Týden Živě: co říkáme na Internet Explorer 9

Diskuze čtenářů k článku

23. 09. 2010 16:46

Vista je shit, XP je staré..seven 4ever

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 07:48

Prepáčte, ale toto vydanie inak skvelej relácie mi prišlo ako platená reklama.

Nepredpokladám, že IE9 bude mať nejaký výrazný uspech v najbližšom čase. Windows XP, aj keď mnohými už zavrhovaný, má ešte veľmi výrazný podiel na trhu. A ešte dlho bude mať. Hlavne čo sa týka korporátnej klientely.

Napr. také banky menia počítače veľmi pozvoľna - cyklus výmeny je aj vyše 5 rokov (viem to, pretože som pracoval na IT v banke). V čase, keď už všade frčali Xp-čka, v banke sme ich nemohli inštalovať napriek kúpeným licenciám. Všade bolo Win 2000. Písal sa rok 2005. Je finančne oveľa jednoduchšie upgradovať prehliadač ako operačný systém, napriek tomu sa nešťastná IE 6.0 stále používa.

Ak si niekto myslí, že teraz dôjde k hromadnému prechodu z XP na 7 len kvôli IE9, tak je na veľkom omyle. Naopak, myslím si, že táto situácia nahrá do karát iným prehliadačom, pretože je a bude veľa domácností, kde majú rok staré PC alebo notebook s WinXP, ktoré tak rýchlo nedoslúži. A títo užívatelia prejdú radšej na Chrome, Firefox, Operu alebo Safari, akoby mali vyhadzovať PC, resp. kupovať nový OS. Možno sa bude šíriť warez - cracknuté verzie Win 7 - no neviem, či sú - s warezom nemám skúsenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 10:16

Tak v cem je problem?

Sam pisete, ze XP se drzi z velke casti v korporatni klientele, ale zaroven sam vnimate, ze prave tento segment trhu by pravdepodobne na novy IE (nebo dokonce jiny prohlizec) stejne nepresel.

Pokud jde o domacnosti se starsimi PC, ani tam nevidim zadny velky duvod k vyraznym zmenam, velka cast lidi, kteri pouzivaji IE8, na nem asi zustanou - pokud nemeli duvod k migraci z IE8 dosud, tak ho asi nebudou mit ani nadale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 10:42

Súhlasím.

Ale ľahšie je prejsť na nový prehliadač ako na nový OS (kompatibilita programov a ovládačov).

Veľmi veľa ľudí používa stále IE6.0, pretože je súčasťou Win XP a nikdy OS neaktualizujú - buď ho nemajú pripojený na internet, alebo aktualizáciu nespustia. Pritom je to zadarmo.

Momentálne pracujem vo firme s 10 PC - všade máme Win XP. Zamestnanci sú zvyknutí na IE, preto majú najvyššiu verziu IE 8. Popri tom ich učím na Chrome. Počítače sme menili cca 3 roky dozadu - zobrali sme radšej XP ako Vistu - z pochopiteľných dôvodov. Investíciu do OEM Windows 7 (cca 1000 EUR) len kvôli novému IE v tejto dobe mi vedenie neschváli. Sú to vyhodené peniaze, ak by sme na ten istý HW kupovali nový OS. Spolu s novým železom je to ale cca 5000 EUR. Alebo krabicové verzie - dvojnásobná cena.

Na XP im všetko funguje ako má a nie sú veľmi ochotní učiť sa niečo nové. A takto nejak je to vo väčšine firiem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 15:22

> "zobrali sme radšej XP ako Vistu - z pochopiteľných dôvodov"

Pochopiteľné sú možno pre teba. Ja som tiež kupoval počítač 3 roky dozadu a nenašiel som jediný dôvod, prečo používať starý systém miesto novšieho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2010 14:28

Já ano. Hned několik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2010 15:25

Ale nenapísal si ani jeden.

Proti XPčkam (ak porovnávame s Vistou) hovorí slabšia bezpečnosť, čoraz menej dostupných aplikácii (hlavne tie od MS) a absolútne dooraná 64bitová verzia. O HW nárokoch nemá v dnešnej dobe zmysel hovoriť, každý nový počítač Vistu zvládne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2010 10:26

Písal som, že sme kupovali PC tri roky dozadu. A Vista na tom bežala strašne.

A tiež by som netvrdil, že to platí dnes. Zober si nejaký netbook s Atomom - XP v pohode. Prečo tam nedávali Vistu a začali až teraz sedmičky? Asi mali dôvod.

Ako už niekto napísal: PC, na ktorých beží OEM verzia XP dožijú a na nových pôjde OEM Win7. A bude to trvať roky. Je to prirodzený vývoj. Ale veľmi málo ľudí bude meniť PC len kvôli novému OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 18:56

Moje zkušenost s IE9 je naprostor strašná.

Vydaná beta verze je nepoužitelná.

Nové záložky se otevirají zabugované a nepoužitelné, u tlačítka zpět chybí možnost udělat krok zpět o několik stránek a IE9 každou chvíli mrzne :(.

Jsem zvědavý na final, ale toto je snad to nejhorší od vydání Win ME

Ještě dodám, že jsem zastáncem IE a jedu jen na IE už asi od verze 4, ale toto je moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 19:13

Zkuste na tlacitko zpet kliknout pravym tlacitkem mysi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 19:22

Díky tak toto byla moje neznalost uznávám, ale ta zabugovanost je strašná :(

http://img85.imageshack.us/img85/6439/ie9.png...

i při nahráváná tohoto screenu celý ie padl :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 10:28

Zkusil jsem ty stranky, ale bylo to v pohode ... jak tu nekdo psal, je to beta a treba Flash Player je zatim oficialne jen pro IE8, takze i tam muzou vznikat ruzne konflikty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 20. 09. 2010 03:42

Je to beta... V poslední době vznikl dojem, že když je něco beta, je to vlastně plně použitelné, ale pokud si odmyslíte toto marketingové zneužívání třeba ze strany Googlu, zbude prostě chybová běžná beta - taková, na kterou jsme byli zvyklí před deseti lety. Počkejte půl roku.

Druhá věc, pokud vám blbnou stránky, používejte kompatibilní režim - vývojáři webů budou muset postupně pochopit, že kód pro IE9 už nemusí vybavovat css hacky atd., neboť jádro rozumí standardům a IE9 naopak nerozumí těmto hackům...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 09:13

Jasně, ale ani u bety jsem tak zásadní problém nečekal asi raději počkám na finální verzi.

Jinak k těm stránkám on není problém ve stránkách jako takových, ale při otevírání dalších stránek do nových záložek se pravidelně stává to, že místo stránky která se měla otevřít zůstane v nové záložce viset zasekaný mix několika stránek z jiných záložek a jediné řešení je mačkat CTRL+F5 do zblbnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 23:01

mám dotaz ... kdy má vlastně vyjít ostrá verze ie9

a pak jednu poznámku ... co mají chudáci vývojáři webů dělat ... doteď jsme hackovali každou kravinu aby to na ie aspoň trochu vypadalo ... co teď ale? mám přestat hackovat kvůli ie9 a způsobit nekompatibilitu na ie7 a 6 nebo hackovat stále a srát na ie9 ... já sem docela línej a tak se mi vůbec nelíbí představa, že v JESPRovském pekle přitopí dvojnásobně a já budu muset psát jiný css pro ie6 a 7 a jiný pro 8 a 9 a nechat už úplně o všem rozhodovat javascript?

a vůbec ... už sem se zas nasral jen při pomyšlení na to jak jednoduchý by bylo css kdyby bylo jen jedno vykreslovací jádro ... du se uklidnit k i8051 a ASMku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 18:08

IE9 beta dobre, Reach take dobry (za ten zaver by nekdo zaslouzil ranu pesti, i kdyz se musi nechat, ze to ma docela kouzlo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:56

Halo my udělalo velkou radost jedna z nejlepších herních sérii a pro mě důvod proč jsem koupil Xbox 360, jsem rád, že mu bylo věnováno tolik času...DÍKY! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:39

Dnešní díl mě trošku zklamal. Půlka o IE, druhá půlka o Halo. Kdyby jste Halo věnovali max. 4 minuty a zbylý čas nějakému zajímavějšímu tématu, mohlo to být lepší. Kdybych měl dát hodnocení po vzoru Doupěte, udělil bych 6/10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 16:08

to deleni adresniho radku se da zvyknout, obzlvast pokud je siroky monitor. ja mam 1280x1024 a radsi bych uvital adresni radek na celou siri nebo aspon jeho moznost presouvat ty prvky jak uz jsem psal v jedne z diskusi ze jsem intuitivne snazil ten radek presunout nad taby.

jinak mile mne prekvapil ie, ze kdyz uz nekolikkrat se mi objevila hlaska pri zamrznuti stranky a vyskocilo program bude ukoncen tak se zavrel jen ten jeden tab a ne cely prohlizec, oddeleny proces uz asi byl i v ie8? nevim nepouzival jsem ho, ale az ted jsem si to vsiml.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:26

To uz snad skutecne bylo v IE8. Jinak na sirokuhlem displeji je to v pohode, mohlo by to byt dobre i na netboocich, kde se kazdy pixel na vysku pocita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 17:26

vadi mi ze nejde zavrit posledni zalozka a taky je prohlizec nepouzitelny asi v nekterych java ci ajax funkcich nevyznam se v tom. ale napr. na jednich strankach se nic nedeje po rozkliknuti combo listu nebo na lide.cz pri zmene ikonky, a pri orezani obrazku, up-click nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 18:28

nač potřebujete zavírat záložku? když už ji nepotřebujete tak ji smažte a navíc kluci z MS říkají záložkám oblíbené (v originále favorites)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 18:49

Myslím, že sioga slovom "záložka" myslel tab.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 15:00

Co zkusit svlékací moderátorky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 13:43

"Já si hned trošku rýpnu":

- hnedka

- velkej (ale na druhou stranu v další větě hned velký)

- takovÉ vrátka (hodně snesu, ale tohle je opravdu brutální)

- velikej

- takovej nějakej lehkej

- tEch funkcí

- "previjů"

- tY čísla

- že jo

- prej

Z podstaty pořadu bych z toho tragédii nedělal. Mám vás rád, sleduji vás rád, ale co je moc, to je příliš. Je škoda degradovat obsahově zajímavé video chybami podobného charakteru.

BTW, nechcete zdemolovat tu zříceninu v pozadí? Stačí se ozvat na mail, rád s tím něco udělám... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 13:51

Tohle by mi vadilo ve večerních zprávách v nějaké solidní televizi, ale rozhodně ne u zpráv živě.cz. Tam ta "hantýrka" patří..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 16:43

Připojuji se k "previjů" to je katastrofa. Pan Sedlák by měl zkusit třeba hispanističinu nebo japonštinu nebo cokoli jiného, když mu angličtina zjevně nejde. Není to poprvé co toto slyším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 20. 09. 2010 03:34

Budeme vždy používat hovorovou češtinu, neboť toto je neformální pořad. Bavíme se spolu a náhodou to sleduje kamera. Nejsme profesionální moderátoři a myslím, že ani nemáme ty ambice (tedy já se rozhodně cítím lépe před klávesnicí).

Proč to tedy děláme? Pořad vznikl na základě konfrontace Honzy a mě na první CPress Show (2008), kdy každý z nás hájil barvy jedné internetové firmy. A jelikož máme na hromadu věci odlišné názory, chtěli jsme konfrontaci přenést i na obrazovku. Ovšem slušně se hádat bez hovorové češtiny prostě nejde.

Konfrontace sice při pohledu zpět ubylo, ale myslím, že zase přibude a dáme tomu šťávu. Na naprosté jazykové odpornosti se pokusíme dát pozor, nicméně hodiny rétoriky a artikulace navštěvovat asi nebudeme :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 12:58

Naprosto souhlasím a osobně se mi tento model hovorového neformálního pořadu zamlouvá. Nicméně "previjů" je hnus a někdo kdo jezdí na IT konference do UK nebo US už by měl trochu angličtiny pochytit. Nebo "LANČOVAT" je taky hrozná zkomolenina. Navíc to vyznívá více jako počeštěné a zkomolené obědvat než vypuštění IE.Připomíná mi to jako když jednou řekla v TV Parkanová, že povedou negociační jednání. To je taky na přez držku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 13:44

Díky za odezvu. OK, hovorová čeština se ještě snést dá, uznávám, že i vzhledem k podstatě pořadu je to nepodstatné. Ale 'takovÉ vrátka' netrhají už jen uši, ale i přirození. Normálně bych do toho nijak nerýpal, ale bylo tam toho tolik, že se to nedalo ignorovat.

Přeji hodně úspěchů v příštích dílech, pánové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 16:09

Panove jsou, ale z moravy takze "takove vratka" jsou vporadku. Je to lepsi nez treba "ceske" vokno, vorel nebo vosel. to trha usi a jine casti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 17:25

Ale já jsem taky z moravy a tohle se tady doopravdy nepoužívá. Občas to vidím napsané a otvírá se mi kudla v kapse.. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 09. 2010 13:36

takove namazane vratka. naprosto normalni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2010 14:21

takove vratka je po hanácku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 12:19

Mna by len zaujimalo az sa naplno rozbehne akceleracia webu, ako dopadnu take netbooky, tablety, starsie pc a ntb.

Ak vsetci zacnu nasadzovat na web tolko balastu v domnienke za akceleracia to zvladne bude to hroza. Bude to podobne ako nasadzovanie flash, kde niektore stranky dokazu zahltit starsie(aj ked nie nevykonne) stroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Notebooky vyměnili za papír, příjemná změna.

K tomu halo, škoda, že to nedělají i na pc, protože by určitě našli další uživatele.

U té IE9 , pokud to bude rychlý a bezpečný prohlížeč, tak si myslím, že ten propad na trhu u něho nebude tak významný, jako doposud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:55

Ojetý Xbox 360 už seženeš za dvojku a můžu jen doporučit! Celá série Halo na X360 je skvělá, ať už Halo 3, Halo: ODST nebo Halo Wars, Reach jsem ještě ale nehrál :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 11:19

"Halo:Rich"? To si děláte srandu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 11:07

Dneska nic moc teda. První část dobrá, ale zaplácnout půlku pořadu tuctovou a navíc xboxovou střílečkou zrovna nebyl nejlepší nápad. A jinak nic proti, ale přijde mi, že záměrně vyvoláváte flamewary. Pokaždý v souvislosti s IE 9 zmiňujete, že XPčka by měly chcípnout. Ne že bych s váma nesouhlasil (podle mě měly chcípnout tak rok až 2 nazpátek), ale vždycky když pročítám diskuze, jak se lidi hádaj o tom, že novej windows jim nic nepřináší a XPčka jsou nejdokonalejší na světě, tak se prostě musím smát. Nechal bych to prostě jako uzavřenou kapitolu (i když na jiných webech se souvislost s XPčkama dává už do nadpisu a diskuze bejvaj daleko ostřejší). Nechci urážet ani XPčkáře ani uživatele modernějších systémů, zastávám názor: Nechť si každý používá to, co mu nejvíc vyhovuje. I když si u některých uživatelů z řad domácích uživatelů, kteří hrají pouze hry, kupují na to moderní HW (nejlépe každé 2 roky), cpou tam upirátěný XPčka (ačkoliv mají pořízený legální Win7) a stěžují si, jak jim to blbne, myslím taky svoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 11:41

Jen ještě dodám, že používám jak Windows XP (kvůli starším aplikacím a kvůli škole, která na nich stále jede) na slabším notebooku, tak i Windows 7.......až přestanu užívat starší aplikace, tak půjdou XPčka pryč, dávám tomu pár měsíců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 15:15

Tak tak ... osobně bych tady hry vůbec nedával, ať z toho není nějaký Gamepage ... Navíc mě berou mory, když vidím, jak někdo hraje FPS střílečku na gamepadu, to jsou pohyby jak u robota...

Co se týče vaše kritiky XP a kritiky všech... já souhlasím s každým, kdo říká, že XP jsou staré a ne zrovna vyhovující pro nové PC mašiny. Mám PC starý 3 roky letos, je to základní dvoujádro E2160, 2GB paměti apod... taková ta klasika :) a osobně nevidí důvod přecházet na W7,... mám ji v dualbootu, hraji si s ní jak je čas, ale nemá zatím nic z čeho bych udělal "WOW" .... Systém to je dobrý, stabilní, bezpečný, prostředí pěkné... Ale fakt je tne, že některé aplikace tam mají problém. Já se držím u XP hlavně z důvodu, že hraji na kytaru a mám ovladače na zvukovku, které oblbují ty v OS a je tak rychlejší latence mezi v stupem a výstupem zvuku (ASIO4ALL), problém je v tom, že W7 se oblbnout už nenechá.

Jak říkáte, ať má každý to, co mu vyhovuje a sedí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 16:22

No to ovladanie s gampadom som si takisto vsimol.

Raz som hral u kamosa na xboxe nejaku FPSku s gamepadom a nikdy viac by som to uz nechcel. Isto sa to od tej doby vylepsilo, ale myslim ze k FPS jedine mys+klavesnica. Nahradit to moze najskor tak ovladanie ocami, alebo myslienkami.

Len tak na okraj: latencia je oneskorenie, takze moze byt mensia/vacsia, ale nie rychlejsia. Nic v zlom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:53

Všechno je o zvyku :) já už bych třeba nechtěl klávesnici+myš, Xbox gamepad už nedám z ruky, pokud jde o hry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 16:32

Já zas nechápu jak přišli na to, že v XP se nedá využít více jader. Myslím, že to uměly už Dvoutisícovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 20:44

Mám XPčka a když kóduju v x264 tak jedou všechna jádra. Tak v čem je problém a za co ty mínusy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 21:27

na to si zvyknes jak uz jsem psal tady i za prispevky 1+1=2, davaj minusky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 09. 2010 22:09

Keby len za 1+1=2, ale oni davaju minusky(nesouhlasim) aj za otazky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 16:21

Zřejmě je to už takový folklór.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 10:07

to halo na ukazke vyzera byt riadna nuda teda musim povedat. ale 200mega za prvy den.. neuveritelne..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 09:58

K tomu uživatelskému prostředí IE9.. mě naprosto vyhovuje a líbí se mi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 09:36

dělá to jen mně nebo se rozchází zvuk od videa všem???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 08:54

Par poznamecek k IE9:

Je pravda, ze je to opravdu krok nekam dal, protoze do "stredu deni" se opravdu dostavaji webove aplikace/stranky a ten prohlizec je tam jen takova nenapadna obalka okolo. A i to UI je tak delany (diky Aeru), ze je opravdu hodne nevyrazny.

Prijde mi, ze si MS uvedomil, ze je v podobne situaci jako drive s Netscapem. Ten trend k webovym aplikacim je nepochybny a ani MS s tim nic neudela, takze se holt musi prizpusobit, dokud je cas. Protoze v momente, kdyby vsechno bezelo v browseru, tak naco mit jeste dole Taskbar? Na co mit pak vubec Windows? Takze se proste snazi webove aplikace "zdesktopovatet", brat je jako plnohodnotne aplikace pro Windows, tj. stale uchovat pro Windows jako OS relevanci i v "cloudove ere".

Osobne IE9 docela prichazim na chut (chce tomu opravdu dat par dni uzivani), byt veci jako kratky adresni radek me asi budou stvat furt a stale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 08:39

Trosku od temy. Paci sa mi pozadie... nalavo nova budova /progres/, napravo chatrc /upadok/. Dufam, ze si chlapci nesadaju podla toho :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 08:26

Tak zaprví IE 9 a to aero co dela ve startu za bordel to snad ani neni možný to je humus největší

2) the big bon theory 3 serie už byla spíš 4 bude ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 09:15

BBT s4 zacina teraz vo stvrtok, cize 23.9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 03:30

Info o IE9 zajímavé, nejzajímavější zpráva pro mě ale byla, že 30. září bude nový Live Essentials. Ale zaplácat naprosto zbytečně skoro půlku pořadu nějakou trapnou tuctovou střílečkou, to se mi nelíbilo. Je spousta dobrých her, vlastně každá hra je lepší než střílečka. Dnešní díl jsem dokoukal jen proto, že jsem doufal, že po té trapné střílečce bude ještě něco.

A připojuji se k přání menšího používání anglikanismů, chápu, že v dnešní době je běžné používat neustále nějaké počeštěné anglické výrazy, ale takhle čeština časem zanikne, čehož bych se vážně dožil jen nerad. Chápu také, že na některá slova se jen těžko hledají ekvivalenty, ale slova jako "launč" a "kůl" mají ekvivalenty naprosto jasné a je toho víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 04:35

Jak neskutečně výstižné.Halo je opravdu trapná hra,je to úplně bez nápadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 12:51

Jasně naprosto souhlasím, až na ty výrazy proti nim nic nemám osobně když vám to vyhovuje, každopádně dost špatné když do "nejlepšího pořadu o počítačích a internetu" dáte přes půlku nějaký xbox sci-fi nesmysl.. to jste opravdu zklamaly si udělejte i pořad na doupěti ! vlastně proč ne? co říkáte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 14:10

Myslím že od toho už tu je třeba takové Game Page

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 16:34

Game Page? je to dobrý pořad, pokud si odmyslím přehrávání moderátorů, hloupé scénky atd. Takže ve výsledku se jedná o ubohost.

Dříve, je to hodně dávno, běžel na kabelovce hodinový pořad o hrách, žádní moderátoři, jedna hra za druhou, celkem dobře udělané recenze. Myslím, že se to jmenovalo Kybernet, ale nejsem si jist, byl jsem mladý. To tu chybí, když už.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:30

Pamatuji si Špatný vliv. Vůbec nebyl špatný.

http://www.youtube.com/watch...

Ten černoch od 1:20 mě dostal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:51

Úplně bez nápadu?! Hrál si to někdy? Celá série Halo je filmový zážitek, skvělej příběh i universum a jen kvůli ní jsem si Xbox pořídil a nezklamala, Halo 3 je pro mě stále jedna z nejlepších her co tu kdy byla :) a teď už jen čekám, než mi přijde Halo: Reach!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 22:57

Bohužel hrál a tak strašně jsem se u toho nudil,že jsem zapnul 486 a šel hrát starýho Dooma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 00:00

Žádná nová hra se doomu hratelností zřejmě nevyrovná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 16:20

zřejmě si jinou hru v životě nehrál. Farcry, Crysis atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 14:12

"vlastně každá hra je lepší než střílečka"

Tady je vidět, jak tématu nerozumíš, takže chápu, že ti to vadí, ale rozhodně nesouhlasím. Přikláním se ale k tomu, aby mělo Doupě.cz vlastní pořad.

BTW stačilo se podívat do té osnovy nebo video "proklikat", nemusels tou "trapnou" hrou trpět tolik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 18:23

a co je Live? jen spatlanina blogu s webovou galerií a dalším rapidshare klonem + možná nějaké další kravinky, blogovacích služeb je jen u nás spousta, tak proč nějaké tuctové věnovat víc prostoru, jen proto, že je od MS? myslím si že Halo je fenomen, kdežto nějaký MS bložínek? těm už v době Facebooku odzvonilo a když už, tak si myslím že takový Blogger byl úspěšnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 13:24

Položím čistě filozofickou otázku.

Jakou roli dnes vlastně hraje český jazyk?

Už nějakou dobu pozoruji, že nastává prudký kolaps zdrojů dostupných v češtině včetně těch ryze kulturních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 02:18

Já si dovolím také takové menší rýpnutí - tedy pokud to tu vůbec někdo z redakce čte a má to tím pádem význam. Pravda, jsem poněkud náročnější na jazyk český, ale velmi bych uvítal, pokud by pánové tak nějak obecně používali méně anglikanismů. Abych uvedl i nějaký ten příklad, nějak mi hlava nebere, proč je zapotřebí používat "launč" namísto českého uvedení či "kůl" (pokud tedy Honza není "frikulín"), pro které je v češtině alternativ víc než dost.

Chápu to u slov, u kterých se v češtině jen velmi těžko hledá ekvivalent. Ale nadměrné používání anglikanismů považuji za zbytečné prznění našeho krásného jazyka, a v některých případech i tak trochu za pozérství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 02:30

to je hlavně záležitost kuby, tendle kůl slovník

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 20. 09. 2010 03:18

Dovolím si nesouhlasit. Nejen že jsem v tomto pořadu nebyl, ale za druhé amerikanismy nesnáším. Nechce se mi věřit, že bych v Týdnu někdy řekl kůl nebo launč . Pokud ano, propadám se ostudou a napříště si dám pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 10:10

...a navíc se to vůbec nečte "launč" ale "lónč"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 16:10

S tym by som az tak nesuhlasil. Mozno tak v anglicku. American to skor precita ako "lánč".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 13:04

Tak si to najděte v jakémkoliv slovníku - jak americká, tak i britská výslovnost je [lɔːntʃ] čili "lónč", možná v té americké je to něco na pomezí mezi o a a, ale rozhodně né úplné á, vy si to možná pletete se slovem "lunch", které se opravdu čte "lanč", ale znamená oběd. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 10:33

otazkou je kolko slabik ma ceske/slovenske pomenovanie. Ak ich ma viac ako anglicke, tak nahradenie ceskeho/slovenskeho slova anglickzm je bezstratova kompresia, co je, v dnesnej uponahlanej dobe, uzitocne. Pravda terba to citat anglickz spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 12:46

fuj neznasam ludi ktori kazu ako sa ma hovorit... pre mna su odpad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:19

Koukám, že tebe ani nenaučili psát natož mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2010 13:55

Nemusíš si nám stěžovat, že nesnášíš svou učitelku češtiny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 22:04

Sice Kubu osobně neznám, ale dovoluji si usuzovat, že zmíněné výrazy použil spíš v nadsázce s cílem svůj projev trochu odlehčit. Takové správné slůvko na správném místě. Někdy se používá k témuž účelu třeba i vulgarismus, ale ten by se na tento web nehodil a ke Kubovi mi taky moc nesedí.

Alespoň takto to na mě působilo.

Howgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 02:05

Jen malé rýpnutí, The Big Bang Theory začne 4. serii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 11:37

Mno v USA začne čtverka, ale u nás bude v listopadu trojka a na tu se těším, bez dabingu to pro mě nemá význam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 12:02

rofl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 15:41

Podla mna nema vyznam divat sa na ten serial v dabingu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:25

Já radši vtipy poslouchám, než čtu, tak to bude tím. Každý holt nerozumí angličtině jako profík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 17:31

ja jsem taky proti aby se v cesku na sirikodostupnych tv, vysilali serialy jen s titulky. prijde mi to amatersky. ale nekdy na netu nezbyva nez koukat s titulky tak snad se ta anglictina aspon trochu vstipy podvedomi a zacnu ji rozumet bez titulku, ale jinak s ctenim titulky si fakt neuziiji samotny obraz. to si rovnou muzu jit cist knizku. ale vim ze treba v rumunsku bezne davaj serialy bez dubbingu, ale tam jde o vzdelani cizich jazyku, integraci zeme do evropy. a tady o zabavu, a kdo bez dubbingu stejne uz videl na netu, tak at nekazi zabavu jinym, siroke verejnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 17:35

Tak dabovať anglické seriály a filmy, to je v poriadku a pre mnohých lepšie. Ale aby ste si chlapci dabovali slovenský seriál (Panelák), to sa mi zdá trochu zbytočné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 19:43

Ne jenom v Rumunsku, to naopak ČR je zvláštní v tom že se všechno dabuje. Navíc, je možné pouštět do éteru oboje znění, česky pro przniče, pro ostatní originál... proč to tak není ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 20:47

Simpsonovi bez dabingu si neumím představit. Originál je humus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 21:06

Máš pravdu, na Simpsny se na jediný koukám v češtině. Beru to jako výjimku co potvrzuje pravidlo ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 21:13

sveds+o, norsko dansko? tam sa dabuju len programy pre deti, vsetko ostatne ma titulky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 23:46

Tak som to samozrejme nemyslel, aby sa nedabovali serialy a filmy do TV, ale vacsina sitkomov, ktore su prelozene stracaju na svojej vtipnosti (okrem Simpsnov samozrejme ti su lepsi v CZ dabingu ;)).

Kazdopadne by sa dali vysielat v duale.

Narazal som ale skor konkretne na Big Bang. Nevidel som ho v dubingu (ani neviem ze sa to vysiela v televizii/nesledujem TV), ale pochybujem ze sa vyrovna aspon z polovice originalu.

A ta anglictina sa u nich da, len treba vypnut titulky uplne, lebo potom clovek iba cita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2010 08:08

Osobně si myslím, že celkově všechny seriály vyzní líp v originále. Ale je to jenom o zvyku. Například The Simpsons jsem první viděl jako většina v cz, ale když jsem se teď na poslední (21.) sérii díval v originále, tak mi to přišlo minimálně na stejné úrovni jako český dabing a někdy i mnohem lepší.

Navíc český dabing kazí tak 70% vtipů a narážek, které do cz nejdou přeložit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 14:32

Souhlasím, originál je vždy lepší, navíc překladem se ztratí spousta vtipů, ale dabing se dá udělat dobře nebo špatně. Poslední dobou mi přijde že je čím dál tím horší. Například nedávno jsem viděl dabovaný HIMYM a to byla hrůza, Big Bang taky nic moc. Osobně bych byl rád kdyby se vysílalo duálně, ideálně ještě s českými i anglickými titulky, ale to u nás není asi moc reálné. No co, pořád je tu možnost seriály sledovat den po premiéře a v originále, na naše televizní stanice se v tomto naštěstí spoléhat nemusíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 01:15

Asi bych místo slovního spojení "když IE bylo na vrcholu" použil "Když ještě většina uživatelů nevěděla že existuje alternativa k IE" .

Určitě je IE 9 hodně rychlé, ale zajímavé je, že testy prohlížečů jako chrome experiments běží na chrome rychleji a zase naopak ty určené pro IE na chrome podstatně pomaleji.

Klidně mě ukamenujte, ale Halo 3 na Xbox byla jediná hra, u které jsem litoval toho dvouvrstvého DVD co jsem na ni vyplácal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 08:43

Vy jste asi nezazil Netscape, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 09:10

Nezažil. Ještě teď si pamatuji když mi kamarád řekl o nějakém FIreFoxu, že je to mnohem lepší než IE 6 a já nechápal co může být na internetovém prohlížeči lepší, když je to jen prohlížeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 09:25

No, ja jenom, ze IE se "na vrcholu" opravdu neocitl nejakou nahodou, ale sveho casu tam byl zcela zaslouzene - protoze byl proste nejlepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 10:16

jedine v com bol najlepsi, ze bol prvy zadarmi a prvz integrovany do operacneho do systemu, a to dominnatneho. ja som zacinal na prehliadacoch www a lynx. Uz NCSA Mosaic bol iny pohld na vec Netscape bol az ovela neskor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 10:36

Mal najlepšiu podporu rôznych webových technológii, napríklad DHTML. Hovoríme o rokoch 1997-2001, aby si bol v obraze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 13:20

Netscape před IE sice zadarmo oficiálně nebyl, ale měl lhůtu na vyzkoušení, přičemž nová verze přišla vždycky dříve, než konec té lhůty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2010 13:50

Tak to pamatujete málo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 18:16

ale to bylo v minulém tisíciletí a v IT jde všechno dopředu mnohem rychleji, to je jako byste u recenze automobilu řekl: "když se ještě běhalo před auty s praporky..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 18:24

Ale v tomto vlákne nikto o situácii v súčasnosti nehovorí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 10:33

on byl proste nejepsi asi 2 roky, nasledne byl proste nejhorsi docela dlouhou dobu a jeho podil z5 na nulu behem toho casu nesletel. souhlasim s tim, ze IE se na vrcholu neocitl nahodou, ale ten duvod byl zcela jiny, nez jeho kvalita...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 00:48

IE9 na starších grafických kartách spotřebuje více elektřiny, na modernějších, které se už také pořádně zaměřily na snižování spotřeby, už méně. Pro každého, kdo aspoň zhruba sleduje vývoj HW to musí být jasné jak facka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 09:23

Grafickú akceleráciu je možné vypnúť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 00:42

Live Essentials v češtině 30. září! Pro mě asi nejdůležitější info. Už aby to bylo! Jinak super vydání!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 00:25

...a kde máte notebooky?...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 00:16

co se týče adresního řádku v IE9 beta, tak to i chápu. Ten se použije jen při zadání adresy, pak už ne, takže není důvod, aby zabíral kompletně celou šířku. Na druhou stranu je tam nevyužité místo.

PS: ten adresní řádek se dá hodně zmenšit a nezabírá pak polovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 01:01

Jen na zadávání adresy? Já ho používám teda hlavně při kopírování části linku, kontrolování koncovek atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 09:06

a to děláš u každé stránky, 100x denně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 15:36

Staci ked to potrebujes 2x za den z coho logicky vyplyva, ze je to pre teba vyuzivana funkcia, ktorej absencia proste vadi.

Ja osobne som teda IE9 este neskusil, ale predpokladam, ze sa to nejako da obist a zvyknut si na to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 09:56

Mno ja pomoci toho radku treba vyhledavam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 11:10

a na to potřebuješ půl kilometru? minimální velikost stačí, stejně tě to hodí na stránku vyhledávače a nebo to zobrazí některé výsledky pod, rozhodně nemusí být přes půlku.

PS: divil jsem se sám, ale po malé úpravě velikosti jsem si na to rychle zvykl

zde je příklad: http://twitpic.com/2pxp1t...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 00:13

dnes to panom moderatorom slusi.

su kazdym dielom krasnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 01:53

Vzhledem k tvym prispevkum u sobotnich zprav nechapu, o co ti jde. Napada me jen provokace a rozpoutat flame - v tom pripade ale si ale protirecis, takovy jsou nejlepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 02:53

(in love)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 09:14

Proč má tenhle příspěvek tolik mínusů a ten u Zpráv Živě tolik plusů? Proč jste, páni hodnotitelé příspěvků, takoví pokrytci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2010 13:16

Já dal plus - jsou to štramáci.

Jen by neměli tak blábolit - poslouchat se to na rozdíl od Rii nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2010 15:08

A nutí tě snad někdo to poslouchat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2010 10:28

nevim jestli ho nekdo nuti..snad ne. ale jak to proboha souvisi s tim, jestli se zminovane blaboleni da nebo neda poslouchat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? Jan Netík  |  19. 09. 2010 00:06
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor