzivatele ani pro cloveka ktery potrebuje os kvuli specialnimu softwaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 11:49

ovsem posad cloveka neznaleho prace s PC k linuxu a nauci se to a bude to ovladat naprosto bez problemu. i starsi clovek. neni problem. odzkouseno. a naopak on se pta: proc tady v reklamne je, ze v tenhle okamzik me mohlo nakazit 70 viru? => to nic, to je pro windows. A proc mi tady tvrdi, ze musim mit antivir, adaware, extra firewall, .. ? => to potrebujete pod windows. ===>> a proc lidi pouzivaji windows ? => protoze si na to zvykli a neprijde jim divne, ze stahuji stovky MB ovladacu, tuny blokovacich a cisticich SW, vsechno aktualizuji, aby jim nakonec nejaka aplikace nerespektujici zavislosti prepise knihovny a vsechno musi instalovat znova. ==> udiv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2009 15:46

No jasně každý přece ví, že problém Linuxových OS je, že lidé jsou naučený na Windows!! Ale dát komukoliv OS založený na Linuxu a se vzhledem stejným jako Windows tak ani nepozná že dělá na ničem jiným až do chvíle spuštění exe a to je taky druhý problém!! Ale to už je dávno známí. Co musí udělat Linux pro rozšíření?? Toť otázka, ale potenciál má obrovský!!

Jinak v každém díle tohodle ohlednutí se za uplynulím týdnem se řeší pořád a pořád Windows a Linux a problém Linuxu, tak si pozvěte někoho kdo opravdu rozumí Linuxu a popovídejte si s ním ukažte Linuxový desktop (Gnome, KDE 3.5, KDE 4.2) ukažte jeho chyby, výhody, předveďte ho a pak to samé u Windows a porovnejte je, tíhle hadrkování se jako, že Linux sází pouze na 3D nic nevyřešíte a diskuse budou pořád plný a myslim si, že by tohle video zajímalo opravdu velkou část lidí. Ale jak říkam musel by tam být někdo kdo rozumí Linuxu. Můžete klidně přidat i Mac OS X!! Takový video s rozborem by se mi prostě líbilo!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 17:29

Tak tohle bylo přesný.

Chápu že Microsoft je hlavním sponzorem Žive.cz a proto mu musíte dělat reklamu ve velkém, ale říct po cca. deseti minutách, že teď se budete bavit o něčem jiném než o novinkách od Microsoftu a hned v další větě o něm začnete mluvit.

Musím tu souhlasit s dalším komentářem, který navrhoval možnost si vybrat z témat, o kterých jste mluvili. Ho nezajímají plky o linuxu, mě zase o Microsoftu. Nebo si odměřte čas na 10 minut o Microsoftu a dalších deset na zbytek světa. Vlk se tak nažere a koza zůstane celá

Jinak přeji hodně zdaru v novém roce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 11:55

vzpominate, jak stejne orientovane bylo vsechno kolem IE ? proc delat neco podle standardu, kdyz vetsina pouziva IE ? plne diskuze zastancu a obhajcu IE vysmivajicich se malemu procentu uzivatelu Firefoxu .... a ted kdyz se situace obratila ? nejak to vsechno umlklo ;) to bylo reci, ze podil firefoxu neroste za delsi dobu, ze ;) a pak se to zlomilo. pokud zacne byt hlavne na skolach vyuka obecna a ne jen win-only, tak s dalsi generaci prijde zlom. proc by MS tvrdil, ze nove win budou linux killer, kdyz prece nikdo linux nepouziva ? dava vam to smysl ? mne teda ne. proc neco takhle prezentovat, kdyz to nikdo nepouziva ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 18:00

U pana Sedláka mě napadlo, jestli neutekl stylově z vězení. (Mikina s pruhy)

Je to rozhodně lepší a jsem rád, že už nejste tak místy nepřítomní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 00:43

Chlapi, stůl před vámi dodá na důstojnosti, koukat vám na nohy asi nikdo nechce :). Pozadí hezké, škoda že se tam nic nepohybuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 00:46

*pořád někdo pohybuje. Už nevím na co myslím :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2009 00:44

A ty chtej aby nekdo delal videa lepe, kdyz neumis spravne napsat ani myslenku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 10:27

No ja nevim. Pokud se podivas na nektere zahranicni diskuse tak tam hodne casto diskutujici sedi prave tak ze jim jdou videt nohy a zadny stul tam nemaji. Viz. treba tady: http://www.youtube.com/watch?v=_5Z7eal4uXI

V tomhle bych tedy problem nevidel. Myslim ze dnesni dil byl povedeny. Trosku byste si ale mohli k sobe natocit zidle a to tak abyste sedeli trosku naproti sobe a nemuseli tak hodne otacet hlavy kdyz se na sebe divate. Myslim ze bude stacit o 30°.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 00:25

Nevím jak kdo, ale průběžně objevující se - procházejicí lidé mne ruší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 00:43

Ten první týpek, který zamával byl funny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 10:54

Pokiaľ nerobia rámus, tak mne nevadia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 15:13

Mně to teda přišlo, že to nějak není ono, jak tam chodili ti páni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 01. 2009 21:18

To máte těžké, když se Kuba s Honzou posadí uprostřed open space, nemůžete je minout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 03. 01. 2009 00:06

Hned v prvním lednovém videu se mi povedl nepěkný šotek, tak dlouho jsem povídal o poklesu tržního podílu Windows 95, 98, Me, 2000 a XP, až jsem stejné slůvko použil i pro Windows Vista. WIndows Vista samozřejmě roste a to natolik výrazně, že pokrývá i pomalý ústup těchto archaických systémů. Děkuji za pochopení .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 09:09

V hrubom meradle pokryva, ale ak chceme byt presni, tak Windows Vista nepokryva ustup ostatnych Windowsov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 12:35

Ještě jsem nevidel uživatele, který si nainstaloval Windows Vista kvůli jinému důvodů, než aby byl "cool". Windows XP s SP3 je dobrý operační systém, který je nenáročný, a tak může většina prostředků jit do aplikací, které potřebuje uživatel, ale zas někdo chce průhledný panel.. tak to pak jo no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 13:11

Třeba já jsem nainstaloval Vistu proto, protože jsem potřeboval stabilní systém, který je navíc velice svižný, který umí dobře pracovat s operační pamětí, je bezpečný, graficky nepřeplácaný. XP mi spadly mnohokrát (nemluvě o zamrznutí hlavního panelu na několik minut vždy po startu OS), Vista za dva roky používání ani jednou. Hezké pracovní prostředí je spíše takovou třešničkou, bez které by se většina lidí využívající počítač převážně k práci obešla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 16:20

"Třeba já jsem nainstaloval Vistu proto, protože jsem potřeboval stabilní systém, který je navíc velice svižný, který umí dobře pracovat s operační pamětí, je bezpečný, graficky nepřeplácaný."

Kdyby jste potřeboval takyto systém tak nesáhnete po Vistě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 18:14

Ale ano, sáhnu. Měl bych snad sáhnout po Linuxu a přijít tak o možnost plného využití svého počítače? Nebuďte směšný. Zkoušel jsem mnoho distribucí, ale žádná není tak svižná jako Windows Vista. Navíc - vzhled rozhraní KDE mi přijde odporně neprofesionální, a vzhled GNOME zase moc "suchý". Vista mi zkrátka absolutně vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 19:19

blázne...

ja si nainstaloval visty čistě jenom z hecu a jak jsem se podivil...

z mé 1 gigové ramky si čistě jenom visty zabraly kolem 70%. o době načítání ani nemluvě natož pak o instalaci oblíbených programů které prostě buď nešly nainstalovat anebo nefungovaly tak jak měly...

Momentálně fičím na ještě nevydaném Windows 7 a nemužu si stěžovat...po nainstalování mi v paměti zabraly zhruba 500Mb a co se týče stability, nenáročnosti a kompability vůbec tak sou na tom mnohem líp jak Visty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 19:42

Ano, přesně tenhle přístup nechápu. Ona mi Vista zabírá celou paměť, no to je vážně hrozný... A k čemu by ti byla prázdná, nevíš? Nesetkal jsem se s jediným programem, který by ve Vistě nefungoval, doba startu je okolo 30 vteřin. Vše je rychlé a funguje jak má, tak mi řekni, co dělám "špatně". :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 19:55

> Nesetkal jsem se s jediným programem, který by ve Vistě nefungoval

To bude tym, ze sa nehras hry Ale je toho viac, trebars take klasicke "virtualne plochy" mavaju problem, moj oblubeny winxmover (ci jak sa tomu nadava) sa ani nespusti a ako ceresnicka na torte je mPlayer, ktory vie Vistu zhodit do BSOD.

Jo a len tak mimochodom, do prazdnej pamate sa nahravaju programy. A ziadne reci o "vylepsenom memory managemente," to je len krasna teoria. V praxi sa snazi Vista uswapovat disk na comkolvek s ramkou pod 2 giga (vratane.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:04

Je fakt, že hry moc nehraji, převážně jen FEAR, ale zkoušel jsem jich hodně a všechny fungovaly. Swapování - mám vypnutý stránkovací soubor, takže tohle neřeším :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:11

Nuz, moja Vista-masinka ma len 2GB a vypnut swap som si trufol len raz. Bolo to celkom vesele

Na tom istom stroji bezne spustam XP-cko a swap mam vypnuty. Zatial si stazovala len jedna (hodne narocna) hra.

Inak, aby to neznelo tak anti-Vista naladene, v rychlosti Visty a XP nepozorujem ziadny rozdiel. Uz XP ide sviznejsie, nez je podla mna bezny clovek schopny vnimat a Vista (s dostatkom pamate) urcite nieje pomalsia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 23:32

Taky mam jen 2 GB a swap mam vypnuty. Po startu Vista zabira priblizne 1 GB a zadny nedostatek pameti jsem zatim nezpozoroval a to uz jsem vyzkousel vsechny hry co tu mam krome GTA 4...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
04. 01. 2009 09:41

mam 2GB ram a swap jsem taky vypl jenom jednou a hodne rychle jsem ho zase zapinal

jinak v XP jsem mel vypnuty swap porad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2009 13:20

Tak to GTA 4 sem zkoušel na XPéčkách a rozjet je vůbec byl pořádný záhul...nehledě na tu náročnost...na mem kompu sem se nesetkal se hrou ktera by mi eště nejela a když sem ji konečně(po instalaci SP3 a hromady dalších sra*ek) rozjel tak sem viděl akorat auto a pouliční lampy a zbytek textur nějak chyběly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 01. 2009 23:22

Mas grafiku z rady 7X00, ktere nevykresluji vsechny textury. Zkus si stahnout nove beta ovladace ze stranek nvidie-urcite to zabere. Kazdopadne potom sice vse uvidis a hra bude stejne nehratelna. Proste grafiky rady 7X00 uz jsou proste na nejnovejsi hry stare. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2009 11:20

musim tě poopravit - grafiku z řady 7X00 nemam...ta moje je ATI SAPPHIRE X1950GT 256Mb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 16:53

a jak to delas? ja mam na buku 2GB a bez swapu ani prdu...

neustale mam s tim problemy...

pokud si napriklad zapnu nejaky virtualni stroj, tak hned vista konci a jeji sviznost jde k windows mobile 2003

pokud si jen lehce troufnu strihnout video, tak hned cekam 10s nez se to pretoci o 2 snimky dozadu...

a to je jen perlicka na dorte

a proc si nekoupim ram??? Koupim, az bude levnejsi, cekam co s cenama udela novej rok a tak leden ci unor bych dokoupil 2 gb, jenze stejne mi to bude k prdu, pac mam jen 32b visty, nvm proc to k tomu davaj, chtel jsem 64b, bohuzel jsem si to v krame neoveril a tak reklamaci neberou :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2009 19:12

Tak virtualni stroje nepouzivam, strihat video mi slo docela obstojne, ale GTA 4 to slozilo v okamziku Takze uz zase swapuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2009 10:57

Treba proto, ze tech dalsim 500MB si Vista nevycuca z prstu, ale z HDD a proc mi superfetch ma nacitat knohovny treba z Pinnacle, ktery pouziju jednou za mesic? Osobne kdyz nekomu instaluju Vistu, tak tyto VYMOZENOSTI MODERNIHO SYSTEMU vypinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 19:43

Klid ja uz si ani nemusim číst autora postu abych vědel kdo to psal :) projděte si tu pár jiných článku-komentářů a bude vam jasné že nemá cenu ani odepisovat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 19:48

Zdravím Dominiku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 01. 2009 19:56

to bylo na mě nebo proti mě??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:04

To bylo proti mně, on mě totiž Dominik nemůže vystát ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 20:16

Ale ale ... to není pravda pouze kdyz vidim posty kde se produkty microsoftu vychvalujou do nebes tak je vetsinou jasne kdo to pise .) Tvoje nazory ti neberu kazdy ma rad neco jineho :) Ale kdyz vydavas clanek na svem blogu ktery pak editujes ve smyslu "Tady ste me presvedcili ze to neni pravda" tak si myslim ze to moc na serioznosti neprida. Priste zkus clanek lepe pripravit to ze je ostry a zamerujes se pouze na microsoft nevadi i jini si na podobnem stylu udelali jmeno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 23:49

Tak to už nevím, co ti konkrétně vadí - že jsem tam měl nepěkné věty o Mac OS X nebo že jsem se opravil? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 19:53

Ještě dodám - nainstaloval jsem Vistu na sestavu z r. 2002 obsahující 1 GHz Duron, 512 MB RAM a Geforce FX 5500. Jistě, běžela trochu pomaleji než XP, ale dalo se s ní v pohodě pracovat, navíc nebyl žádný problém s ovladači - vše si našla sama (to ale XP taky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 23:00

No nevím, ty ovladače mně na Vistech docela zlobí. Pro základní hardware - hojně rozšířený čipsety - tu určitě není problém. Ale co takhle spousta malejch věciček do usb nebo třeba sériové porty. To musí člověk koupit opravdu značkovou věc jinak se setká s nepříjemnosti v podobě hlášky: "Posledně nainstalovaný ovladač není certifikovaný a bude ze systému odebrán". Takhle nemohu rozchodit polovinu HW, který jsem mněl na XPčkách

Na druhou stranu mi Visty tak často nepadají a se 4GB ramky se dá vyjít (i když swap si vypnout nedovolím). Paměť už není tak drahá aby mi vadil rozdíl mezi obsazením paměti 500MB a 2GB po nastartování Windows.

Visty jsou jiný operační systém. Přechod na ně byl ŠOK, ale zvládnout se dají. Nicméně bez druhého stroje na kterém jsou XPčka se neobejdu O to právě kvůli ovladačům. Sem rád, že se starají aby byl systém stabilní, ale mít možnost vypnout v release verzi povinost podpisu ovladačů bych uvítal. Nebo aspoň možnost projevit se že za ten ovladač si ručím sám. To vážně chybí.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 23:29

Bude to asi kacirska otazka, ale stal teda ten sok za to? Zvladnut sa daju, s tym suhlasim, ale k comu presne je taky prechod dobry? Obzvlast ak si pri tom clovek musi drzat i stary system (co bol napokon i moj pripad, ale ja som zvlastny pripad )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 01. 2009 23:51

No, on to popravdě zas tak velký šok nebyl. Když člověk překoná rozdily v systému, tak stále spouští aplikace na které je zvyklej. Druhý komp je sice starý, ale je to notebook

K čemu je přechod dobrý? Když to berete takhle tak asi k ničemu.

Visty jsem si koupil s tím že je dám na nový x64 stroj. Na který jsem systém nemněl k dispozici. Je tu řada omezení, člověk si musí dávat pozor na hardware co kupuje - jestli je podpora dostatečná. Já mám ultimy a to je dost vybavenej systém a to se taky cení.

Z hlediska bezpečnosti aplikací se mi zdají být na vyšším stupni než XP. Rozhodně se mi nestalo, že by mi nějak spadly. Vždy stačí odstřelit aplikaci, která se kousne. Snad s vyjímkou, kdy mi v RAIDu odešel disk.

Co se paměti týče, tak jsem mněl původně 2GB. A Visty po startu se natáhly do 1GB. Poté, co jsem rozšířil paměť na 4GB se natahují na 2GB. To trošku nechápu , ale budiž.

Visty nejsou lepší ani horší než jiné verze Windows, jsou jiný.

Na druhou stranu, kdyby se Autodesk rozhodl vydat Autocad pod Linuxem, nevedl bych tady debatu o Vistach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 00:02

"Je tu řada omezení, člověk si musí dávat pozor na hardware co kupuje - jestli je podpora dostatečná."

Měl jsi už u nějakého HW problém s ovladači? Já ne, a to na kompabilitu vůbec nehledím (a ještě mám x64 verzi). Takže omezení z mého pohledu žádné :).

"Co se paměti týče, tak jsem mněl původně 2GB. A Visty po startu se natáhly do 1GB. Poté, co jsem rozšířil paměť na 4GB se natahují na 2GB. To trošku nechápu , ale budiž."

A to se ti nezdá? Právě proto je Vista lepší než předchozí verze Windows :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 00:30

> čemu je přechod dobrý? Když to berete takhle tak asi k ničemu.

Presne toto som chcel pocut Ale hlavne, suhlasim s...

> Visty nejsou lepší ani horší než jiné verze Windows, jsou jiný.

... a snad len dodam: So vsetkymi vyhodami, aj nevyhodami.

StepanMatl: Gratulujem k uspesnej palbe do vlastnych rád a odporucam precitat i pred-predchdadzajuci prispevok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2009 10:53

Tak to si odporujete, prave GNOME je NEPREPLACANY graficky system urceny k praci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2009 16:48

ja teda nvm, ale ja mel vistu cca tyden a po zapnuti mi to nahlasilo chybu a at to preinstaluju... takze ja vyrazny rozdil oproti xp nevidim, co se ty ce stability, tak dokud jsme se v xp vrtal, tak jsem co tyden reinstaloval, ted jsem normalne pouzival vistu, zadny stourani a i tak sla do kytek, takze pokrok to urcite nekde bue, ale jeste se tu neukazuje... od te doby jsem s vistou tedy zadny problem cca za 6 mesicu nemel, ale ten system pouzivam jen spise na psani ci prehravani filmu.... pokud jsem na zasuvce, pokud ne, tak jedine ubuntu, zhruba 2x dyl vydrzi ntb prehravat filmy a i 3x dyl vydrzim psat v open office... na filmy pouzivam vlc a na psani open office na obou systemech, zadny zvlastni programy, zadny zvlastni ovladace, proste standard od vyrobce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2009 13:01

Musím se připojit do diskuze. Moje důvody, proč jsem si šel koupit Visty 64bit jsou takové že "mám" 4GB RAM a "chci" podporu DirectX 10. Stačí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor