Twitter není na prodej, vzkazují jeho majitelé

Facebook nabídl za Twitter 500 milionů dolarů, zájem měl i Google a nyní má být ve hře 700 milionů od Applu. Tvůrci na službě nevydělávají, přesto s prodejem nespěchají.

Časté spekulace o možném odkupu mikroblogovací služby Twitter dohnaly současné vlastníky a zakladatele k veřejnému prohlášení, ve kterém vzkazují: Twitter není aktuálně na prodej. Toto prohlášení tak negovalo veškeré předchozí diskuse na téma prodeje některému z údajných zájemců.

Už v listopadu loňského roku majitelé oblíbené sociální sítě odmítli nabídku Facebooku ve výši 500 milionů amerických dolarů. Počátkem dubna se navíc objevila informace, podle které měl o Twitter zájem i internetový hegemon Google. Firmu ze Sillicon Valley zajímalo především ohromné množství krátkých a často klíčových informací a tzv. real time vyhledávání ve veliké databázi.

Tento týden pak média začala spekulovat o zájmu americké firmy Apple, jež údajně měla zakladatelům mikroblogovací sítě nabídnout až 700 milionů dolarů. Zahraniční média citovala nezveřejněné zdroje a podle některých informací mělo k případnému ohlášení akvizice dojít na červnové akci WWDC. Mnozí odborníci se domnívali, že právě Apple je firma, která by koncept Twitteru mohla uchopit úplně nejlépe a dokázala z jeho potenciálu vytěžit i solidní zisky.

Twitter zatím nenese, klíčem jsou informace

Majitelé Twitteru ve veřejném prohlášení dále uvádějí, že je jejich aktuálním cílem to, aby služba zůstala nezávislá. Chtějí se zaměřit i na postupný rozvoj technologií, prozatím však ani jednou nespecifikovali, jak chtějí Twitter udělat profitujícím. Žádné prémiové účty ani reklamu na stránkách aktuálně nenabízejí, nemluvě o tom, že mnoho uživatelů ke službě přistupuje přes externí aplikace. To umožňuje Twitter sám o sobě díky zveřejněnému jednoduchému API.

Komentátoři se často shodují na jednom: majitelé originální sociální sítě chtějí i nadále masově rozšiřovat databázi informací a klíčových lidí na ní, což v budoucnu může mít ohromnou cenu. Twitter například zavedl tzv. trendy, tedy klíčová slova a témata, o kterých se nejvíce mluví. V těchto tématech se pak dá bleskově vyhledávat a získávat klíčové informace a názory zainteresovaných osobností. Jak známo, informace mají tu největší hodnotu, ať jde o zpravodajství, byznys nebo cokoliv jiného.

Twitteru se navíc povedlo utéci ze záběru technologicých médií a postupně začíná pronikat i do masmédií. Nejen, že slavné zpravodajské kanály samy z databáze "tweetů" často čerpají, ale službu využívají i k dalšímu šíření zpráv. Rychlému šíření dopomáhají i slavné osobnosti, jež si zakládají své profily. Slavná americká moderátorka Oprah Winfrey například pozvala jednoho ze zakladatelů sítě do své show, kde si založila účet a odeslala z něj první příspěvek. Nedávno veřejnost zaujala i veřejná soutěž herce Ashtona Kutchera a televizní stanice CNN o to, kdo dříve získá 1 milion "followerů", tedy uživatelů, kteří odebírají vaše příspěvky.

TIP: To nejlepší z Computeru a Živě.cz na Twitteru

Na Twitteru je nicméně celá řada dalších osobností, zmiňme třeba basketbalovou hvězdu Shaquila O`neila, herečku Demi Moore, představitele filmového Wolverina Hugha Jackmana a mnoho dalších. Slavné hvězdy a jejich fanoušci se shodují v jednom: Twitter dokáže lidi přiblížit neuvěřitelným způsobem. Lidé mají krátké informace odkudkoli, osobnosti a firmy pak mohou toto využít jako silný marketingový kanál. Twitter mimo jiné využívá i americký prezident Barack Obama, který s ním přišel už v průběhu voleb. V souvislosti s volbami do evropského parlamentu Twitteru zkouší i ODS.

Diskuze (10) Další článek: Windows 7 WAT: Převlečená aktivace

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,