Týden Živě 262: Retina a Windows 8.1? To je problém

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 211

Názory k článku

04. 02. 2014 17:52

Ahoj, nevím, čím to je ,že zde nejdou přehrát videa , ale s tímhle to funguje.
http://userscripts.org/scripts/show/323293...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 02. 2014 08:29

v Linuxu je to podobné
s rozlišením na dvou monitorech jsou problémy
linux používám kvůli něčemu jinému

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2014 17:19

Zdravím, tak to video se mi v CHROMU nezobrazuje a není ani vidět na YOUTUBE v televizi, přestože mám přihlášený tento kanál. Jak si to mám přehrát v PC a na TV? Jak postupujete? Co jsou to za změny, tohle vždy fungovalo ok? Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2014 12:36

Jak vypadaji win ve fullscreenu parrallels desktop 9+ taky blbě ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 01. 2014 16:34

Kurňa vyměňte ty holky z toho Computeru Na to se nedá vubec koukat... Výraz jako "bedny" to není odborný ani IT výraz... to jako myslel bednu od banánů nebo co? Každej kdo trochu rozumí PC tak ví snad co je case a když už česky tak aspoň PC skříň, ale říkat tomu bedna to nepůsobí moc dobře... Je vidět že Pavel Nygrýn je dost citelná ztráta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2014 08:31

Onanie s Windows se už díky Macbooku Pro účastnit nemusím, všem ostatním přeji Good Luck Je to jako když máš jenom Anču dlaňovku nebo pořádnou babu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2014 08:15

Z tohoto dílu jsem mírně řečeno zděšen. Mám pocit, že autoři se připravovali 5min před natáčením. Cílem bylo co nejvíce hanit Microsoft, aniž by si zjistili fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2014 05:49

Gagykluci ale v 14:56 jste mě vážně nakrkli. Vy víte co myslím. To snad nemyslítě vážně. To je jak pěst do xichtu. To je k pláči, ne nějaký betaverze Windows. Microsoft si s tím ví rady. InPrivate FIlter. Vy si s tím rady nevíte. Rozmyslete si, jestli z lidí budete dělat voly, že do videí budete dávat reklamy, oni si rádi připlatí za providerovi za vyšší tarif, který stihne reklamy a za propálenou energii, kterou flash sežere při zobrazování kravin ve swf. Teda jestli se k moci nedostanou zelení, který zatrhnou temelín a uhlí, asi mají něco lepšího. Kdyby sis tam dal adƥlock, tak se ti taky zvýší výdrž baterie. Super recenza, ale ve finále aby se z tý reklamy člověk po/*ral a na*ral L BOTCE 111. V adƥlocku taky neni věda, tak proč takhle mlžíte?Třeba se to podaří. Tak píšu, používám adƥlock, element hiding helper, anti sociál blocklist Pokračování
Dějství druhé
Které piny propojit, abyste zjistili, jestli jističe fungují?
Jo filtry v adƥlocku jsoukompatibilní kromě IE. Teda ale tu dýlku závidim.Tak sice jste zvyklí ale snad se oprostíte. co toje za titulek ? Konečně bez komunistů?
Tak trčálek do přehledu dá filtry a vy nic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 01. 2014 05:38

Ja bych tu bitmapovou grafiku zakazal, jsou s tim jen problemy. Vektor FTW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2014 03:14

Jakub pobavil:
"Na linuxu jsem rád, když ho zprovozním, natož abych řešil hustotu různých displejů".
"Ale věřím, že tam jistě bude řešení velmi snadné."Sarkasmometr je mimo stupnici Thumbs way up!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2014 22:42

Je směšné, že MS stále ještě plně nepodporuje toto rozlišení. Mac už to má odladěné X let. Z MS se stal hloupý moloch. Na drobnostech tohoto typu lze krásně vidět, jak zaostávají. Myslím si, že je ten správný čas, aby nastoupil nějaký Linux s první podporou komerčního softwaru, který dodnes běžel pouze na Windows a Mac platformách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 22:41

Zdravím, pasáž s monitorem připojeným k monitoru mi přijde hysterická jako když neschopnej rodič musí přebalit pokaděný děcko. Protože to mají být odborníci tak asi jen zasedli ke stolu a začali lomit rukama řka, že to nejde. Tohle (v kompromisu - např. 125 nebo 150 procent) řeší třeba profily. Diváky pak tímto navádí, že je (snad) nezbytné koupit si monitor pouze se stejným rozlišením. Navíc jen v případě rozšířené plochy. A tlačítko windows s scrollovacím kolečkem taky umí divy.. a uzpůsobení trvá augenblick.
Snad každy kdo zapřemýšlí tak mu dojde, že pokud si koupí jiné než identické zobrazovací zařízení tak asi bude i jinak fungovat v zobrazování a to i při stejném rozlišení pokud mají rozílné rozměry zobrazované plochy.
A ta zmínka o "eplu" je tak trochu nepřesná.. vlastně docela dost .
Videa sleduju docela s oblibou, ale tohle mi trochu vadilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 20:29

Na Linuxu vyřešené není. Gnome 3 něco takého podporuje, ale nefunguje to příliš dobře a opět se to nastaví globálně nezávisle na počtu a rozlišení jednotlivých monitorů. To samé Xfce. A co se týče softwaru, tak ten to taky samozřejmě nezvládá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 20:04

Kruci přece nikdo nechce žádné bláznivé rozlišení, úplně bohatě stačí na 15" Full HD s tím žádné problémy nemám..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 19:42

Já jsem spokojený a ten časák vypadá konečně jako časák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 18:18

Předem děkuji za video.
Jen bych podotkl 2 věci.David Polesný: Zamlouváte věty, tak nevím jak mám nastavit reproduktor, bud mi řve hlas, nebo ho mám normálně a konec vašich vět neslyšímJakub Čížek: dvěstěnásobek není 200%, dvěstěnásobné zvětšení by bylo k... hodně :)Jinak ještě jednou díky za články

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 17:34

Pro pana DAVIDA POLESNÉHO:
=========================Myslím, že by bylo nanejvýš užitečné a stálo by za pokus o těchto zjištěných nedostatcích informovat osobně (nebo písemně) minimálně vedení Microsoftu v Praze, aby o tom věděli a předali to výše do vyšších pater Microsoftu. Ale obávám se, že ti Microsoft úředníci v Prazem budou raději držet huby, aby díky kritice nepřišli o svá teplá místečka !
Ještě mě napadlo: Pozvat do Connectu někoho z české pobočky Microsoftu a předložit tyto nelichotivé argumenty, aby se za Microsoft vyjádřil jestli bude mít odvahu. Microsoft je obrovský moloch a proto má pomalou dinosauří chůzi a všechno tam dloho trvá a musí na stejnou věc zřejmě důrazně upozornit více expertů na celém světě současně, aby v Redmondu pohnuli zadkem. To Apple nebo Google (Chromebook) jsou v tomto pružnější, pokud jde o adaptaci na nové trendy !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 16:49

Co mám zkušenosti, tak pod Linuxem (výchozí stav Kubuntu) si to zapamatuje nastavení a vzájemnou polohu monitorů, nicméně měřítko GUI je jen jedno. Možná je na to nějaká aplikace, ale vzhledem k zastaralosti XOrg se bojím, že si budeme muset pro skutečné řešení počkat na Wayland.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2014 16:42

Makrohard a producenti sw pro něj to u mě projeli na plné čáře (desktopový 19palec s 1280x1024?!)
Proboha, ať se vzpamatují jednak výrobci a hlavně lidi (ti ale reagují celkem slušně - vzestup tabletů právě) - rozlišení běžné textové tiskoviny je cca 150ppi/dpi, co chudák profi-fotograf (standart dnešního fota kolem 12Mpix, tiskový materiál cca 300dpi/v barvě v odpovídající velikosti na monitoru 200-250ppi)... Si připadám jak důchodce, který kouká na obsah přes lupu - krátkozrakost asi tak by se to dalo celé popsat! Tečou mi z toho nervy už pěkně dlouho - ppi monitorů je stejné skoro 20let, mezitím se ale několikanásobně zvětšilo rozlišení domácího i komerčního tisku/scanu, o schopnostech CMOS fotoaparátů ani nemluvě...Prostě naprosto tragické!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 16:32

Koupím si "drahý" notebook s rozlišením 2560x1440 a potom tomu dám zvětšit na 200% , to je fakt nutnost mít takový displej na notebooku, hlavně když grafika musí počítat 4x tolik bodů k ničemu.
Mám delší dobu 27" monitor 2560x1440 a je na toto rozlišení malý....... jako u foťáku, množství bodů nedělá kvalitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 15:31

Ten Microsoft je fakt marný...
A ten plastový Acer Aspire S7 co stojí ještě mnohem víc, než 13" MBP Retina taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 15:02

Tuten problem "resim" rok a pul a musel jsem udelat kompromis, ze na 15.6" LCD s 1920x1080 jsem musel nastavit zvetseni na 110 %, abych n ato videl a na externi 24" 1920x1200 to mam holt trochu vetsi taky a plejtvam mistem...
mit moznost nastavit si pro kazdej monitor jiny zvetseni a aby to fungovalo dobre bych uvital, ale jeste vic bych uvital, abych si mohl koupit 24" monitor s +- stejnym DPI, jako ma LCD v NB, to bych byl jeste spokojenejsi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 14:53

Aktualna tema pre mna. Pretoze akurat planujem kupit Lenovo Yoga 2 Pro (zapacil sa mi ten stroj ked som ho videl nazivo aj myslienka tabletu + notebooku v jednom) a taktiez ma rozlisenie QHD+ (3200x1800) na 13".Taktiez planujem ako uz robim teraz zapajat velky externy monitor (24" Full HD) ked chcem plnohodnotne pracovat za stolom. Vsimol som si ze uz minule ste spominali problemy so scalingom DPI.Ibaza rozdiel je v tom, ze ked zapajam externy monitor tak pouzivam len ten velky monitor a monitor notebooku vypinam. Nevidim zmysel pouzivat popri velkom monitore aj 13" obrazovku notebooku. Clovek sa aj tak susteri len na jeden obraz.Otazka: Nastane problem aj v takomto pripade, ze nastavim scaling na 100% a pouzivam iba externy Full HD monitor? Pripadne pri Yoge mozno nevypnem celkom monitor notebooku ale budem tam mat spustene len metro (asi mi nikto neuveri ale niektore metro aplikacie pouzivam :)) aby som mohol vyuzit dotyky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 14:27

html5: Video file not found

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 14:15

Já to říkám furt, že míchat dva rozdílný monitory jsou kravina, raději jeden pořádnej a virtuální plochy. Když už odmyslím rozdílný barevný podání a jas u obou, tak už by mě sr-li jen ty rámečky mezi displeji. Ještě bych pochopil dva velký stejný monitory, ale tam by tenhle problém nebyl. Fakt nechápu na co potřebujete u velkého monitoru ještě takhle malej. To jako používáte doma i tu klávesnici na tý 13 ???Jsem ten poslední co by se zastával Microsoftu, ale tohle mi opravdu připadá, jako by se to týkalo skoro každého a přitom to bude tak 1 z 10 000 uživatelů Windows. A přitom se to dá snadno obejít používáním rozumu při nákupu. Windows myšlení: Koupím protože je to hezký a až pak se zajímám jak to bude fungovat. Musí když jsem za to zaplatil? Ne nemusí, to je realita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 13:49

No jo ty vysoký rozlišení to je problém už od příchodu Full HD na notebooku a zatim to nikdo nevyřešil. Měl jsem ThinkPad s rozlišenim 1680x1050 na 15" a měl jsem to zvětšený asi o 30%. Hned po instalaci Win když tam nebyly žádný programy třetích stran to byla paráda, fungovalo to krásně, ale stačilo nainstalovat ovladače k notebooku a bylo to v háji, ty jejich programy byly rozpixelovaný, kazily ten dojem vysokýho rozlišení a rozhazovaly i velikost lišty a tak.... prostě na prd.
PS: To bylo ve Vistě, ale v 7 to bylo uplně stejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2014 12:56

Je rok 2014. Opravte si název videa, vy profesionálové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 12:41

To už je na tom tento portál tak bídně, že dává youtube videa do článků a nelze k nim přistoupit přímo z youtube, aby při spuštění videa vyskočila reklama?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 12:27

jakmile jem pomyslim na tema rozliseni a windows tak ve me zasploucha nitrogliceryn.
Drzost s jakou nam microsoft prodava za tezky prachy windows 8 je neuveritelna.
Nedodelanej os kterej vytaci kohokoliv kdo ma malej notebook s vetsim rozlisenim nez je archaicky 1366x768.No parada, jsem zase vytocenej, jdu se hodinu uklidnovat u GTA5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 11:41

Tohle jsem řešil, řešil, až jsem to vyřešil nákupem USB grafiky (tváří se to jako redukce USB->VGA/DVI/HDMI). Notebook Yoga 2, jinej externí monitor v práci a jinej doma, plus když člověk přijde k nějakému projektoru, je to asi jediná možnost, protože Yoga má jenom mikroHDMI (plus pěkně utopenej konektor). Overkill? Možná, ale funguje to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 11:05

No třeba s těmi rozmazaným ikonkami je to na applu jednodušší v tom, že není tolik rozlišení, která jsou na té platformě používané. Pokud vím, tak tam mají rozlišení na šířku 1366, 1920 a 2560. Pro vyšší rozlišení apple překresloval všechny ikonky tak, aby seděli. Na Windows je větší roztříštěnost rozlišení, přes 1024, 1280, 1366, 1440, 1680, 1920, 2560, 3200...plus další atypické a nejde tak zajistit úplně jednoduše to, aby měla bitmapová ikonka na všech displejích stejnou reálnou velikost v mm, jak avizujete ve vaší rozpravě.
Do toho samozřejmě promlouvá další komplikace - DPI díky tomu, že na různě velkých displejích jsou stejná rozlišení, což to zase rozhasí. Takže ano, vaše uživatelská kritika být může, na druhou stranu to chce trochu dávky porozumění vůči MS, který v tomhle prostě tak jednoduchou pozici nemá a argumentovat applem je nesmysl.Řešení jsou z mého pohledu 3:
1) dělat pro každé rozlišení speciální pixel perfect ikonku a její, alespoň hrubě rozškálované, varianty pro různá DPI - totální nesmysl.
2) používat downscale hi-res ikonek, kde ale narazíte na problém ve vznikajících artefaktech, které deformují ikonku
3) používat vektorové ikony - toto je samozřejmě úplně nejlepší způsob, jenže všechny dosud vydané ikonky jsou bitmapové a pochybuju, že by vývojáři softwaru byli aktivní v přípravě vektorových ikonek.Je ale opravdu nezbytně nutné, aby měly ikonky na různých displejích stejnou velikost v mm? Podle mě je to blbost. Stačí, aby byly jakžtakž podobné a netrpěly přílišnou miniaturizací nebo přerostením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 11:04

Preco nieje mozne diskutovat pod spravami z M. ..?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2014 10:16

Dobra tema aj spracovanie chlapci!. Tak isto treba pochvalit Tondu, robi pokroky co sa tyka prejavu pred kamerou. Len tak dalej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 09:46

K linuxu a dvom monitorom s rozdelnym rozlisenim
V openSUSE to ide. Starsie verzie (rok 2008) vyzadovali znalosti xrandr alebo xfree86 alebo xorg.conf, ale uz to dlaho chodi out of box. KDE ma teraz vyrazne vylepsenu podporou rozdielnych rozlisenii a hustoty bodov.V Ubuntu pouzivam rozdielne rozlisnie len na prezentacie, takze to nebude. Ale je tam jedna vec je v nvidiackych proprietarnych ovladacoch blba na zapnutie vystupu na druhy monitor treba dat detect displays, neurobi sa to na VGA automaticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 09:42

Pokud se chcete dozvědět nějaké skutečné informace o problémech Windows při zobrazování na jiných než "standardních" DPI, doporučuju blogpost kámoše tady: http://notebookblog.cz/ostatni/software/hlavni-p... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 09:01

Může se zdát nepochopitelné, že Microsoft nedokáže vyřešit problém s rozlišením. Je potřeba si ale uvědomit, že optimální řešení tohoto problému neexistuje. Nové aplikace napsané pomocí WPF jsou na vysoké rozlišení připravené, protože neadresují fyzické pixely na obrazovce, ale tzv. nezávislé jednotky (logické pixely). Tedy body, které jsou nezávislé na zobrazovacím zařízení. -Chcete-li zobrazit bitmapu na displeji s vysokým rozlišením tak, aby si zachovala svou velikost, musíte ji buď zvětšit, čímž dojde ke ztrátě ostrosti, anebo ji zahodit a použít jinou, větší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 08:53

Mohu se zeptat, jak se mám kouknout na týden živě na tabletu? Konkrétně Gooogle Nexus 7 2012. V chromu zde na stránce se mi přes video zobrazí reklama, ta se však nedá ani přehrát a ani přeskočit - stále běhají tři tečky. V aplikaci YT se mi video nezobrazuje vůbec. Dělám tedy něco špatně nebo je to problém ze strany Živé.cz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 08:32

Linux Mint 16 - ntb : 1366x768 (primární) monitor1 : 1680x1050 monitor2: 1280x1024všechno ok. Text je všude dobře čitelný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 04:24

Dobré téma ! Tohle ja fakt zoufalé od Microsoftu... Budíček !! píše se rok 2014, už je dávno 21.stol - tak se probuďte konečně vy tam v Redmondu a dělejte něco s tím rozlišením !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 02:32

takze computer konci? skoda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 01:39

no jo windows mac je jinak optimalizovanej na vysoký rozlišení
(dyž už dáte mínusko tak řekněte co je na tomhle holém faktu nepravdivé)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 00:52

To mi fakt hlava nebere. Jak Microsoft nevi, co s tim? Vzdyt osetreni tech displeju je uplne primitivni. Proste si system zjisti rozliseni monitoru a podobne jako u internetovych stranek bude menit velikost objektu procentualne. Pokud okno bude vysoke napr. 500px a siroke 700px, system si zjisti, kolik okno zabira procent oproti celkove vysce a sirce aktualne pouzivaneho displeje (napr. 1920px sirka a 1080px vyska) a pri pretazeni na druhy displej se to akorat prepocita. To je takovy problem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2014 00:17

No vida, a kdyby David to okýnko zatrhl, tak se mu mohla zmenšit i lišta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2014 00:13

.... kua hoši ....... ten začátek to je forbína jak cip .........................................................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
? Ondra Ondráchek  |  26. 01. 2014 00:04
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor