Navzdory tomu, že Twitteru rostl počet aktivních uživatelů, tržby mu meziročně poklesly o 19 % na 683 milionů dolarů. Firma se navíc i vinou vyšších provozních nákladů dostala do ztráty 76 milionů, loni přitom vykázala zisk 124 milionů.
Do účetnictví zasáhly dvě události. Koronavirus a americké protesty #BlackLivesMatter. Inzerenti kvůli nim neměli ve druhém čtvrtletí zájem utrácet, a tak reklamní příjmy spadly o 18 % na 562 milionů dolarů. Zbylých 121 milionů do kasy přívaly mikrotransakce a licencování dat (například vyhledávačům). Zde si naopak Twitter meziročně o 6 % polepšil.
A jak je to s uživatelskou základnou? Twitter již od loňska nezveřejňuje počet měsíčně aktivních uživatelů, ale monetizovatelných denně aktivních uživatelů. Jak velký je rozdíl mezi monetizovatelnými a nemonetizovatelnými, však firma nezveřejňuje. Dle této metriky nicméně má 186 milionů uživatelů, což je o 34 % více než loni.
Facebook v prvním čtvrtletí naměřil 1,73 miliardy denních uživatelů, a pokud se mu podařilo udržet dosavadní 8% růst, měl by jich teď mít 1,87 miliardy. Přesně to budeme vědět příští středu, až zveřejní kvartální výsledky.