Na jaře Twitter spustil funkci pro živé zvukové diskuze. Během pandemie se s tímto konceptem stal na chvíli zajímavým a oblíbeným Clubhouse. Jeho popularita následně opadla, co může být způsobeno tím, že jeho koncept implementovala celá řada zavedených hráčů na poli sociálních služeb.
Clubhouse v podání Twitteru se nazývá Spaces. V pilotním režimu byla diskuzní platforma spuštěna loni na jaře. V říjnu vývojový tým pořádání živých diskuzí otevřel všem účtům. O pár dní později už vybrané účty směly zveřejňovat nahrávky debat. Veřejné debaty konané v rámci Spaces tak lze snadno vydávat de facto jako podcasty, a to přímo na Twitteru.
V listopadu roku 2021 představil nahrávání živých diskuzí také již zmíněný Clubhouse.
Vývoj se nezastavil a ve Spaces je nově možné sledovat počet lidí zapojených do živého přenosu a počet přehrání záznamu. To tedy bude platit jen pro ty, kteří diskuze hostují (a smí nahrávat).
Twitter dle magazínu TechCrunch testovací skupinu několikrát zvětšil a nahrávání bude ještě chvíli testovat, než jej uvolní pro všechny.
Reakční videa na Twitteru
Sociální síť se nezajímá jen o audio. Twitter dále oznámil experiment s videoformátem ve stylu TikToku. Jedná se o krátká reakční videa, kterými můžete komentovat tweety. Testování je zatím omezeno na platformu iOS, jako je to u Twitteru běžné.
Reagovat nemusíte jen videem, na síť přidáte také fotografii. Videa a fotky slouží jako alternativa k textovým retweetům. Samotný TikTok reakce představil nedlouho poté, co byl spuštěn globálně, tj. před více než třemi roky. Loni v prosinci reakční videa integroval rovněž Instagram.


Zdroje: Clubhouse na Twitteru | Instagram na Twitteru | Spaces na Twitteru (1 | 2) via TechCrunch | Twitter Support na Twitteru