Tvoří celá rodina

Diskuze čtenářů k článku

Kill Meeeeee  |  20. 04. 2001 19:11

proc vlastne vzniknul tenhle clanek vzdyt je to o nicem
anebo jsem nepochopil jeho podstatu :)

imho to vypada jako odpoved nejakeho ministra, ci co, na otazku: "Klesnou ceny piva?" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 19:11

To je článek do časopisu Computer. Vznikl jako reakce na dotazy čtenářů, kteří nikdy neprogramovali, neznají žádný jazyk... a rádi by se v této oblasti trochu zorientovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kill Meeeeee  |  20. 04. 2001 19:11

jo tak to potom jo - ale mozna by nebylo od veci tuhle informaci nekam na zacatek toho clanku uvest - abyste jste se pro priste vyhnul podobnym dotazum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xml  |  20. 04. 2001 19:11

Borland sice mezitím přešel do vlastnictví firmy Inprise - ne, Borland zmenil nazev na Inprise

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 19:11

Děkuji za upozornění, skutečně je to tak. Pamět někdy zklame.
Borland se spojil s firmou Visigenic Software, Inc. stále po jménem Borland a s vědomím nového zaměření společnosti následně změnil jméno na Inprise podle nového sloganu "integrating the enterprise".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš D.  |  20. 04. 2001 19:11

No, možná se mýlím, ale pokud vím, ze spojení Inprise/Borlandu s Corelem sešlo někdy uprostřed května, což už je podle mě dost dlouhá doba na to, aby to autor článku stačil zaregistrovat.
Vyšlo to i tady u vás na Živě (www.zive.cz/r-art.asp/id=13214 nebo www.zive.cz/r-art.asp/id=13249).
Docela se divím, že za aktuální verzi Delphi autor neprohlásil Delphi 4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 19:11

Článek vyšel v Computeru 11/00 - tedy již před nějakou dobou. Bohužel jsem se při psaní článku z citovaným rozhodnutím firem o pár dní minul.
Články s Computeru se před uvedením na Živě neupravují - mohou pak vniknout i takovéto neaktuálnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  20. 04. 2001 19:10

Vazeny redaktore, videl jste vubec zdrojovy kod viru I LOVE YOU?!? Ten sice ma casti pomoci VBScriptu, ale VBScriptove funkce NENAPACHALY ty skody, ktere se staly. To, ze ILY mohl prepisovat soubory, je umozneno jenom pomoci MS Windows Scripting Host (WSH, defacto nahrada za batch soubory - .bat) funkci, ale ty nejdou pouzit v prohlizeci neboli na klientske strane!!! To ze mel priponu .vbs bylo dano tim, ze na .vbs je asociovano spousteni programu WScript.exe (windows interpret WSH) ci cscript.exe (dos interpret WSH), tzn. uznadneni spousteni. Pripona .WSH (ktera by tam spravne mela byt) nemusi byt vzdy asociovana.
Jelikoz vidim, ze to vyslo v Computeru, doufam, ze vydate opravu clanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 19:11

Ano videl. Hned prvni den, co byl na svete. A stale trvam na tom, ze byl napsan ve VBS. Samozrejme pouzival i jine funkce. WSH přece používá VBS jako jeden z podporovanych jazyku.
K tomuto právě patřila věta VBScript umí přímo ve Windows opravdu hodně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  20. 04. 2001 19:11

Nepru se, ze nebyl napsany ve VBScriptu ale jenom s pomoci dalsich funkci WSH a navic SAMOTNY VBScript neumi PRIMO ve Windows naprosto nic, jen pri spojeni s nejakym programem (napr. Internet Explorer) ci musi byt spusten jeho interpret (coz je IE taky ci uz zminovany WSH)... To jenom diky nainstalovanym IE, Outlookum a Outlook Expressum ap. mohlo dojit k napadeni pocitacu. Pro UPLNE samostatne Windows se soubory .vbs jsou naprosto nevinne...
BTW Co udelate s programem napsanym ve VBScriptu a nemate IE ci programy wscript ci cscript? Naprosto nic... Mate jenom zdrojovy kod... Zkuste si nainstalovat stare Windows 95 (uplne ty prvni, bez IE) a dvakrat kliknete na soubor .VBS. Co se stane? Vubec nic... Teda, Windows se zeptaji, cim chcete soubor otevrit...
Jsem programatorem ASP jiz 3 roky (pomalu 4), a verte, ze VBScriptem se zabyvam uz nejaky ten patek (defacto ho mam denne na taliri)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  20. 04. 2001 19:11

Jsem programatorem ASP jiz 3 roky (pomalu 4), a verte, ze VBScriptem se zabyvam uz nejaky ten patek (defacto ho mam denne na taliri)...

A co z toho vyplyva??? Myslim, ze kazdy kdo se IT zabyva presne vedel co ma autor na mysli. Mohl to vyjadrit presneji, ale tohle prece neni clanek pro profiky. Ukazte priste sve zkusenosti ve skutecne prinosne diskusi.
Byt 3 (pomalu 4) roky programatorem ASP je uzasne, ale nic to nerika, pouze, ze normalni profesionalni programator by neco takoveho nijak nezduraznoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  20. 04. 2001 19:11

Jenze laiccti ctenari (jak jsem si vsimnul pro koho je tento clanek napsan) pak pochopi, ze VBScript pro web stranky je nebezpecny a nebudou ho pouzivat, coz je samozrejme spatne...
VBScript, ktery je pouzivan jako klientsky scriptovaci jazyk (tedy ten co prijde s HTML strankou) je naprosto neskodny (pokud se tam neobjevi nejaky MS leak ), kdezto "serverovy" (tady myslim pouzivani VBScriptu v ASP, WSH - v cemz je take napsan virus ILY) je o necem jinem. Tady lze provadet operace se soubory a jine nestoudnosti.
Snazim se proste celou dobu rict, ze virus podobny ILY by se proste nemohl sirit pomoci web stranek, a tudiz ctenari nemusi mit z VBScriptu obavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 19:11

Ano toto jsem měl přesně na mysli. Nicméně Computer je zaměřen také na čtenáře, kterým toto rozlišení vůbec není jasné, proto jsem zvolil tuto formulaci.
Je lepší na nebezpečí upozornit, než denně dostat sto ILYů :)
Na své HTML stránce mohu vystavit VBS file, který nic netušící čtenář stáhne, klikne na něj, spustí ho ve WSH... Na Živě tomu pravděpodobně každý rozumí, v Computeru spíše naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  20. 04. 2001 19:11

To jiste, ale myslim si, ze kdyz ctenar, ktery by si to zacal cist, toto rozdeleni urcite pochopil a dalo by se to napsat jednou vetou (souvetim)...
Vystavit muzete, to jo, ale neni to soucast HTML stranky... Predtim jsem zase nedopatrenim radne nevysvetlil termin "ve strance" - bud to je <SCRIPT SRC=""</SCRIPT, nebo je primo v HTML souboru jako <SCRIPT</SCRIPT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor